Küsimus mootori kohta? Suur turbo omega A

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
Johan
Postitusi: 4
Liitunud: R Apr 16, 2021 8:26
Asukoht:
Auto:

#1

R Apr 16, 2021 8:46

Tere. Küsin teadjatelt meestelt millistelt mudeliltelt ja aasta käikudelt leian ma 2.3L turbo b234 mootori. Lisa versioone on ka b234 palju, kuid kas mootori sisul on mõningaid erisusi peale turbo? V mis te arvate kasutamisest 2.3l turbo b235 mootorist. Plaan puhuda umbes 500 hobujõudu mootorist välja, ideaalis rohkem. Võin ka sepis kolbide ja kepsudele mõelda. Kas siis pigem juba uuem versioon 2.3 b235, kuna nagu ma olen aru saanud siis kolvid on nõrgaks kohaks uuemal vanema ees. Või kasutaks hoopis 2 liitrist? B205 või v204? Mahub suurem, siis pigem ka suurem

Plaan teha mootori vahetus Opel omega A 1993 versioonile. All juba kange LSD differ ja kangemad poolteljed. https://www.auto24.ee/used/3053980
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

R Apr 16, 2021 9:19

B235 mootor , MY2004 ja uuem , sepiskolvid - softi kirjutaja ei soovita seda 500 HP proovida , jääb max 450 HP juurde arvatavasti. B234 mootor natuke kestvam kui on sepiskolbidega. B206 mootoriga aga on ka suuremaid vöimsusi proovitud.
daags
Postitusi: 747
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#3

R Apr 16, 2021 10:06

Eks pm saab ikka igast mootorist 500 hp kätte (B204/205,234/235). Ilma sepiskolvita ei kujutaks seda ette, paar miilisõitu teed ikka ära :D - aga et 500 hp ka kestaks, see vajab hoolsat mootoriehitaja kätt, õigeid tehnilisi lahendusi, täpset mootori juhtumist ja ka kontrolli, head jahutust ja head kütust jne. Eks F-1 ja WRC mehed on ka targad, aga ikka juhtub kõrvalekaldeid, mida alati ette näha on võimatu.
Kindlasti jõudu ehitamisel- tore et inimesi, kes viitsivad ja jõuavad asjadega tegeleda.

Ahjaa sinu küsimusele vastust- B234 on 9000 peal, B204 leiad ka 98-2000 9-3 pealt. B205 ja 235 leiad 9-3 ja 9-5 pealt. vihjeks nii palju, et kolviläbimõõdud on 2,0 ja 2,3 sama, ehk 2,0 plokist on võimalik ka 2,3 ehitada jne.

D.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Johan
Postitusi: 4
Liitunud: R Apr 16, 2021 8:26
Asukoht:
Auto:

#4

R Apr 16, 2021 10:16

daags kirjutas:
R Apr 16, 2021 10:06
Eks pm saab ikka igast mootorist 500 hp kätte (B204/205,234/235). Ilma sepiskolvita ei kujutaks seda ette, paar miilisõitu teed ikka ära :D - aga et 500 hp ka kestaks, see vajab hoolsat mootoriehitaja kätt, õigeid tehnilisi lahendusi, täpset mootori juhtumist ja ka kontrolli, head jahutust ja head kütust jne. Eks F-1 ja WRC mehed on ka targad, aga ikka juhtub kõrvalekaldeid, mida alati ette näha on võimatu.
Kindlasti jõudu ehitamisel- tore et inimesi, kes viitsivad ja jõuavad asjadega tegeleda.

Ahjaa sinu küsimusele vastust- B234 on 9000 peal, B204 leiad ka 98-2000 9-3 pealt. B205 ja 235 leiad 9-3 ja 9-5 pealt. vihjeks nii palju, et kolviläbimõõdud on 2,0 ja 2,3 sama, ehk 2,0 plokist on võimalik ka 2,3 ehitada jne.

