9-3 Follow-me-home ja muud tilulilud

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
a1500
Postitusi: 39
Liitunud: R Mai 09, 2014 16:03
Asukoht:
Auto:

#1

K Aug 03, 2016 23:23

Oleks selle teema postitanud küll tarkuseterade alla, mis tundub kõige lähedasem teistes foorumites figureerivale DIY teemale, aga sinna ei saanud. Kõige lähedasem oli see alafoorum kirjeldusega (kõik mis muudab auto koledamaks või muul viisil erinevaks).

Kes tahab oma saabi mõningal moel vihmaste ilmadega "tuunida" ja ajusi läbi kärsatada :beer: (ehk õnnestub autogi maha põletada;)), siis annan mõned mõtted mida ise olen teind lühida kirjeldusega. Põhilised uurimistöö vahendid selliste tööde tegemiseks on SaabWIS programm ja multimeeter.

Kõik juba peaks teadma, et kui saabil tõmmata autost lahkudes suunatule kangi, siis lähevad tuled mõneks ajaks põlema. pole teadlik kas seda saab kuskil ajus automaatseks muuta või mitte, kuid mina kasutasin selleks ebayst tellitud follow me home module't, mis maksab nii 20 euri kanti. sinna lisaks lähevad mõne euro eest dioodid, juhtmed, ja paar releed.
see tulede aegrelee toimib väga lihtsalt- on 2 juhet, kuhu läheb akust vool, 2 juhet mis püüavad uksi lukustades signaali ja siis juhtmed, kust väljub vool tuledesse. Kuna saabi elektrisüsteem töötab massidega ja puuduvad juhtmetes voolud kui sellised, siis ei suutnud pika ajaga leida kohta mis lülitaks tuled sisse. Seega tuleks seda uurimistööd jätkata või vedada kõikide tuledeni uued juhtmed mööda uksepakke.Iga tule juurde tuleb panna diood, et vool liiguks aind ühes suunas ja nad ei oleks omavahel ühenduses(näiteks muidu ei toimi tagatuled, kuna koguaeg põleksid nn pidurituled, sest saabidel on pidurituli ja gabariit ühe niidiga pirnidelt tagatuledel). õiged juhtmed mille külge ühendada leiab katseeksitusmeetodil iga tule juures- kusjuures massi pole vaja kuskilt vedada ega ühendada. signaali uste lukustamise ja lahtitegemisel saab kütuseluugi lukult. Need juhtmed ma leidsin kapotikangi tagant suurest pistikust kuid kahjuks ei mäleta enam värve (need saab ka pagassist polstrite tagant otse luku juhtmetest võtta ) Lisan ka audiklubi õpetuse samast asjast, ülejäänud on nendest kahest jutust tegijal loogikaga kokku panna.
Kui vihmane suvi jätkub, ehk saab lähiajal ka küljepeeglite alla välisvalgustuse, mis toimib koos nende follow-me-home tuledega.

Audiklubi link:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=111551

Vidjod, kuidas toimib minu autol:

https://youtu.be/k4NWAujx_sM
https://youtu.be/GbrYvtSgIW8

Peatükk 2:
Väga lihtne on toppida igale poole LEDe, nüüd pakungi välja 2 head kohta kuhu neid toppida. Esimene on ukselinkide sisse ja teine on süütelukku. Mõlemasse kohta saab oomipoest rohelised LEDid läbipaistva klaasiga ja 3mm läbimõõduga (nende valgus sama mis armatuuris) ja takisteid 12v jaoks.

Ukselinkide sisse paigaldades on vaja leida hea koht kuhu puurida auk (3se puuriga), mina tegin selle suhteliselt alla ja taha äärde, nii et LEDi valgus ukselingi taha kinni jääks ja otse armatuuri peale ei näitaks. Juhtmed saab ühendada 3sesse pistiksse, mis viib voolu uksepolstri sees olevale lombivalgustile. Kui õigesti mäletan on seal roheline, must ja roosa juhe- õige on ühendada see roosa külge.(igaksjuhuks võib läbi katsetada, 1 nendest kolmest on mass ja 2 voolujuhtmed, üks voolujuhtmetest annab tugevamat voolu juhiuksel ja seetõttu jääks üks led rohkem valgustama, enne kokkupanekut peab seda jälgima et mõlemad valgustaks samatugevalt ja oleks ühendatud sama värvi juhtmetele. )

Huupi voolujuhe sai väga õige valitud, sest need valgustused töötavad täpselt nii nagu vaja. Kui autol mootor seisab siis põlevad, uksed lukustades kustuvad ära. kui autol mootor töötab ja tuled põlevad, siis põlevad ka need ja kui tuled lülitist välja keerata, kustuvad ka need valgustused ära. Lisaks muutub valgus tsipa tuhmimaks nightpanel'i kasutades.

