b234 vs b235 mootor

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
tanel12
Postitusi: 5
Liitunud: E Sept 24, 2012 9:50
Asukoht:
Auto:

#1

T Sept 25, 2012 13:45

On plaanis ühele tagaveolisele autole saabi turbomootor peale panna. Kumba mootorit tasuks eelistada, milline neist originaal sisuga rohkem jõudu kannatab?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

T Sept 25, 2012 13:58

234 oleks vist kindlam. Ka paljud 9-5 mehed teevad tonnise ploki peale ümber oma autosid. Samas kannatab ka see 235 üsna palju välja. Näitena võib tuua siin miilisõitudel käinud soomlaste 9-5-e, mis rahumeeli 7-800 obest endast läbi laskis.

Milline sinu siht on?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#3

T Sept 25, 2012 15:20

Originaalsisu kohalt B234 kannatab kindlasti rohkem jõudu.
B235 on kolvid tükkmaad õhemad, kipuvad purunema, kui palju üle 300hj läheb.
Soomlaste B235 mootoril ei olnud kindlasti enam originaalkolvid, vähemalt 400+ hobujõu juures mitte.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

T Sept 25, 2012 15:56

Originaalsisu kohalt B234 kannatab kindlasti rohkem jõudu.
B235 on kolvid tükkmaad õhemad, kipuvad purunema, kui palju üle 300hj läheb.
Soomlaste B235 mootoril ei olnud kindlasti enam originaalkolvid, vähemalt 400+ hobujõu juures mitte.
Esimene mootor oli küll neil jah üle puuritud ja mingite muude kolbide-kepsudega. Peale selle annihileerumist pisteti täitsa tavaline asemele..:P vist
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#5

T Sept 25, 2012 16:10

Vaata kui palju siin foorumis on nendega probleeme, enamasti just B235. Kuni -94 olid tugevamad mootorit.
Miks just saabi mootor? Ja mis käigukastiga?
BMW 4.4L (540, 740, 840) mootor on parem, tunnistatud mitmeid aastaid aasta mootoriks.

Sarnast asja juba tahtis teha S9K, http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4902
__In Boost We Trust__
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Sept 25, 2012 16:17

S9k projekt oli pisut teistmoodi. Ja las inimene ikka ise otsutstab, mida ta kasutab. See 4.4 bmw mootor on ilmselt 2 korda raskem, kui Saabi oma .. Võibolla on tal tähtis see kaalu teema? Me ju ei tea, mis eesmärki siin taga aetakse.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tanel12
Postitusi: 5
Liitunud: E Sept 24, 2012 9:50
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 25, 2012 22:51

Eesmärk oleks alguses kuskil 350 hobust, lihtsalt lõbus hobiauto. Kuna bmw v8 on alumiinium plokiga, siis kaal pole väga suureks probleemiks, pigem on seda mootori hind ja manuaal kasti leidmine.
Saabi mootorid on suhtelisel hea hinnaga, ning vähese vaevaga saab palju jõudu kätte. Lisaks sellele tahaks midagi erilist teha.
Kasti osas on erinevaid mõtteid, kui mootor olemas on siis saab alles täpsemaid plaane pidada.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#8

K Sept 26, 2012 10:45

Saabi mootor on esimene asi mis lammutustest ära ostetakse, kas neid on ikka hea hinnaga jalaga segada?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#9

T Mai 07, 2013 17:47

Kuna seda saabi ei saanud OMCl näha, vaid AC milel.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

K Mai 08, 2013 3:04

Küber kas sommidel see -800hevosvoima saabil olid kepsid originaalid? Ilmselt ikka vahetatud?????

Praegusel projektikal (200SX S13) on Saabi B204 mootor. Lisaks sain kogu sõitva auto ( 2000a. 9-3OG ) 500 juuroga, millest pool on tagasi saadud juba. Seega kogu komplekt: mootor, turbo, sidur, genitaal, starter, juhtmestik, aju jne jne, kõik 250 juuroga. Hetkel ootan keevitaja järgi, kes keevitaks käigukasti kokku. Siis vahele ja käima.

Saabi mootor on SIGA raske, tõsiselt nagu. Mootori plokk kaalub ulmeliselt. Ja plokikaas on ka väga raske.

Ma siin mõtlen, et milline mootor veel maailmas maksab 250 eurot komplekt ja peab stockis üle 600 hobuse vastu ning tehase aju on programmeeritav? On midagi vastu panna? :D

Soovitangi osta sul komplektne auto, neid siin vahepeal leidub imeodavalt, sealt saad kõik vajaliku ja ülejäänud kas müüd maha või vanametalli või mis iganes. Mootori eest eraldi küsitakse 500.- . Mõni küsib terve sõitva auto eest 500.-

Otsi googlist üht punast E30 bmw-d. Bimmerforums-is oli vist isegi olemas. Sellel on kasutatud bmw käigukasti, siduri koda on pooleldi ära lõigatud ja keevitatud saabi sidurikoja külge. Kahe koja vahele on paigaldatud alumiinium plaat. Selle plaadi külge siis on mõlemad kojad keevitatud. Ehk said aru. Plussid: Kast on originaal kinnitusega, ei mingeid vaheplaate, kasutada saab originaal starterit. Minul on samamoodi tehtud, ma saan isegi kasutada originaal sidurit ja survelaagrit jne. Odav hind. Neid võib lademes osta.

Miinuseid pole :D

Lisaks bmw käigukasti hind. Tavakast maksab olematut raha. Mingi 525 oma näiteks. Meil vist sama kast. Eniveis osad vennad küsivad kasti eest 600 jne, mingi M3 käigukast. Selline mees nagu Jeff01 (Joosep) kes kunagi sõitis E30 3.5 kiirendust, väitis, et neil kastidel pole mitte mingisugust vahet peale selle, et M3 omal on 6 käik lisaks. Sisu pidi sama olema ja vahetatav. Seega milleks maksta üle 6 korra rohkem??? Minul läheb kogu kast koos keevituse jne asjadega maksma mingi 150 juurot ehk, võib olla vähem. Väntvõlli sisse lasin tugilaagri pesa treida. Aga laagri pean uue vaatama, sest pildi järgi tellisin tobeda laagri, sisemine saale käib välja ja laager on lahtine, igasugune kräpp läheb nõelte vahele nii.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

L Juul 13, 2013 17:32

Vana teema jätkuks. Mina tegin nii:

Pilt
Pilt

bemari kasti treimise eest maksin 30 juurot, aega kulus poolteist tundi. Keevitamine läks 50 juurot. Vaheplaadi materjal tasuta.
ats16v
Postitusi: 41
Liitunud: P Mär 14, 2010 15:31
Asukoht:
Auto:

#12

T Juul 23, 2013 16:42

Kas tagaveolise k.kast ei sobi saabi mootori otsa?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#13

T Juul 23, 2013 17:19

Olen kuskil netiavarustes kohanud Saabi mootori ja miski tagaveolise GM-i auto käigukasti kooslust (võis olla nt Opel Omega...). Kui õigesti mäletan, siis sobisid üks-ühele, hetkel pole seda lingi enam käepärast.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

T Juul 23, 2013 18:27

MV6 OMEGA kast sobib saabi mootori otsa. Nõrk kast.
Vasta