234 plokid ja nende kasutamine.

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#51

T Mai 06, 2014 22:51

Milleks kogu see pikk jahumine siin?


Äkki sellepärast, et foorumid ONGI jahumiseks

Võtan vabalthingava varsti laiali ja saan mõlemad panna laua peale võrdlemiseks :)


Mõõdud võivad olla ju samad aga taluvust võrdled millega? Koputad haamriga? Kui leiad koodid pealt siis teine asi.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#52

T Mai 06, 2014 23:48

Viskaks veel vähe segast vahele... 234 kolbidel treitakse ca 1,1mm pealt maha, et 235'e kaane tihendit kasutada 234 alumise otsaga :drink:
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#53

T Mai 06, 2014 23:58

Kas siis need kolvid survet ka taluvad? :P
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#54

K Mai 07, 2014 0:25

Natuke ikka ... Tean kahte ca 400 hj masinat. Ilmselt on neid palju rohkem :)



Lisatud failid
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#55

K Mai 07, 2014 0:41

Jõuame ringiga taas vabalthingava juurde tagasi, kas nende kolbidega kannatab ka midagi ette võtta, et saaks kasutada ka turbokal? Iseasi on muidugi see kas sel sügavat mõtet on :)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#56

K Mai 07, 2014 0:55

Vaadates mootorite hindu, siis selles mõttes nagu ei oleks mõtet.


Mõõdud võivad olla ju samad aga taluvust võrdled millega? Koputad haamriga?


Jah, digitaalse pressiga hakkan Brinelli mõõtma.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#57

K Mai 07, 2014 5:59

Pidasin lausega silmas, et kui seletad, et teatud asjad teatud kohtadesse ei sobi (füüsiliselt), siis ikka ei usuta.

Milleks kogu see pikk jahumine siin?


Äkki sellepärast, et foorumid ONGI jahumiseks

Võtan vabalthingava varsti laiali ja saan mõlemad panna laua peale võrdlemiseks :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#58

K Mai 07, 2014 6:06

Seega sisuliselt B234i mootoriplokis peab ära vahetama ainult kolvid näiteks 9-5 kolbide vastu ja saab kasutada küll turbo mootoril?

No ei saa, kirjutasin ju:love: .
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#59

K Mai 07, 2014 11:30

Pidasin lausega silmas, et kui seletad, et teatud asjad teatud kohtadesse ei sobi (füüsiliselt), siis ikka ei usuta.

Milleks kogu see pikk jahumine siin?


Äkki sellepärast, et foorumid ONGI jahumiseks

Võtan vabalthingava varsti laiali ja saan mõlemad panna laua peale võrdlemiseks :)

Aru ma ei saa, siin ütled, et 2x4 plokk on füüsiliselt erineb 2X5 plokist siis miks kurat pannakse tonnise plokke 9-5le peale? Nii olen ka mina enda 9-5ga teinud ja töötab. Õlirõhuandur vist oli natu teise koha peal, nipet näpet veel aga see ei seganud 2X4 plokki sinna panemast. Niipalju ainult peab meeles pidama, et kui tonnise plokki kasutad siis peab olema plokikaane tihend ka tonnise oma. Unustame nüüd hetkeks 2X4 vs. 2X5 plokid. Küsin mis erinevus on 234i plokil ja 234R plokil näiteks. Füüsiliselt siis mõtlen, et mis takistab ühte teisega asendamast? Kolvid on erinevad, mida kindlasti kasutada ei tohiks, see on juba selge. Kuid kas on veel midagi?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#60

K Mai 07, 2014 11:53

234 ja 235 puhul füüsiline erinevus ei tähenda ju, et üldse kasutada ei saaks..:) Poes on viite sorti haamreid, naelu saab kõigiga lüüa.
Küll ei saa ühe seest teise sisse asju tõsta. Saab asendadad terve agregaadi. Nii nagu ühe haamri vars ei sobi teise haamri külge..;) Pead võtma teise haamri. Või pead vart modifitseerima (vt Homersimpsoni vihje kolbide treimise kohta)

Ma nüüd puusalt tulistan, aga kas turbokatel pole mingeid lisa õlipihusteid?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#61

K Mai 07, 2014 12:02

tsitaat:
"Aru ma ei saa, siin ütled, et 2x4 plokk on füüsiliselt erineb 2X5 plokist siis miks kurat pannakse tonnise plokke 9-5le peale? Nii olen ka mina enda 9-5ga teinud ja töötab. Õlirõhuandur vist oli natu teise koha peal, nipet näpet veel aga see ei seganud 2X4 plokki sinna panemast. Niipalju ainult peab meeles pidama, et kui tonnise plokki kasutad siis peab olema plokikaane tihend ka tonnise oma".

