1. leht 4-st

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 18:50
Postitas SvenR
Neid B234 mootoreid on erinevaid. Milline konkreetselt kaasa tuleb? B234i näiteks on üldse vabalthingav.

Split siit teemast.
Cyber

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 19:23
Postitas looderdaja
Neid B234 mootoreid on erinevaid. Milline konkreetselt kaasa tuleb? B234i näiteks on üldse vabalthingav.


Ma küll pole siin foorumis kohanud teemades kuskil seda, et ilma torbota mootori plokid ei sobi 9-5 mootori ploki asendamiseks. turbo ja mitte turbo peaks olema seotud ju pigem plokikaanega mitte plokiga?
Küll mäletan, et Hr. Trionic kuskil mainis, et NG900, 9000, 9-3 ja 9-5 mootoriplokkidega annab kombineerida, peaasi, et plokk oleks pärit 94 aasta ja uuemate pealt. Ehk siis erinevad peaksid olema plokikaaned mitte plokid ise. Parandage mind kui eksin ja parandajad võiksid olla ikka teadjad mitte oletajad.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 19:27
Postitas ivomets
tähtis ikka ka mis raud plokis sees on.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 19:34
Postitas looderdaja
Täpsemalt? Mis vahe on vabalt hingava ja turboga 2,3 mootori plokil, vändal, kepsudel ja kolbidel?

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 19:56
Postitas SvenR
Surveastmest oled kunagi miskit kuulnud? Vist mitte. Lisaks on ka 2 kangema mootori versiooni sisu rohkem jõudu taluv!

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 20:03
Postitas SvenR
Sebi omale B234i 10,5 surveastmega ploki osa ja pane see B234R ploki asemel. Ära unusta siis mind ka kutsumast juppide sadu vaatama :beer:

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 20:26
Postitas looderdaja
Nojah, plokk, vänt ja kepsud ju kasutatavad. Kolvid pead ümber lõõma. Nii et kaasa saadavast mootorist siiski ju võib kasu olla, olenemata kas vabalthingava või mitte.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 21:08
Postitas SvenR
Et laseme surve alla ja mure murtud? Et mootori võimsamaks ehitamisel vahetatakse kepsud moepärast välja? Palun uuri natuke asju ennem kui siin kellegile s..ta soovitad kokku ostma hakata(ei käi selle müüja kauba kohta kuna pole teada konkreetne mootori mudel!). Lühiajalisel projektil saaks isegi kasutada aga kui plaanid omale ikkagi igapäevaliikurit et läbida masinaga 300k + kilomeetrit siis hoia puksiiri number alati valmis. Muideks võin sulle avaldada et kepsud ongi esimene asi mis mootori võimsuse tõstmisel tuleb välja vahetada kuna need on ploki nõrgim lüli.


Ole palun hea ja fantaseeri kuskil mujal teemas ja hoiame müügiteema idiootsustest puhta:thumb:

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 21:13
Postitas S9K
Bull<b>[Censored]</b>, kõigil turbokatel sisu sama (B204i Vs B204X). Vänt on sama vabalthingavaga. Kepsude vahe on selles, et turbokal on peenkeermega tikud, vabalthingaval on tavakeermega (või noh, jämedamaga). Kolvid on tõesti pisut teise surveastmega. Plokk on sama, plokikaas on ka sama. Mitte keegi pole kunagi proovinud, seega pakun, et midagi ei juhtu kui vabalthingava sisu paned turbokale, JUHUL kui turbo rõhku tõstma ei hakka.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 21:20
Postitas ARZT
Ei väida, aga nö tavaautodel ei usu, et kepsud ise nii erinevad on,va siis S9K poolt mainitu. SvenR- minu teada käib siin jutt tavaautost siiski ;) Muidugi on sul õigus teoreetiliselt kepsude kohapealt... aga see juba hoopis eri teema.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 21:31
Postitas looderdaja
ma ei soovia ju kellelgi siin s...a kokku osta, lihtsalt küsin, et miks vabalthingavat mootorit ei saa kasutada nii nagu sa väidad? Kui juba ainuüksi mootoriplokki ja vänta saab kasutada siis vabalthingav mootor on kasutatav mingil määral.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 22:21
Postitas SvenR
Bull<b>[Censored]</b>, kõigil turbokatel sisu sama (B204i Vs B204X). Vänt on sama vabalthingavaga. Kepsude vahe on selles, et turbokal on peenkeermega tikud, vabalthingaval on tavakeermega (või noh, jämedamaga). Kolvid on tõesti pisut teise surveastmega. Plokk on sama, plokikaas on ka sama. Mitte keegi pole kunagi proovinud, seega pakun, et midagi ei juhtu kui vabalthingava sisu paned turbokale, JUHUL kui turbo rõhku tõstma ei hakka.


