küsimus siis kuidas saada 9-5 aero veelgi nobedamaks?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
arne20
Postitusi: 121
Liitunud: K Okt 08, 2014 20:23
Asukoht:
Auto:

#1

N Apr 09, 2015 19:04

Võib siia julgelt panna oma kogemusi ja soovitusi!
hetkel tegu stock pilliga 2.3t…169kw atm kast trionic7
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1958
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#2

N Apr 09, 2015 19:31

http://performance.cr.ee/
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#3

N Apr 09, 2015 20:31

Resursid? Kui palju oled nõus invisteerida :) kuni 700hp
__In Boost We Trust__
arne20
Postitusi: 121
Liitunud: K Okt 08, 2014 20:23
Asukoht:
Auto:

#4

N Apr 09, 2015 20:38

Palju kuni 700hp maksma läheb?
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#5

N Apr 09, 2015 23:44

palju kuna pooleveolisega pole selle võimsusega midagi peale hakata.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

R Apr 10, 2015 2:54

Krt 700 läheb ikka päris kirveks :D

Kepsud 1000€ maptun
Kolvid 450€ maptun
Mootori tihendid, pesu, lahti, kokku jne jne. 500€?
Väljalaske kolle ehk 600€ custom
3.5tolli downpipe 300€ custom
3 tolli summuti 500€ äkki? custom
turbo Holset HX40Super 700€.
standardiks muutunud intercooler 175€ db-hp
cooleri torustik + lõdvikud + klambrid. custom
pihustid 1200cc/min 100€ tükk? 400€ fiveomotorsport
mitu pumpa sellise jõu juures vaja on? Juba kaks 044 pumpa? See teeb siis miskit 360 eur ehk.
Kütusetrass suurema vastu vahetada? Kütuselatt ümber teha. Vahepaak?
Kütuserõhu regulaator
wideband lambda 120€???????
Selle jõu juures tuleb käigukast ka ringi vahetada, üks pedaal lisada salongi jaaaa kas äkki peab lausa quaife sisu panema? Limited Slip Differ, 600€ maptun

Nüüd märkasin, et maptuni asjadel ju käibemaks puhta puudu, see ka veel otsa.

Veel midagi vaja?

Jaa, kangem sidur Spec St3, 650€ maptun

Kasutatud asjadega tuleks ikka kordades odavam :)
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#7

R Apr 10, 2015 8:41

Krt 700 läheb ikka päris kirveks :D

standardiks muutunud intercooler 175€ db-hp




Nojah, näha kohe, et mulk põline rikas hakkab raha tuulde loopima, carshopist saad 125-ga :P
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#8

R Apr 10, 2015 11:22

Kõige lihtsam on otsida välismaa foorumitest analoogilisi aretusi, osa neist projektidest on ka Maptuni lehel üleval ja kopeerida. Igatahes oleks huvitav näha sellist isendit lõpuks kodumaal ka.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#9

R Apr 10, 2015 15:15

Krt 700 läheb ikka päris kirveks :D

Kepsud 1000€ maptun
Kolvid 450€ maptun
Mootori tihendid, pesu, lahti, kokku jne jne. 500€?
Väljalaske kolle ehk 600€ custom
3.5tolli downpipe 300€ custom
3 tolli summuti 500€ äkki? custom
turbo Holset HX40Super 700€.
standardiks muutunud intercooler 175€ db-hp
cooleri torustik + lõdvikud + klambrid. custom
pihustid 1200cc/min 100€ tükk? 400€ fiveomotorsport
mitu pumpa sellise jõu juures vaja on? Juba kaks 044 pumpa? See teeb siis miskit 360 eur ehk.
Kütusetrass suurema vastu vahetada? Kütuselatt ümber teha. Vahepaak?
Kütuserõhu regulaator
wideband lambda 120€???????
Selle jõu juures tuleb käigukast ka ringi vahetada, üks pedaal lisada salongi jaaaa kas äkki peab lausa quaife sisu panema? Limited Slip Differ, 600€ maptun

Nüüd märkasin, et maptuni asjadel ju käibemaks puhta puudu, see ka veel otsa.

Veel midagi vaja?

Jaa, kangem sidur Spec St3, 650€ maptun

Kasutatud asjadega tuleks ikka kordades odavam :)


Soomlesid ikka ütlesid, et: "Maptunin ja SpeedPartsin rosvot".

Kui ise asju ajada ja aretada saad pea poole odavamalt. Lõputud kolamised netis ja kohalike tegijate tagaotsimine, kes viitsiks ja suudaks ning ei taha ratsa rikkaks saada.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

R Apr 10, 2015 15:42

No need Maptun-i müüdavad jubinad on tegelikult ka kellegi teise tehtud: Verdi kepsud ja Forge kolvid. Aga neid nimetet butiikide omamärgiliste toodete siunamist olen ma ka kuulnud..:)

ja eks neid tootjaid ole teisigi, lihtsalt uurima peab, kes Saabile ka midagi teeb (mõni võibolla teeb tellimuse peale sobivad). Mahle, Wiseco, JE, Wössner...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#11

R Apr 10, 2015 18:15

Loogish, et saab ka väga odavalt. Ma ei viitsinud hakata otsima kasutatud või mingite üliodavate uute asjade hindu. Kepsikute näide, Audi S4-le said H tüüpi kepsikud usast tellitud, Noname bränd, maksid miskit 300€ vist. Eks nüüd on näha.
arne20
Postitusi: 121
Liitunud: K Okt 08, 2014 20:23
Asukoht:
Auto:

#12

R Apr 10, 2015 20:45

Krt jah 700hp pole seda jõudu kuskile rakendada pigem tahaks siukest linna leegaalset millega kannatab igapäev sõita :))
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#13

