BOVi seadistamine

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#1

N Juun 21, 2012 22:09

Olen täheldanud ühte vastuolulist probleemi.
Esiteks on mu BOV tühikäigul avatud, kuigi peaks olema see suletud. See viitab liiga pehmele vedrule minuteada.
Aga teisalt esineb mid-range rõhkude ajal gaasisiibri järsul sulgemisel compressor surge't, mis viitaks jällegi nagu sellele, et vedru on liiga jäik ja rõhk ei jaksa BOVi kaudu väljuda.

(ei osanud seda kuidagi tõlkida, aga compressor surge on see, kui järelejäänud liigne rõhk üritab läbi "vastuvoolu" keerlevate turbotiivikute vahelt välja pääseda, ja see ei ole üldse hea)

Full boosti vabastamisel suudab see rõhk väljuda BOVi kaudu , aga keskmised rõhud jääksid nagu vangi sinna manifoldi.

Ei saagi nüüd aru, miks ta idle peal avatud on, kui kõik muu viitaks sellele, et vedru on liiga jäik.



Teine sama teemat puudutav küsimus on ka see, et olen kuulnud et osade autode (eriti näiteks Imprezade) puhul tekib BOVist väljumist vajav ülerõhk juba ülimalt madalate pöörete peal, ja ikka korraliku vurtsuga tuleb see hääl, aga kui ma isegi 19 psi'd välja pigistan, siis on see vuss väga hädine, ülimalt lühidalt kestev.

Mäletan et kui üks kevad me siin Saabi kambaga dünos käisime, siis kui ühte tonnist seal 3. käiguni veeretati vaikselt, siis näiteks 2. käigu välja vahetamise juures oli pöördeid vaevu 2000, aga juba kostis päris mõnus vurtsakas.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#2

R Juun 22, 2012 0:32

sul on ikkagi liiga kange vedru kasutusel. ASi peab ikka vabalt ja korralikult toimima.
Tühikäigul ei tooda turbo veel tegelikult sellist rõhku, et peaksid kanget vedru kasutama. Võin ka eksida, aga minu meelest on tühikäigul sisselaske kollektoris pigem hõrendus ning sellest tulenevalt avatakse ka BOV klapp.
Võimsust pole kunagi piisavalt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

R Juun 22, 2012 1:52

Tühikäigul peakski klapp olema avatud, sest peenikestes torudes on hõrendus ca -0,5...-0,7 baari.

Võid panna just nii nõrga vedru, et täisboost säiliks veel endisena. Kui boost hakkab lõpus "vibreerima", siis järelikult vedru juba liiga nõrk.

Õiget häält ei tulegi, kuna jäik vedru lubab klapil avaneda liiga hilja - gaasiklapilt põrganud õhk (...mis liigub ka niipidi üsna kiiresti) on jõudnud juba turboni ja üritab tiivikut pidurdada.
Hilja avanenud BOV laseb välja ainult murdosa algsest rõhust, ehk siis veidike "ohkab" ja ei muud :cool:


Vedrudega nii, et kirjade järgi peaks mul olema üsna jäik isend (ca 1,7...1,8 baari max. siiski), aga parima tulemuse sain, kui panin Forge'sse suhteliselt nõrga vedru. Jäigema vedruga algas gaasi lahti lastes surge.
Kõige nõrgemaga jäi boost 1,6 baari juures pendeldama.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#4

R Juun 22, 2012 12:54

Kust sa neid vedrusi said? Või tulid ostes kaasa? eBay vast ainuke võimalus, kust eraldi vedrusi saada?
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#5

R Juun 22, 2012 13:03

sõltub mis firma bov sul on. Kasutasin kunagi Forge bov ja seal reguleerimis vedrude komplekt eraldi müügil.
http://www.forgemotorsport.com/content.asp?inc=product&cat=180301&product=FMDVTUN
Võimsust pole kunagi piisavalt
Vasta