Kepsudel sama kood? Kahtlen, Mazda 323 puhul näiteks on 1.8 mootoril kepsud erinevad just taluvuse osas. Minupärast võite ise osta ja katsetada aga kui inimene otsib omale aastateks truud igapäevast kaaslast millega tuju tulles ka pisut funnida siis palun jätke oma arvamused ning oletused omateada. Jah ehitatakse vabalthingavaid turbokateks aga need on ikkagi hobiautod mis sõidavad läbi vast 1-2k kilomeetrit aastas, näinud ka muidugi seal neid turbotamisi mis kestavad kepsude nõrkuse tõttu mõned käivitused ainult. Üldiselt on odavam, kui kaasa tulev N/A mootor, müüa see maha ja osta turboka alumine osa.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 22:58
Postitas ARZT
Tegelikult sa ju ise ka oletad, kuna ei tea täpselt, kas Saabi puhul on samuti nagu Mazda puhul.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: P Mai 04, 2014 23:51
Postitas S9K
Mazdaga pole mõtet võrrelda, üks on jaapani engineeritud ja teine on rootslaste "over" engineeritud mootor. Ja koode ma ei vaadanud sel hetkel. Ma ei usu, et koodid samad on. Juba see, et neil erineva keermega tikud on. B202 mootoriga on sama keiss, kolvid on erinevad. Kepsud samad, aga poldid võivad erinevad olla. Mk4 vabalthingavatest Supradest võtavad ka 500hj ilma probleemideta.

btw Nick Taliaferrol on B205 kepsud, 670whp @ 8700rpm


B204(E või L või mingi) vs 2JZ-GTE

E: Eemaldasin pildid, ei läinud kuidagi teemaga kokku.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 0:08
Postitas saabu14jr
Bull<b>[Censored]</b>, kõigil turbokatel sisu sama (B204i Vs B204X). Vänt on sama vabalthingavaga. Kepsude vahe on selles, et turbokal on peenkeermega tikud, vabalthingaval on tavakeermega (või noh, jämedamaga). Kolvid on tõesti pisut teise surveastmega. Plokk on sama, plokikaas on ka sama. Mitte keegi pole kunagi proovinud, seega pakun, et midagi ei juhtu kui vabalthingava sisu paned turbokale, JUHUL kui turbo rõhku tõstma ei hakka.


Kepsudel sama kood? Kahtlen, Mazda 323 puhul näiteks on 1.8 mootoril kepsud erinevad just taluvuse osas. Minupärast võite ise osta ja katsetada aga kui inimene otsib omale aastateks truud igapäevast kaaslast millega tuju tulles ka pisut funnida siis palun jätke oma arvamused ning oletused omateada. Jah ehitatakse vabalthingavaid turbokateks aga need on ikkagi hobiautod mis sõidavad läbi vast 1-2k kilomeetrit aastas, näinud ka muidugi seal neid turbotamisi mis kestavad kepsude nõrkuse tõttu mõned käivitused ainult. Üldiselt on odavam, kui kaasa tulev N/A mootor, müüa see maha ja osta turboka alumine osa.

Saabi üks suuremaid müügi argumente oli turbomootor. Need vabalthingavad mis vahele tehti, tehti võimalikult samad turbokatega. Ilmselgelt surveastet sama ei saanud jätta, vahetati kolvid teiste vastu. ülejäänud on sama. olles lammutanud neid mootoreid, siis olen selles üsna kindel.

Mazda tegi võrreldes vabalthingavate 1.8tega käputäie turbokaid. Jaapanlased pole kunagi näinud mõtet asju varuga ehitada. Rootslased see-eest tegid seda mõnuga, kaotasid küll hulganisti raha, kuid see-eest ehitasid valmis väga suurte võimalustega mootorid.

Moded võiks spilti teha, mitte tuimalt ära kustutada, tulevikus oleks kindlasti abi, kui keegi veel midagi tarka lisaks selle kohta.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 0:23
Postitas S9K
Arutelule lisaks, mõni nädal tagasi lasin B204i laiali :D, 7500rpm ei meeldi vanale mootorile.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 0:28
Postitas looderdaja
Pika otsimise peale siis leidsin ka kepsude EOM koodid nii B234i mootorile (94 aasta saab 900s vabalthingav) kui ka B234R mootorile (94 aasta saab 9000 aero). Koodiks on 5959028. Ehk siis kepsud on samad.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 7:13
Postitas SvenR
Kas poldi sõrme läbimõõt on ka sama? Kui see vabalthingaval erinev siis juba ongi probleem olemas. Kas sõrme jõutaluvus on ka sama?

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 8:37
Postitas saabu14jr
Ma arvan, et sa mõtled ikka kolvi sõrme. Sama.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 9:12
Postitas jupid
no kui varuosakoodid on samad, siis on ju kepsu sõrmed ka samad. Ühe koodiga kahte erinevat varuosa tellida oleks suht raske ju :)

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 9:26
Postitas SvenR
Keegi ennem mainis just et sõrmedel keermed erinevad. Seega ei usu eriti et sõrmed ja nende taluvus samad, selliseid erinevusi tehakse üldjuhul selleks et vältida vale sõrme kasutamist ohutuse eesmärgil.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 10:32
Postitas saabu14jr
Kas sa teed vahet kolvi sõrmel ja kepsu tikkpoldil? sõrmed on samad, tikkpoldi keere võib erinev olla.

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 10:56
Postitas looderdaja
Hr. SvenR võiks leppida, et B234 mootori plokk ja B235 mootori plokk koos sisemiste detailidega on peaaegu äravahetamiseni samad :beer:

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 11:59
Postitas looderdaja
Kuid milliseid detaile B234 plokist ei või kasutada kui vahetada see B235 ploki vastu? Plokikaas tuleb vahetada kindlasti kuid kas ploki sees tuleb ka midagi välja vahetada? Kolvid, Kepsud, vänt jne. ? Ja seda nii vabalthingava mootori puhul kui ka turboka ploki puhul?

234 plokid ja nende kasutamine.

Postitatud: E Mai 05, 2014 12:45
Postitas triibutu
B234 mootori plokk ja B235 mootori plokk

Senine jutt käis ju B234 turboka ja B234 vabalthingava vahest.