9-5le jõudu juurde

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#76

K Mai 18, 2011 10:44

Ainsaks suuremaks pudelikaelaks jääb sisselaskes turbo inlet toru (too hõbedane metallist, mis otse turbosse läheb). Seda just 97-99 mudeliaasta puhul. Mujal torude läbimõõtu suurendades midagi ei võida. Kui auto on vana, siis 2,5" donwpipe, koos kattidega jääb minu silmis väikseks. Väga keeruline on saavutada 200kW ohutult. 3" downpipe või 2,5" ilma kattideta oleks üks lahendus.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#77

K Mai 18, 2011 19:44

Aga mis selle inlet toruga ette olete võtnud, on sinna kohe mingi parem valmis tükk olemas või on kõik custom teema? Turbo tuleks kindlasti Mitsu, aga kaugele originaal pruunide pihustitega minna saab? Väljalaske teeks ise selliselt, downpipe 3", edasi 2,5", keskel reso ja lõppu otseläbi pott. Tea kas jääb väga lärmama? Iseenesest on see turbo kuumkoda nii väike, et see ise juba poole summutit:)
Aga olete selles ikka väga kindlad, et sellest 53mm sisemõõduga torust käib 200kw jaoks piisavalt õhku läbi?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#78

K Mai 18, 2011 21:35

Minu puhul käis sealt 53mm torust läbi 1500mg/c õhku, mis on üsna palju. Seega sinu puhul peaks sellest torust täitsa piisama. Oluline on vabana hoida õhuvõtu ning turbo vahelist torustikku. 2000+ turbo inlet toru peaks sobima sulle. Kas see nüüd bolt-on ka külge läheb, jään vastuse võlgu. Et saada hingamist eriti vabaks, pannakse selle asemele 2006+ inlet toru (kobra), kuid see nõuab turbo kompressori sisselaske treimist.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#79

N Mai 19, 2011 6:35

Aga nt selline asi. Kui puudub huvi ja vajadus sõita kruusateedel. Siis see õhuvõtu toru, mis esivõre tagant läheb õhupuhasti kopsikusse, nagu "ringi keerata", et liikudes surub õhk ennast ise juba sisse, kas see annaks mingit effekti?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#80

N Mai 19, 2011 9:06

Sa ei saa seda ringi keerata. Torul on üsna mitu suur kurvi. Vesi oleks esimene asi, mis siis filtrisse lendama hakkaks. Ei soovita teistpidi keerata. Pane parem uuema otsa diisel snorkel. Minu teemas on juttu sellest.
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#81

N Mai 19, 2011 9:42

+ tavaline sportfilter , kas näiteks JR või KN , ja kindlasti Forge by-pass klappi.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#82

N Mai 19, 2011 9:46

Minu kogemusel toimib ka originaal By-Pass piisavalt hästi. Mingit suurt kasu sellest klapist oodata ei tasu. Originaal õhufilter jääb jah sellise jõu juures nõrgaks.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#83

N Mai 19, 2011 10:01

orig.bypass kannatab kuni 1,7 bar rõhku.
Võimsust pole kunagi piisavalt
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#84

N Mai 19, 2011 10:45

Hiljuti paigaldasin Forge klappi , ja ma tunnen vahet väga hästi orig. võrreldes.
Turbo lag läks väiksemaks ja kiirendus paremaks. Turbo hakkab kohe kõvasti tõmbama.
Orig. võibolla kannatab rõhku küll , aga tunne et Forge hoiab paremini kompressionit ja teeb oma tööd kiiremini.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#85

N Mai 19, 2011 20:54

Kontrollisid üle ka, kas originaal bypass üldse toimetas korralikult? Kahtlane, et paljalt bypassi vahetusega persega tuntavat vahet tunned. Kui jämedad on Saabil üldse vaakumvoolikud, 4mm? Mis flants on väljalaskekollektoril turbo ühendamiseks?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#86

N Mai 19, 2011 21:20

Väiksed voolikud on jah 4mm. 6mm voolikud reeglina vahetus ei vaja, kuna need on juba silikoonist. Flants oli minuteada T25.

EDIT: Kui panid by-passile mõne tugevama vedru(minul oli neid mitu kaasas), siis vahe on tõesti tuntav, kuid nii on ohtlik sõita.
AntonG
Postitusi: 446
Liitunud: P Veebr 04, 2007 22:54
Asukoht:
Auto:

#87

N Mai 19, 2011 23:07

Voolikud olid ka vahetatud silikonide vastu.
Ausalt ütlen et ma panin seda pigem huvi pärast, tulemus , aga, on väga meeldiv. Ongi nii et Forgel vedru on tuntuvalt tugevam originaaliga võrreldes.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#88

N Mai 19, 2011 23:20

Minu Forgel oli kaasas neli vedru - roheline, kollane, sinine ja punane.

Roheline: 0.4 - 1bar
Kollane: 1 - 1.6bar
Sinine: 1.6 - 2bar
Punane: 2bar+

Roheline sobib softidele, mis on algselt alla 1bar. Sinine softidele, mis Aero baasil tehtud. Kangemat vedru, kui ette nähtud pole mõtet panna. Trionic avab seda klappi üsna täpse rõhuga. Kangem vedru tähendab seda, et klapp ei avane õigel hetkel. Kollane vedru on ca 95% sama jäik, kui uue originaalklapi vedru.

