Paigaldan T5.5 teisele autole. Paar korda olen kenasti käima saanud. Kuid midagi on valesti.
DI, pihustid, IAC saavad oma toite läbi PEARELEE.
nii
kui ma süüte sisse panen, siis releed klõpsuvad
ok, peabki nii olema
võtan süüte välja
DI lööb küünlad puhtaks
releed lülituvad välja
NIIIIIIIII
nüüd panen uuesti süüte sisse
AGA RELEED ENAM EI KLÕPSU
VOT
SIIN ON VIGA
MIKS???
Lasin seista mõnda aega. Panin süüte sisse, releed klõpsusid, pump lõi.
mis värk sellega on? Mis toimub ajus tühjalt seismise hetkel?
Käivitasin, pump ei löönud, siis mingi hetk hakkas lööma ja läks kenasti käima, jäi käima. Võtsin süüte välja, DI puhastab küünlad ja kõik lülitus välja.
Edit: Mõned mõtted siin. Kõik asjad saavad toite läbi pearelee.
Vändaasendi andur saab voolu läbi aju, seeeeeeega pearelee peaks tõmbama end uuesti siis kinni kui läbi aju tuleb impulss. Täpselt sama värk näiteks pihustitega. Kui vända andurilt impulssi ei tule, siis ei tule ka impulssi pihustitele.
Lisaks siia veel see, et pidevalt näitab viga Cyl_fel! Peaks tähendama Cycling Failure ehk siis vända andur. Andureid olen proovinud kahte, üks on võetud töötava auto pealt. Aga mida ma mõõtnud ja vaadanud pole on see AUKUDEGA RATAS!!!!! Kisub nagu sinnapoole see värk.
Trionic5 installi probleemid TÖÖÖÖÖÖÖÖTAB NÜÜD
Kui paned süüte sisse, pump lööb surve üles, lülitad süüte välja ja paned uuesti sisse, ei löögi mingi aeg pump end uuesti käima. Pearelee peab lülituma, sest auto ju käima läheb pärast sellist tsüklit (vähemalt korras T5). Starterit andes peaks pump jälle lülituma.
Kui sul vehepeal käivitub, vahepeal mitte, pakun, et ajus mingi jama, kui oled eelnevalt "süütu" aju programmeerinud, võib seal programmeerimiskahjustusi tekkida.
Kui sul vehepeal käivitub, vahepeal mitte, pakun, et ajus mingi jama, kui oled eelnevalt "süütu" aju programmeerinud, võib seal programmeerimiskahjustusi tekkida.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
See aju on korra Sebastiani juurest läbi käinud. T7 klapp ja Stage 2. Ma olen ise sinna nüüd erinevaid softe peale lasknud. Kordagi pole midagi seisma jäänud. Checksum ka alati korras. Maha loeb alati korralikult. Teine auto kusjuures läks ilusti käima. Vabalt võib viga olla minu tehtud ühendustes või tõesti selles rattas. Sellel on need AMD kivid, need pidid kõige hullemad olema.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kui sul originaal "aukudega ratas" on, siis sel ei saaks muud viga olla kui deformeerunud mõne koha pealt ja andur jääb liiga kaugele ehk mõnes asendis.
Leidsin mingid jäljed rattad pealt. Uurin lähemalt. :)
Update: Polnud anduri põhjustatud, ratas ise sirge. Andur on 1.3 või 1.4 mm eemal. Pisut palju minu arust. Ma mustal tonnisel ajasin ikka alla 1 mm selle vahe.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Niih, sõber lasi cnc-s anduri kinnitus pinnalt 0.45 mm maha. Praegu on andur ikka väga lähedal. Esimene katse näitas seda:
Süüde sisse, pearelee tõmbas, pump lõi, ootasin, pearelee lülitus välja, andsin starterit, põhimõtteliselt kohe tõmbas pearelee end kokku ja pump lõi, säde oli koguaeg olemas. Siis katsetasin uuesti, ootasin, pearelee lülitus välja, andsin starterit ja pearelee tõmbas, pump lõi ning säde oli olemas :head: . Nüüd panen küünlad peale ja loodan parimat.
