Velgede värvimine aerosool purgikestesse pakendatud vahenditega :)

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#1

K Okt 26, 2011 16:56

Ma ei osanud seda teemat mujale postitada. Iseasi kas oleks pidanud seda üldse tegema :)
Kujutan ette et selle pealkirja lugemine pani nii mõnegi tegelase muigama :) Mõtlesin et ehk pakub selline eksperiment siiski kellelegi huvi.
Olgu see teema siis mulle ja teistelegi õpetuseks neist kurikuulsatest purgikestest eemale hoidmiseks või vastupidi, tõestuseks et nendega saab enam vähem kestva tulemuse.

Üldiselt ma suur "sitasõber" pole olnud, ikka uusi või hästi taastatud velgi kasutanud ja rehvegi armastan poest uuena osta...
Seekord aga sattusid kokku järgmised asjaolud:

Pea et muidu saadud veljed,
Palju vaba aega,
Huvi midagi ise teha.

Niisiis juhtusid mulle kätte sellised 15 tollised, üsna kehvas seisus Tonnise alumiiniumist rattad. Üleni pigi ja jumal ise teab millega koos.

Pilt

Ei vastavaid ruume, ei tööriistu, isegi mitte ilma ei ole. ca. 6c sooja ja auto varjualune...
Üritasin siis erinevate aerosool värvide kvaliteedi, töövõtete ja tulemuse kestvuse osas pisut infot leida.
Kolades interneti avarustes, kaudu erinevaid foorumeid, sai selgeks see et mitte midagi selgeks ei saanud.
Mõni kiitis, enamus laitsid... ühtki pilti tulemustest ega adekvaatset tagasisidet tulemuse kestvuse osas ma ei leidnud. Peamiselt sellised OBS (odin baba skazal)
kommentaarid kipuvad igal pool olema.
Otsustasin omal nahal järele proovida. Kaotada ei ole ju õigupoolest kuigi palju. Läheb untsu siis mingu. Talve saab ju nendega ikka kevadesse sõita.

Vahendid:
Pehmemat sorti terashari akutrelli otsas (kodus olemas)
Erineva karedusega liivapaberid (kodus olemas)
Epoksiidpahtel (kodus olemas)
Motip krunt värv (kirjade järgi peaks sobima ka alumiinium pindadele ( 5.75€ Fixus)
Motip veljevärv ( 5.75€ Fixus)
Motip läbipaistev lakk akrüülvärviga värvitud pindadele ( 5.75€ Fixus)
6 heledat õlut (Kohalik kauplus)

Pilt

Kahjuks ei taibanud velgedest enne pilti teha kui olin juba suurema mustuse velgede pealt maha leotanud...

Pilt

Peale leotusvahendi korralikku maha pesemist läks
käiku akutrell terasharjaga + liivapaber karestamiseks:

Pilt

Peale läks esimene kiht krunti + 2H kuivamist. Nüüd olid hästi näha kohad, mis silumist vajasid

Pilt

Pisut pahtlit... + 2H kuivamist

Pilt

Näpud lihvimisest valusaks...

Pilt

Jälle krunt + 2H kuivamist
Oleks pidanud pahteldatud kohti 2 x krundiga katma. Kolmel veljel tegin nii ja sai parem.

Pilt

Kerge lihvimine peeneteralise liivapaberiga ja värv peale (+ 45 min. kuivamist)
Kuigi värv katab hästi, soovitan 2x värvida. Õhukeste kihtidena loomulikult.

Pilt

and finally... lakk

Pilt


Igatahes nüüd nad siis kuivavad...

