Wastegate'i lisavedrude paigaldus ehk miks Ifil vilistab aga Suurel mitte

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#26

K Juul 05, 2006 13:10

Algselt postitas: qdwin
Kisub vist sinnapoole et tuleb kordusetendus teha. Ainult et meie Ifiga tuleme jala aga pungil seljakotiga ja vaatame kuidas Suur ja Sebastian higistavad.


Kas katsejäneseid juurde ka võtate? teageri tonnine vilistab küll, kuid momenti võiks rohkem olla :red:

terv, teager
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#27

K Juul 05, 2006 13:15

Algselt postitas: teager
Algselt postitas: qdwin
Kisub vist sinnapoole et tuleb kordusetendus teha. Ainult et meie Ifiga tuleme jala aga pungil seljakotiga ja vaatame kuidas Suur ja Sebastian higistavad.


Kas katsejäneseid juurde ka võtate? teageri tonnine vilistab küll, kuid momenti võiks rohkem olla :red:

terv, teager


Jah-jah. Venitame vedru peale. Teeme cutoffi.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#28

K Juul 05, 2006 13:20

Aero-l peaks ju rohkem mänguruumi olema... mistand oligi, 1,4 bar?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#29

K Juul 05, 2006 13:31

Algselt postitas: andreas
Aero-l peaks ju rohkem mänguruumi olema... mistand oligi, 1,4 bar?

Aerol jah, Aero ajuga. Mu tonnine ju "libaaero" - 2.3 FPT ajuga ja Garreti turboga - ehk siis kuskil 1,2 bar juures kui ma ei eksi...

terv, teager
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#30

K Juul 05, 2006 13:37

Algselt postitas: qdwin
Kisub vist sinnapoole et tuleb kordusetendus teha. Ainult et meie Ifiga tuleme jala aga pungil seljakotiga ja vaatame kuidas Suur ja Sebastian higistavad.


Vot see on väärt mõte. Andke kohe teada, kui uueks värgiks läheb. Reedest pühapäevani astuksin laeva hoobilt ;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#31

K Juul 05, 2006 13:55

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: qdwin
Kisub vist sinnapoole et tuleb kordusetendus teha. Ainult et meie Ifiga tuleme jala aga pungil seljakotiga ja vaatame kuidas Suur ja Sebastian higistavad.


Vot see on väärt mõte. Andke kohe teada, kui uueks värgiks läheb. Reedest pühapäevani astuksin laeva hoobilt ;)


Noh, mis. Kokkutulekul käib Iff zutsti auto all ära ja asi tehtud. Aga teemast - mina oma auto turburõhku nüüd jupp aega ei ürita kasvatada. Kui peaks mingi valge laev tulema, siis võiks ju FPT, Aero või Hirch'i aju peale mõelda - muidu pole eriti mõtet.
Või paneks kaks bleederit, ühe sinna kus ta peakski olema ja teise cutoff defenderi volla vahele :poke:. Laseks kõik pilbasteks, siis on süda rahul.

EDIT: Muuseas, kui huvilised Teager ja Sebastian vedrusid venitam hakkavad, võin moraalseks toeks (loe: targutama) tulla. Jalgrattaga tuleks, seljakott seljas. Nagu Cyber tuli :)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#32

K Juul 05, 2006 14:14

Algselt postitas: suur
Noh, mis. Kokkutulekul käib Iff zutsti auto all ära ja asi tehtud. Aga teemast - mina oma auto turburõhku nüüd jupp aega ei ürita kasvatada. Kui peaks mingi valge laev tulema, siis võiks ju FPT, Aero või Hirch'i aju peale mõelda - muidu pole eriti mõtet.
Või paneks kaks bleederit, ühe sinna kus ta peakski olema ja teise cutoff defenderi volla vahele :poke:. laseks kõik pilbasteks, siis on süda rahul.


Ole nüüd ikka :D
Paneme su sisselaske kollektorisse (seal selleks isegi toruke olemas) ajutiselt manomeetri vahele ja sätime vedrud just sellisteks, et cutoffi-poissi ei tule. Pole probleemi, kui ainult leiad 2m peenikest kummivoolikut, võtan oma mano külest (see ju ülilihtne) ja viskame ringi.
Manokaga saab üsna täpselt momendi, millal katkestab ja sealt siis u. 0,2bar allapoole. Pole teab mis palju, aga midagi ikka.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#33

K Juul 05, 2006 14:17

Tore
On tekkinud uus tuuningu töökoda!;)

Ja veel: et jäigad vedrud otsa ei saaks.
:drive:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#34

K Juul 05, 2006 14:23

Võin kihla vedada et Teageril pole vedrudest olulist kasu, ilmselt on see lollakas BPC surnud ja tuleks veidi rahakotti tuulutada ning osta uus klapp või bleeder.

Aga Sina Suur lased küll uue aju istutada! Või mis?

EDIT: Õiged vedrud juba saavad tasapisi otsa. Iff jalutas jõhkralt koos Trionicu vedru topsiga lihtsalt minema :(
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#35

K Juul 05, 2006 14:36

Algselt postitas: qdwin
Võin kihla vedada et Teageril pole vedrudest olulist kasu, ilmselt on see lollakas BPC surnud ja tuleks veidi rahakotti tuulutada ning osta uus klapp või bleeder.