Lisan ka pildi enda autost (see pole õige SAAB, millel mootorituli ei põle :head: ) :

Pilt

Süüteluku puhul tegin samamoodi, puurisin küljepealt augud ja panin needsamad Ledid. Minul kulus 4 LEDi ja puurisin auke vastavalt sellele, kuidas ledid näitasid. Eesmärk oli saada ühtlane valgust süütelukus, et ükski täht poleks teistest eredam ega tuhmim. LEDid jällegi takistitega ja voolu sain süütelukust (vist oli sinine peenike juhe, saab multimeetriga enne testida), kuhu tuleb vool ja jääb kuni võti on OFF/ON peal, LOCK peale keerates kustuvad ära. Miinusjuhe läks suvalisse kohta poldi alla. Kui ledid olid paigas, siis katsin teibiga küljed üle, et valgus ei ilmuks kuskilt käigukantikatte vahelt.

Jällegi pilt näidiseks minu autost:


Pilt


Jõudu katsetamisel ja auto po***tamisel, tööd ainult omavastutusel :nono:

:drive:

Pilt millelt ise need ideed katsetada sain:


Pilt

Vabandan, kui kuskil jutt väga segaseks ja vigaseks kisub. Kiiruga sai kirjutatud :notworthy:
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#2

P Aug 07, 2016 9:43

Täitsa huvitav lahendus.
Isiklikult ma muidugi ei hakka pooltulesid pöletama, kui uksed lahti teen, kui just auto aru ei saaks et öues valge päeval on (Volvo mul seda möistab isegit). Saab vist pani salongivalgustuse pölema, kui uksed lahti teha puldist ... peab minema kontrollima.
Aga too süüteluku valgustus ajab küll kripeldama. Olen seda klassik 900-st saati taga igatsenud. Selle asja pean küll ära tegema ... kuid ma pigem peilin välja voolu valgustuse mujalt, et jääks ka reostaadi alla.
Arrogance diminishes wisdom !
a1500
Postitusi: 39
Liitunud: R Mai 09, 2014 16:03
Asukoht:
Auto:

#3

P Aug 07, 2016 10:26

Täitsa huvitav lahendus.
Isiklikult ma muidugi ei hakka pooltulesid pöletama, kui uksed lahti teen, kui just auto aru ei saaks et öues valge päeval on (Volvo mul seda möistab isegit). Saab vist pani salongivalgustuse pölema, kui uksed lahti teha puldist ... peab minema kontrollima.
Aga too süüteluku valgustus ajab küll kripeldama. Olen seda klassik 900-st saati taga igatsenud. Selle asja pean küll ära tegema ... kuid ma pigem peilin välja voolu valgustuse mujalt, et jääks ka reostaadi alla.

ma ei viitsinud selle vooluga vaeva näha ja võtsin ta sealt, sest see juhe süütelukus on ühtlasi ka mu subwoofri võimu remote, siis oli teada juba.

sellel samal moodulil on valgusandur küljes, valgel ajal ta ei põleta tulesi. samas kuidas keegi tahab, võib panna udukad ka selle alla. Mul lihtsalt udukad LEDid ja need ei valgusta väga, siis jätsin lähitule alla. Hiina Xenonid ja nende vilgutamistega saab aasta täis varsti pirnidel :gun:
EiX
Postitusi: 36
Liitunud: R Okt 28, 2016 18:10
Asukoht: Tartu
Auto:

#4

L Jaan 07, 2017 19:44



Audiklubi link:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=111551



Tore lugeda, et olen oma vana teemaga audiklubis kellelegi abiks olnud :cool:
RJ85
Postitusi: 142
Liitunud: T Apr 14, 2015 11:15
Asukoht:
Auto:

#5

N Mär 29, 2018 16:59

a1500 kirjutas:
K Aug 03, 2016 23:23
Oleks selle teema postitanud küll tarkuseterade alla, mis tundub kõige lähedasem teistes foorumites figureerivale DIY teemale, aga sinna ei saanud. Kõige lähedasem oli see alafoorum kirjeldusega (kõik mis muudab auto koledamaks või muul viisil erinevaks).

Kes tahab oma saabi mõningal moel vihmaste ilmadega "tuunida" ja ajusi läbi kärsatada :beer: (ehk õnnestub autogi maha põletada;)), siis annan mõned mõtted mida ise olen teind lühida kirjeldusega. Põhilised uurimistöö vahendid selliste tööde tegemiseks on SaabWIS programm ja multimeeter.