Ma pole kunagi, ega kusagil väitnud, et nende mootorite alumisi kompl. otsi ristkasuda ei saa. Sina aga räägid siin pidevalt detailide ristkasutusest, mida TEHA EI SAA.

tsitaat:
"Nojah, plokk, vänt ja kepsud ju kasutatavad. Kolvid pead ümber lõõma. Nii et kaasa saadavast mootorist siiski ju võib kasu olla, olenemata kas vabalthingava või mitte".

tsitaat:
"Hr. SvenR võiks leppida, et B234 mootori plokk ja B235 mootori plokk koos sisemiste detailidega on peaaegu äravahetamiseni samad :beer:"

tsitaat:
"Kuid milliseid detaile B234 plokist ei või kasutada kui vahetada see B235 ploki vastu? Plokikaas tuleb vahetada kindlasti kuid kas ploki sees tuleb ka midagi välja vahetada? Kolvid, Kepsud, vänt jne. ? Ja seda nii vabalthingava mootori puhul kui ka turboka ploki puhul?"

tsitaat:
"Seega sisuliselt B234i mootoriplokis peab ära vahetama ainult kolvid näiteks 9-5 kolbide vastu ja saab kasutada küll turbo mootoril?"
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#62

K Mai 07, 2014 12:13

No lõppkokkuvõttes ju küsingi, et kas 234i plokki saab kasutada kui kolvid välja vahetada? See 9-5 kolvid oli näide. Või 234i jaoks pole võimalik leida nõgusa peaga kolbe, et surveastet allapoole saaks ja saaks kasutada ka turbo mootoris. Või on keegi treinud 234i plokist võetud kolbe piisavalt, et surveaste sobivaks saaks ja ka need kolvid kestavad ka pärast?
Kõlas ka teemas küsimus läbi, et kas juhtub midagi kui sileda peaga kolbe kasutada turbokal või pole keegi kunagi julenud katsetada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#63

K Mai 07, 2014 12:19

Kirjutan kolmas kord- EI SAA.
Kui kuliibinlusega tegeleda, on kõik võimalik, ka sapaka turbotamine.
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#64

K Mai 07, 2014 12:33

Selge, seda mul vaja teada oligi, et B234i mootori plokki ei ole mõtet soetada kui tekib vajadus näiteks 9-5 plokki asendada. Aga parandused siis tuleks viia sisse foorumi teemadesse kus kirjas et 234 plokke saab kasutada. Peaks olema kirjas, et 234 plokke saab kasutada (va. 234i). Aga tänud targematele selgitamaks miks ei saa kasutada.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#65

K Mai 07, 2014 13:49

Kulibiinlus hmmmm, pean guugeldama.
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#66

K Mai 07, 2014 13:55

Mazdaklubis üks iseleiutaja võttiski omal kasutajanimeks kulibin, pean mainima et see mees üritab täesti kõik ise valmis meisterdada ning on ka palju saavutanud.
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#67

K Mai 07, 2014 16:08

Kulibiinlus hmmmm, pean guugeldama.

Ivan Kulibin oli tegelikult päris kõva mees :notworthy:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#68

K Mai 07, 2014 16:49

Kulibiinlus hmmmm, pean guugeldama.

Ivan Kulibin oli tegelikult päris kõva mees :notworthy:

Hilisematel sajanditel tekkis kahjuks negatiivse alatooniga termin- kuliibin, ehk tont, kes teeb kanasitahunnikust vahvliküpsetaja.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#69

K Mai 07, 2014 18:30


Hilisematel sajanditel tekkis kahjuks negatiivse alatooniga termin- kuliibin, ehk tont, kes teeb kanasitahunnikust vahvliküpsetaja.


Tase vend kui see tööle ka läks :cool:
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#70

N Mai 08, 2014 14:18

Mina olen koostanud kompoti : B234 viimase otsa turboka plokk koos vändaga, millel B235 kepsud / kolvid ning ülemine ots B235. Vahetama peab ka otsakaane, kuna 9-5 mootori kronsad on erinevad, karteripõhja (disainilt erinevad , 9000 oma hakkab vastu raami käima) ning õlifiltri korpus (kuna õliradika torude stutsid erinevad). Võibolla kiiruga ununes miskit, aga pm on sellist mootorit võimalik ehitada.
Jõudu jaksu.
Võimsust pole kunagi piisavalt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#71

T Aug 05, 2014 23:21

Ma soetasin omale B234i mootori, vabalthingava. Võrdlesin liikuvaid osi 2.0 turbokaga. Kepsud samad, koodid samad. Kolvid on teistmoodi, 2.0 T kolvid on kõrgemad ja seest bimetalli ümbert tükkmaad tummisemad (on vist bimetall seal sees).
keenius
Postitusi: 283
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#72

K Aug 06, 2014 8:53

Ma ehitasin 2 nädalat tagasi 96aatsa tonnise mootorist 9-5 mootori.
Kasutusele läks 9000 plokk koos vända ja kolbidega. ja ümber ploki läks kõik 9-5 oma.
Plokikaane tihendiks läks 9000 oma.

