Palun kõiki appi mootorit forseerima.

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#1

E Okt 02, 2006 18:10

Tere.
Ehitan võistlusautot esialgu jäärajale.piikidega
Aluseks Zaz sest tagamootor.Mootoriks SAAB B202 turbo 119kw.Käigukast Renault 25.
Nüüd mure ,mootorist tahan saada niipalju kui originaal osadega kannatab.Loodan et siinne rahvas ei pea paljuks oma teadmisi siin kirja panna.Olen ka ise uurinud igasugustes autofoorumites aga kokkuvõtte tegemine on keeruline.Küsimüs.Palju on kw vabriku variandil 2L mootoril ja mis mudelil?
Paluks arvamusi .ettepanekuid jne.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

E Okt 02, 2006 18:41

klassikute keeramiseks üks parimaid saite 900aero.com ja sealne foorum.

kW on seal turbomootoril kas 118 või 129, vastavalt aastatele. Ongi "vabrikuvariant" (sa ju ei tahtnud teada vabalthingava kohta??). Katalüsaator on üks erinevus, aga samas on uuematel ka teised vurrid küljes. Üldiselt õnnestub sealt mootorist ilma suurema sisuvahetamiseta mingi 250hp välja pigistada, seda suurema vurri, kõrgemate rõhkude jms asjaga.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#3

E Okt 02, 2006 19:33

Välismaistes foorumites raskusi inglise keelega.Mul vesijahutusega Garett TB0356, kui suur või mis parameetritega ei ole veel kindlaks teinud.Kas peaks
torukollektori tegema .
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#4

E Okt 02, 2006 20:15

Heppasi tahad saada siis torukolle raudselt kohe. Kõik teravad nurgad ja üleminekud takistavad õhu liikumist. Need tuleb ära likvideerida.
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#5

E Okt 02, 2006 21:32

Tahaks võimalikult suurt pöördemomenti madalamatel pööretel.mis mõõtudega toru võiks olla Läbimõõt ja pikkus.Olen lugenud rootsi automüügi kuulutustest et on mingid torud 2.5" ja 3" .aga arvan et siselase 2,5"peale turbot ja väljalase peale turbot järelikult 3"
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

T Okt 03, 2006 16:42

ehhh ... ehitaks ja ehitaks... mul on tunne, et sul tuleb omale kõigepealt põhitõdesid selgeks tegema hakata. Nii ei saa, et sa lambist midagi ehitad ja ainult selle põhjal, et keegi kusagil midagi mainis.

Misasi on "sisselase peale turbot"? Turbo järel on väljalase...
Need "mingid 2.5" ja 3" torud" on konkreetselt väljalaske läbimõõdud. Alates turbost kuni taha otsani välja. Kui sa mõtlesid seda sisselasketorustikku, mis turbost throttle body-ni jookseb, siis see on teine teema ja hoopis tähtsam on sul see, kui pikk või lühike sul see on, kui suur throttle body sul seal üldse on jne jne...

Milline on sinu jaoks madal pööre? üldiselt on see mootor kõige suurema väändega just turbo rakendumise momendil ehk umbes 3000 pöörde juures. Seda annab kindlasti nihutada siia ja sinnapoole. Mina pole siin spetsialist, kes sulle neid tehnikaid seletaks. Üldiselt olen ma aru saanud, et väga vaba väljalase viib kasuliku kraami sinna pöörete ülemisse otsa, kinnipigistamine toob väände allapoole aga siis võib üleval puuudu jääda. Kõik tuleb välja arvestada. See on teadus!

ja vimaseks asjaks... turbomootoriga on jää peal üsna raske, see vääne keerab pidevalt ratta nii ringi, et vähema väändega asjad kipuvad mööda minema..;) Piiki pole ma kahjuks proovinud sellises situatsioonis, võibolla on teisiti.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#7

