Väljalaske süsteemi ehitamine
Kuidagi ammu pole mingit hardware tuunimise teemat/aruannet siin foorumis kohanud!
Sellega seoses otsustasin, et peaks kirjutama, kuidas teostasin oma kauaaegse unistuse.
Nimelt juba mitu aastat olen tahtnud oma Aero väljalaskesüsteemi ümber ehitada.
Aasta tagasi alustasin Simonsi CAT Backi paigaldamisest - Bolt-On variant 064-H5.
Ja ootustepäraselt, performansi peamine andur (loe tagumik) näitas positiivset tulemust.
Järgmisena võtsin ette Downpipe. Töö teostamiseks läks 2 ja pool kolmetollist põlve (Tegelikult sinna mahuksid ka 3,5 tollised esimesed paar põlve, nii oleks kuumadele gaasidele rohkem ruumi), kaks ülemineku koonust 2,5-3,0 tolli, 3” toru tsirka 1,5 meetrit, sukk (tänud Olavile „Keisei Tuuning”, kes tunniga toimetas selle kohale), CAT-Backi äärik (leiti Trioniku kapi pealt) ning turboäärik sai valmistatud Herr Similar joonise järgi: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13281#pid164674
Sellega seoses otsustasin, et peaks kirjutama, kuidas teostasin oma kauaaegse unistuse.
Nimelt juba mitu aastat olen tahtnud oma Aero väljalaskesüsteemi ümber ehitada.
Aasta tagasi alustasin Simonsi CAT Backi paigaldamisest - Bolt-On variant 064-H5.
Ja ootustepäraselt, performansi peamine andur (loe tagumik) näitas positiivset tulemust.
Järgmisena võtsin ette Downpipe. Töö teostamiseks läks 2 ja pool kolmetollist põlve (Tegelikult sinna mahuksid ka 3,5 tollised esimesed paar põlve, nii oleks kuumadele gaasidele rohkem ruumi), kaks ülemineku koonust 2,5-3,0 tolli, 3” toru tsirka 1,5 meetrit, sukk (tänud Olavile „Keisei Tuuning”, kes tunniga toimetas selle kohale), CAT-Backi äärik (leiti Trioniku kapi pealt) ning turboäärik sai valmistatud Herr Similar joonise järgi: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13281#pid164674
Vahele läks metall sisuga Raicing CAT, mis oli juba lamda pesadega. Selleks et hapniku andureid ohutult paigutada, nihutasin katalüsaatori tahapoole, asetades selle peale sukka. Sellega seoses oli kahtlus, et CAT ei lähe piisavalt soojaks, kuid TÜVi test näitas, et heitgaasid on ilusti normis.
Nagu on näha, katalüsaatori järgne toru on sirge ja sama paks, kui downpipe ise. Nii palju nagu ma olen neid tuuningufirmade poolt pakutavaid Downpipesid näinud, kõikidel on peale CATi veel millegi pärast mõned põlved kasutusel ja toru pikema osa läbimõõt on väiksem. Paks ja sirge toru mahtus aga ilusti talle ettenähtud kohale, kliirens kannatada ei saanud , toru ei käi kuskile vastu ja kuumadele gaasidele enne veits väiksema ristlõikega CatBacki on rohkem ruumi jahtumiseks.
Paigaldades Simonsi CatBacki tekkis mõnus möirgamine väljas. Peale Downpaipi külge pookimist on mootori hingamist salongis mõnusalt tunda (TÜV näitas, et detsibellid on lubatud piirides) ja loomulikult kiirem Spool-Up, parem Response ja kindlasti ka hobuste juurdekasv :drive:
Esimesel päeval „sülitas” auto välja vana vaakumvooliku, mille pärast kõik nad said uuendatud.
Kogu see töö (mitte ainult voolikute asendamine) sai teostatud tänu Audaceri meeskonnale, kes toetas, nõustas ja parallelselt ka teisi töid teostas :notworthy:
Peaks tänama ka keevitajat, kes filigraanselt teostas oma tööd. Kõik õmblused tegi ühe läbimiga ja peamiselt ilma lisametallita, ideaalselt formeerides juurt.
