Turbot kuuldavamaks
Mis oleksid need punktid, mida teostadeds hakkaks turbot rohkem kuulda olema. See on kindlasti hea näitaja, kui turbo väga tasaselt oma tööd teeb, aga lihtsalt enda huvides mõtlesin, et tore oleks, kui kõrvadega ka aru saaks, kui turbo oma rõhku saavutama hakkab.
Originaal väljalase on all ja see koosneb hetkel kahest osast - reso ja lõpupütt. (kat.i eemaldamine ei muutnud hääles midagi).
Ei taha et asi nüüd lärmaks, aga piskut häält ta ju võiks teha, praegu on küll nii, et peale rehvimüra pole midagi kuulda.
Kas õhufiltri tüüp (kui koonus panna näiteks) toob ka turbo häält rohkem esile?
1,2 bari võiks nagu juba mingisugust heli tekitada.
Ja BOV'i kohta ka äkki mingit juttu.
Originaal väljalase on all ja see koosneb hetkel kahest osast - reso ja lõpupütt. (kat.i eemaldamine ei muutnud hääles midagi).
Ei taha et asi nüüd lärmaks, aga piskut häält ta ju võiks teha, praegu on küll nii, et peale rehvimüra pole midagi kuulda.
Kas õhufiltri tüüp (kui koonus panna näiteks) toob ka turbo häält rohkem esile?
1,2 bari võiks nagu juba mingisugust heli tekitada.
Ja BOV'i kohta ka äkki mingit juttu.
Kumedama mürina saad, kui paigaldad jämedama väljalaske.
Kui tahad turbo töötamist kuulda, siis löö naelaga kuhugi sisselaskesse auk, väga hea vilin saab olema. (Okei, ära nüüd seda tõsiselt võta) :P
Ja et kena Pshhhtt heli saada, siis Forge bypass on väga hea (ja ka kasulik, ei lase õhku atmosfääri nagu BOV'd)
terv, teager
Kui tahad turbo töötamist kuulda, siis löö naelaga kuhugi sisselaskesse auk, väga hea vilin saab olema. (Okei, ära nüüd seda tõsiselt võta) :P
Ja et kena Pshhhtt heli saada, siis Forge bypass on väga hea (ja ka kasulik, ei lase õhku atmosfääri nagu BOV'd)
terv, teager
Kui ka julgemalt gaasi muljuda, siis lõpptulemus on selline ultraheli, mida kuulevad küll kindlasti hästi meie sõbrad koerad, aga inimkõrva jaoks on seda äärmiselt vähe kuulda. Ei jah, kui kuskil betoonseina lähedal sõita aken lahti ja siis kiirendada, siis on loomulikult sellist pisikest vuhinat kuulda.
Ja seda nüüd jah, et kunagi tahaks suuremat turbot ka ja küll seda siis hakkab ka natuke rohkem kuulda olema.
Sellist tagasihoidlikku vussu võiks ju teha http://www.youtube.com/watch?v=D7HTUmXnDxs
:P
Ja seda nüüd jah, et kunagi tahaks suuremat turbot ka ja küll seda siis hakkab ka natuke rohkem kuulda olema.
Sellist tagasihoidlikku vussu võiks ju teha http://www.youtube.com/watch?v=D7HTUmXnDxs
:P
Näiteks midagi sellist panna siis?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORGE-FMDV006-DUMP-VALVE-SAAB-900-9000-9-3-9-5-MAPTUN-/280530408892?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4150ea55bc#ht_3147wt_1139
Kui see lisada, kas siis tuleks ka midagi ümber progreda, või lihtsalt bolt-on?
http://www.ebay.co.uk/itm/FORGE-FMDV006-DUMP-VALVE-SAAB-900-9000-9-3-9-5-MAPTUN-/280530408892?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4150ea55bc#ht_3147wt_1139
Kui see lisada, kas siis tuleks ka midagi ümber progreda, või lihtsalt bolt-on?