T Okt 03, 2006 19:58

Cyber .
Püüakski sellepärast siin seda teemat arendada lootuses,et siinne rahvas teab rohkem ja konkreetsemalt kui et keegi kuskil mainis.Loodan et rusikas on jõud.Üksinda võid eksida oletame 75%,kümnekesi langeks vead võibolla 25%-ni.
Nii: esimene järeldus -mõtted tuleb täpsemalt väljendada(Vaatamatta sellele et sa said aru seda mida ma mõtlesingi ,olgugi kahtlusega)
Ja olen sellega nõus et tuleks läheneda teaduslikult .Selleks aga on vaja väga suuri teadmisi ja VEEL ROHKEM KOGEMUSI kuid kahjuks minul need puuduvad.nii et proovime ühiste teadmiste ja kogemustega.Kõik mis me siin avastame,puterdame saab ka kellegi teise teadmisteks.
Arvan et teen torukollektori 35-36mm torust,pikkust ei tea aga loodan foorumi peale.Kui tähtis on väljalaske pikkus turbode puhul? Vabalthingaval -VÄGA TÄHTIS.Segusiibri läbimõõt?B202 vabalt hingav 63mm B202 turbo 63mm.Turbo siselase poole lühem.
Väljalaske ava 1126,5mm2 mis vastab torule 38mm.Arvan et väljalase peaks ahenema turbo suunas et tõsta väljalaskegaaside kiirust turbosse jõudmisel.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

T Okt 03, 2006 21:27

Algselt postitas: silver7
.Loodan et rusikas on jõud.Üksinda võid eksida oletame 75%,kümnekesi langeks vead võibolla 25%-ni.


vaata lehmi või hobuseid:
kui yks jookseb ees, siis kõik jooksevad tema järel- saamata aru, et kuhu joosta ja yldse milleks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#9

T Okt 03, 2006 21:35

Mismoodi see renoo kast peaks seda koormust ära kannatama? sapaka silladki ju kohutavalt viletsad......:wall:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

T Okt 03, 2006 22:23

klassiku toru- ja equal length headereid... http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Jon1/album335/ (need on pikimootori jaoks...klassikule) Sinu setupi jaoks tuleb ilmselt midagi muud nagunii leiutada.

Küsin kohe veel asju, millest ma midagi ei tea. Mainisid mingit renault kasti... see käib järjestikku mootoriga?? Nii et sul jääb mootor salongi keskele ja siis kast läheb sealt tagasillani?? nagu klassikaline tagasillaveo skeem?? Sa pead sel juhul mootorile karteri ehitama, sest tal on tehasest mõeldud käigukasti pealne mootorikarterina... Või kuidas? Ma ei tea Renault' asjadest mitte midagi...:)
Või käib risti? kuidas sa siis võõra kasti kavatsed mootori külge panna??

Ma võiks sulle anda hea inglise keelse raamatu turbodest pdf-na, aga sa ütlesid, et selle keelega on sul probleeme. Seal on piisavalt inglise keelset füüsikat, et ka pisut parema inglise keelega inimesi halliks ajada.:)

Algselt postitas: andreas
Mismoodi see renoo kast peaks seda koormust ära kannatama? sapaka silladki ju kohutavalt viletsad......:wall:
ära ütle...:) sapiku kaste tehti ju mingite nõukaaegsete vormelite jaoks pisut ümber..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#11

K Okt 04, 2006 12:04

ivomets .
Kahjuks ei saa mõttest aru.
Cyber.
Ja sillad tulevad uued ja ongi tehtud krossiautole vajalikus stiilis.Mootorile tuleb uus sidurikoda .Mootor peale samas asetuses mis sapikul originaalis .Käigukastist väljavõte esisillale kui ükskord niikaugele jõuab.Renault käigukasti korpus kannatab 500-600 HP.Käigukasti sisu oma tehtud(tegemisel)
Väljalaske kollektorit ei ole vaja ümber teha see võib jääda viimaseks kui mootorist on võetud võim mis võimalik, nii ütles Divison 1 mees Aldis kes on Toyotaga Euroopa
esirinnas.Sisselaske kollektori maht on tähtis .
Olemas Turbo Boost PDF kui seda mõtled.
Vormelitel kasutati Zaz-i kasti mis oli ainuke võimalus .
Paneks mõne pildi kuid ei ole veel jagu saanud pildi lisamisest.See link ka ei leia aadressi http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Jon1/album335/
smr
Postitusi: 124
Liitunud: P Jaan 29, 2006 16:14
Asukoht:
Auto:

#12

K Okt 04, 2006 12:49

Algselt postitas: silver7
Vormelitel kasutati Zaz-i kasti mis oli ainuke võimalus .

