Nii, nagu eestis tavaks öeldakse, et sisse tuleb sõita rahulikult. Nüüd lugedes foorumit kus enamjaolt turbomootoriga autod, mis pidevalt töötavad suurel koormusel on öeldud, et sisse sõita tuleb just täiega, et rõngad töötaksid end sisse turbo survega koos.
Mida kostate? Tegelikult väga loogiline. Jutt käib siis värske mootori kohta, hoonitud silindrid ja uued rõngad.
Lisaks on öeldud, et sisse sõidul kasutada mineraal õli.
Mootori sisse sõitmine
Kui oma Aerole suvel uue mootoriploki lasin Troostis panna, siis ei soovitatud üle 3000 pöörde esimesed 2-3k km. Eks vahepeal ikka natuke läks ka aga üldiselt sõitsin rahulikult - igaks juhuks.
Praegu auto uue omaniku käes sõitnud juba 20 000km ja ta ei kurda.
Samas kunagi tööautodega, mida vahetasime väga tihti seaoses liisinglepingu tingimustega, siis sai berlingosid küll piinatud kohe algusest saati ja need mida peenestasime, need astusid ka pärast paremini, kui need, millega alustati rahulikult. Jutt käib siis diislitest.
Praegu auto uue omaniku käes sõitnud juba 20 000km ja ta ei kurda.
Samas kunagi tööautodega, mida vahetasime väga tihti seaoses liisinglepingu tingimustega, siis sai berlingosid küll piinatud kohe algusest saati ja need mida peenestasime, need astusid ka pärast paremini, kui need, millega alustati rahulikult. Jutt käib siis diislitest.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
No minu arust on see kuni 3000 rpm jutt rohkem sigullide ajastu autodele, mil materjalid olid üsna nigelad.
copy/paste
not to run it in, common mistake is to run an engine in on synth and it messes it up.
you need to drive it hard, if you've drove it softly and not brought it on boost and put load on it the rings will not have bedded in, engine will never recover from this if this is the case.
copy/paste
not to run it in, common mistake is to run an engine in on synth and it messes it up.
you need to drive it hard, if you've drove it softly and not brought it on boost and put load on it the rings will not have bedded in, engine will never recover from this if this is the case.
Kui vahetasid ainult r6ngad, siis vast suurt vahet pole. Kui teed t2iesti uue mootori, st kolvid, saaled, ja k6ik muu juurde kuuluv, siis krt kahtlane, et kohe t2iega panna. Muidugi tean head n2idet rally auto mootorist, kus lihtsalt polnud aega sisses6itu teha ning j2i pidama ka ilma olulise sisses6iduta. V6ta v j2ta nyyd:).
Ise ehitasin kunagi yhe hea mootori (vabalt hingava) ja seal ikka lasin esimese 1 h kohapeal sisse t88tada ja hiljem esimesed 1000 km mitte yle 2500 p/min (maks kiirust hoidsin ka nii 80 km/h juures). Kusjuures selles sai ylihea mootor ja kestab siiani p88ret ja suuri koormuseid.
Ise ehitasin kunagi yhe hea mootori (vabalt hingava) ja seal ikka lasin esimese 1 h kohapeal sisse t88tada ja hiljem esimesed 1000 km mitte yle 2500 p/min (maks kiirust hoidsin ka nii 80 km/h juures). Kusjuures selles sai ylihea mootor ja kestab siiani p88ret ja suuri koormuseid.
Võimsust pole kunagi piisavalt
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: S9K
Lisaks on öeldud, et sisse sõidul kasutada mineraal õli.
See on turbo enneaegne surm:bs:
Aga sissesõita ikka tuleks rahulikult, mitte üle 3000 pöörde, rikkud saaled ära, ja nii 1000km, siis uus õli ja gaas põhja;)
__In Boost We Trust__
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mismoodi mineraal õli turbo enneaegne surm on? Kuidas sa saaled ära rikud kui väntvõlli pind on täiesti sile (lihvitud/poleeritud) ja saale enda pind on tehasest juba väga hea.
copy/paste 2
because synth is too good as a lube and will not allow the rings to break in, and result it will glaze the rings, the mineral is proven method of break in, i normally do this..
start engine, allow to warm up to temp and settle on temp, then take car out and within 20mins build the engine up to nearlly full rpm.
