Turbot kuuldavamaks

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#1

K Sept 07, 2011 20:21

Mis oleksid need punktid, mida teostadeds hakkaks turbot rohkem kuulda olema. See on kindlasti hea näitaja, kui turbo väga tasaselt oma tööd teeb, aga lihtsalt enda huvides mõtlesin, et tore oleks, kui kõrvadega ka aru saaks, kui turbo oma rõhku saavutama hakkab.

Originaal väljalase on all ja see koosneb hetkel kahest osast - reso ja lõpupütt. (kat.i eemaldamine ei muutnud hääles midagi).
Ei taha et asi nüüd lärmaks, aga piskut häält ta ju võiks teha, praegu on küll nii, et peale rehvimüra pole midagi kuulda.

Kas õhufiltri tüüp (kui koonus panna näiteks) toob ka turbo häält rohkem esile?

1,2 bari võiks nagu juba mingisugust heli tekitada.

Ja BOV'i kohta ka äkki mingit juttu.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#2

K Sept 07, 2011 20:46

Tuleb lihtsalt julgemalt gaasi muljuda. See 1,2 bar'i tuleb põhjagaasiga ja küll siis on seda turbo häält ka kuulda ;) Veel üks võimalus on ka suurem turbo peale panna :P
Regular Saab Guy
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#3

K Sept 07, 2011 20:46

Kumedama mürina saad, kui paigaldad jämedama väljalaske.

Kui tahad turbo töötamist kuulda, siis löö naelaga kuhugi sisselaskesse auk, väga hea vilin saab olema. (Okei, ära nüüd seda tõsiselt võta) :P

Ja et kena Pshhhtt heli saada, siis Forge bypass on väga hea (ja ka kasulik, ei lase õhku atmosfääri nagu BOV'd)

terv, teager
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#4

K Sept 07, 2011 21:12

Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#5

K Sept 07, 2011 21:23

Kui ka julgemalt gaasi muljuda, siis lõpptulemus on selline ultraheli, mida kuulevad küll kindlasti hästi meie sõbrad koerad, aga inimkõrva jaoks on seda äärmiselt vähe kuulda. Ei jah, kui kuskil betoonseina lähedal sõita aken lahti ja siis kiirendada, siis on loomulikult sellist pisikest vuhinat kuulda.

Ja seda nüüd jah, et kunagi tahaks suuremat turbot ka ja küll seda siis hakkab ka natuke rohkem kuulda olema.

Sellist tagasihoidlikku vussu võiks ju teha http://www.youtube.com/watch?v=D7HTUmXnDxs
:P
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#6

K Sept 07, 2011 21:58

Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?

T5-ga mootoritele (nagu Galsil) saab. Ja teeb turbot kuuldavamaks ka.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#7

K Sept 07, 2011 23:11

Näiteks midagi sellist panna siis?

http://www.ebay.co.uk/itm/FORGE-FMDV006-DUMP-VALVE-SAAB-900-9000-9-3-9-5-MAPTUN-/280530408892?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4150ea55bc#ht_3147wt_1139

Kui see lisada, kas siis tuleks ka midagi ümber progreda, või lihtsalt bolt-on?
svenska
Postitusi: 116
Liitunud: L Mai 26, 2007 16:35
Asukoht:
Auto:

#8

N Sept 08, 2011 0:50

Panna sinna kapoti alla mikrofon ja ühendada audiosüsteemiga, saab lausa helitugevuse muuta sõidu ajal, või siis kõlar ka panna sinna mootoriruumi, mingi võimendus, siis möödakäijad usuvad ka.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

N Sept 08, 2011 2:00

Et turbot paremini kuuleks? Muidugi saab. Õhufilter turbole võimalikult lähedale.
Minul u. 30cm 3-tolline roostevaba SIRGE toru ja otsas sinine sportfilter. Forge bypass puhub otse atmosfääri.