Estonia vormelitel kasutatakse sapaka käigukasti korpust ning tigu. Viimane ongi kogu krempli kõige nõrgem lüli.

Edit: nagu näha, siis kestab ikka piisavalt :D http://jah.ee/article.php?id=3485440&language=ee&page=1
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

K Okt 04, 2006 17:52

Algselt postitas: silver7
ivomets .
Kahjuks ei saa mõttest aru.
no mõtle veel ..;) See on täiesti asjakohane märkus.

Olemas Turbo Boost PDF kui seda mõtled.
Maximum boost by Corky Bell

See link ka ei leia aadressi http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Jon1/album335/
no sis on sul kas midagi DNS-i vms-ga sest sealt tuleb lahti üks galerii umbes 5 lehekülje klassiku tube- ja equal length headerite piltidega.
Piltide lisamise kohta otsi natuke Ametlike teadete alt, seal on jahutud palju selle kohta, kui suured need võivad olla ja millega vähendada ja kuidas see asi üldse käib. "Abi" osakond seal üleval on ka selle jaoks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#14

K Okt 04, 2006 19:00

Ma vist pika taibuga.
Minu viga raamatu nimega.
Nüüd avas lingi.Ilusad õpetlikud .

Lisatud failid
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#15

N Okt 05, 2006 18:49

Uurisin otsingutest ega saanudki teada kust otsida-osta mootorile uusi tihendeid,oskate konkreetselt soovitada.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

N Okt 05, 2006 19:00

Neid saab varuosakauplusest..:P Ei tohiks küll nii spetskaup olla, et ainult loetud kohad müüvad. Enamalt jaolt käib see mootor silikooniga kinni..:P plokikaane tihend on ja klapikambrikaane oma aga enamus muud käib purgitihendiga. Kui sul kohapeal pole miskit asjalikku poodi, siis helista ehk Troosti, saadavad äkki pakiga sulle, kui arve oled ilusti ära maksnud..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

P Okt 08, 2006 14:53

Algselt postitas: silver7
Uurisin otsingutest ega saanudki teada kust otsida-osta mootorile uusi tihendeid,oskate konkreetselt soovitada.


kasutatakse õlipumba-,plokikaane-,kl.kambrikaane- ja väljalasketihendeid.Ülejäänu käib hermeetikuga.Kõigis butiikides tihendeid võimalik saada,meil letikaup.
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#18

E Okt 09, 2006 12:26

Tänud.
Järelikult komplekti ei ole mõtet osta.
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#19

T Okt 17, 2006 19:19

Kas teab keegi kõige võimsamate (2,0-2,3)mootorite gaasijaotusfaasidest ja nukvõllidest midagi.
Tahan turborõhku tõsta 1,5-2at.Mis ma selleks pean tegema,ostma .Kompuuter on DTA-Fast E-48.Süüde jagajatta väntvõlli anduri pealt.Kindlasti peale blow-off.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#20

K Okt 18, 2006 13:11

nagu cyber rääkis, siis peamine erinevus 118kW (160 hj / 255 Nm toodeti 1987-1993) ja 129kW (175 hj / 273 Nm toodeti 1984-1988) ongi peamine vahe katalüsaatoris.
Et siis uutematel on selle tõttu ka vähem jõudu ja väänet.
Kuna sul ralliauto, siis suure tõenäosusega sul katalüsaatorit vahele ei tulegi.
Arvan, et kõige lihtsam ja efektiivseim viis hj/Nm oleks nokitseda veica mootori juhtimissüsteemi kallal.
APC tuleks ümber konffida ja ka parema hingamisega õhufilter panna.
See annaks juurde ca 40hj ja 64Nm väänet.
Muidugi on soovitav välja vahetada ka turbo.