D.
Tänan vastuse eest. Kas 9-5l väib ka b234 olla 1996?-2003?
kroom
Postitusi: 277
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#5

R Apr 16, 2021 10:40

9-5 on ainult 2x5 mootoriga.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#6

R Apr 16, 2021 10:52

Liigub ka 234 alumiste otsadega 9-5si, kui mõni eelmine omanik on ümberehituse teinud.
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 103
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#7

R Apr 16, 2021 10:54

NG 900 pealt võib leida 204, ning kui väga joppab siis isegi 206 mootori. Tean et 206 ajavad paljud taga sest sellega saab mingeid imetrikke teha. Nagu nt see: https://www.saabplanet.com/saab-b206-tu ... mw-m3-e30/
:drive:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13968
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

R Apr 16, 2021 11:18

Ükski neist ei kannata ilma sisu vahetamata seda 500 obest.
234 leiad tonniste pealt (9000) , 235 on 9-5 teema.
neist tehakse ka hübriide 9-5 peale, 234 alumine ots ja 235 ülemine ots ja muud jubinad. Aga ikkagi, kui tahta 500 obest, siis kõvem sisu sisse.
20 ja 23 vahe on kolvikäigus, Väljast näevad täpselt samad välja. 20 läheb väiidetavalt kiiremini pöördesse. Lõpptulemuses erilist vahet pole. Sama jõu saad mõlemast.
EDIT: vastasin teise samasse teemasse ja alles siis leidsin selle siin. Koristasin teise teema ära, et teistel rohkem sassi ei läheks...:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
daags
Postitusi: 747
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#9

R Apr 16, 2021 12:04

Cyber kirjutas:
R Apr 16, 2021 11:18
234 leiad tonniste pealt (9000) , 235 on 9-5 teema.
neist tehakse ka hübriide 9-5 peale, 234 alumine ots ja 235 ülemine ots ja muud jubinad. Aga ikkagi, kui tahta 500 obest, siis kõvem sisu sisse.
jep , erinevad kombinatsioonid proovitud üht ja teistpidi :D nii mõnigi kasvuraskus läbi tehtud.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Johan
Postitusi: 4
Liitunud: R Apr 16, 2021 8:26
Asukoht:
Auto:

#10

R Apr 16, 2021 14:29

I-Vaari kirjutas:
R Apr 16, 2021 9:19
B235 mootor , MY2004 ja uuem , sepiskolvid - softi kirjutaja ei soovita seda 500 HP proovida , jääb max 450 HP juurde arvatavasti. B234 mootor natuke kestvam kui on sepiskolbidega. B206 mootoriga aga on ka suuremaid vöimsusi proovitud.
https://www.blocket.se/annons/gotland/s ... 0/95141310
Sellel on vist b206 mootor.

Neti läbi tuhlanud päris huvitavad asjad leidnud. Oskab aidata keegi mis ma peaks ette võtma.
Ise olen veoautojuht ja metsamasinatega sina peal, et tean mis ette võtan, aga sellise projektika tegemine on minujaoks midagi uut. Kas keegi oleks hea ja lhs ütleks punktid mis ma pean mootori juures üle vaatama. Lhs tingmärgid poldi keeramised mõtlen ise läbi.
Silladetailid ja kast läbi mõeldud.

Pihustid suuremate otsadega, turbo, klapivedrud, õhk sisse ja välja suuremad kolded. B234 ja 204 materjali netis on palju, et lhs sammsammult kellegi ehitusega kaasa kopeerida, tundus mõistlik
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#11

R Apr 16, 2021 14:48

B206 mootor on ainult 93-94 2.0 ilma turbota ng900 peal. 1 aasta oli tootmises.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

R Apr 16, 2021 16:05

Veidike ikke paukku kestab enne kui laiali lendab. Sel SAABil vist oli B206 mootoriplokk kasutusel. https://www.youtube.com/watch?v=kRKPBIJEP1c
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13968
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Apr 16, 2021 17:21