Et turbot paremini kuuleks? Muidugi saab. Õhufilter turbole võimalikult lähedale.
Minul u. 30cm 3-tolline roostevaba SIRGE toru ja otsas sinine sportfilter. Forge bypass puhub otse atmosfääri.
Ütleme siis nii, et viliseb ikka küll...ja 1,7 baari pealt järsult gaasi lahti lastes "ohkab" rohkemgi, kui soliidne oleks.
Abikaasale kõrvalreisijana, kusjuures, see meeldib. Sihuke "ahhhh ma olen nii kiire auto"- tunne pidi olema.
Ise tunnen möödasõitudel rohkem siiski piinlikkust. Kardan, et sellest ka teatud bensiini-ökonoomia viimasel ajal :P
edit: kõige paremini viliseb siis, kui turbo ja IC vahelt lõdvik lahti võtta. Väikeseks puuduseks pean seda,
et boost'i on siis maksimaalselt veidi alla 0 baari...
Minul u. 30cm 3-tolline roostevaba SIRGE toru ja otsas sinine sportfilter. Forge bypass puhub otse atmosfääri.
Ütleme siis nii, et viliseb ikka küll...ja 1,7 baari pealt järsult gaasi lahti lastes "ohkab" rohkemgi, kui soliidne oleks.
Abikaasale kõrvalreisijana, kusjuures, see meeldib. Sihuke "ahhhh ma olen nii kiire auto"- tunne pidi olema.
Ise tunnen möödasõitudel rohkem siiski piinlikkust. Kardan, et sellest ka teatud bensiini-ökonoomia viimasel ajal :P
edit: kõige paremini viliseb siis, kui turbo ja IC vahelt lõdvik lahti võtta. Väikeseks puuduseks pean seda,
et boost'i on siis maksimaalselt veidi alla 0 baari...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
MAF on T7 juhtimisega autodel. T5 (tunned eksimatult punase DI järgi ära) on MAP.Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?
Kõige lihtsam, keera oma olemasolev bypass BOV-iks, topi filter otsa, et kogemata sealt midagi sisse ei veaks vaakumi ajal ja õhufiltri taha tulev sisend tee pimedaks. Vastavaid filtreid ja pimedaid müüakse.
Aga omast kogemusest peaks ütlema, et tegelikult kuuled sa autosse ikka suht vähe seda, mis tegelikult toimub. Proovi lahtise aknaga kusagil suure seina ääres sõita ja peegeldusest kuuled üsna palju rohkem, kui tavaliselt autosse kuulda on.
näiteks toodud Forge bypass on bolt on.
Igasugused "koonused" tuleks turbomootori puhul unustada.Abrasiivi poolt tekitet häving turbo "külmale" tiivikule on kolossaalne.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Igasugused "koonused" tuleks turbomootori puhul unustada.Abrasiivi poolt tekitet häving turbo "külmale" tiivikule on kolossaalne.
vaba valik on iga inimese vabadus: kes tahab turbo häält, kes tahab sõita.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vaba valik on iga inimese vabadus: kes tahab turbo häält, kes tahab sõita.
Ei vaidle vastu. Minu valik on näiteks sõita. Aga kui ühtlasi on võimalik pisikesi ja mittekahjulikke muudatusi tehes ka auto häält enda maitsele lähemale saada, siis teen ka seda.
Sebastian ei mõtle sportfiltri all koonust?
Sebastian ei mõtle sportfiltri all koonust?
Ei mõelnud koonust, vaid tavamõõtmetes filtrit, mis läheb oma "pesasse". Tavaliselt pestav ehk siis mitmekordselt kasutatav.
Üldiselt on sportfiltrid kõik natuke hõredamad originaalidest. See ju nende idee ongi - lasta läbi rohkem õhku. Paraku satub seetõttu rohkem abrassiivi (liivatolmu) turbosse ja lõpuks ka silindritesse. Turbos lihvitakse kompressori tiivikut ja silindrites kolvirõngaid, kolbe ja silindri seinu.