Äkki see sinu endine BPC klapp, mida kohendasin, on nüüd täies elujõus? Proovimisel selguks. Ärid Taegerile paari miljoni eest maha ja teed mulle paar õlunaadi. Hundid söönud ja lambad terved ja Taeger õnnelik ;)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#36

K Juul 05, 2006 15:06

Algselt postitas: qdwin
Aga Sina Suur lased küll uue aju istutada! Või mis?

Ära kiusa Qdwin. Pärast eilset 2x cutoffi hakkas seljaaju natukene mõtlema. Mõtles kriitiliselt, et kas mul ikka on piisavalt vaba raha et katsetada riskeerides turboga (või millega iganes). Tahaks enne auto tehniliselt enam-vähem korda saada. Vahetust ootab veel näiteks salongiradikas, mille tahaks kindlasti enne turbot vahetada :)

EDIT: Mõtisklesin natuke teemal topeltvedrud. Aju liigub selles suunas, et sinna võiks mingi kavala vedrupinge reguleerimise mehhanismi leiutada. Et oleks lihtsam peale kruvida ja vedrupinget timmida. See, mis eile tegime, oli paras mäkaiveri moodi aretamine.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#37

K Juul 05, 2006 15:56

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: qdwin
Aga Sina Suur lased küll uue aju istutada! Või mis?

Ära kiusa Qdwin. Pärast eilset 2x cutoffi hakkas seljaaju natukene mõtlema. Mõtles kriitiliselt, et kas mul ikka on piisavalt vaba raha et katsetada riskeerides turboga (või millega iganes). Tahaks enne auto tehniliselt enam-vähem korda saada. Vahetust ootab veel näiteks salongiradikas, mille tahaks kindlasti enne turbot vahetada :)

EDIT: Mõtisklesin natuke teemal topeltvedrud. Aju liigub selles suunas, et sinna võiks mingi kavala vedrupinge reguleerimise mehhanismi leiutada. Et oleks lihtsam peale kruvida ja vedrupinget timmida. See, mis eile tegime, oli paras mäkaiveri moodi aretamine.


reguleeritavad wastegate`d on ju täiesti olemas
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#38

L Juul 08, 2006 7:29

Vedrudega lähebki elu tavaliselt hapuks kusagil saksa kiirteel.Ka meie Iisakuga olime sunnitud saksas hõõguvpunased vedrud läbi lõikama mingis tanklas.Erilist kasu sellest polnud,sest mootori lasime ikkagi "kotti".Teatud temperatuuridel tekib hüppeline mootori täituvuse tõus ja kui mängid tulega seal "cut-off`i" piiril,on kuri karjas.Selleks olekski hea reguleeritavad "wastegate" ja "by-pass".
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#39

L Juul 08, 2006 13:20

huvitav, mõtlesin endamisi et kas ma olen õigesti asjale pihta saanud. WG klapi vedru on ju mingi kindla tugevusega. Näiteks lpt peab ta avanema 0,4 bar- ise rõhul aga kui nüüd lisavedrude paigaldamisel täpselt vedrujõud välja timmida 0.6 bar- ise rõhu all, enne " cut- off i". Loomulikult kui venitada peale mingid väga tugevad vedrud siis 0.6 bar- i ei suuda klappi avama panna. Reguleerita WG toimib siis mismoodi, reguleeritakse samuti vedru tugevust? Kas mu jutt tundub loogiline, parandage kui ma eksin. Mulle tundub et asi siiski pole nii lihtne?
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#40

L Juul 08, 2006 14:32

Algselt postitas: melka
huvitav, mõtlesin endamisi et kas ma olen õigesti asjale pihta saanud. WG klapi vedru on ju mingi kindla tugevusega. Näiteks lpt peab ta avanema 0,4 bar


Tegelikult on LPT'l ja FPT'l täpselt sama WG. Poinyt on lihtsalt selles, et LPT'l tuleb rõhk otse turbost WG'le peale, aga FPTl on BPC (või MBC) klapp vahel, mis laseb WGle rõhu alles siis peale, kui turborõhk on saavutanud teatud väärtuse.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#41

L Juul 08, 2006 20:38

FPT-l see BPC klapp avab-sulgeb hirmsa kiirusega (90 korda sekundis) läbivoolu C ja W vooliku vahel ja aju annab selleks vajalikud impulsid olenevalt sissetuleva õhu temperatuurist, pööretest, kiirusest (et missugune käik on parasjagu sees), MAP sensori andmetest (mis näitab ajule reaalset rõhku sisselaskes), jne.
LPT aga toimib nii, nagu oleks C ja W omavahel lihtsalt ühendatud. Seepärast polegi LPT-l mingit klappi tarvis. Lisavedrud on teoreetiliselt sama asi, mis wastegate enda vedru siis kui seda pingutada ("juurde keerata" e. wastegate varrast lühendada), aga tavaliselt on originaalvedru üsna vilets ja vanadusest nõrk, nii et peale keeramine alati ei aita.

[Andkem siis andeks, et sellest kõigest on juba sada korda kirjutatud :) ]
Vasta