The trick with a boosted engine is that you don't allow it to come onto boost too hard, you can rev the engine to 3/4 throttle without too much load and as you do it more and more incress the load, i normally turn the boost controller off so it just runs actuator pressure and give it good blasts
12-15 runs of 3/4 throttle upto 3/4 speed in 3rd gear, then allow the engine to engine brake down in the same gear until you reach say 20miles an hour then repeat the process upto 15times, then go home allow the engine too stable its temps and then switch off and drain the oil.. refill with new oil and go drive it for about 100 miles with loads of progressive loading do not go on the motorway and hold a single rpm, must variy the loads.
Then drop the engine oil after a few hunderd miles and i would say its ready for a beating.
Personally i run the engine in on the dyno, 15mins and then its ready for full throttle abuse!
copy/paste 2
because synth is too good as a lube and will not allow the rings to break in, and result it will glaze the rings, the mineral is proven method of break in, i normally do this..
start engine, allow to warm up to temp and settle on temp, then take car out and within 20mins build the engine up to nearlly full rpm.
The trick with a boosted engine is that you don't allow it to come onto boost too hard, you can rev the engine to 3/4 throttle without too much load and as you do it more and more incress the load, i normally turn the boost controller off so it just runs actuator pressure and give it good blasts
12-15 runs of 3/4 throttle upto 3/4 speed in 3rd gear, then allow the engine to engine brake down in the same gear until you reach say 20miles an hour then repeat the process upto 15times, then go home allow the engine too stable its temps and then switch off and drain the oil.. refill with new oil and go drive it for about 100 miles with loads of progressive loading do not go on the motorway and hold a single rpm, must variy the loads.
Then drop the engine oil after a few hunderd miles and i would say its ready for a beating.
Personally i run the engine in on the dyno, 15mins and then its ready for full throttle abuse!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: S9K
Kuidas sa saaled ära rikud kui väntvõlli pind on täiesti sile (lihvitud/poleeritud) ja saale enda pind on tehasest juba väga hea.
vat ei ole ülihea.
esimestel ringidel kraabib nii vända küljest, kui ka saalede kyljest lahti kõiksugu osakesi, mis seal vahel hõõruma hakkavad jne...
ja sellepärast ka sissesõitmine alati vajalik. ja veel ebaühtlase kiirusega kõige parem.
tegelt, mõtetu teema, a la hakata taas jalgratast leiutama.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasuta kvaliteetset poolsünti, 1. õlivahetus hiljemalt 1000km peal.
3000 km vahelduvat RPM. mitte üle 3000 pöörde. Urban traffic.
Oleneb töö kvaliteedist. Kes moootorit teeb (tegi)?
Silindrite kaupa peavad ju saaled-rõngad-jm "abielluma" (miks neid muidu hiljem lahtivõtmisel nummerdatakse) las nad siis peavad oma mesinädalaid. Oma mootori Trollspeedist kätte sain oli sama dilemma, KUIDAS ON ÕIGE!? Ma arvan et nii ja naa. Kui sellele lisada vanarahva universaaltarkus a-la take it easy-tasa sõuad kaugele jõuad, siis on dilemma lahendatud. Mulle ütles Tommy Karlsson Trollspeedist, et sõida sisse, kui tahad. Ta oli oma töö suhtes üsna enesekindel [moto oli kompukene küll, sisu kerge õliga koos (suht paks, pigem nagu võie), igal juhul käega sai pingutamata ringi ajada]. Anti juures arvasime, et esmast "käivitus-tühikäigul veerand tund-õlivahetus" protseduuri küll vaja ei ole. No oleneb. Kui steriilne tema on. Minu mootoril jäid vanadest juppidest sisse ainult hüdrotõukurid ja nukkvõllid. Seda ka ajutiselt. Tunde asi, ütlen veelkord aga ikkagi, kuhu kiirustad?
Kunagi rääkis Jaak Joala (vana semu Jaguari fänn) lõbusa loo, et Jaaguare sõidetakse ilma õlita maksimumpööretel sisse...Ei tea, ei tea
3000 km vahelduvat RPM. mitte üle 3000 pöörde. Urban traffic.
Oleneb töö kvaliteedist. Kes moootorit teeb (tegi)?
Silindrite kaupa peavad ju saaled-rõngad-jm "abielluma" (miks neid muidu hiljem lahtivõtmisel nummerdatakse) las nad siis peavad oma mesinädalaid. Oma mootori Trollspeedist kätte sain oli sama dilemma, KUIDAS ON ÕIGE!? Ma arvan et nii ja naa. Kui sellele lisada vanarahva universaaltarkus a-la take it easy-tasa sõuad kaugele jõuad, siis on dilemma lahendatud. Mulle ütles Tommy Karlsson Trollspeedist, et sõida sisse, kui tahad. Ta oli oma töö suhtes üsna enesekindel [moto oli kompukene küll, sisu kerge õliga koos (suht paks, pigem nagu võie), igal juhul käega sai pingutamata ringi ajada]. Anti juures arvasime, et esmast "käivitus-tühikäigul veerand tund-õlivahetus" protseduuri küll vaja ei ole. No oleneb. Kui steriilne tema on. Minu mootoril jäid vanadest juppidest sisse ainult hüdrotõukurid ja nukkvõllid. Seda ka ajutiselt. Tunde asi, ütlen veelkord aga ikkagi, kuhu kiirustad?