See oli siiski üle puuritud ja 2.4l mahuga. Aki on meil siingi sõitmas käinud. Videos mainitud "2 weeks earlier.. 305" oli Kiltsil... :)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 884
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#14

R Apr 16, 2021 18:15

Jonas Kakarikas Rootsimaal ehitas ühe ilusa kollase 500hp Saab 9-5. Youtubes on kogu teekond ilusti olemas. 500hp kestev Saab ei ole kohe üldsegi odav asi. Ei piisa ainult sepiskolvist.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#15

R Apr 16, 2021 21:14

Ei ole arvutanud kui palju saab töömahtu 91mm läbimööduga kolviga kasvöi B234 puhul kuid just need vanemad ja kvaliteetsemast valust mootoriplokid sobivad sellisteks ümberehitusteks. Kui seda mootorit mingi teise käigukasti külge sobitada siis väände ja vöimsuse üle niipalju kahtlema ei pea ja sobivate komponentide ja töötlustega on see 500 HP saavutatav ilma suuremate probleemideta. Palju algupäraseid detaile aga tuleb tugevdatute ja modifitseeritutega siiski vahetada. Peale selle veel hulga pisiasju nii , et odav see harrastus töesti pole.
Johan
Postitusi: 4
Liitunud: R Apr 16, 2021 8:26
Asukoht:
Auto:

#16

N Apr 29, 2021 22:57

Doonor auto ostetud b204r mootoriga 200hp. Midagi 200k läbi sõitnud. Eelmise omaniku käes olnud 15 aastat, mootor töötab laitmatult, turbo spoolib hästi. Heleda nahksisuga 2000 aasta 9-3. Asub rootsis, sõbrad toovad varsti ära.
Nüüd on jah teadmisi vaja kuidas just 2 liitrist erksamaks saada. Varsti panen pilte ka. Opelil suurekojaga Senatori Lsd differ, ühe pedandi sõnul kannatab 1000 hp. Kast aga selline 250-300hp kastile saab ka m57 kasti sisu panna.

https://youtu.be/rZZ9vj6CJDk opel mille peale tehnika läheb.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 552
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

R Apr 30, 2021 12:52

Pole veel 520 NM väändemomendiga OG 9-5 5 käigulist käigukasti tükkideks saanud. Soomemeeste jutu järgi kestab OG 9-3 kast rohkem väänet kuna hammasrattad ja mingi völli kinnituspunkt kvaliteetsem kui uuematel SAABi käigukastidel. Käigukasti ikaldus aga saabub kiiresti kui kasutusele jääb algupärane diferentsiaal mille sateliitammasrattad purunevad kui liigselt lastakse üht ratast "tühjalt vilistada".
13piisab
Postitusi: 423
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#18

R Apr 30, 2021 16:04

Rwd masina puhul pole fwd kastidest ja difritest mõtet rääkida.

Johan teab ilmselt seda, et Saabi mootorid istuvad väidetavalt bolt-on GM kasti külge (ja vastupidi). Ma pole väidet kontrollinud, kuigi kanalis on kõrvuti ladustatud nii GM F16 kui Saabi FM55 kastid. Mul nii ooplitel kui saabidel mootorid valetpidi vahel :)
Ma rwd-tehnikast tean vähe, aga järeldan, et GM ja baierlased kasutasid siis samal korpusel Getrage, lihtsalt GM puhul oli sisu miskipärast "nõrgem"?

Kastinuute peaks Saabidel olema rohkem ehk sama palju, kui LET tehnika F28-l. Aga need asjad on sidurikettaga ümber mängitavad.
caarel
Postitusi: 306
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#19

N Mai 06, 2021 2:02

Kas 2x4R mootoritel polnud tehasest juba sepiskolvid sees mitte?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1074
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#20

N Mai 06, 2021 7:33

caarel kirjutas:
N Mai 06, 2021 2:02
Kas 2x4R mootoritel polnud tehasest juba sepiskolvid sees mitte?
Ei.
Vasta