Ütleme siis nii, et viliseb ikka küll...ja 1,7 baari pealt järsult gaasi lahti lastes "ohkab" rohkemgi, kui soliidne oleks.
Abikaasale kõrvalreisijana, kusjuures, see meeldib. Sihuke "ahhhh ma olen nii kiire auto"- tunne pidi olema.
Ise tunnen möödasõitudel rohkem siiski piinlikkust. Kardan, et sellest ka teatud bensiini-ökonoomia viimasel ajal :P

edit: kõige paremini viliseb siis, kui turbo ja IC vahelt lõdvik lahti võtta. Väikeseks puuduseks pean seda,
et boost'i on siis maksimaalselt veidi alla 0 baari...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

N Sept 08, 2011 9:26

Kuna Saab kasutab ka MAF-i, siis BOV-i paigaldada ju ei saagi. Või osavad Saabi ajude tuuniad saavad sellega hakkama?
MAF on T7 juhtimisega autodel. T5 (tunned eksimatult punase DI järgi ära) on MAP.

Kõige lihtsam, keera oma olemasolev bypass BOV-iks, topi filter otsa, et kogemata sealt midagi sisse ei veaks vaakumi ajal ja õhufiltri taha tulev sisend tee pimedaks. Vastavaid filtreid ja pimedaid müüakse.

Aga omast kogemusest peaks ütlema, et tegelikult kuuled sa autosse ikka suht vähe seda, mis tegelikult toimub. Proovi lahtise aknaga kusagil suure seina ääres sõita ja peegeldusest kuuled üsna palju rohkem, kui tavaliselt autosse kuulda on.

näiteks toodud Forge bypass on bolt on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Tom27
Postitusi: 53
Liitunud: K Nov 25, 2009 20:39
Asukoht:
Auto:

#11

P Sept 11, 2011 14:13

Korralik koonusfilter teeb ka hääle päris heaks!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

P Sept 11, 2011 14:21

Igasugused "koonused" tuleks turbomootori puhul unustada.Abrasiivi poolt tekitet häving turbo "külmale" tiivikule on kolossaalne.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

P Sept 11, 2011 14:35

Igasugused "koonused" tuleks turbomootori puhul unustada.Abrasiivi poolt tekitet häving turbo "külmale" tiivikule on kolossaalne.


vaba valik on iga inimese vabadus: kes tahab turbo häält, kes tahab sõita.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#14

P Sept 11, 2011 16:31



vaba valik on iga inimese vabadus: kes tahab turbo häält, kes tahab sõita.


Ei vaidle vastu. Minu valik on näiteks sõita. Aga kui ühtlasi on võimalik pisikesi ja mittekahjulikke muudatusi tehes ka auto häält enda maitsele lähemale saada, siis teen ka seda.

Sebastian ei mõtle sportfiltri all koonust?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#15

P Sept 11, 2011 17:26


Sebastian ei mõtle sportfiltri all koonust?

Ei mõelnud koonust, vaid tavamõõtmetes filtrit, mis läheb oma "pesasse". Tavaliselt pestav ehk siis mitmekordselt kasutatav.

Üldiselt on sportfiltrid kõik natuke hõredamad originaalidest. See ju nende idee ongi - lasta läbi rohkem õhku. Paraku satub seetõttu rohkem abrassiivi (liivatolmu) turbosse ja lõpuks ka silindritesse. Turbos lihvitakse kompressori tiivikut ja silindrites kolvirõngaid, kolbe ja silindri seinu.
Koonusfilter, kui mõõtmetelt väiksem, on selles mõttes veel hullem variant. Normaalsest väiksem filtri pind peab rohkem õhku läbi laskma, järelikult peab ta ka palju hõredam olema.

