kuidas saab lisa jõudu 3.0 turbole?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
vallo.
Postitusi: 11
Liitunud: L Okt 20, 2012 14:48
Asukoht:
Auto:

#1

P Okt 21, 2012 17:12

Tere.Kuidas ma saaksin enda autole lisada jõudu? Tegemist on siis Saab 9-5 3.0 v6 turbo-ga aastast 1999.
chip aitaks kindlasti seda teha aga kus seda tehakse?
ja kas saaks ka turboga midagi ette võtta?
napoleon
Postitusi: 1488
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht:
Auto:

#2

P Okt 21, 2012 17:16

Kui tahad teha lasta, siis kindlasti saad pädevat abi siit. Eks targemad kommenteerivad, aga kui nüüd õigesti mäletan, siis turboga on see "häda", et see on ainult ühel poolel ehk saab jõudu ainult kolmest silindrist.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2713
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#3

P Okt 21, 2012 17:49

V6 mootoriga ei anna kahjuks midagi teha. Turbo pöörleb seal mootori küljes suhteliselt spontaanselt ja midagi seda juhtimas pole. Teiseks see mootor liialt nõrk, et hakata süütenurgaga ja seguga mängima.
Jorma
Postitusi: 64
Liitunud: P Juun 27, 2010 0:11
Asukoht:
Auto:

#4

P Okt 21, 2012 19:14

Noh, maptun pakub chipi, õhufiltrit ja väljalaset.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7328
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

P Okt 21, 2012 19:28

müü see 3 liitrine maha ja osta 2,3 l.
siis saad jõudu niipalju kui tahad ja oskad kasutada. meie poisid teeks sellise aju, et hoia vaid kinni!:notworthy:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallo.
Postitusi: 11
Liitunud: L Okt 20, 2012 14:48
Asukoht:
Auto:

#6

P Okt 21, 2012 19:44

paraku ma just ostin selle 3 liitrise
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7328
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

P Okt 21, 2012 20:00

paraku ma just ostin selle 3 liitrise


ma tean :beer:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#8

P Okt 21, 2012 23:48

Eelmisel omanikul tekkis sama küsimus, kui tuunimisega tuli lisakaalu juurde.
Siin on mõned lahendused:
Maptun
Nordic
Speedparts
BSR
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2283
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: Jalgratas.
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik, 9-5 Aero või 9-5 Griffin

#9

P Okt 21, 2012 23:58

Ei suuda mina uskuda et selle titeturboga midagi teha saab.
Aga samas on 3l titeturboga Saabiga rajum sõita, kui 2,3 aeroga.
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#10

E Okt 22, 2012 10:05

Mis sa tast ikka tuunid, V6 peaks ise mõnus dünaamiline olema. Tee kõigepealt kõik korralikult korda, ega mingit imeriista sa esiveolisest ikka ei tee, kuskil tuleb piir ette.
D116
Postitusi: 2063
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

E Okt 22, 2012 11:30

Mis sa tast ikka tuunid, V6 peaks ise mõnus dünaamiline olema.

Mis autodega oled varem sõitnud, kui sulle tundub see V6 3.0 dünaamilisena? Peaaegu 9sec. sajani, võrreldes 9k Aeroga ei mingit dünamikaat.
V6 vale mootor tuunimiseks!
__In Boost We Trust__
Jorma
Postitusi: 64
Liitunud: P Juun 27, 2010 0:11
Asukoht:
Auto:

#12

E Okt 22, 2012 12:23

Noh, "kerge" ümberehitus ja suur turbo peale. Ega see a-sümmeetriline mingi turbo pole jh.
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#13

E Okt 22, 2012 13:17

Mis sa tast ikka tuunid, V6 peaks ise mõnus dünaamiline olema.

Mis autodega oled varem sõitnud, kui sulle tundub see V6 3.0 dünaamilisena? Peaaegu 9sec. sajani, võrreldes 9k Aeroga ei mingit dünamikaat.
V6 vale mootor tuunimiseks!


Ilmselt siis heas korras olevaga, ma ei tea, kas kõik 3.0 V6 tingimata 9.0 sek. teevad, see on mingi standard või? Aga läheb off topicuks.
D116
Postitusi: 2063
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

E Okt 22, 2012 13:22

Noh, "kerge" ümberehitus ja suur turbo peale. Ega see a-sümmeetriline mingi turbo pole jh.