EDIT: Nüüdseks on minu Forge otsapidi juba Sebastiani autos, kuna temal oli seda juba reaalselt vaja.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#89

R Mai 20, 2011 8:42

Mis te lärmate:freak:
Ostke siis parem juba selline vidin:
Pilt
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#90

R Mai 20, 2011 8:51


Trionic avab seda klappi üsna täpse rõhuga. Kangem vedru tähendab seda, et klapp ei avane õigel hetkel. Kollane vedru on ca 95% sama jäik, kui uue originaalklapi vedru.

Jupats, sry et segan aga - Bypass klapp avatakse ühelt poolt rõhuga klapile ja teiseltpoolt hõrenduse tulemusena sisselaske kollektoris, trionicuga pole midagi pistmist. Puhas mehhaaniline klapp.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#91

R Mai 20, 2011 10:19

Tundub loogiline jah aga softis on üsna palju by-passiga seotud mäppe. Ma pole veel aru saanud, kuidas täpselt Trionic matsu jagab.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#92

R Mai 20, 2011 21:19


Jupats, sry et segan aga - Bypass klapp avatakse ühelt poolt rõhuga klapile ja teiseltpoolt hõrenduse tulemusena sisselaske kollektoris, trionicuga pole midagi pistmist. Puhas mehhaaniline klapp.

Vale puha:wall:. T7`l juhib trionic solenoidklapi abil Bypassi,nii,et vägagi on trionicuga pistmist ja nagu Jupats mainis- ära muuda vedrupinget,kui soft seda ei eelda.Tõsised kahjud võivad kergesti tulla.
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#93

R Mai 20, 2011 21:27

Igaks juhuks lisaks, et bypassi ülessanne on segusiibri sulgedes juhtida turbo poolt tekitatud rõhku tagasi ringlusesse, ehk turbo ette?
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#94

R Mai 20, 2011 21:29


Trionic avab seda klappi üsna täpse rõhuga. Kangem vedru tähendab seda, et klapp ei avane õigel hetkel. Kollane vedru on ca 95% sama jäik, kui uue originaalklapi vedru.

Jupats, sry et segan aga - Bypass klapp avatakse ühelt poolt rõhuga klapile ja teiseltpoolt hõrenduse tulemusena sisselaske kollektoris, trionicuga pole midagi pistmist. Puhas mehhaaniline klapp.


Rõhuga bypassi ei avata. Kui see on nii, siis on klapp valesti paigaldatud. Klapp avatakse ainult vaakumiga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#95

R Mai 20, 2011 21:31

Tundub loogiline jah aga softis on üsna palju by-passiga seotud mäppe. Ma pole veel aru saanud, kuidas täpselt Trionic matsu jagab.


Charge air press.sens ja MAP näitude järgi kalkuleeritakse seda momenti,millal solenoidi liigutada.
Ma ei oska WIS`st copy-paste abil siia selgitusi kantida kahjuks.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#96

R Mai 20, 2011 22:43

Herr Trionic, räägi meile ka, mis solenoidiga Bypassi avamine toimub :), tahaks ka huvi pärast teada. Kui sa vaatad bypass ehitust, siis sellel on ju teatavasti kolm otsa, kaks suurt ja üks väike. Üks suur on otse ülelaade rõhu peal ( see kust võetakse trossel klapi sulgemisel ülerõhku), teine suurem osa on väljund, ehk suunatakse ülerõhku uuesti enne turbot ringlusess ja kolmas on väike vaakum otsik, mis saab oma impulsi puhtalt sellest, kui suletakse trossel klapp, mille tagajärjel tekib sisselaske kollektorisse hõrendus (hõrendus siis seetõttu, et kolvid teevad endiselt oma tööd ning tekitatakse peale trossel klappi hõrendus ehk maakeeli vaakum.
Aga noh, eks ma võin ju eksida kah:head:
Võimsust pole kunagi piisavalt
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#97

R Mai 20, 2011 23:05

Pole vaadanud, kas bypassist jookseb vaakumvoolik otse sisselaske kolektori külge? Võimalik, et mitte ja vahel on mingi solenoid, mis vastavalt ajult saadetud infole ka ennast vastavate immpulsitega liigutab. Olen ma õigel teel?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#98

R Mai 20, 2011 23:14

Daags vaata nüüd kust tuleb 9-5-l vaakumvoolik bypassi külge:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#99

L Mai 21, 2011 9:50

Tsiteerin:
"Rõhuga bypassi ei avata. Kui see on nii, siis on klapp valesti paigaldatud. Klapp avatakse ainult vaakumiga."

Tehnilises keeles nimetetakse ka vaakumit rõhuks(mida see ka on),ainult et negatiivse väärtusega.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#100

L Mai 21, 2011 9:54

To daags:
Kuna jutt käib T7`st,siis selle mootorijuhtimise teooriat ma siia ümber kirjutama ei hakka.Loe ise wis`st.See sul ju olemas ja kasulik oleks ka mõne 9-5 kapoti alla vaadata.