Esimesel päeval „sülitas” auto välja vana vaakumvooliku, mille pärast kõik nad said uuendatud.
Kogu see töö (mitte ainult voolikute asendamine) sai teostatud tänu Audaceri meeskonnale, kes toetas, nõustas ja parallelselt ka teisi töid teostas :notworthy:
Peaks tänama ka keevitajat, kes filigraanselt teostas oma tööd. Kõik õmblused tegi ühe läbimiga ja peamiselt ilma lisametallita, ideaalselt formeerides juurt.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Panen enda saani downpipest kah pilti. Ise tehtud - hästi tehtud.
Kuna turbo on suurem ja kuumakoda nurga all, siis ots vähe teistsugune. Kohe 3'' ilma mingi üleminekuta. Katalüsaator mingi universaalne race junn. Töötab toimetab ilusti.
Ümber kerisin 10 meetrit kolleteipi. Kapotialune läks oluliselt jahedamaks :cool:
Seal kus Executive'l on sirge toru, on minu masinal 3'' diam. pikk resokas ja tagumine pütt on 2,5'' Simons. Löriseb küll. Enne ülevaatust panin ''punni'' ette. Väike silencer toruotsas (sees) :)
Kuna turbo on suurem ja kuumakoda nurga all, siis ots vähe teistsugune. Kohe 3'' ilma mingi üleminekuta. Katalüsaator mingi universaalne race junn. Töötab toimetab ilusti.
Ümber kerisin 10 meetrit kolleteipi. Kapotialune läks oluliselt jahedamaks :cool:
Seal kus Executive'l on sirge toru, on minu masinal 3'' diam. pikk resokas ja tagumine pütt on 2,5'' Simons. Löriseb küll. Enne ülevaatust panin ''punni'' ette. Väike silencer toruotsas (sees) :)
TO Homersimpson:
Kas sul on CAT keraamilise sisuga?
Sellel teipimisel on ka negatiivne külg olemas - see takistab gaaside jahtumist just seal, kus on see kõige olulisem, vist.
TO monsieurtavi:
Hääl on tõesti mõnus, eriti salongis. Isegi imelik, et detsibellid on normis.
Kas sul on CAT keraamilise sisuga?
Sellel teipimisel on ka negatiivne külg olemas - see takistab gaaside jahtumist just seal, kus on see kõige olulisem, vist.
TO monsieurtavi:
Hääl on tõesti mõnus, eriti salongis. Isegi imelik, et detsibellid on normis.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Tegelikult ... Jahtunud gaasi kiirus ju aeglustub. Peaasi, et saaks vabalt kiiresti minema, tagapool tehku mis tahab. Niiehknaa seal torus gaas jahtub kolinal. Tähtis on ikka see, mis temperatuuridega silindris toimub.
Ja katt ... ma isegi enam ei mäleta kas keraamika või metall ... nii ammu sai see paigaldatud. Mingi racing oli igastahes. :)
Ja katt ... ma isegi enam ei mäleta kas keraamika või metall ... nii ammu sai see paigaldatud. Mingi racing oli igastahes. :)
Siin Pärnus superkrossi mehed ehitavad ka "vihmavee torudest" väljalaske süsteeme aga kõik räägivad, et viimane ots (lõpupüti ots) peab minema just järjest väiksemaks. Seda siis nende väitel, et gaas jahtub ja ruumala väheneb, ning kahandatud ots tagab sellega hea ja ühtlase gaasi voolavuse.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- Pealik
- Postitusi: 4255
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
Siin Pärnus superkrossi mehed ehitavad ka "vihmavee torudest" väljalaske süsteeme aga kõik räägivad, et viimane ots (lõpupüti ots) peab minema just järjest väiksemaks. Seda siis nende väitel, et gaas jahtub ja ruumala väheneb, ning kahandatud ots tagab sellega hea ja ühtlase gaasi voolavuse.