OG9-3el on Pearelee ja Süüterelee. Igaksjuhuks mainin, et siin mõni segamini ei ajaks. Pearelee ülesanne on toita DI kassetti, pihusteid, tühikäiguklappi, kütusepumpa, võimalik, et oli veel mõni asi. Süüterelee ülesanne on muud tarbijad järgi ühendada, salongis olevad asjad, tuled, peeglid, istmed jne. Sellepärast ongi, et kui süüte sisse keerad, siis pigem klõpsub süüterelee, kuna see on võimsam kui teised, siis klõps käib üsna kõva. :)
Süüde sisse, pearelee tõmbas, pump lõi, ootasin, pearelee lülitus välja, andsin starterit, põhimõtteliselt kohe tõmbas pearelee end kokku ja pump lõi, säde oli koguaeg olemas. Siis katsetasin uuesti, ootasin, pearelee lülitus välja, andsin starterit ja pearelee tõmbas, pump lõi ning säde oli olemas :head: . Nüüd panen küünlad peale ja loodan parimat.
OG9-3el on Pearelee ja Süüterelee. Igaksjuhuks mainin, et siin mõni segamini ei ajaks. Pearelee ülesanne on toita DI kassetti, pihusteid, tühikäiguklappi, kütusepumpa, võimalik, et oli veel mõni asi. Süüterelee ülesanne on muud tarbijad järgi ühendada, salongis olevad asjad, tuled, peeglid, istmed jne. Sellepärast ongi, et kui süüte sisse keerad, siis pigem klõpsub süüterelee, kuna see on võimsam kui teised, siis klõps käib üsna kõva. :)
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ei ei ei ei ei Ei hakka tööle noh. Küünlad peal, midagi ei tööta. Küünlad maas, kõik töötab. Massid kõik puhastatud, pandud originaal kohtadesse, plussid kontrollitud. Takistused mõõdetud.
Järgmine asi, ilma koormuseta käib starter normaalselt, ei ole kõrvalisi helisi. Ühtlane.
Koormuse all käib nagu hammas üle, võtsin starteri maha. Võlli toetus pind väga läbi. Suur loks sees, kindlalt viskab hammast üle.
Arvan seda, et kui nüüd stardi andmise hetkel vänt korra aeglasemaks jääb või korra üldse seisma jääb, siis ei saagi asjad tööle minna, sest Trionic arvab, et peab uuesti lugema hakkama. Et siis vahetame starteri ära ja proovime uuesti. Ilmselt sellepärast läks teine auto ka ilma probleemideta käima.
Update: See hääl on hoopis starteri hammakas, mis käib sisse välja. Mis teema sellega nüüd on? Tõmberelee üks klemmidest on roostes, aku pealt tulev juhe. Ma ei saa seda isegi lahti niisama. Puhastan selle ära korralikult, teised klemmid ka ning võtan massi starteri kinnituskõrva küljest.
Kogu see komplekt on võetud sõitva 9-3 pealt, mis ise Tln siia sõitis ja siin sõitsime ka veel ringi. Kõik korrad käivitus hästi, sõitis hästi. Nüüd pool aastat garaasis ja enam ei funga. Naisss.
Järgmine asi, ilma koormuseta käib starter normaalselt, ei ole kõrvalisi helisi. Ühtlane.
Koormuse all käib nagu hammas üle, võtsin starteri maha. Võlli toetus pind väga läbi. Suur loks sees, kindlalt viskab hammast üle.
Arvan seda, et kui nüüd stardi andmise hetkel vänt korra aeglasemaks jääb või korra üldse seisma jääb, siis ei saagi asjad tööle minna, sest Trionic arvab, et peab uuesti lugema hakkama. Et siis vahetame starteri ära ja proovime uuesti. Ilmselt sellepärast läks teine auto ka ilma probleemideta käima.
Update: See hääl on hoopis starteri hammakas, mis käib sisse välja. Mis teema sellega nüüd on? Tõmberelee üks klemmidest on roostes, aku pealt tulev juhe. Ma ei saa seda isegi lahti niisama. Puhastan selle ära korralikult, teised klemmid ka ning võtan massi starteri kinnituskõrva küljest.
Kogu see komplekt on võetud sõitva 9-3 pealt, mis ise Tln siia sõitis ja siin sõitsime ka veel ringi. Kõik korrad käivitus hästi, sõitis hästi. Nüüd pool aastat garaasis ja enam ei funga. Naisss.
Starteri(mootori) pöörlemiskiirus on trionicule väga oluline, samuti starteri voolutarve ja pingelengud kriitilistes klemmühendustes.
