Tuuning firma summuti 9-5

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
AeroSaab
Postitusi: 196
Liitunud: P Juun 29, 2008 14:46
Asukoht:
Auto:

#1

P Juun 08, 2014 18:21

Tere,

Kas kellegil on kogemusi erinevate tuuning firmade summutitega?

Kuna enda 9-5 Aero-l summuti suht läbi siis uurin varakult uusi alternatiive originaalile.

Ise ei hakka aretama, sest summuti spetsialist ma ei ole ja võin midagi ikka väga valesti kokku panna ning väga valjuks ei taha pilli ajada, kuid sportlikum hääl võiks tagant välja kosta küll.

Silma on jäänud Maptun, Simons, Ferrita. Veel uurisin Speedparts-i ja Nordic-u kohta aga nemad pakuvad minu arust eelnevalt loetletud firmade toodangut.

Kui kellelgi on näiteks videoklippi ka lisada siis oleks super.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3127
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#2

P Juun 08, 2014 21:44

Küsi ka custom summuti pakkumist www.joujaam.ee
Ei jää eelpool nimetatud tootjatele alla.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#3

E Juun 09, 2014 23:45

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=20390

Seal on Simonsi kohta arvustus. Weebilehel on valmistamistehnoloogia põhimõtted. Loe, siis saad teiste valmistajatega võrrelda. Simonsil on ka esindaja Eestis olemas
AeroSaab
Postitusi: 196
Liitunud: P Juun 29, 2008 14:46
Asukoht:
Auto:

#4

P Mär 15, 2015 21:14

See summuti teema on eriti teravaks nüüd läinud. Vana on ikka täitsa läbi ja lappimisest kopp ees. Mõtetu tegevus!

Hetkel olen nagu kahe vahel. Maptun või JT?!? Mõlemad telliksin koos 3'' downpipe komplektiga ehk läheb otsast lõpuni uus! Lisaks mainin ära, et mõlemad versioonid oleksid ''race cat'' tüübid ehk võidusõidu katiga.

JT on odavam ja minu arust häälekam.
Maptun-i oma väidetavalt ilma softi muutmata ei toimi?!? Mis see tähendab? Mismoodi JT töötab? Race cat pärast?

Võibolla keegi targem selgitaks mulle asja lähemalt?
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1093
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

P Mär 15, 2015 22:00

See summuti teema on eriti teravaks nüüd läinud. Vana on ikka täitsa läbi ja lappimisest kopp ees. Mõtetu tegevus!

Hetkel olen nagu kahe vahel. Maptun või JT?!? Mõlemad telliksin koos 3'' downpipe komplektiga ehk läheb otsast lõpuni uus!

JT on odavam ja minu arust häälekam.
Maptun-i oma väidetavalt ilma softi muutmata ei toimi?!? Mis see tähendab? Mismoodi JT töötab?

Võibolla keegi targem selgitaks mulle asja lähemalt?


JT teeb põrgu lärmi! Maptun pakub Simonsi cat-back'e ja need on väheke valjemad kui originaalid, võta pigem see. Maitse asi aga minu arvates on kole kui Saab teeb lärmi. Sõitsin mõniaeg tagasi 9-5-ga millel oli 3" cat-back JT twinpipe ehk kahe tagumise pütaga, ei olnud üldse meeldiv.

Toimib Maptun samamoodi kui JT.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#6

L Mai 30, 2020 23:26

Tõstaks selle vana teema uuesti üles. Soovitage milliste andmetega väljalaskekomplekti ja kust vaadata?

Hetkel stock MY2005 Aero, aga soov on saada kätte esialgu ca 220 KW. Suurem intercooler on olemas.

Salongi mingit lisamüra ei taha, ehk siis 3" oleks ilmselt liiga palju? 3" downpipe ja 2,5" väljalase oleks piisav ja mitte overkill? Ja kas seliste andmetega väljalase vajab kohe ka softi modimist või ei?
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1699
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#7

L Mai 30, 2020 23:46

Pole küll 9-5 aga mul 9-3l selline kombo: 3" katalüsaatorita downpipe Krona Performance-lt USA-st. Maptuni (tegelik tootja vist Ferrita) keskosa racecat-ga ja Maptuni-i 2.5" catback (tegelik tootja Simons). Väljalaske hääl läks küll veidi valjemaks aga mulle meeldib selline madal toon. Downpipe vahetus koos tarkvara muudatusega andis kõige tuntavama vahe just turbo lag-i vähenemises ja jõulisemas kiirenduses. Lisaks on downpipe ka oluliselt kergem kui oem. Dynos ma mõõtmas ei olegi jõudnud käia aga nüüd on juba ka uus cooler ootamas ja eks ma lähen siis dynosse ehk juulis. Sõita saab ka ilma tarkvara muudatuseta aga potentsiaal jääb kasutamata. Soovitan ka 3" dp paigaldada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 434
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