Aga teisalt - performance'i taga ajamine polegi nõrganärvilistele ;)
Tom27
Postitusi: 53
Liitunud: K Nov 25, 2009 20:39
Asukoht:
Auto:

#16

K Sept 21, 2011 17:26

Kui kiirelt koonus turbole või mootorile ära peaks tegema?
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#17

K Sept 21, 2011 17:37

Kui kiirelt koonus turbole või mootorile ära peaks tegema?


Vaevalt sellist ühtset retsepti on. Korruta kulumine konstandiga T

T>1

:)
faca
Postitusi: 96
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#18

K Sept 21, 2011 19:15

2005 Focus ST'le lasi ford teha spetsiaalse väikse toru, mis tuli salongi häält tooma :)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#19

N Sept 22, 2011 9:56

9-5 näiteks saab ka ilma koonuseta ja blow-offita täitsa häälekaks.
Minu kombinatsioon lärmab rohkem, kui sellisele autole viisakas oleks: Diislik õhuvõtu snorkel, sportfilter, king kobra turbo inlet, softis välja lülitatud "Anti-Howl" ja piisavas koguses boosti mitsust.

Anti-Howl on Trionicu 7 kaitse selle paljunõutud vsss-vsss vastu. Arvutatakse kogu aeg õhukogust, mis by-passist läbi peaks minema ning alustatakse by-passi avamist vajadusel varem. Põhimõtteliselt rikutakse see vsss-vsss ära.

Kui nüüd by-pass ka teistpidi panna, nagu paljudel tonnise meestel, siis see lärm läheb tunduvalt suuremaks.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#20

N Sept 22, 2011 12:11

Et siis teoreetiliselt on Tronic 7ga võimalik täiesti normaalselt kasutada bov-i ilma, et segu käigu vahetusel, jne liigrikkaks läheks?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#21

R Sept 23, 2011 11:25

Selleks, et BOVi kasutada, tuleb soft üsna suures mahus ümber teha. Eelnev kirjeldas seda, kuidas saaks seda teatud tingimustes matkida, ilma BOVi kasutamata.

EDIT: Idee hakkab siiski toimima 1,2+bar juures, mitsuga. Alla selle vähemalt minul küll piuksugi ei teinud.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#22

L Sept 24, 2011 17:25

[

Kõige lihtsam, keera oma olemasolev bypass BOV-iks, topi filter otsa, et kogemata sealt midagi sisse ei veaks vaakumi ajal ja õhufiltri taha tulev sisend tee pimedaks. Vastavaid filtreid ja pimedaid müüakse.



Tegin nõnda ja tulemus on väga hea. Ei tahtnudki üldse mingit piinlikult valju vussu, aga nii palju kui see pisike Garret sellist pisikest vussu teha suudab, on täpselt paras. :)
Ise ei saanud väga aru, aga tegelikult peaks atmosfääri paiskamine läägi suurendama.
Nüüd ei teagi, mida mulle veel annaks, kui see originaal Bosch vahetada Forge vastu ära. Forget saab vist reguleerida üldjuhul, aga ei saa õieti aru mis selle reguleerimise tulemusel muutub.
fredo
Postitusi: 68
Liitunud: E Dets 16, 2013 17:08
Asukoht:
Auto:

#23

N Jaan 09, 2014 22:03

Jube vana postitus aga pean ikka kirja panema, et just proovisime seda originaal BP BOViks tegemist ja pagan 2,3 LPT sussutab ikka päris okeilt :D
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#24

N Jaan 09, 2014 23:38

Meenus kunagine "summutiehitus" seda teemat siin lugedes... Olude sunnil panin sirge toru otsast lõpuni ja vilises küll :) Tühikäigul ka, nagu traktorid vanasti.
Aga asustatud piirkonnas ei saanud paremat jalga sirgeks lükata- hakkas omal ka imelik selle lärmi peale :D
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#25

N Jaan 09, 2014 23:57

Aga palun versioon 1: http://www.youtube.com/watch?v=AU8DoAK0Qh8
versioon 2: http://www.youtube.com/watch?v=Qz9HWHjUcyc
Vasta