9-3OG'd jäigemaks

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#1

E Aug 29, 2011 18:56

Autoks siis ikka see sama minu 9-3og, aasta 2000, kupee, 2.0t 113kw. Vedrustus on tal kõik originaal, aga mind hakkab nüüd ausalt see häirima, et see nii sült pehme on. See pole sugugi ohutu, kui auto liiga pehme on. Lõuna-Eesti kurvilistel-käänulistel teedel oli ikka päris ebamugav sõita ja maanteel ei ole ka pehme vedrustus sugugi nii andestav kui jäik.
Ei ole kunagi auto jäigestamisega tegelenud, ja otseselt mingit juhitavuse-tuuningut ma tegema nüüd ei plaani hakata, lihtlabaselt jäigemaks tegemine aitaks juba piisavalt.

Fakt on see, et mida kõrgem auto, seda lihtsam sellega talvel askeldada on ja seda vähem peab metsateedel auke ja jõnkse kartma, aga kui ma nüüd tahan autot jäigemaks, siis sellega peaks kaasnema ka madaldamine või mitte? Ja kui siis kui palju, ning mis oleks teie arvetes see mõistlikkuse piir, et päris iga kivi karterit kolksutama ei hakka ja et talvel ei pea iga päev väljatõmmatav olema.

Teine küsimus oleks see, et mida ja mille vastu ma üldse vahetama peaksin?
Kas nii amordid kui ka vedrud? Kui jah, siis milliste vastu.
Midagi olen kuulnud ka PUR puksidest, mida need mulle annaksid?

Praegu on kurvides selline tunne nagu sõidaks Londoni kesklinnas 2. korruselise bussi 2. korrusel - õõtsud ühest otsast teise. Tagant vaadates oli ka minu auto ringteel nii, et ühed rattad on peaaegu koopa sees, teiselt poolt vaata et tõusevad õhku varsti.:D

Ühesõnaga tahaks kohe kõvasti jäigemaks oma 9-3'e, ehk annate mulle ühe portsu nõuandeid ja soovitusi. Ei teeks paha ka kui mingisuguse hinnapildi asjast ette saaks.

terv,
Gals
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Aug 29, 2011 19:00

9-3 juhitavuse teeb tunduvalt paremaks 100kg pagasnikus.

edit: kui siit edasi minna siis taha madalamad vedrud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#3

E Aug 29, 2011 20:25

9-3OG juhitavuse parandamise on vist (vähemalt avalikult) kõige tõsisemalt ette võtnud kasutaja similar. Loe näiteks tema teemat ja vaheta temaga mõtteid.

Välismaistes foorumites öeldakse, et 9-3OG/900NG juhitavuse parandamisel tuleks alustada 22mm-st GS'i swaybari installimisest (eestikeelne vaste ei tule praegu meelde). Pidavat tõelist imet tegema. Mõni, kes on tahtnud odavamalt läbi ajada, on originaal-swaybarile ühe teise samasuguse külge pookinud (keevitus/pikemad poldid).

link1: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=202218
link2: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=37324
link3: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=49418
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#4

E Aug 29, 2011 20:44

Mis rehvid su autol all on ? Näiteks eelmised suved sõitsin dunlope rehvidega (marki ei mäleta aga kiirusindeks oli W )ning see suvi olen sõitnud sonar´itega (kiirusindeks V ). Mõlemad täpselt samade mõõtudega 205/50 r16 kuid nende käitumine kurvides on kui öö ja päev (muidugi hinna vahe ka :)). Dunloped ei kaldunud pea üldse kurvides rool oli täpne ja momentaalne kuigi autol oli täiesti stock vedrustus. Sonarid on nagu süldid :)
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#5

E Aug 29, 2011 20:56

Kiirusindeksit praegu ei oska öelda, aga mingid suhteliselt tavaliset Nokianid on. Eks iga asi loeb natukene ja kokku kõik loeb juba üsna palju. Ainult lihtsalt rehvidevahetusest ma arvatavasti alustama ei pea, aga küllap jõuan sellenigi millalgi.

Swaybar - stabikas, ehk stabilisaatorivarras. Selle võiks kõvema panna küll jah, idee poolest on see sama asi mis strut-bar, ainult et strutbar on mootori peal, swaybar aga mootori all.
Aga tänud juba selle similari teema pärast, seal on mul lugemisallikat kõvasti.
faca
Postitusi: 96
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#6

E Aug 29, 2011 21:55

Unusta kõik muu, alusta rehvidest - mina panin Michelin Pilotsport3-d alla 205/45/R16 - juhitavus paranes kordades (loe: auto muutus juhitavaks) - võrdlus siis Noname 185/65/R15 vana lamelliga. See on kõige odavam valik kui ise ehitaja ei ole :). Loomulikult tuleb mingi hetke jäigem vedru ja teine amort panna, aga hind on sellel kompletil juba teine. Siis veel puksid jne, ise vahetasin ka pidurivoolikud - koos rehvidega väga hea valik.

Edit: Aga see kõik ei kehti talve kohta (natuke kehtib, sest uus rehv on uus rehv) - talveks panen uued ja kõrged naelad - seega hüvasti pidamine ja jäikus.
Et kuna talv kolme kuu pärast tulemas siis pead ilmselt ikkagi standardtegevusi, ehk amordid, vedrud, puksid vahetama.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

E Aug 29, 2011 22:03

strutbar ja swaybar on ikka üsna erinevad asjad. strutbar seob sul amordikannud pealt jäigalt ja on kere jäigemaks muutmiseks, swaybar on aga spetsiaalselt mõeldud kere rullumise vähendamiseks ja ta on sisuliselt torsioonvedru.

Madaldus ja suurem velg (17") ja asi on ikka väga parem. Kui palju madalam... vat see sõltub, kus kohtades sa ronid sellega.. IFF näe sõidab -40-ga ja ei kurda eriti, kõik talved saab hakkama. Aga ma usun, et isegi -25 annab sulle paranduse. Ise pead meeles pidama, et ei pauguta igal pool..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#8

K Aug 31, 2011 7:55

Madaldus ja p-ur puksid! Juhitavus on muutunud nagu öö ja päev.
Kui vahetada suuremad puksid esisillas ja madaldus alla, on osade kulu ca 300-400 eur, pluss tööraha sinna otsa.
Järgnevad modifikatsioonid on juba uus tase- Sportamordid, roolilati klamber, 6 punkti ämblik mootori all, jäigem tagumine stabikas....
Rehvide suurem diameeter ei anna sulle juhitavuses miskit juurde ja laiuses ei soovita og9-3-l üle 215 minna. Eeldan, et sõidad 16" mõõduga.
Aga pära on tal kerge...
Sent from my Monte Carlo using B236
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#9

K Aug 31, 2011 11:13

Tava liiklusesse piisab kindlasti:
1. reguleeritava jäikusega koni + madaldusvedrud
2. korras veermik - soovitav PUR puksidega
3. Korralik kvaliteet rehv, millel piisavalt tugev külg ning muster mis kurvis ka kinni hoiaks.
Ülejäänud soovitused on minu meelest juba tava liiklusesse natuke liig. Motospordis aga kindlasti teretulnud.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Vasta