Pilt

tulemus ei ole nii hea nagu ma optimistlikult lootsin aga hindele "käib kah talveks" vastavad ehk ikka.
Kusagilt "jooksma" ei lasknud aga eeltöö oleks võinud hoolsamalt teha. Samas ei olnudki ideaalilähedane tulemus eesmärgiks sest seda suurem oleks kahju,
kui esimese kuuga värv ratastelt lahkub.
Peale lähevad ilmselt Bridgestone Noranza2 EVO või Nokian Hakkapeliitta 5 või 7. Seda veel otsustan.
Põhiline küsimus ja huvi on nüüd selles et kuidas need asjad nüüd kestavad.... ilmastik, sool, leotuspesud jne.
Juhul kui see tulemus ei kesta, siis ma ei häbene endale tuhka pähe raputada ja teile ka seda inetust näidata :) Samuti ka vastupidi.


PS. Sõnad liivaprits, pulbervärvimine, maaler, värvikamber jne. unustage siin teemas ära.
Ma tean ise ka et kogenud inimesed saavad häid vahendeid kasutades paremaid tulemusi,
mis see maksab, kuidas kestab jne. See on pigem eksperiment, kuidas kodustes tingimustes värvitud rattad Eestimaa talve üle elavad :)

Kas mu töövõtted olid põhimõtteliselt õiged?
Kas oleks pidanud lisaks kasutama pritspahtlit?
Kas oleksin kusagilt leidnud kvaliteetsemaid aerosoolvärve?
Kas peaks teise kihi lakki veel peale kandma või läheb kogu kate liiga paksuks ja seega õrnaks?

Arutelu alaku :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

K Okt 26, 2011 17:07

yeah, palju vaeva näind. aga lakki võiksid ikka ohtrasti veel peale kanda: see aerosoolis olev värk sisaldab meeletult lahustit, mis kõik ära lendub ja kihid jäävad õhukesed.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

K Okt 26, 2011 18:14

Ehee TGB, mul oli just sama idee. Veljed (talve omad siis) pole veel kõige hullemad. Samas kohati kobrutab, värv koorub maha.
No see on talv ju, mis teha.
Lõppude-lõpuks nad kobrutama lähevad ikkagi, ka pärast prof. värvimist.
Peab siis talvel lögaga see velg ideaalne sile-läikiv välja nägema. Minu meelest mitte.

Igatahes...mõned purgid al. veljevärvi ja lakki on ostetud. Teine firma, kui sinul - aga annan tulemustest teada. Aega tegemiseks ka leiab, pole probleemi kuniks veel lumi maas pole.

Muuseas, samasugused veljed müüsin kunagi 500 krooni eest (vaevu-vaevu sain lahti) ja olid paremas korras, kui sul. Nutuvõru tuli ümber suu, et vii krt või metalli kokkuostu, keegi lihtsalt ei taha.
Kaotada pole tõesti midagi, arvan sama.
Tulemus on sul kena! Kui nad ka pärast ühte talve enam nii ilusad pole, sa ei heitu, ma arvan :)
Ardi
Postitusi: 19
Liitunud: P Veebr 20, 2011 16:50
Asukoht:
Auto:

#4

K Okt 26, 2011 19:01

Enda nahal selliseid asju ongi kõige õigem katsedada.

Oleksid võinud osta ka karukeelt just punast(see on jämedam ja mõeldud krundi alla), sellega neid kodaravahesid nats kergem matistada kui tavalise liivapaberiga, sõrmed poleks võibolla nii valusaks jäänud:). Kõige suurem küsimus on kas see krunt selle halja velje peale kinni jääb? Kui oleks olnud olemas kas või mingigi värvipüstol( asja ajab äras ka stagnaaegsed), siis kahekomponentne krunt olnuks tark valik. Aerosool lakki oleks võinud teise kihi veel panna.
Kaua kestab? Oleneb talvest kui palju seda soola ja muud jama maha puistatakse, aga kevadeni peavad vast ära:)
faca
Postitusi: 96
Liitunud: R Mär 02, 2007 15:23
Asukoht:
Auto:

#5

K Okt 26, 2011 20:23

Ma just kevadel ostsin sellisel viisil, aga ilma pesemata ja lakkimata versioonid - see oli küll jube <b>[Censored]</b>o. Päris imelik oli pesta kohati ülevärvitud pori maha velje seest. Aga no odavad nad olid - selles pole kahtlustki.
Ja samas on see täiesti töötav lahendus.