Koonusfilter, kui mõõtmetelt väiksem, on selles mõttes veel hullem variant. Normaalsest väiksem filtri pind peab rohkem õhku läbi laskma, järelikult peab ta ka palju hõredam olema.
Aga teisalt - performance'i taga ajamine polegi nõrganärvilistele ;)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Kui kiirelt koonus turbole või mootorile ära peaks tegema?
Vaevalt sellist ühtset retsepti on. Korruta kulumine konstandiga T
T>1
:)
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
9-5 näiteks saab ka ilma koonuseta ja blow-offita täitsa häälekaks.
Minu kombinatsioon lärmab rohkem, kui sellisele autole viisakas oleks: Diislik õhuvõtu snorkel, sportfilter, king kobra turbo inlet, softis välja lülitatud "Anti-Howl" ja piisavas koguses boosti mitsust.
Anti-Howl on Trionicu 7 kaitse selle paljunõutud vsss-vsss vastu. Arvutatakse kogu aeg õhukogust, mis by-passist läbi peaks minema ning alustatakse by-passi avamist vajadusel varem. Põhimõtteliselt rikutakse see vsss-vsss ära.
Kui nüüd by-pass ka teistpidi panna, nagu paljudel tonnise meestel, siis see lärm läheb tunduvalt suuremaks.
Minu kombinatsioon lärmab rohkem, kui sellisele autole viisakas oleks: Diislik õhuvõtu snorkel, sportfilter, king kobra turbo inlet, softis välja lülitatud "Anti-Howl" ja piisavas koguses boosti mitsust.
Anti-Howl on Trionicu 7 kaitse selle paljunõutud vsss-vsss vastu. Arvutatakse kogu aeg õhukogust, mis by-passist läbi peaks minema ning alustatakse by-passi avamist vajadusel varem. Põhimõtteliselt rikutakse see vsss-vsss ära.
Kui nüüd by-pass ka teistpidi panna, nagu paljudel tonnise meestel, siis see lärm läheb tunduvalt suuremaks.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Selleks, et BOVi kasutada, tuleb soft üsna suures mahus ümber teha. Eelnev kirjeldas seda, kuidas saaks seda teatud tingimustes matkida, ilma BOVi kasutamata.
EDIT: Idee hakkab siiski toimima 1,2+bar juures, mitsuga. Alla selle vähemalt minul küll piuksugi ei teinud.
EDIT: Idee hakkab siiski toimima 1,2+bar juures, mitsuga. Alla selle vähemalt minul küll piuksugi ei teinud.
[
Kõige lihtsam, keera oma olemasolev bypass BOV-iks, topi filter otsa, et kogemata sealt midagi sisse ei veaks vaakumi ajal ja õhufiltri taha tulev sisend tee pimedaks. Vastavaid filtreid ja pimedaid müüakse.
Tegin nõnda ja tulemus on väga hea. Ei tahtnudki üldse mingit piinlikult valju vussu, aga nii palju kui see pisike Garret sellist pisikest vussu teha suudab, on täpselt paras. :)
Ise ei saanud väga aru, aga tegelikult peaks atmosfääri paiskamine läägi suurendama.
Nüüd ei teagi, mida mulle veel annaks, kui see originaal Bosch vahetada Forge vastu ära. Forget saab vist reguleerida üldjuhul, aga ei saa õieti aru mis selle reguleerimise tulemusel muutub.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Meenus kunagine "summutiehitus" seda teemat siin lugedes... Olude sunnil panin sirge toru otsast lõpuni ja vilises küll Tühikäigul ka, nagu traktorid vanasti.
Aga asustatud piirkonnas ei saanud paremat jalga sirgeks lükata- hakkas omal ka imelik selle lärmi peale :D
Aga asustatud piirkonnas ei saanud paremat jalga sirgeks lükata- hakkas omal ka imelik selle lärmi peale :D