Kõik juba peaks teadma, et kui saabil tõmmata autost lahkudes suunatule kangi, siis lähevad tuled mõneks ajaks põlema. pole teadlik kas seda saab kuskil ajus automaatseks muuta või mitte, kuid mina kasutasin selleks ebayst tellitud follow me home module't, mis maksab nii 20 euri kanti. sinna lisaks lähevad mõne euro eest dioodid, juhtmed, ja paar releed.
see tulede aegrelee toimib väga lihtsalt- on 2 juhet, kuhu läheb akust vool, 2 juhet mis püüavad uksi lukustades signaali ja siis juhtmed, kust väljub vool tuledesse. Kuna saabi elektrisüsteem töötab massidega ja puuduvad juhtmetes voolud kui sellised, siis ei suutnud pika ajaga leida kohta mis lülitaks tuled sisse. Seega tuleks seda uurimistööd jätkata või vedada kõikide tuledeni uued juhtmed mööda uksepakke.Iga tule juurde tuleb panna diood, et vool liiguks aind ühes suunas ja nad ei oleks omavahel ühenduses(näiteks muidu ei toimi tagatuled, kuna koguaeg põleksid nn pidurituled, sest saabidel on pidurituli ja gabariit ühe niidiga pirnidelt tagatuledel). õiged juhtmed mille külge ühendada leiab katseeksitusmeetodil iga tule juures- kusjuures massi pole vaja kuskilt vedada ega ühendada. signaali uste lukustamise ja lahtitegemisel saab kütuseluugi lukult. Need juhtmed ma leidsin kapotikangi tagant suurest pistikust kuid kahjuks ei mäleta enam värve (need saab ka pagassist polstrite tagant otse luku juhtmetest võtta ) Lisan ka audiklubi õpetuse samast asjast, ülejäänud on nendest kahest jutust tegijal loogikaga kokku panna.
Kui vihmane suvi jätkub, ehk saab lähiajal ka küljepeeglite alla välisvalgustuse, mis toimib koos nende follow-me-home tuledega.

Audiklubi link:

http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=111551

Vidjod, kuidas toimib minu autol:

https://youtu.be/k4NWAujx_sM
https://youtu.be/GbrYvtSgIW8

Peatükk 2:
Väga lihtne on toppida igale poole LEDe, nüüd pakungi välja 2 head kohta kuhu neid toppida. Esimene on ukselinkide sisse ja teine on süütelukku. Mõlemasse kohta saab oomipoest rohelised LEDid läbipaistva klaasiga ja 3mm läbimõõduga (nende valgus sama mis armatuuris) ja takisteid 12v jaoks.

Ukselinkide sisse paigaldades on vaja leida hea koht kuhu puurida auk (3se puuriga), mina tegin selle suhteliselt alla ja taha äärde, nii et LEDi valgus ukselingi taha kinni jääks ja otse armatuuri peale ei näitaks. Juhtmed saab ühendada 3sesse pistiksse, mis viib voolu uksepolstri sees olevale lombivalgustile. Kui õigesti mäletan on seal roheline, must ja roosa juhe- õige on ühendada see roosa külge.(igaksjuhuks võib läbi katsetada, 1 nendest kolmest on mass ja 2 voolujuhtmed, üks voolujuhtmetest annab tugevamat voolu juhiuksel ja seetõttu jääks üks led rohkem valgustama, enne kokkupanekut peab seda jälgima et mõlemad valgustaks samatugevalt ja oleks ühendatud sama värvi juhtmetele. )

Huupi voolujuhe sai väga õige valitud, sest need valgustused töötavad täpselt nii nagu vaja. Kui autol mootor seisab siis põlevad, uksed lukustades kustuvad ära. kui autol mootor töötab ja tuled põlevad, siis põlevad ka need ja kui tuled lülitist välja keerata, kustuvad ka need valgustused ära. Lisaks muutub valgus tsipa tuhmimaks nightpanel'i kasutades.

Lisan ka pildi enda autost (see pole õige SAAB, millel mootorituli ei põle :head: ) :

Pilt

Süüteluku puhul tegin samamoodi, puurisin küljepealt augud ja panin needsamad Ledid. Minul kulus 4 LEDi ja puurisin auke vastavalt sellele, kuidas ledid näitasid. Eesmärk oli saada ühtlane valgust süütelukus, et ükski täht poleks teistest eredam ega tuhmim. LEDid jällegi takistitega ja voolu sain süütelukust (vist oli sinine peenike juhe, saab multimeetriga enne testida), kuhu tuleb vool ja jääb kuni võti on OFF/ON peal, LOCK peale keerates kustuvad ära. Miinusjuhe läks suvalisse kohta poldi alla. Kui ledid olid paigas, siis katsin teibiga küljed üle, et valgus ei ilmuks kuskilt käigukantikatte vahelt.

Jällegi pilt näidiseks minu autost:


Pilt


Jõudu katsetamisel ja auto po***tamisel, tööd ainult omavastutusel :nono:

:drive:

Pilt millelt ise need ideed katsetada sain:


Pilt

Vabandan, kui kuskil jutt väga segaseks ja vigaseks kisub. Kiiruga sai kirjutatud :notworthy:
Spido plokis oleks paar pirni vaja vahetada. Aga olen mõelnud, kas ja kui keeruline oleks Saab 9-5 armatuuris kõik olemas olevad pirnd ledide (näiteks punaste) vastu vahetada. Kui kalliks see minna võib ja kas on kedagi kes selle ära teeks?
Vasta