b204e modifikatsioonid, kas, kuidas ja mida?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
tns1
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 19, 2015 20:59
Asukoht:
Auto:

#1

N Veebr 19, 2015 21:11

Tervist,

Juhuslikult sattus minu kätte üks automaatkastiga 1999 aasta 9-3 isend. Trionic 5 ja b204e LOT tehnikaga. Auto ei oma mingit konkreetset eesmärki, vaid siiamaani pigem teeninud kui varuautona, mida hea kiiruga võtta, kui vaja peaks minema. Nüüd aga tekkis sportlik huvi vähe ägedamaks tegemise suhtes. Sattusin lugema nimelt mingeid erinevaid UK foorumeid.

Niipalju, kui ma olen aru saanud, oleks mul vaja APC klappi (ilmselt seda madalsurve masinal pole) ja remapi, et jõuda Stage1-ni? Mainiti ka midagi 3-st voolikust, mida tarvis. Kust võiks neid asju otsida/soetada? Lisaks, kas originaal ülerõhuklapilt sisselaskesse mineva toru eemaldamine oleks mõistlik tegevus, või peaks kohe hakkama Forge vms. blow-offi poole vaatama? Susinat ju tahaks :D

Sealt edasi minemiseks tuleks vist väljalaske kallale juba minna, 3" downpipe ja ülejäänud asi "vabamaks"? Kas on ka mingeid võrdlemisi lihtsaid bolt-on intercooleri lahendusi, mida otsida?

Kuidas Saab suhtub sisselaske modifikatsioonidesse? CAI-st on sellisel tasemel ka mingit reaalset kasu, või tegu pigem lhitsalt maha visatud rahaga edeva filtri ja vähese hääle nimel?

Vabandused juba ette ära võibolla täiesti "no-brainer" küsimuste eest Saabimaailmas, siiamaani tegelenud ainult vabalthingavate sakslaste ja ühe saalesid lõunaks sööva tuld sülgava mahlapakikubatuuriga turbodatsuniga.

Kindlasti ei ole eesmärk mingeid kosmilisi rahasummasid või jõunumbreid taga ajada, aga kõikvõimsa interneti mõjutusel tundub nagu esimeste sammude tegemine Saabil tõesti erakordselt lihtne ja tulus, oleks tegemise ja saavutuse rõõm kohe :D

Ja lõpetuseks, kas see automaatkast seal tehnika otsas üldse eelpool nimetatud asjadega nõustub, või otsustab esimese suurema boosti korral lahkumisavalduse sisse anda?

Parimatega,
T.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

N Veebr 19, 2015 22:21

Pardon, mis asi on CAI?
tns1
Postitusi: 4
Liitunud: N Veebr 19, 2015 20:59
Asukoht:
Auto:

#3

N Veebr 19, 2015 23:02

Cold Air Intake, maakeeli koonusfilter + heat shield.

Tegelikult sain juba omajagu siin foorumis surfates targemaks, eesti Saabiscene on üllatuslikult põhjalik. :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

R Veebr 20, 2015 8:39

T5-le tuleb teha natuke ajukirurgiat ja panna ta T7-e BPC-ga tööle, samas ka soft vahetada.

Igaks juhuks vaatakas sul on seal kapoti all mõni selline klapp

T5:
Pilt

T7:
Pilt

Kui on, siis selle kolme vooliku jutu võid unustada, need on juba olemas. Kuigi siis on sul seal ilmselt see T5 klapp, mis tuleks asendada t7-e omaga, sest need t5 omad on tavaliselt pekkis, eeldab ajukirurgiat.
Kui ei, siis 6mm voolikut vaja, et seda klappi vahele ühendada. Ilma klapita juhul käib voolik otse turbo peal otse survepoolelt WG-ni, rõhku regullib ainult WG. Nüüd on vaja sinna klapp vahele panna... Klapil on tähised otste peal. W-st voolik WG-ni, C-st turbo survepooleni, R peaks ideaalis minema sisselaskesse, enne turbot, aga ei juhtu ilmselt midagi, kui lahti jääb.

Kui sa seda "sussi" ikka hirmsasti tahad, siis võid ju lahtiseks teha tolle bypassi, aga tekkivad augud pead sulgema. Tavaliselt pannakse ka bypassi otsa siis pisuke filtri moodi asi. Aga üldiselt teevad spetsiaalsed lahtised asjad paremat häält.
Stage1 juures võid rahulikult veel originaalväljalaske jms-ga sõita. Igasugu koonusfiltrid ka erilist tulemust ei anna. IC peaks küll paigaldama. Esialgu kõlbab ka originaal.

See au-tomat kannatab su esialgsed pingutused kindlasti välja.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#5

R Veebr 20, 2015 9:31

Pikk nädalavahetus tulemas, võta mõned vanemad lugeja auto teemad ning loe autode ajalugusid. Seal on küll masinaid mille omaniku ning masina seiklusrikas ajalugu kirjeldatud. Kasvõi mu kunagine tonnine.
Iga ratas veab and then some!
Vasta