Wastegate'i lisavedrude paigaldus ehk miks Ifil vilistab aga Suurel mitte

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

K Juul 05, 2006 0:31

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada sellest, kuidas Iff teatas et tal ei vilista. No mis teha, kõigil juhtub vahest, saame aru. Iff teatas uuesti et tal tõesti ei vilista! Turbo ei vilista ja et ta tahab wastegatet vedrutama hakata. Mõeldud mõeldud. Aega läks mis läks, jälle oli Ifil midagi öelda, et tal on pind olemas ja et nüüd hakkame vedrutama. Ok. Sedapuhku mõeldud tehtud. St. Suur ja Iff arvasid et tuuniks veidi Saabi turbomootorit ja tõstaks wastegate lisavedrude abil turbo rõhku. See on see võimalikeist kõige ebamugavam turbo rõhu suurendamise meetod.

Täna saabuski pidulik moment kui kaks Saabi olid ühes hoovis üles rivistatud ja mootorid suvekuumusest maha jahutatud, rattaga kohale sõitnud Sm Küber end kõige paremal kohal Pilsnerit loksutades šõud vaatama sättinud.

Iffi masin oli esimeseks ohvriks. Igaks juhuks sai ka alarmeeritud Troostautot, juhuks kui reanimatsiooni peaks tarvis minema.
Kui Küber käte värisedes (ta on hetkel puhkusel) suutis lõpuks murukääridega esimese pudeli avada, võis sõu alata. Algus oli igav, wastegate lahti kruvimine oli emotsioonidevaene, veidi liiva pudenes silma aga see ei väärinud isegi sõnavara muutust. Elu oli ilus. Veel. Siis kostusid Plõnn ja mõningad punastama panevad väljendid. Esimene tagasilöök. Ja elu ei olnudki enam nii ilus. Splint lahkus. Jäädavalt. Tundmatusse. See hästi tähtis splint mis wastegate varrast klapi külles kinni hoiab. Aga noh, kel neid splinte ikka vaja on... Üks jupp ees või taga. Ette rutates, asendus leiti traadijupi kujul, nagu ikka.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

K Juul 05, 2006 0:32

Vedrude kalibreerimine. Suur, proffessionaalse inserina hindab seda, nagu alati, silma järgi.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

K Juul 05, 2006 0:33

Nii nad käsi määrisidki.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

K Juul 05, 2006 0:34

Ei saa jätta märkimatta jätta qdwini näpuosavust vedrude häälestamisel. Fine tuning on selle protsessi teaduslik nimetus.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

K Juul 05, 2006 0:35

Vott.
Qdwin omas elemendis. St. tegemas ilusates ja puhastes riietes väga räpast tööd.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

K Juul 05, 2006 0:36

Edasi järgnesid võrdlemisi huvitavad 45min, kui iff üritas jäikasid vedrusid mutri alla saada. Peab mainima, et
Eesti keel on üsnagi mahlaks. Kokkuvõtteks: "Kui te olete liialt kaua naiste seltskonnas olnud ja teie vene keel on pisut rooste läinud, siis hakake wastegate vedrusid paigutama..."
Nagu öeldud, ülemise vedru mutrit kruttis Iff 45 min, alumist 5. Nõrk! Aga vähemalt tulemus oli olemas.

Suure auto: Splindi eemaldamise austusväärne ülesanne jäi peremehele endale. Õnnestunult. Et Iff pidas vedrude vahetamist oma vaimsetele ja füüsilistele võimetele igati sobivaks, läksid kohad maa all vahetusse.

Ennäe imet - 10 minutit ja valmis. Haltuura???

Loomkatsed: See nägu räägib enda eest. Suure nägu ei pidanud aga tsensuur avaldamist väärivaks, üllatus tabas kiirelt fuel cut offi abil. Maagiline LPT 0,6 bar piir sai ilmselgelt ületatud. Et vältida pilpaid, said vedrud läbi lõigatud. Sad but true.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

K Juul 05, 2006 0:40

Tulevikust: Loodan et Iff saab lõpuks kauaoodatud Bleederi kätte ja õnnestub uue aju piirid teada saada. Suure mõistusega on aga probleemid. Aitab ainult kirurgiline vahelesegamine. Mõeldud mõeldud.

Tehnilist: seibide vahe on 70-75mm, wastegate varrast välja tõmmates suureneb pikkus 90mm-ni. Tõmbevedrud peavad seega olema alla 70mm pikad. Kui palju, sõltub igaühe füüsilistest võimetest ja taluvuspiirist. Kogu selle keberniidi eesmärk on kasutada ära võimalikult effektiivselt turbo tootlikust. Mõningal määral kasvab ka maksimumrõhk (Suure LPT on näide negatiivsest tagasilöögist), põhiliselt aga peaks vähenema lekked madalamate rõhkude puhul ja momenti peaks samuti madalatel pööretel rohkem olema.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#8

K Juul 05, 2006 0:52

Njah sain ka koju silmadest, ning juustest lögane muld ära pestud ning esimene õlleke januga alla valatud. Näpuotsa on ikka kuradi hellad noist mutride keeramisest ning urgitsemisest. Olin enne paarkorda sinna turbo alla piilunud ning qdwini ning Trionicu sõnu kuulnud, et kitsas on, no alguses tundus, et väga ei olegi asi hull. Aga no kui esimese 5 min jooksul kuidagi kodanik seib koos vedruga alluda ei tahtnud siis hakkasid sõnad huulte vahelt välja lipsama. :red:

Üldiselt, kui keegi seda tegema hakkab siis tasub varuda aega, ahvi kannatust ning paari sõbrameest, kes kõrval tänitavad, muidu tuleb veel ehk loobumine mõttese.
Mootor jahtub ca 30min kui alla panna tavaline toas/kontoris kasutatav ventilaator puhuma ning kapot lahti teha. Wastegate tuli maha suht lihdsalt, ning kena stopper seib ilmselt saavutas ära painutamisel esimese kosmilisekiiruse kuna teda lihdsalt enam ei olnud võimalik leida, seega ilmselt tiirutab orbiidil.
Tõmbavedrude saamine Eesti vabariigis on omaette ooper ning tasub kõvsati ette otsida.

Lisaks veel kui mutter on otsa keeratud, ( algus läheb veel suht hästi, sest seal tiba ruumi ning vastu surve väike) tasub teise kas kõvera orgiga ( ise kasutasin piduriklotsi vedru) seda sama seibi/vedru wastegate poole sikutada, ning keerata mutrit peale niikaua kui saab teise mutri ka peale keerata, siis on juba oluliselt lihdsam võtmega keerata ( selleks sai tehtud Trionicu vihje järgi silmus võti keskelt pooleks, muidu lihdsalt ei mahu sinna ligi). Toda kontra mutikat on juba kergem keerata kuna mahub paremini võtmega ligi. Alumine seib koos vedruga on lausa lust peale keerata, seda keeraks õhtuti ajaviiteks kasvõi kui ülemits kunagi keerand oled. :)

Edit: Ahjaa kanalis on seda asja ikkagi tiba mugavam teha kui tõstuki peal, sest seal "pommiaugus" kus me seda tegime sai lõpuks tool tekitatud ning siis kannatas täitsa juba sudida ning ülevalt said ka kaasnarrijad tiba aidata. ;)

Aga minek on tõesti teine ning nagu isand Qdwin ütles, et nüüd "vilistab" Fuel cutoff'ini ma ei jõudnudki õnneks. Ilmselt oleks standard tehase ajuga kolksti sinna sattunud nii nagu juhtus ka Kodanik Suure 2,3 LPT'ga.

Aga üldiselt :head:
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

K Juul 05, 2006 8:16

Algselt postitas: qdwin
Kogu selle keberniidi eesmärk on kasutada ära võimalikult effektiivselt turbo tootlikust. Mõningal määral kasvab ka maksimumrõhk (Suure LPT on näide negatiivsest tagasilöögist), põhiliselt aga peaks vähenema lekked madalamate rõhkude puhul ja momenti peaks samuti madalatel pööretel rohkem olema.

Njah. Linnakiirustel oli momendi kasv tuntav. Kohapealt minemaminek oli hoopis midagi muud. Maanteele jõudes ei julgenud esialgu vajutada. kiirendasin vaikselt 90-ni ning kui tekkis mõte vaikselt edasi kiirendada, siis umbes 100km/h tunnikiiruse ja sellele vastava pöörde ~2500? juures käis tuntav pauk - fuel cutoff. Küsite mis rõhul Fuel cutoff tuli - ei tea. LPT'l pole ju rõhukella. Päris nõme ja vastik on õhtul üheteistkümne paiku kusagil pärnu maantee ääres auto all toimetada. Seda enam et toimetada tuli kuuma turbo/väljalasketorustiku juures. Siiski sain vedrud ilma ennast oluliselt kõrvetamata läbi lõigutud.
LPT omanikele - topeltvedrude paigaldamisest saab topeltemotsiooni - üks emotsioon on positiivne ja tekib kohaltvõttes ja teine emotsioon negatiivne ning tekib normaalkiirusteni jõudes. Üldiselt pole LPT puhul vedrudel ilma muid lisasid paigaldamata olulist mõtet ning need tulevad pigem kahjuks kui kasuks.

EDIT: Jutt käis Iffi auto uuest ajust - nagu arvatagi võite ei ole kapotikaane all enam tavaline LPT mõistus peidus. Vastasel juhul poleks Iffil selline positiivsust pakatav nägu pärast proovisõitu ees.
Algselt postitas: qdwin
... kaks saabi olid hoovis üles rivistatud...

Noh, tegelikult oli lausa kolm saabi - üks kuulus tagasihoidlikule autorile ning selle kapotti ei avatud. Tähelepanu tuleks ka pöörata iffi auto katusel olevale poolikule pilsnerile - see oli autojuhtide õrritamiseks!

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#10

K Juul 05, 2006 8:53

Soe soovitus järgmistele üritajatele: nagu venelased ütlevad - bez butõlki ne kak.

Kes tahab aga õigest otsast rõhu tõstmisele läheneda, võiks osta selle. Hind koos kõikide maksudega ca 1400krooni. Aga enne tasuks kindlaks teha kus asub cut offi piir. Me ei uskunud et see nii lähedal on aga loomkatsed Suure autoga kinnitasid karmi reaalsust.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

K Juul 05, 2006 9:07

Nüüd paluks autoritasu;) .
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

K Juul 05, 2006 9:10

Ehh Trionic Trionic, andmise rõõm ju kõige suurem rõõm. Miks mitte endale rõõmu valmistada!

OK! Ega ma kade poiss pole: Aitähh! Tagasi pole vaja.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#13

K Juul 05, 2006 9:17

Algselt postitas: Trionic
Nüüd paluks autoritasu;) .


Noh eks me nüüd saabume su palge ette oma rootslanna probleemidega varem ning kiiremini ;)
Iga ratas veab and then some!
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#14

K Juul 05, 2006 11:32

Seiklus missugune!
Aga verdude katkilõikamise koha pealt...mnjah...kas poleks andnud peente otstega näpitsatega mõnd vedru keeret "õgvendada"?
Paraja pingsusega vedru on ju nagunii jama leida ja ega's kusagilt reguleerida pole, kui liiga jäik tuleb.
Või on mul öelda lihtsam, kui reaalselt seal (ühe käega) sudida?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#15

K Juul 05, 2006 11:39

Algselt postitas: sebastian
Seiklus missugune!
Aga verdude katkilõikamise koha pealt...mnjah...kas poleks andnud peente otstega näpitsatega mõnd vedru keeret "õgvendada"?
Paraja pingsusega vedru on ju nagunii jama leida ja ega's kusagilt reguleerida pole, kui liiga jäik tuleb.
Või on mul öelda lihtsam, kui reaalselt seal (ühe käega) sudida?


noh kell oli juba peale 11 õhtu hakul ning kodanik Suur oli ilmselgelt paanika osaline ning üldsusega otsustasime läbi lõigata, kuna autot kasutab päeval ka ta teinepool, kellele cutoffivad autot anda "pole ilus". Aga noh mul see asi nüüd käpas järgmise teen juba vabalt 30 minsaga ära :P
Iga ratas veab and then some!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

K Juul 05, 2006 11:44

Ma õgvendasin pealkirja situatsioonile vastavaks..:P

Aga noh, meeldiv õhtupooliku veetmise viis, möla rohkem, kui rubla eest ja meeldiv seltskond peale selle. Ma lausa meelega läksin jalgrattaga, et saaks pisut õlut libistada ja teisi õrritada :evil: Nad lubasid mulle tagasi teha mingil hetkel...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

K Juul 05, 2006 11:50

Algselt postitas: sebastian
Kas poleks andnud peente otstega näpitsatega mõnd vedru keeret "õgvendada"?
Sinna said ikka paganama jäigad vedrud! Ja kassa tead kui vähe seal ruumi on!? Ja kui kuradima kuum seal on!?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#18

K Juul 05, 2006 11:53

Algselt postitas: sebastian
Seiklus missugune!
Aga verdude katkilõikamise koha pealt...mnjah...kas poleks andnud peente otstega näpitsatega mõnd vedru keeret "õgvendada"?
Paraja pingsusega vedru on ju nagunii jama leida ja ega's kusagilt reguleerida pole, kui liiga jäik tuleb.
Või on mul öelda lihtsam, kui reaalselt seal (ühe käega) sudida?

Kuum oli (toru), hilja oli ja hämarapoolne oli. ja hirm oli ka. Naks-naks.
Kusjuures Iffile masinale sai tiba jäigem vedru ka peale. Nii et polnd isegi mõtet õgvendada.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#19

K Juul 05, 2006 12:15

Aga küsimus kodanikele suur ja IFF:
Kuidas vedrudega käitus pöörete vahemikus 800...2500p/min? Kas tuli särtsu juurde?
See, et tõmme muidu kasvab on loogiline, aga just see madalate pöörete värk on põnev.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#20

K Juul 05, 2006 12:17

Algselt postitas: sebastian
Aga küsimus kodanikele suur ja IFF:
Kuidas vedrudega käitus pöörete vahemikus 800...2500p/min? Kas tuli särtsu juurde?
See, et tõmme muidu kasvab on loogiline, aga just see madalate pöörete värk on põnev.


Noh liiga täpselt, ei vaadanud kuid madalatel pööretel oli tunda küll kuidas jõumoment on teine kui enne.
Iga ratas veab and then some!
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#21

K Juul 05, 2006 12:26

Ütleks et linnakiirustel toimus LPT kapoti all hoopis midagi muud.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#22

K Juul 05, 2006 12:45

Kisub vist sinnapoole et tuleb kordusetendus teha. Ainult et meie Ifiga tuleme jala aga pungil seljakotiga ja vaatame kuidas Suur ja Sebastian higistavad.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#23

K Juul 05, 2006 12:47

Algselt postitas: qdwin
Kisub vist sinnapoole et tuleb kordusetendus teha. Ainult et meie Ifiga tuleme jala aga pungil seljakotigaja ja vaatame kuidas Suur ja Sebastian higistavad.


Ei ei Seltsimees Qdwin, tiba läks sul mööda. Meie tuleme ka autoga aga roolis on seltsimees Cyber :P
Iga ratas veab and then some!
jaanes
Postitusi: 16
Liitunud: T Dets 13, 2005 12:54
Asukoht:
Auto:

#24

K Juul 05, 2006 12:51

mis asi see wastegate on?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#25

K Juul 05, 2006 12:53

Algselt postitas: jaanes
mis asi see wastegate on?



Wastegate kirjeldus ning seadistamine
Iga ratas veab and then some!
Vasta