Kogu see ümberehitamine läheb maksma kaks-kolm korda rohkem kui auto turuväärtus.
__In Boost We Trust__
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2126
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#15

E Okt 22, 2012 17:57

Mingist fooumist lugesin, et taheti lisada B308E-le suurem turbo ja eraldi BPC klapp mida siis ECU juhiks.
Tegijal jäi aga projekt pooleli, kui selgus, et B308 mootor lihtsalt ei kannata suuremaid rõhke.
Ülerõhku toodab see GT1549 ainult 0,2 baari (base boost antud mootorile, wastegate'i pole) ja parem, kui see nii jääbki.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7328
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

E Okt 22, 2012 18:13

Mingist fooumist lugesin, et taheti lisada B308E-le suurem turbo ja eraldi BPC klapp mida siis ECU juhiks.
Tegijal jäi aga projekt pooleli, kui selgus, et B308 mootor lihtsalt ei kannata suuremaid rõhke.
Ülerõhku toodab see GT1549 ainult 0,2 baari (base boost antud mootorile, wastegate'i pole) ja parem, kui see nii jääbki.


Mina seda ei usu.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2126
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#17

E Okt 22, 2012 19:19


Mina seda ei usu.

Keegi peab siis proovima.
Äkki ongi nii, et kusagilt jutt liikuma lastud ja kõik nüüd kordavad foorumist-foorumisse nagu papagoid (mina muidugi kaasa arvatud) :cool:

Tehniliselt on siiski veidi tülikas sinna eraldi turbot aretada.

Turbot toidavad seal minu meelest kolme silindri heitgaasid. Võiks järeldada, et suurem turbo jääb hätta kuna turbiini jaoks on gaase vähem, kui 2.0/2.3 mootorite puhul.
Masin "ärkab" hiljem?
Pole ka päris selge, kuidas aju kõike juhtima hakkab..
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#18

E Okt 22, 2012 22:13

Vallo. auto, tänu väga põhjalikule tuunimisele, on väga raskeks läinud, seega on ka omaniku vajadus väga põhjendatud. Samas see võimsuse juurdekasv ei anna eriti midagi tuntavat juurde. Pöördmomenti peab kasvatama, kuid siin tuleb esile järgmine probleem - automaat käigukast, mis ei kannata suuremat momenti.
vallo.
Postitusi: 11
Liitunud: L Okt 20, 2012 14:48
Asukoht:
Auto:

#19

T Okt 23, 2012 20:22

Just täpselt seda pöördemomenti olekski vaja.
Selle jutu põhjal mis siin räägitaks tuleb mul tõdeda,et lihtsam on vist
v6-e jõudu nautida.
Tänud siiski.
No-kia
Postitusi: 1
Liitunud: L Okt 02, 2010 11:02
Asukoht:
Auto:

#20

E Okt 29, 2012 21:16

.
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#21

E Okt 29, 2012 21:28

Ei ole paraku peale ploki midagi ühist 9-5 V6 mootoriga...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
jupid
Postitusi: 112
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#22

E Okt 29, 2012 23:11

väntvõll, õlipumba majandus, klapid on samad mis Omega 3,0 v6. Nukkvõllid on 2,5/2,6 V6 pealt. Nii et üht-teist peale ploki on ikka veel samad mis Opeli mootorilgi. Isegi vist hammasrihm klappis. Aga selle koha pealt 100% kindel ei ole. Hammasrihma väntvõlli ja nukkvõlli rattad igal juhul sobisid.
creese
Postitusi: 9
Liitunud: N Mär 20, 2014 21:44
Asukoht:
Auto:

#23

N Mär 20, 2014 21:58

kuna mul originaal turbo andis otsad griffinil, siis sai aku pagassi visatud ja sinna auku sobitatud Volvo FL6-e turbo ning wastegate. turbot ajavad ringi ka nüüd kõik 6 silindrit. Mootor töötab ilusti, kuid on üks anomaalia, kui sõita rahulikult on kõik ok aga kui paugutada ja gaas maha lasta, siis kipub välja surema, ehk siis laseb pöörded hirmus madalale korraks, samuti kohapeal gaasitades sureb vahel välja kui gaas maha lasta. Proovisin vahetada trossel klappi 2 korda, kuid tulemust ei andnud. Kellegil ideid?
võiksin ka uuest lahendusest pildi panna aga ei oska seda siia postitada
Ja huvitav kui palju rõhku mootor ja kast taluvad?
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#24

R Mär 21, 2014 2:02

Kast kannatab küll, ilmselt mootor ka... Aga ma olen üsna kindel, et sinu masina mõistus saab otsa selle kompotiga toimetamisel :)
praktikant
Postitusi: 368
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006
NG 9-5 säästukas

#25

R Mär 21, 2014 9:10

Selle auto läbisõitu küll ei tea, aga 99.a masinale peaks päris palju jõudu juurde saama, kui kulunud osad uute vastu vahetada.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Vasta