Naljakas on see, et esimeselt pildilt vaatavad vastu vanad veljed ja viimaselt pildilt vaataks nagu vastu uued kilbid :P
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#6

K Okt 26, 2011 20:36

siin lingil pole päris sama, aga kasutab kah "purgis" olevaid saadusi
http://www.youtube.com/watch?v=cL8EL7Zawzk&feature=related
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#7

K Okt 26, 2011 21:08

TGB, kas veljekapsleid ka lihvisid või silusid? Kas kõik 4 velge said nende 3 purgiga värvitud, puudu ei jäänud?
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#8

K Okt 26, 2011 21:29

Veljekapslid lihvisin kergelt, peenikese teraga paberiga ja mitte plastikuni, kuna antud krunt ehk plastikuga kõige paremini ei nakku ja siis värvisin ja lakkisin. Krundist jätkus ilusti, värvi jäi tunde järgi pool alles ja lakki jäi ka natuke järgi. Kuna soovitate korra veel üle lakkida, siis pean ühe purgi juurde muretsema.

Porist ja puhastamata pinda ma arvan et võib ükskõik kui hea värviga värvida, maha kobib see ilmselt eriti kiiresti.
See kas see krunt sinna kohati halja alumiiniumi külge hästi kinni jääb, oli ja on ka minu kahtlus...
Eks seda nüüd näeb siis.

Muide, ka mina panin tähele, et värvitud kujul, enne lakkimist olid rattad ilusamad kui peale lakkimist. Lakk lisas küll enam läiget aga kaotas metallset sära ja valguse murdumise seal velje kodarate vahel. (seda oli nüüd küll raske seletada) :) Ei teagi, kas matt lakk oleks sellessuhtes midagi muutnud..

EDIT 27.12: Eksperiment alaku :)
Alla said uued Bridgestone Noranza 2 naastrehvid.

Lisatud failid
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#9

N Okt 27, 2011 9:42

einoh tulemus ju päris ilus:) ja peamine-tegemise rõõm kah veel. Igasuguste leotusvahenditega oleksin ettevaatlik-ise värvisin kunagi oma klassik Aerol veljed üle aerosooliga-tõsi lakki ei pannud ning siis mõtlesin just ennem Soome kokkutulekule minekut, et pesen ikka kõik korralikult puhtaks. piserdasin mingit Polari vahendit peale ja see riikus kogu mu värvitöö. Eks seal veljevärvis on ju ka juba lakki hulgas ja see läikeaste tõesti võib-olla minugi silmale meeldivam. Muide veljevärvid on väga erinevad-ostsin Motonetist nimetusega veljevärv ja oli nagu hall krunt. Siis võtsin autoparandusvärvi-sobiva hõbedase tooni. Väga ilusa peene teraga hõbedane oli Sonaxil-tegin sellega 99 esivõre(plastist) ja pidas ka ilusti vastu.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#10

R Okt 28, 2011 9:14

Põhimõtteselt tegid sa parema töö kui mõni mees kuskil kambris, sest olen selliseid velgesid näinud, mis ei kannata mingit kriitikat. Ise tehes saab mõnikord parema tulemuse kui odav töökoda pakub.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#11

R Jaan 24, 2014 12:30

Khm. Teemast on puudu eksperimendi järeldused. Kuidas see tulemus siis kestis Eestimaa talves?
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#12

R Jaan 24, 2014 12:45

Ühe talvega ei juhtunud nendega mitte midagi. Edasi on nende saatus teadmata.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#13

R Jaan 26, 2018 15:28

100 000 km soojematel laiuskraadidel sõitnud veljed viskasid esimese (niru!) Eesti talvega värvi pealt minema :gun: :
Vasak.JPG
Vasak.JPG (151.41 KiB) Vaadatud 11371 korda
parem.JPG
parem.JPG (320.46 KiB) Vaadatud 11690 korda
Tagumised on esialgu korras, esimesed ka üldiselt korras, ainult see üks probleemne koht kummalgi. Kahju tervet jooksu pritsi ja pulbrisse viia kohe. Proovin esmalt ise (väikesed parandused teha)

- lahtine värv maha kraapida ... karukeel sobib?
- karukeele või ~500-se paberiga alt matiks
- brake cleaneriga või IPA-ga rasvavabaks (atsetooni pole ammu kaubanduses näinud)
- 2-3 kihti aerosooli
- lasen 30 min taheneda ja 2-3 kihti akrüüllakki selga

Täiendusi, soovitusi? Krunt ka alla?

E: vahetasin pildi pisut väiksemaks
Viimati muutis AndresV, E Jaan 29, 2018 14:52, muudetud 2 korda kokku.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#14

R Jaan 26, 2018 19:24

AndresV kirjutas:
R Jaan 26, 2018 15:28
- lahtine värv maha kraapida ... karukeel sobib?
- karukeele või ~500-se paberiga alt matiks
- brake cleaneriga või IPA-ga rasvavabaks (atsetooni pole ammu kaubanduses näinud)
- 2-3 kihti aerosooli
- lasen 30 min taheneda ja 2-3 kihti akrüüllakki selga

Täiendusi, soovitusi? Krunt ka alla?
pilt on nii kole, et ma alustaks põlveotsas tehes suurema lahtise sodi maha kraapimise järel 100 või veel karmimast (väiksem number. Mitte alla 60) liivapaberist ja püüaks seda algupärast värvi võimalikult palju eemaldada või siis vähemasti temasse korralikud vaod "künda". Muidu lahkuvad Su vaevaga peale pandud järgmised kihid koos vana alusega.
kuna aerosoolkrunt katab vähe, siis esimeseks tasanduseks pritspahtel (silub liivapaberi jutte. Seda peaks kah aerosoolina olema).
lihv + krundikihid (iga kihi vahel karestus nt 500 kandis kuivpaberiga ja puhastus silikoonipesuga) ja lõpuks värvid + lakk.
atsetooni ja nitrolahustit (mõlemad saadaval igas ehituspoes, nitrolahusti ka värvipoodides) ära igaks-juhuks kasuta: ei pruugi aluspinnale hästi mõjuda ja 1k värvide puhul ei saa neid niiehknaa kasutada - nitrolahustiga saab neist liiga kergelt jagu.

spreivärve ja täiendavat nõu küsi värvipoest - vähemasti aerosoolkrundid on juba mitu aastat saadaval ka 2-komponentsena ja see on juba samm päris-autovärvide suunas ;)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#15

R Jaan 26, 2018 19:32

tegelikult tuima liivapaberiga nühkimise asemel võid ka suurematel pindadel proovida ketaslõikuri terasketast - kui hakkab ok-lt vana värvi peale, siis annab nii seda eemaldada. Tugevam värv ja pehme alusmetall võivad aga sellele üritusele pidurit tõmmata.
ketaslõikuriga "poleeritud" kohad tuleb kindlasti enne krundi või pahtli pealekandmist ka liivapaberiga karestada - olen selle omal nahal selgeks saanud, kui täitekrundi eel epokrunti ca 8..10bar suruõhuga luhastades epokrunt autokerelt irduma hakkas :(
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92

#16

R Jaan 26, 2018 20:08

Soovitan vana värvi eemaldamiseks kasutada värvieemaldajat, töötab päris hästi.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#17

L Jaan 27, 2018 14:52

Läti värvieemaldaja kohta olen kriitikat kuulnud. Wenfexi kiidetakse.