Kunagi rääkis Jaak Joala (vana semu Jaguari fänn) lõbusa loo, et Jaaguare sõidetakse ilma õlita maksimumpööretel sisse...Ei tea, ei tea
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kiiret pole, aga siit tuli juba teistmoodi vastus. "Vanadele kollidele" niipalju, et kohanduge tänapäevaga, ärge elage nõuka ajas:poke:.
(vanad kollid polnud halvas mõttes, kerge tögamine lihtsalt )
(vanad kollid polnud halvas mõttes, kerge tögamine lihtsalt )
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: S9K
Kiiret pole, aga siit tuli juba teistmoodi vastus. "Vanadele kollidele" niipalju, et kohanduge tänapäevaga, ärge elage nõuka ajas:poke:.
(vanad kollid polnud halvas mõttes, kerge tögamine lihtsalt )
1. Mis siis tänapäeval mootoris muutus???:P
2. Sul ju mootor sai täierauaga juba, milleks see küsitlus?
__In Boost We Trust__
ma olen kah selle üle juurelnud mitu korda. Üks lähenemine on jah just "pähe anda" korralikult , aga klassikalisem on soovitus alguses rahulikult loksutada, erinevatel pööretel. Peamine on ilmselt see , et ei tohi mootoril kuumapaistetusse lasta minna , ja esimene õlivahetus suht ruttu teha.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: D116Algselt postitas: S9K
Kiiret pole, aga siit tuli juba teistmoodi vastus. "Vanadele kollidele" niipalju, et kohanduge tänapäevaga, ärge elage nõuka ajas:poke:.
(vanad kollid polnud halvas mõttes, kerge tögamine lihtsalt )
1. Mis siis tänapäeval mootoris muutus???:P
2. Sul ju mootor sai täierauaga juba, milleks see küsitlus?
Päris lolli küsimusega said hakkama. Mis muutus: Õlid, materjalid. Peaks sulle piisama sellest.
Minu mootor sai tõesti täie rauaga ja saab uuesti täiega;)
Algselt postitas: S9KAlgselt postitas: D116Algselt postitas: S9K
Kiiret pole, aga siit tuli juba teistmoodi vastus. "Vanadele kollidele" niipalju, et kohanduge tänapäevaga, ärge elage nõuka ajas:poke:.
(vanad kollid polnud halvas mõttes, kerge tögamine lihtsalt )
1. Mis siis tänapäeval mootoris muutus???:P
2. Sul ju mootor sai täierauaga juba, milleks see küsitlus?
Päris lolli küsimusega said hakkama. Mis muutus: Õlid, materjalid. Peaks sulle piisama sellest.
Minu mootor sai tõesti täie rauaga ja saab uuesti täiega;)
Ei ole ju loll küsimus, ntx 9-5 mootoriplokk pole 98 aastast muutunud. Ja mida uuemad autod seda s..../kapriissemad.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
To S9K
Minu meelest esitati sulle väga tark küsimus D 116 poolt, et mis siis selles sisepõlemismootoris tänapäeval nii väga muutunud on?
Nii et ära lahmi kohe ja sõima teisi lollideks:wise:
Seda enam, et nagu aru saan, siis ehitad sa 9000 mootorit, mida nüüd sorry väga kaasaegseks ju enam ei saa pidada.
Muutunud on paraku mootori nö tarkvara, ega selle riistvaraga nüüd küll midagi põrutavat toimunud ei ole ja ''vanu kolle'' ei ole ka mõtet tümitada, need sisepõlemismootorid töötavad ikka samal Carnot' ringprotsessi printsiibil nagu nõukogude ajalgi.
On muidugi püütud parandada erinevaid mootori süsteeme ja mehhanisme-näiteks klappide erinev avanemise aeg ja ulatus sõltuvalt pööretest(Honda VTI, BMW analoogne süsteem jne)
Jah keemiatööstus on tõesti arenenud kõvasti ja sellega seoses ka õlid. Materjalidest rääkides-kindlasti on võimalusi inseneridel rohkem, aga neid võimalusi kasutatakse ikka eelkõige autospordis ja vormel 1-es.