Niisama väljalaske/sisselaske ehitamine peaks aitama kaasa võimsusele kõrgetel pööretel.

Mootori juhtimise elektroonika kohapealt võib sind aidata näiteks mu vend, kes on päris mitmele masinale ehitanud peale megasquirt-i. Ta ise käib kiirendusvõistlustel ja on oma auto ka ise forsseerinud, on sellel alal küllaltki kõva spets.
Muidugi, kui ei viitsi putitada ja möllata võin lasta su olemasoleva APC ümber progeda. Samas kui rahakott võimaldab, siis võin juurde pakkuda ka vahetuseks sobivaid võimsamaid turbosid.
romza
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

K Okt 18, 2006 13:46

Seal polegi midagi ümber progeda. Potekate keeramine ja mõne taki väljaviskamine pole progemine..:) APC modimise jaoks on 900aero saidil pikad ja laiad õpetused. Milliseid takke võib välja visata ja millise koha peale potekad keerata. Potekate keeramisega saad kontrollida, kui kiiresti sul boost tõuseb ja ka kui kõrgle tõuseb, samas peab asi omavahel parlanksis olema. Valede settingute kasutamise korral võid saada tulemuse, kus boost tõuseb küll kõrgele kuid kukub siis maha ja jääbki sinna maha.
Soovitus on ka vahetada vurr suutlikuma vastu kui see mainitud TB0356, mis vanematel tonnistel originaalis küljes on. Järgneb kohe ka pihustite vahetamine jms..:)

Ma soovitan selel koha pealt tõesti 900aero pealeht ja siis ka foorum läbi kammida. Seal on ka inimesi, kes selle mootori peal Megasquirti (täitsa soovitan uurida seda pakutud varianti) kasutavad ja on seda modra ka DI peale ümber ehitanud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#22

K Okt 18, 2006 14:47

Garret TB0356 on tõesti 9000 2,0 originaal turbo.

Mis puudutab Megasquirti, siis see on USA rallimeeste poolt küllaltki laialdaselt kasutatav ECU.
Kui selle peale minna, siis algul saab auto käima default konfiga, kuid läptop põlvel tuleb ikka nii mõnigi paagitäis pensu maha põletada, kuni lõpuks saad soovitud tulemuse.
romza
silver7
Postitusi: 53
Liitunud: T Apr 25, 2006 20:28
Asukoht:
Auto:

#23

L Okt 21, 2006 11:13

Jälle järeldus viimaste vastajate peale ,et pean endale täpselt selgeks tegema mida minu auto kompuuter on võimeline tegema.
olen praegu arvamusel et võiks kasutada elektroonilise APC asemel turbopurustajat.
Küsimus .Kas Saabi 2,0-2,3 kõige võimsam vabriku variant ongi 129kw tänapäevani.
Minul kasutusel kompuuterhttp://www.dtafast.co.uk/
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#24

L Okt 21, 2006 11:30

Aero-d 169 kW ja 184 kW.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#25

L Okt 21, 2006 11:35

Algselt postitas: silver7
Jälle järeldus viimaste vastajate peale ,et pean endale täpselt selgeks tegema mida minu auto kompuuter on võimeline tegema.
olen praegu arvamusel et võiks kasutada elektroonilise APC asemel turbopurustajat.
Küsimus .Kas Saabi 2,0-2,3 kõige võimsam vabriku variant ongi 129kw tänapäevani.
Minul kasutusel kompuuterhttp://www.dtafast.co.uk/


kohati on küsimus mida soovid!? igasugu tarkust oskad netist välja imeda aga kõige lihtsamat ei viitsi vaadata.
:drive:
Vasta