erinevused olid.
1. balansvõllile kinnituvate hammasrataste kinnitus poltide läbimõõt oli erinev.( ei saanud ristkasutada)
2. Õli valamis toru kinnitus ploki külge.(õlivarda toru)
3. õli anduri asukoht.
4. väntvõllil pidi ära võtma ühe tihvti et kinnitada hammasvöö.(automaatkast oli)
5. otsa kaaned mootoritel on erinevad koos rihmaseibidega. (märgid asuvad erinevate kohtade peal)
Need olid kohad kus natuke hoolikam pidi olema ülejäänud oli ainult ladumise vaev.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#73

E Jaan 05, 2015 15:43


Äkki sellepärast, et foorumid ONGI jahumiseks:)


Jahume! Minu numbrid/faktid pärinevad
1) erinevast saabi foorumist
2) online kataloogidest

Seega praktiliselt ei tea ma tattigi...

aga

B234 ja B235 väntvõllid on sama koodiga 9139460 väntvõlli käik 90mm
B204 ja B205 väntvõllid on sama koodiga 9139403 väntvõlli käik 78mm

ehk siis 2.0 T5/T7 väntvõll on sama ja 2.3 T5/T7 väntvõll on sama

9-5 2.0 ja 2.3 plokk on sama - 9000 2.0 ja 2.3 plokk on sama - nii 9000 kui 9-5 mootoriploki kõrgus vändaliinist mootoriploki pealemise pinnani on sama -> seega väntvõlle ja plokke saab ju ristkasutada?

kepsu kael ja sõrm on B204/B234/B205/B235 mootoritel kõigil sama mõõduga - kael 56mm ja kepsusõrm 24mm. Erinevad on kepsude pikkused:

B204 153mm
B234 147mm
B205 159mm
B235 153mm

kui võtta
B204 või B205 78mm käiguga väntvõll
B205 159mm keps
Kasutada T5 kolbe
Kasutada T5 kaanetihendit
surveaste 9.2:1 - 9.3:1, klapid pähe ei tohiks tulla

Sellise kepsu pikkuse ja väntvõlli käiguga mootor käiks päris edevalt pöördesse. B204-l on see suhe 1.9, sellisel frankenstein mootoril 2.0 - võimalik, et tuleb kuliibinlusega tegeleda ja kolbe lõhkuda - õlipihustite pärast :)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#74

K Jaan 07, 2015 13:07

ega keegi ei ole kohanud juttu B234 või B235 (ikka L või R mootorid) paigutamisest ristimootoriga muudele GM markidele? Täpsemalt Opel Vectra A ehk Vauxhall Cavalieri kapoti alla.
mu talvise nelikveolise algupärane C20XE on oma A-tähelise momendikõveraga ja tagasihoidliku 110kW-ga nigela dünaamikaga ning lahjavõitu. Opeli C20LET mootoreid (pmst C20XE "turboversioon" - kasutab sama plokki, kaant ja väntvõlli) liigub vähe ning need on suht hinnas. Ka komponenditasemel ehk siis XE plokist ja kaanest LET ehitamine ei ole päris "lumme kusta" ning sidur vajab niiehknaa vahetamist. Saabide kapotialused on parema saadavuse ning tagasihoidliku hinnatasemega. Kuna üks mu kulgur juba B235R-ga liigub, siis teise ajamine samale tehnikale on ideena hea mõte. Aga referentse ei leia. On viiteid, et B234 / B235 istub oma siduriga täiesti bolt-on Vauxhalli F28 kasti otsa. Seega istub mootoriplokk ise ka mu nelikveo-F20 kasti/sidurikoja otsa. Kasti peavõlli ja siduri sobivus on küsimärk, aga kui F20 ja F28 nuut on erinev, tuleb sellega ka Opeli tehnika puhul midagi teha, kuna praegune sidur on isegi nelikveolisel vabalthingaval küsitav - nimelt on Opeli insenerid jätnud kaherattaveolisele variandile üherattaveo siduri ;)

üldiselt - kas keegi on kohanud pikemat juttu, kuidas täpselt tehakse umbes selliseid asju (roolivõimu potsik viitab, et Opel on nelikveoline):
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#75

K Jaan 07, 2015 13:24

Olen näinud ühe helerohelise astra kapote all saabi turbo motot. opeli kastid lähevad bolton külge saabi motodele, niimoodi, et saaksid kasutada saabi sidurit ja starterit.
Omega kastiga vähemalt on nii :) istub praegu nurgas ühe b234 otsas...sidurivõlli nuudistik on sama omega kastil mis saabil.

www.uksaabs.co.uk lehe projektide alafoorumi alt otsides leiad palju opelitele peale ehitatud saabimotodest. Kui inglisekeelt mõistad. Kui ei siis pildid pajatavad seal ka mingi loo...
Vasta