P Mai 31, 2020 10:00

Kui ainult soov veidi pauku mootorist enam kätte saada siis seda vöimaldab PFS müüdav kusagil 450 eur kanti maksev 3" DP madeinhiina. Muu mis auto pöhja all vöib olla kasvöi Simmonsi toode vöi töesti ns. custommade möne Eestis tegutseva summuteid remontiva firma poolt. Tarkvara tuleb muuta kuna tuleb elimineerida 2. lambda kasutamine. Vähemalt minu SAABil sai nii tehtud mootori toimimise veateadete vältimiseks. Huvitaval kombel ka 3" kogu summuti puhul auto salongis vaid kerge murin gaasipedaali tugevamalt vajutades. Muidugi pühapäeval varahommikul tuli naabritelt Viimsis pisike "noot" kui autot veidi soojeneda värava ees lasin , teeb sellis madalatoonilist jorinat mis aknaklaasid vöbelema pani.
vunts123
Saabiklubi liige
Postitusi: 165
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#9

P Mai 31, 2020 20:53

Ise vaevan sama väljlaske probleemiga hetkel pead. Aga lähen vist isevalmistamise teed. Kumma lambda välja progema peab? Talupojamõistusega pakuks ise, et esimese!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13854
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#10

P Mai 31, 2020 22:55

vunts123 kirjutas:
P Mai 31, 2020 20:53
Kumma lambda välja progema peab? Talupojamõistusega pakuks ise, et esimese!
vale vastus...
Mootori töö juhtimiseks on ikka vaja otse mootorist tulnud heitgaase, mitte neid mis kusagilt läbi on käinud. Tagumine lambda on kontrolliks, kas katt teeb oma tööd korralikult.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#11

E Juun 01, 2020 18:17

Kui tihe katt võiks olla? Saan aru et 100 on kahtlane, aga 200'sega peaks juba ülevaatuselt ilusti läbi saama kui on korralik soft tehtud? Ei tahaks endale sellist süsteemi millega peaks ülevaatusele minnes midagi valetama ja varastama hakkama, ei viitsi mässata.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 434
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

T Juun 02, 2020 0:57

200 cel racekat toimib normaalselt kui kuumaks on läinud. Muidugi kergelt kruisides 3" roostevaba torustik ja katalusaator pöhja all on kat jahedavöitu. RE85 jäävad heitgaasi andmed nn uute mootorite tasemele. Bensiiniga söitsin paar km 2 käiguga ja körgemate pööretega ennem kui Amservi ulevaatuspunkti uksest sisenesin. Ja ka E98 ga olid heitgaasi koostis aksepteeritav.
vunts123
Saabiklubi liige
Postitusi: 165
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#13

T Juun 02, 2020 11:27

Lõpupütte ka keegi soovitada oskab mis liiga lärmi ei teeks ja üv läbi saaks ilusti?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#14

K Juun 03, 2020 0:03

Arvan et SEE võiks ok komplekt olla.
Tormi2k8
Postitusi: 80
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#15

K Juun 03, 2020 13:28

vunts123 kirjutas:
T Juun 02, 2020 11:27
Lõpupütte ka keegi soovitada oskab mis liiga lärmi ei teeks ja üv läbi saaks ilusti?
9-3OG alla läks GS 3" ja katalüsaatoriga RV downpipe ja lõppu Mufflex pütt (vt: https://stance.ee/toode/mufflexi-sport-summuti/ , Viggeni/Aero stangeava täidab ideaalselt!!!). Ülejäänud summuti jäi originaal. Kõla nagu palsam hingele ja ÜV punktis ei tulnud mingeid etteheiteid.
Teretali kirjutas:
E Juun 01, 2020 18:17
Kui tihe katt võiks olla? Saan aru et 100 on kahtlane, aga 200'sega peaks juba ülevaatuselt ilusti läbi saama kui on korralik soft tehtud? Ei tahaks endale sellist süsteemi millega peaks ülevaatusele minnes midagi valetama ja varastama hakkama, ei viitsi mässata.
Kui kõik muu on korras, siis 200-cell läheb Euro3 ilusti läbi
Vasta