R Apr 10, 2015 21:34

http://performance.cr.ee/file.php?feID=f7b4859fa8c020f85d01d072db9c4a75
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

R Apr 10, 2015 22:13

http://performance.cr.ee/file.php?feID=f7b4859fa8c020f85d01d072db9c4a75

Peaksime vist väikese paranduse tegema, ajast kui see dokument pärit, on üsna palju vett merre voolanud ja softid paremaks muutunud.
Ega ju oma kodulehel palju ei käi...nagu teada, kingsepa enda kingad ikka kõige katkisemad :cool:

Praeguse seisuga stage1 ja stage2 on üsna samad asjad: 195...205kW olenevalt mootori seisukorrast. Muudatused rauas (sportkatalüsaator, suurem väljalase jne.)
on siiski soovituslikku laadi ja eeskätt neile, kes tõesti raske gaasijalaga.

arne20 - kui niisugused numbrid sobivad, siis anna teada, vaatame mida teha saame.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#15

R Apr 10, 2015 22:52

Loogish, et saab ka väga odavalt. Ma ei viitsinud hakata otsima kasutatud või mingite üliodavate uute asjade hindu. Kepsikute näide, Audi S4-le said H tüüpi kepsikud usast tellitud, Noname bränd, maksid miskit 300€ vist. Eks nüüd on näha.


China forged kepsikud 235R Saabile 240 usd per sett koju kätte ..

Sõbra mootoris võiks ju katsetada :drink:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#16

R Apr 10, 2015 23:05

Loogish, et saab ka väga odavalt. Ma ei viitsinud hakata otsima kasutatud või mingite üliodavate uute asjade hindu. Kepsikute näide, Audi S4-le said H tüüpi kepsikud usast tellitud, Noname bränd, maksid miskit 300€ vist. Eks nüüd on näha.


China forged kepsikud 235R Saabile 240 usd per sett koju kätte ..

Sõbra mootoris võiks ju katsetada :drink:



Kusjuures need on ju täpselt samasugused. Kätte võttes tundusid aga mulle kahtlased, kuidagi jube kerged. Ei äratanud erilist usaldust.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#17

L Apr 11, 2015 3:26

Kerged... ei lenda ka rsk :D
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#18

L Apr 11, 2015 10:21

SPM ja PPF kepsud ka ju china - kehvemal juhul on mõõdust väljas, kannatavad kuni 200hp per silinder ilusti muidu. :beer:

Sõbra mootorisse paneks südamerahuga :D
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#19

L Apr 11, 2015 10:50

Siinkohal mainin, et omanik ise tellis need. Minu käsi mängus polnud. Ise riskib. Aga väidetavalt kuni 700 obest pidid kannatama. Ma isiklikult kasutaks ikka I tüüpi kepsikut.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

N Apr 28, 2016 20:09

700 hp ei ole isegi eesmärk. Kuid juba poolenigi sellest (350hp) piisavalt detaile mis vaja välja vahetada. Mootor peaks olema B235R varustuses ja peale pihustite vahetust , 3" väljaske asetamist pöhja alla ( DP + CB ) ja ECU st tehase biopower softi väljaimemist ja kangema (Stage 4 sarnase) softi sissepuhumist esimene probleem käes. Kulunud siduril ei jätku pidamist. 1. ja 2. käik vääne vist piiratud aga 3. , 4. ja 5. käik kestab ainult "pinnagaasiga" sõitmist. Kas peale SACHS i ja SPEC i on veel mingeid SAAB 9-5 2.3 Aero le sobivaid tuuningsidureid mis vähemalt 600 nm väänet kestaksid ja lausa tuhandeid eurosid ei maksaks. Ja huvitav mis väänet kestab MY2002 5 käiguline manuaalkast ja kas ka kusagilt sobiv 6 käiguline manuaalkast selle mootori külge leitav on? Üks tuttav mainis , et istuta 2.8 V 6 AERO 6 käiguline manuaalkast B235R mootorile külge ja ehk ka selle uus originaalsidur seda väänet kannatab. Kuid kas nende erinevate mootorite käigukastid/sidurid üldse omavahel sobivad?
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#21

N Apr 28, 2016 22:22

350hp stock B235 kolbidega?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

N Apr 28, 2016 22:52

B235R kolvid tunduvad esialgu kestma seda ca 315 hp kuid kaks eelnevas postituses märgitud muudatustega SAAB i näitasid esimest nõrka kohta siduri näol. Ja Wössneri kolvisari on üks pisemaid kulusid mis kasvõi selle tagasihoidliku 350 hp saavutamiseks vaja. Automaatkäigukast vist ise piirab teatud vöimsusnäitajaid kuid tavaline töökorras manuaalkast laseb rehvi suitsema nii 2. kui 3. käiguga kui ühe ratta haardumine kasvöi natukenegi teepinnaga halvenes.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#23

N Apr 28, 2016 23:23

Mõnikord tuleb see lüke lihtsalt ära teha. Osta need hirmus kallid vidinad ja siis proovida käbe unustada see kulutatud summa :D
Olen "one way" diffrit saabile otsinud kuid tulutult. Samas Quaife oma peaks ka mõlemad rattad maha panema.

F40 6 käiguline kast sobib ka B235 mootori otsa. See peaks jõudu kannatama küll.
Sachsi Race korv 9-5 oma (R4) ja ketas F40-ne oma (V6)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#24

R Apr 29, 2016 12:53

Nordicu 800hp vist on 3.0TID kast.
Muidu ka Opeli kaste pannakse.
__In Boost We Trust__
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#25

R Apr 29, 2016 14:54

Diisli kast olekski kõige parem, sest see on engineeritud kannatama madalat väänet.
Vasta