Huvitav küll, kui ma omale DB-HP-s sumpaotsa valisin siis soovitati panna kas sama diameetriga ots või siis suurem, mitte mingil juhul väiksem. Väidetavalt ei ole turbokatel pudelikaela effekt sugugi hea :poke:
Kuna usaldan sealseid tegijaid (kogemusi erinevate turbokate peal neil Eesti mastaabis ilmselt kõige rohkem), siis ei hakanud asjasse rohkem süvenema :)
AGA Executive custom asi pani küll kõrvad liikuma :head:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Pmst on kõige suurem pudelikael väljalaskes ju turbo ise :)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
aga mis mõte sellesl sportsumpsi ehitamisel seal katalüsaatoril on??
ülevaatuse pärast või lihtsalt sellepärast et kat oli ennem ?
korras 9-5 mootor läheb ülevaatuselt ka täiesti ilma katita läbi.
ja sumpa lõpu otsa variandina pakun samuti koonilist aga niipidi, et suurem ots tahapoole. ja isegi koonuse suurus on kirjandusest teada: 8...10%.
ülevaatuse pärast või lihtsalt sellepärast et kat oli ennem ?
korras 9-5 mootor läheb ülevaatuselt ka täiesti ilma katita läbi.
ja sumpa lõpu otsa variandina pakun samuti koonilist aga niipidi, et suurem ots tahapoole. ja isegi koonuse suurus on kirjandusest teada: 8...10%.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Mina panin ülevaatuse pärast ... Igaks juhuks ..
Katalüsaatori mõte on ikkagi gaasid puhtaks saada ja ilma selleta ma ei saanud isegi tutika mootoriblokiga ülevaatusest läbi. Ja endalegi ei meeldinud see hais, kui teed ukse lahti ja tuul on tagant. Rääkimata ummikutes kaasolijatest, nende suhtes see on nagu liftis peeretamine :freak:
Turbomootoritel on ainult üks reegel - mida vabam, seda parem! Ja minu arust siin kiirus ei mängi rolli, vaid toru ristlõke pindala ja gaasi maht, mis otseselt sõltub temperatuurist :wise:
Ivometsaga olen täitsa nõus. CAT takistab gaaside vabavoolu. Selle takistuse vähendamiseks on olemas metall sisuga Raising CATid. Sport CATid on keraamilise sisuga ja suurema voolutakistusega.
Sumbuti viimane ots tehakse kitsamaks vabalthingavatel mootoritel, et tekitada tagarõhku ja pseudo ülelaadimisefekti.
Turbomootoritel on ainult üks reegel - mida vabam, seda parem! Ja minu arust siin kiirus ei mängi rolli, vaid toru ristlõke pindala ja gaasi maht, mis otseselt sõltub temperatuurist :wise:
Ivometsaga olen täitsa nõus. CAT takistab gaaside vabavoolu. Selle takistuse vähendamiseks on olemas metall sisuga Raising CATid. Sport CATid on keraamilise sisuga ja suurema voolutakistusega.
Sumbuti viimane ots tehakse kitsamaks vabalthingavatel mootoritel, et tekitada tagarõhku ja pseudo ülelaadimisefekti.
Käisin täna ülevaatusel. Downpipe originaal alla ja kohale. Esimene asi: lärmab see auto teil :freak: Ok, ajas kuidagi kanali kohale, millimeetrite mäng, madal nagu ta on Ronis alla, ja hops- teil väljalaskesüsteem ümber ehitatud?! Ja vuristas oma paragrahvi(d) ette. Mina ikka vana rahu ise, no et ei ei kõik on normi piirides, et vana oli mäda(jumala tõsi) ja ei hakanud originaali ostma(kuna hind suht sama, mis on ju ka tõsi?) vaid tegin ise igavese(st roostevaba). Ja-ja ilusti on tehtud küll, pütid ka vist CE 'ga kooskõlas... aga see toru... et noh, liiga jäme on... Ja nii oli seal tänitamist veel sel teemal. Vaikselt libisesin uksest välja ära ja jätsin onud tegutsema. Kui sees vaikseks jäi, läksin tagasi ja leidsin nad kapoti all bypass klapi üle arutamas - et mis see on? Kuna mul on alumiinium forge bpv, siis karjub tumeda kapotialuse taustal silma. Seletasin siis, et miks ja kuidas, ei tea kas aru said, aga rohkem ei torkinud. Läbi ta läks, aga ilmselt vahetan kohta(eelmine kord ka samas kohas läbitud).