Kui räägime tavaautodest, siis vanasse asja on minul rohkem usku, kui uude. Tänapäeval ''teevad'' autosid rohkem müügiosakonna inimesed ja disainerid, kui insenerid ja tulemused on näha.
See et ralliautod kohe rajale lähevad-no come on Simo-seal pole ju lihtsalt aega midagi sisse sõita ja nagu keegi juba mainis-kui eelarve võimaldab(ning reeglid lubavad) on järgmisel rallil jälle uus mootor aiste vahel.
Iga laagripaar tahab ikkagi sissetöötamist-see, et ta silmaga vaadates sile on-no vaata siis mikroskoobi alla ja pilt on hoopis teine.
Minu meelest esitati sulle väga tark küsimus D 116 poolt, et mis siis selles sisepõlemismootoris tänapäeval nii väga muutunud on?
Nii et ära lahmi kohe ja sõima teisi lollideks:wise:
Seda enam, et nagu aru saan, siis ehitad sa 9000 mootorit, mida nüüd sorry väga kaasaegseks ju enam ei saa pidada.
Muutunud on paraku mootori nö tarkvara, ega selle riistvaraga nüüd küll midagi põrutavat toimunud ei ole ja ''vanu kolle'' ei ole ka mõtet tümitada, need sisepõlemismootorid töötavad ikka samal Carnot' ringprotsessi printsiibil nagu nõukogude ajalgi.
On muidugi püütud parandada erinevaid mootori süsteeme ja mehhanisme-näiteks klappide erinev avanemise aeg ja ulatus sõltuvalt pööretest(Honda VTI, BMW analoogne süsteem jne)
Jah keemiatööstus on tõesti arenenud kõvasti ja sellega seoses ka õlid. Materjalidest rääkides-kindlasti on võimalusi inseneridel rohkem, aga neid võimalusi kasutatakse ikka eelkõige autospordis ja vormel 1-es.
Kui räägime tavaautodest, siis vanasse asja on minul rohkem usku, kui uude. Tänapäeval ''teevad'' autosid rohkem müügiosakonna inimesed ja disainerid, kui insenerid ja tulemused on näha.
See et ralliautod kohe rajale lähevad-no come on Simo-seal pole ju lihtsalt aega midagi sisse sõita ja nagu keegi juba mainis-kui eelarve võimaldab(ning reeglid lubavad) on järgmisel rallil jälle uus mootor aiste vahel.
Iga laagripaar tahab ikkagi sissetöötamist-see, et ta silmaga vaadates sile on-no vaata siis mikroskoobi alla ja pilt on hoopis teine.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ennem kui hakata oma peaga kõiksugu asju välja mõtlema ja katsetama, tuleks aabitsatõed selgeks teha.
meil on üldse kuidagi liiga palju teadjaid ja kõigest ja kõigist.
ja diplomiks peetakse juba internetti.
kui oled õppinud ikkagi tehnikuks, siis jäta masinad ja mootorid puutumata; maksa parem raha spetsialistidele ja lase töö kvalitetselt teha; ja ise parem sebi oma küüntega...
meil on üldse kuidagi liiga palju teadjaid ja kõigest ja kõigist.
ja diplomiks peetakse juba internetti.
kui oled õppinud ikkagi tehnikuks, siis jäta masinad ja mootorid puutumata; maksa parem raha spetsialistidele ja lase töö kvalitetselt teha; ja ise parem sebi oma küüntega...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ivomets ja teised, käige sellistes foorumites ja lehtedel ka, kus tegutsevad inimesed, kelle igapäeva töö on tegeleda võistlusautodega. LUGEGE MIDA SEAL KIRJUTATAKSE. Siis mõelge oma tõed uuesti üle. Mingi noorem inimene tuleb vanematele midagi selgeks tegema, see ei ole ju võimalik. Tõmbame selle tüübi kohe maha. Kes krt ta omaarust on? Ta ei tea ju midagi, meie vanemad ja targemad! Vanematele inimestele on võimatu selgeks midagi teha, te olete kümne küünega oma asjade küljes kinni. Seega ma väga ei üritagi, sest see väsitaks liiga palju. Ära tule mulle aabitsa tõdedest rääkima, ma olen piisaval hulgal nõuka ajal toodetud raamatuid läbi lugenud JA MA SÕNA OTSESES MÕTTES ISTUN ÖÖD LÄBI INTERNETIS OTSIDES PIDEVALT INFORMATSIOONI KUIDAS ASJAD TÖÖTAVAD. Mis on tõestuseks? Vaadake mu osade postituste aegu, vaadake mu esitatud küsimusi siinsamas Tuuningu alafoorumis. Kas on veel kedagi kes nii palju selle taolisi küsimusi on esitanud? Väga ei ole ikka. Meil on tõesti liiga palju teadjaid, enamus teadjaid on raketiteadlased foorumites. Ma üritasin seda teemat siin lahata, aga ma juba teadsin ette, mis toimuma hakkab. Ses mõttes, et mul on savi, mind ei pea uskuma, mind nii kui nii ei usuta ja ma teen oma asju ikka omamoodi edasi. AGA TEIE, TÄIENDAGE ENNAST, MITTE EESTI FOORUMITES VAID LÄÄNE OMADES. Seal kus on pikemat aega tegeletud võistlus mootoritega.