Heietan teemast veidi välja- juba 3-4 aastat võitlen ühe tonnisega, mis aeg-ajalt ei käivitu. Peale aku(või ecu)klemmiga "ehmatamist" teeb seda tavaliselt. Et viga leida, panin omal-ajal ledid kõigisse kahtlastesse ahelatesse. Ära kadus trionicu ja pearelee vaheline loogikaline maandus starteri töö ajal ja vabatahtlikult ei taastu(nud). Sai vahetet nii starterit, kui ecu`t, natuke kaevatud ka kaabelduses (viga ei kadunud), kuid kuna kunde ei soovinud teadmata tööaja- ja lõpptulemusega mootorijuhtimise "laialiharutamist", olen seni teadmatuses. Vahetasin tollal prooviks ka palju probleeme põhjustavad tonnise akukaablid välja jne. Minu käes avaldub viga loomulikult haruharva, seega ikka ei saa aru, mis seal juhtmestikus toimub.
Heietan teemast veidi välja- juba 3-4 aastat võitlen ühe tonnisega, mis aeg-ajalt ei käivitu. Peale aku(või ecu)klemmiga "ehmatamist" teeb seda tavaliselt. Et viga leida, panin omal-ajal ledid kõigisse kahtlastesse ahelatesse. Ära kadus trionicu ja pearelee vaheline loogikaline maandus starteri töö ajal ja vabatahtlikult ei taastu(nud). Sai vahetet nii starterit, kui ecu`t, natuke kaevatud ka kaabelduses (viga ei kadunud), kuid kuna kunde ei soovinud teadmata tööaja- ja lõpptulemusega mootorijuhtimise "laialiharutamist", olen seni teadmatuses. Vahetasin tollal prooviks ka palju probleeme põhjustavad tonnise akukaablid välja jne. Minu käes avaldub viga loomulikult haruharva, seega ikka ei saa aru, mis seal juhtmestikus toimub.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Mul oli hiljuti sihuke lugu, et aku hakkas kehvaks jääma, ning käivitamisel langes pinge nii alla, et T5 arvas heaks restardi teha.
Kuna mul T5 õige konf on hetkel vahemälus ja "kinnistatud" pole, siis selle restardi käigus loomulikult läks töösse vana konf, mis muutis pihusti koefitsendi jm.
Algul ei saanud aru, mis krdi jama on aga pärast aku vahetust on kõik jälle ok.
Samuti oli mul kunagi probleem vända anduri kaugusega oravarattast aga sinu kirledatud 1...2 mm peaks küll sobiv olema.
Kuna mul T5 õige konf on hetkel vahemälus ja "kinnistatud" pole, siis selle restardi käigus loomulikult läks töösse vana konf, mis muutis pihusti koefitsendi jm.
Algul ei saanud aru, mis krdi jama on aga pärast aku vahetust on kõik jälle ok.
Samuti oli mul kunagi probleem vända anduri kaugusega oravarattast aga sinu kirledatud 1...2 mm peaks küll sobiv olema.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Pihustite töö sõltubki täiesti akupingest. Õigemini siis üldpingest, kui genekas juba ka akut "aitab".
Selleks on softis omaette tabel (Batt_korr_tab!) mis teeb VE (insp_mat!) jaoks korrektuure vahemikus 5...15 volti.
Hea logida ka akupinget otse Trionicust - üks asi on pardapinge, teine aga see, mida ECU sellest näeb.
Selleks on softis omaette tabel (Batt_korr_tab!) mis teeb VE (insp_mat!) jaoks korrektuure vahemikus 5...15 volti.
Hea logida ka akupinget otse Trionicust - üks asi on pardapinge, teine aga see, mida ECU sellest näeb.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Niiiih, sain siis täna starteri ja ecu kätte. Starter oli kogemata vana mudeli oma saadetud :D. Kuid tõstsin veits juppe ringi ja sain enda oma hästi käima. Klemmid puhtaks, veits uut määret ka. Lisaks paigaldasin teise ecu. Proovisin ilma küünaldeta, toimis, proovisin kolme küünlaga TOIMIS :head: see oleks nüüd küll väga feil kui nelja küünlaga ei tööta. Võtan Saabikult nüüd ecu ja küünlad maha, kui nendega ka asi toimib, siis oligi viga starteris.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
TÖÖÖÖÖÖÖTAB
Hahahaha, starteri viga oligi. Ma nüüd ülitäpselt ei tea, kuid arvan, et tõmberelee klemmid olid ära põlenud.
https://www.dropbox.com/s/3knpma2m4aqjlz1/20131109_212004_cut.mp4
Hahahaha, starteri viga oligi. Ma nüüd ülitäpselt ei tea, kuid arvan, et tõmberelee klemmid olid ära põlenud.
https://www.dropbox.com/s/3knpma2m4aqjlz1/20131109_212004_cut.mp4