Vasaku velje pealt sain masendavalt palju värvi lihtsalt sikutades. Ei saa aru mis hall kiht see värvi all on, kas tõesti krunt? Igatahes IPA-ga (isopropanooliga) sain selle päris lihtsalt maha :wtf:
koorub.JPG
koorub.JPG (232.21 KiB) Vaadatud 11562 korda
Hetkel tundub, et olen suurema osa jamast maha lihvinud, toon aerosoolid ära kuni pood veel lahti.
vasak 100grit.JPG
vasak 100grit.JPG (175.62 KiB) Vaadatud 11562 korda
Viimati muutis AndresV, L Jaan 27, 2018 21:00, muudetud 1 kord kokku.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#18

L Jaan 27, 2018 16:43

Foorumite häda on see, et tarkuseid pritsitakse selliseid, et piinlik suisa lugeda ja küsimuse esitaja ju ei tea, mida tõsiselt võtta ja mida mitte.Seega parim nõuanne on see, et foorumitest ei ole mõtet tarkuseid taga ajada.

Nõu tuleb küsida otse spetsialistide käest

MA TAHAKS KÜSIDA , ET KAS TE OLETE SEGASED PEAST, KUI TE LOLLUSEID KOKKU VATRATE.INIMENE RIKUB JU ENDALE KUULUVA VARA ÄRA JA TEIL EI OLE VASTUTUST

KUI TEEMAT EI VALDA , SIIS OLE VAIT
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#19

L Jaan 27, 2018 19:35

"Rahu, ainult rahu" ütles üks parajalt paks mees :). Ma jätsin enne ütlemata, et mingit tõsist värvieemalduse plaani ma küll ei pea. Ikka kohtparandusi püüan teha praegu. Kui pidama ei jää siis suvel kogu jooksule soodaprits ja pulber (või ka püstolivärv.) Praegused kulud on 20€ (krunt, värv, lakk ja märgpaberid 340/400/800) + oma aeg. 150-ne paber ja 240sed lihvtalla paberid riiulis olemas. Lahustid ka.

Markeriga kriipsukeste tõmbamine oli loll mõte. Isegi brake cleaneriga ei saanud neid pärast maha, 400g paber aitas.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

L Jaan 27, 2018 20:19

kas see kooruv värv on ikka tehasevärv? Ehk on keegi veljed ilma alust korralikult puhastamata ja karestamata mingi värviga üle käinud?
paistab, et said selle jama kihi ilma karmimate paberiteta maha - nii on edasine lihtsam.
timutit kirjutas:
L Jaan 27, 2018 16:43
Foorumite häda on see, et tarkuseid pritsitakse selliseid, et piinlik suisa lugeda ja küsimuse esitaja ju ei tea, mida tõsiselt võtta ja mida mitte.Seega parim nõuanne on see, et foorumitest ei ole mõtet tarkuseid taga ajada.
ma küll ülal mingit lauslollust välja ei loe. Mis õpetused konkreetselt valed olema peaks?

foorumid ongi kogemuste ja soovituste jagamiseks.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#21

L Jaan 27, 2018 23:27

Foorumid on kogemuste jagamiseks???Ehk siis kui mul on kogemus bensukale paaki diisli kallamises, siis jagan rõõmuga teistelegi.Ehk siis kui ei ole täpseid teadmisi, siis on see naised saunas möla.Kui teema-algatajale seda oligi tarvis, siis vabandust minu viga.Mind isiklikult rahuldab vaid kompetentne õpetus.

Nagu teema-algataja just ülal näitas, siis ilmselt talle õigest õpetusest erilist tolku ei ole, seega jõudu tööle.Ühekomponentne ilma korraliku nakketa hakkab järgmise värvi all kobrutama..Ma olen sellist asja 25 aastat näinud.Kui ei usu, siis muidugi proovi ise järgi.


Lollused???
Värvieemaldajaga kallale minemine.Lisaks sellele tundmatule kihile , teeb ta liiga ka esimesele.Mis muudab töö veel keerulisemaks.Aga põhiline , et ei süsti- parem nokitsegu jah.
Relaka ketas.Lõikab ja poleeerib?????
60- se paberiga kallale minemine teeb taas enda elu keerulisemaks.Sest need vaod tuleb ju hiljem tuimalt välja lihvida, muidu jäävad need kõik ka läbi krundi ja värvi näha.Jah on võimalik ka need kinni matta, aga selleks tuleb teha mitu korda krundiga täide-kuivamine ja taas lihvimine.Ja pikkade kuivamisvahedega ja igal juhul mitte aerosoolidega.
Krundi alla 500-ga karestamine.Muidugi ei ole see just keelatud, aga rusikareegel on see, et peaks võimalikult kare iga kihi alune pind olema, et nake oleks korralik.Seega on velgedele krundi alla 240 piisav.Alla selle ka mitte.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#22

P Jaan 28, 2018 1:29

timutit kirjutas:
L Jaan 27, 2018 23:27
Nagu teema-algataja just ülal näitas, siis ilmselt talle õigest õpetusest erilist tolku ei ole, seega jõudu tööle.Ühekomponentne ilma korraliku nakketa hakkab järgmise värvi all kobrutama..Ma olen sellist asja 25 aastat näinud.Kui ei usu, siis muidugi proovi ise järgi.
Kas ei saanud Timo minu plaanidest aru või ei saa mina aru praegu. Minu mõte oli teha lihtsad ja kiired kohtparandused 1K ainetega (krunt + värv + lakk). Olen kunagi nii teinud, ei hakanud kobrutama. Mida sa õieti väidad? Et 1K krunt hakkab 2K kattevärvi all kobrutama? Sellist kombinatsiooni mul plaanis ei olnud. Kui need 1K-d pidama ei jää siis tuleb teha korralikult ja 2K-ga. Sel juhul juba terve jooks ja põhjalikult. Sooda või liivaga lõpuni puhtaks jne. Aga seda teeks suvel, kui need veljed ei sõida.

Tagantjärele tarkus - ma arvasin, et laupäevasel päeval 2K aineid ei saa aga eksisin. Siit oleks saanud: http://www.autovärvid.ee/tallinn-mustamae) Samas näiteks see 2K krunt http://www.autovärvid.ee/tootekataloog- ... ml&kat=106 tahab omakorda veel 1K krunti alla ... Keeruliseks kisub.
timutit kirjutas:
L Jaan 27, 2018 23:27
Lollused???
Värvieemaldajaga kallale minemine.Lisaks sellele tundmatule kihile , teeb ta liiga ka esimesele.Mis muudab töö veel keerulisemaks.Aga põhiline , et ei süsti- parem nokitsegu jah.
Relaka ketas.Lõikab ja poleeerib?????
60- se paberiga kallale minemine teeb taas enda elu keerulisemaks.Sest need vaod tuleb ju hiljem tuimalt välja lihvida, muidu jäävad need kõik ka läbi krundi ja värvi näha.Jah on võimalik ka need kinni matta, aga selleks tuleb teha mitu korda krundiga täide-kuivamine ja taas lihvimine.Ja pikkade kuivamisvahedega ja igal juhul mitte aerosoolidega.
Krundi alla 500-ga karestamine.Muidugi ei ole see just keelatud, aga rusikareegel on see, et peaks võimalikult kare iga kihi alune pind olema, et nake oleks korralik.Seega on velgedele krundi alla 240 piisav.Alla selle ka mitte.
Rellaka soovitust ma tõsiselt ei võtnud. Terasketas ... ma ei teagi mis see on! Terashari oleks selgelt liiga kuri, messing ilmselt ka. Poly-X ketas oleks küll veidi aega kokku hoidnud aga ei tulnud õigel ajal meelde, et mul see olemas on.

Paremal veljel oli väiksem pind, sain 240-ga hakkama. Vasakuga oli rohkem tööd, selle tegin 150ga. Jämedamat võtta ei näinud vajadust. Asjatundja nii ei teeks aga mina teen :). Eks paistab, kas ma suudan pärast mingit erinevust märgata.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#23

P Jaan 28, 2018 20:22

Selge.Kuna ma seda ei suutnud kusagilt välja lugeda, et plaan on teha kohtparandusi, siis aina paremaks läheb.

Kuna ratas on nii väike asi, siis ma ei näe üldse põhjust, miks peaks selle laiguliseks värvima.Hiljem investeerida pritsi.Hind alates 40 euri jooks.Kui neid hiljem mitte korralike materjalidega katta, siis on selle mõttekus küsitav.Mina ei ole veel enda silmaga ilusaid pulbervärvitud rattaid näinud.Seega on ka selle tegemine küsitav.Tava- autovärvidega värvimine pärast pritsist tulekut on vägagi töömahukas.Sõltub pritsitera aukude suurusest, aga võib juhtuda, et tuleb 3 korda kruntida.Kui ise ei tee , siis on selle tööraha nii kirves, et odavam on uued rattad osta.

Täpsustus selle 1komponentse osas on selline, et hetkel see mahakooruv kraam tundub olema 1k.Kui seda kõike mitte maha võtta, siis hakkab see üsna tõenäoliselt järgmise kihi all reageerima.Servad mis jäävad selle värvi lõppemisel ja aluse vahele, joonistab 95% tõenäosusega välja, kui krundi peale paned.Või järgmiste kihtidega.

Kõik 1 komponentsed aerosoolvärvid on ise-endale tulevikuks probleemide tekitamine.Mul on juhus, kui ma värvisin üht tagatiiba 6 korda.Mingi ühekomponentne asi keetis end kõikide erinevate asjade alt välja.Ja lugu lõppes sellega, et tõmbasin metallini paljaks ja tegin nullist uuesti.

Jah mõistan- ilu on suhteline ja ilu on vaataja ajudes.
EDU!
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#24

E Jaan 29, 2018 14:43

timutit kirjutas:
P Jaan 28, 2018 20:22
Kuna ratas on nii väike asi, siis ma ei näe üldse põhjust, miks peaks selle laiguliseks värvima.
Terveid velgi ma kodus värvida ei saa (ei oska ka) aga kooruvatega suveni välja ka ei taha sõita. Eelistan väikest toonivahet koorumisele. Loodan, et mu parandused kestavad suveni. Või ka järgmise suveni :). Praegune seis, enne lakki:
vasak enne lakki V.JPG
vasak enne lakki V.JPG (177.88 KiB) Vaadatud 11376 korda
Hoolega vaadates võib vasakul näha kuhumaani ma värvi maha koorisin. Pole piisavalt lihvitud. Paremal võib aimata, et olen lasknud uue värvi kuni maalriteibini. Peale pesu otsustan kas proovin parempoolset viga kohendada. Seekord veljele ei joonistanud, tegin kriipsud paint-is.
timutit kirjutas:
P Jaan 28, 2018 20:22
Hiljem investeerida pritsi.Hind alates 40 euri jooks.Kui neid hiljem mitte korralike materjalidega katta, siis on selle mõttekus küsitav.Mina ei ole veel enda silmaga ilusaid pulbervärvitud rattaid näinud.Seega on ka selle tegemine küsitav.Tava- autovärvidega värvimine pärast pritsist tulekut on vägagi töömahukas.Sõltub pritsitera aukude suurusest, aga võib juhtuda, et tuleb 3 korda kruntida.Kui ise ei tee , siis on selle tööraha nii kirves, et odavam on uued rattad osta.
Tänan info eest. Soodaprits peaks leebem olema kui liiv. Ilmselt ei ole mina nii nõudlik kasutatud velgede osas. Nt siin ma vähemalt pildi järgi ei oska midagi kritiseerida: https://www.pulbervarv.com/velgede-taas ... m-j3eq6490 ...aga kuulan tähelepanelikult kriitikat ja näpunäiteid. Mis asjad need on mis sind häirivad pulbervärvitud velgede juures?
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#25

E Jaan 29, 2018 15:02

13piisab kirjutas:
L Jaan 27, 2018 20:19
kas see kooruv värv on ikka tehasevärv? Ehk on keegi veljed ilma alust korralikult puhastamata ja karestamata mingi värviga üle käinud?
Tundub, et tekkisid normaalse kulumise piiridest väljuvad kriimud peale ja enne auto tagastamist esindusele lasti kellelgi odav kiirparandus teha.
Vasta