Osad siit olid enam vähem samal liinil juba, mis mina. Ehk siis seda, et ei pea sõitma sisse a'la "ära üle 3k lase". Iroman tõi kõige parema näite. Mees kelle käe alt on tulnud 800+ hj autod, mis sõidavad siiani ja kes oli öelnud, et suurt vahet pole kuidas sisse sõidad. Isegi seda teile ei ole võimalik selgeks teha. Kui inimene õppida ei taha, uute asjadega kohaneda ei taha, siis on midagi peas juba valesti.
Osad siit olid enam vähem samal liinil juba, mis mina. Ehk siis seda, et ei pea sõitma sisse a'la "ära üle 3k lase". Iroman tõi kõige parema näite. Mees kelle käe alt on tulnud 800+ hj autod, mis sõidavad siiani ja kes oli öelnud, et suurt vahet pole kuidas sisse sõidad. Isegi seda teile ei ole võimalik selgeks teha. Kui inimene õppida ei taha, uute asjadega kohaneda ei taha, siis on midagi peas juba valesti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tänan tähelepanu osutamise eest.
tee kuidas tahad ja õpi kust tahad aga kui sa yhel hetkel valmis saad ja kapoti kinni lööd ja 5000 km kapotialla ei vaata, siis respekteerin su tegemisi.
Aga kui 2 korda aastas vahetad saalesid ja sidurit ja turbiini ja mida muud veel,( ja seda pea olematu läbisõidu puhul) siis paistab su tegemine küll rohkem lohakas ja ülekäe , kui täpne ja hoolikas kui enda tööst lugupidaval mehel.
aga muidu mulle meeldib, et kuulud inimeste sekka, kes oma kätega ja lihtsate vahenditega proovivad saavutada palju!
MULTA PAUCIS
edit:
mullu hollandis käigu ajal ei avanud oma 9-3 D kapotti kordagi üle 4000 km käigus.
tee kuidas tahad ja õpi kust tahad aga kui sa yhel hetkel valmis saad ja kapoti kinni lööd ja 5000 km kapotialla ei vaata, siis respekteerin su tegemisi.
Aga kui 2 korda aastas vahetad saalesid ja sidurit ja turbiini ja mida muud veel,( ja seda pea olematu läbisõidu puhul) siis paistab su tegemine küll rohkem lohakas ja ülekäe , kui täpne ja hoolikas kui enda tööst lugupidaval mehel.
aga muidu mulle meeldib, et kuulud inimeste sekka, kes oma kätega ja lihtsate vahenditega proovivad saavutada palju!
MULTA PAUCIS
edit:
mullu hollandis käigu ajal ei avanud oma 9-3 D kapotti kordagi üle 4000 km käigus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ütle S9K mida sa saavutada tahad selle teemaga siin?
See, et SA SÕNA OTSESES MÕTTES ISTUD ÖÖD LÄBI INTERNETIS OTSIDES PIDEVALT INFORMATSIOONI KUIDAS ASJAD TÖÖTAVAD ei ole veel mingi näitaja.
Teoorias võid sa ju nüüd "tugev" olla aga kas ka praktikas:conf:
See, et SA SÕNA OTSESES MÕTTES ISTUD ÖÖD LÄBI INTERNETIS OTSIDES PIDEVALT INFORMATSIOONI KUIDAS ASJAD TÖÖTAVAD ei ole veel mingi näitaja.
Teoorias võid sa ju nüüd "tugev" olla aga kas ka praktikas:conf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Mina soovitaks kohe panna ilma õlita ja täiega. Kulutab kohe vajalikud kohad ära ja peale seda on taas paar aastat rahulikku aega uuesti mootorit ehitada:)