Aga Executive süsteem on ilus, kenad õmblused tõesti. :head:
Pärast kirjavahetust Simons'ga(RAY Metallfabrik AB), selgus, et nende universaalpüttidele serte ei ole, mis on tegelikult loogiline, kuna universaalosadest koostatud väljalaske helitugevus on ettearvamatu. Küll aga on serdiga alla poole nende toodetud cat-back süsteeme. Seega jääb universaalosadest koostatud väljalaskega ülevaatuse läbimine puhtalt ülevaataja otsustada. Riktig snygg!
Since EU certificates in our business is tested on a complete system (soundlevels on the road is the result of how the whole system is constructed), it is only possible to get EU certificates for a complete exhaust/cat-bac exhaust/end silencer. It is impossible to test just one universal silencer, since it is meant to be a part of a larger construction in a car. One can not know how it affects soundlevels since there is so many ways to build an exhaust, and so many cars to build it on. The systems wich are sold outside Scandinavia have almost all the time a EU-certificate. Consequently not all of our 500 systems does have a certificate, maybe 40% of them. This is a result of the time consuming and very costly process of getting a certificate wich menas that we only go through the process when it´s necessary for the market and the consumer.
Aga Executive süsteem on ilus, kenad õmblused tõesti. :head:
Pärast kirjavahetust Simons'ga(RAY Metallfabrik AB), selgus, et nende universaalpüttidele serte ei ole, mis on tegelikult loogiline, kuna universaalosadest koostatud väljalaske helitugevus on ettearvamatu. Küll aga on serdiga alla poole nende toodetud cat-back süsteeme. Seega jääb universaalosadest koostatud väljalaskega ülevaatuse läbimine puhtalt ülevaataja otsustada. Riktig snygg!
Since EU certificates in our business is tested on a complete system (soundlevels on the road is the result of how the whole system is constructed), it is only possible to get EU certificates for a complete exhaust/cat-bac exhaust/end silencer. It is impossible to test just one universal silencer, since it is meant to be a part of a larger construction in a car. One can not know how it affects soundlevels since there is so many ways to build an exhaust, and so many cars to build it on. The systems wich are sold outside Scandinavia have almost all the time a EU-certificate. Consequently not all of our 500 systems does have a certificate, maybe 40% of them. This is a result of the time consuming and very costly process of getting a certificate wich menas that we only go through the process when it´s necessary for the market and the consumer.
Kuna mul varsti seisab ees lõpupüti vahetus (väikesed augud juba sees), siis uurisin pisut ka erinevate catbackide hindu. Huvitav, et palju kallim ei tulegi, kui nö. tavaosa soetamine. Ainult, et saabcentralis juhtusin ka sellise teema otsa - paistab, et stainless steel polegi nii stainless? Kuidas see simons eesti oludes on vastu pidanud, kellel alla pandud?
Simons pakub roostevaba(aisi 304) catbacki vaid SS 9-3'le http://www.simons.se/Katalog/PDF-katalog/2010/Simons2010.pdf kataloogis on välja toodud, mis tüüpi vastav toode on: SS Quality - Rostfritt stål - Stainless Steel(304); TOP Quality - Kromstål - Chromium Steel(409); ALU Quality - Aluminiserat stål - Aluminised Steel
9-5'le pakutakse vaid seda keskmist varianti; kui saabcentrali teemat kommenteerida, siis piltide järgi tundub küll, et keegi on materjaliga mööda pannud tehases - esimesel pildil, reso taga, paistab veidi roostevaba? flants, mis genuinesaab downpipe'ga kokku puutub, ei saa kuidagi olla 409 tüüpi roostevaba, vaadake, kuidas temaga ühendatud 304 kaasa mädaneb, muu toru on nagu :gun:
9-5'le pakutakse vaid seda keskmist varianti; kui saabcentrali teemat kommenteerida, siis piltide järgi tundub küll, et keegi on materjaliga mööda pannud tehases - esimesel pildil, reso taga, paistab veidi roostevaba? flants, mis genuinesaab downpipe'ga kokku puutub, ei saa kuidagi olla 409 tüüpi roostevaba, vaadake, kuidas temaga ühendatud 304 kaasa mädaneb, muu toru on nagu :gun: