Velgede värvimine aerosool purgikestesse pakendatud vahenditega :)
Postitatud: K Okt 26, 2011 16:56
Ma ei osanud seda teemat mujale postitada. Iseasi kas oleks pidanud seda üldse tegema :)
Kujutan ette et selle pealkirja lugemine pani nii mõnegi tegelase muigama Mõtlesin et ehk pakub selline eksperiment siiski kellelegi huvi.
Olgu see teema siis mulle ja teistelegi õpetuseks neist kurikuulsatest purgikestest eemale hoidmiseks või vastupidi, tõestuseks et nendega saab enam vähem kestva tulemuse.
Üldiselt ma suur "sitasõber" pole olnud, ikka uusi või hästi taastatud velgi kasutanud ja rehvegi armastan poest uuena osta...
Seekord aga sattusid kokku järgmised asjaolud:
Pea et muidu saadud veljed,
Palju vaba aega,
Huvi midagi ise teha.
Niisiis juhtusid mulle kätte sellised 15 tollised, üsna kehvas seisus Tonnise alumiiniumist rattad. Üleni pigi ja jumal ise teab millega koos.
Ei vastavaid ruume, ei tööriistu, isegi mitte ilma ei ole. ca. 6c sooja ja auto varjualune...
Üritasin siis erinevate aerosool värvide kvaliteedi, töövõtete ja tulemuse kestvuse osas pisut infot leida.
Kolades interneti avarustes, kaudu erinevaid foorumeid, sai selgeks see et mitte midagi selgeks ei saanud.
Mõni kiitis, enamus laitsid... ühtki pilti tulemustest ega adekvaatset tagasisidet tulemuse kestvuse osas ma ei leidnud. Peamiselt sellised OBS (odin baba skazal)
kommentaarid kipuvad igal pool olema.
Otsustasin omal nahal järele proovida. Kaotada ei ole ju õigupoolest kuigi palju. Läheb untsu siis mingu. Talve saab ju nendega ikka kevadesse sõita.
Vahendid:
Pehmemat sorti terashari akutrelli otsas (kodus olemas)
Erineva karedusega liivapaberid (kodus olemas)
Epoksiidpahtel (kodus olemas)
Motip krunt värv (kirjade järgi peaks sobima ka alumiinium pindadele ( 5.75€ Fixus)
Motip veljevärv ( 5.75€ Fixus)
Motip läbipaistev lakk akrüülvärviga värvitud pindadele ( 5.75€ Fixus)
6 heledat õlut (Kohalik kauplus)
Kahjuks ei taibanud velgedest enne pilti teha kui olin juba suurema mustuse velgede pealt maha leotanud...
Peale leotusvahendi korralikku maha pesemist läks
käiku akutrell terasharjaga + liivapaber karestamiseks:
Peale läks esimene kiht krunti + 2H kuivamist. Nüüd olid hästi näha kohad, mis silumist vajasid
Pisut pahtlit... + 2H kuivamist
Näpud lihvimisest valusaks...
Jälle krunt + 2H kuivamist
Oleks pidanud pahteldatud kohti 2 x krundiga katma. Kolmel veljel tegin nii ja sai parem.
Kerge lihvimine peeneteralise liivapaberiga ja värv peale (+ 45 min. kuivamist)
Kuigi värv katab hästi, soovitan 2x värvida. Õhukeste kihtidena loomulikult.
and finally... lakk
Igatahes nüüd nad siis kuivavad...
tulemus ei ole nii hea nagu ma optimistlikult lootsin aga hindele "käib kah talveks" vastavad ehk ikka.
Kusagilt "jooksma" ei lasknud aga eeltöö oleks võinud hoolsamalt teha. Samas ei olnudki ideaalilähedane tulemus eesmärgiks sest seda suurem oleks kahju,
kui esimese kuuga värv ratastelt lahkub.
Peale lähevad ilmselt Bridgestone Noranza2 EVO või Nokian Hakkapeliitta 5 või 7. Seda veel otsustan.
Põhiline küsimus ja huvi on nüüd selles et kuidas need asjad nüüd kestavad.... ilmastik, sool, leotuspesud jne.
Juhul kui see tulemus ei kesta, siis ma ei häbene endale tuhka pähe raputada ja teile ka seda inetust näidata Samuti ka vastupidi.
PS. Sõnad liivaprits, pulbervärvimine, maaler, värvikamber jne. unustage siin teemas ära.
Ma tean ise ka et kogenud inimesed saavad häid vahendeid kasutades paremaid tulemusi,
mis see maksab, kuidas kestab jne. See on pigem eksperiment, kuidas kodustes tingimustes värvitud rattad Eestimaa talve üle elavad :)
Kas mu töövõtted olid põhimõtteliselt õiged?
Kas oleks pidanud lisaks kasutama pritspahtlit?
Kas oleksin kusagilt leidnud kvaliteetsemaid aerosoolvärve?
Kas peaks teise kihi lakki veel peale kandma või läheb kogu kate liiga paksuks ja seega õrnaks?
Arutelu alaku :)
Kujutan ette et selle pealkirja lugemine pani nii mõnegi tegelase muigama Mõtlesin et ehk pakub selline eksperiment siiski kellelegi huvi.
Olgu see teema siis mulle ja teistelegi õpetuseks neist kurikuulsatest purgikestest eemale hoidmiseks või vastupidi, tõestuseks et nendega saab enam vähem kestva tulemuse.
Üldiselt ma suur "sitasõber" pole olnud, ikka uusi või hästi taastatud velgi kasutanud ja rehvegi armastan poest uuena osta...
Seekord aga sattusid kokku järgmised asjaolud:
Pea et muidu saadud veljed,
Palju vaba aega,
Huvi midagi ise teha.
Niisiis juhtusid mulle kätte sellised 15 tollised, üsna kehvas seisus Tonnise alumiiniumist rattad. Üleni pigi ja jumal ise teab millega koos.
Ei vastavaid ruume, ei tööriistu, isegi mitte ilma ei ole. ca. 6c sooja ja auto varjualune...
Üritasin siis erinevate aerosool värvide kvaliteedi, töövõtete ja tulemuse kestvuse osas pisut infot leida.
Kolades interneti avarustes, kaudu erinevaid foorumeid, sai selgeks see et mitte midagi selgeks ei saanud.
Mõni kiitis, enamus laitsid... ühtki pilti tulemustest ega adekvaatset tagasisidet tulemuse kestvuse osas ma ei leidnud. Peamiselt sellised OBS (odin baba skazal)
kommentaarid kipuvad igal pool olema.
Otsustasin omal nahal järele proovida. Kaotada ei ole ju õigupoolest kuigi palju. Läheb untsu siis mingu. Talve saab ju nendega ikka kevadesse sõita.
Vahendid:
Pehmemat sorti terashari akutrelli otsas (kodus olemas)
Erineva karedusega liivapaberid (kodus olemas)
Epoksiidpahtel (kodus olemas)
Motip krunt värv (kirjade järgi peaks sobima ka alumiinium pindadele ( 5.75€ Fixus)
Motip veljevärv ( 5.75€ Fixus)
Motip läbipaistev lakk akrüülvärviga värvitud pindadele ( 5.75€ Fixus)
6 heledat õlut (Kohalik kauplus)
Kahjuks ei taibanud velgedest enne pilti teha kui olin juba suurema mustuse velgede pealt maha leotanud...
Peale leotusvahendi korralikku maha pesemist läks
käiku akutrell terasharjaga + liivapaber karestamiseks:
Peale läks esimene kiht krunti + 2H kuivamist. Nüüd olid hästi näha kohad, mis silumist vajasid
Pisut pahtlit... + 2H kuivamist
Näpud lihvimisest valusaks...
Jälle krunt + 2H kuivamist
Oleks pidanud pahteldatud kohti 2 x krundiga katma. Kolmel veljel tegin nii ja sai parem.
Kerge lihvimine peeneteralise liivapaberiga ja värv peale (+ 45 min. kuivamist)
Kuigi värv katab hästi, soovitan 2x värvida. Õhukeste kihtidena loomulikult.
and finally... lakk
Igatahes nüüd nad siis kuivavad...
tulemus ei ole nii hea nagu ma optimistlikult lootsin aga hindele "käib kah talveks" vastavad ehk ikka.
Kusagilt "jooksma" ei lasknud aga eeltöö oleks võinud hoolsamalt teha. Samas ei olnudki ideaalilähedane tulemus eesmärgiks sest seda suurem oleks kahju,
kui esimese kuuga värv ratastelt lahkub.
Peale lähevad ilmselt Bridgestone Noranza2 EVO või Nokian Hakkapeliitta 5 või 7. Seda veel otsustan.
Põhiline küsimus ja huvi on nüüd selles et kuidas need asjad nüüd kestavad.... ilmastik, sool, leotuspesud jne.
Juhul kui see tulemus ei kesta, siis ma ei häbene endale tuhka pähe raputada ja teile ka seda inetust näidata Samuti ka vastupidi.
PS. Sõnad liivaprits, pulbervärvimine, maaler, värvikamber jne. unustage siin teemas ära.
Ma tean ise ka et kogenud inimesed saavad häid vahendeid kasutades paremaid tulemusi,
mis see maksab, kuidas kestab jne. See on pigem eksperiment, kuidas kodustes tingimustes värvitud rattad Eestimaa talve üle elavad :)
Kas mu töövõtted olid põhimõtteliselt õiged?
Kas oleks pidanud lisaks kasutama pritspahtlit?
Kas oleksin kusagilt leidnud kvaliteetsemaid aerosoolvärve?
Kas peaks teise kihi lakki veel peale kandma või läheb kogu kate liiga paksuks ja seega õrnaks?
Arutelu alaku :)