9-5le jõudu juurde

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#1

L Dets 02, 2006 22:12

Tere saabijumalad!!!

Tahaks küsida, et kuidas oleks võimalik mu autole pisutki jõudu juurde saada? Tean, et esimese asjana soovitaksite mul otsingut kasutada, kuid ülejäänud samasisulised teemad on enamasti tonniste või küülikute kohta. 9-5 on nagu soiku jäänud. Jälgisin pikalt ka "ajukirurgia" ning "turbopurustaja" teemasid.
Põhjus, miks võimu juurde tahaks oleks see, et automaat kast on suhteliselt uimane. Ja kõige hullem... onul(sebastian) on minust võimsam kaunitar:wall::wall:

:drive:

võidurelvastumine:headbang:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

L Dets 02, 2006 22:16

Märgusõnadeks otsingus Trionic 7 ning BSR tuuning...Ajul softi vahetus ja siis :headbang:

terv, teager
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

L Dets 02, 2006 22:52

uimasuse põhjused tuleks enne selgeks teha.isegi 2,0 lpt pole eriti uimane,kui kõik ok on.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#4

L Dets 02, 2006 23:55

No see oleneb kes seda uimasust hindab. Autoga on kõik korras. Asi on selles et tahaks sellest autost pisut rohkem välja pigistada.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

P Dets 03, 2006 1:09

Jupats, võiksid sealt otsida: http://www.saabnet.com/tsn/bb/performance/search.html?query=9-5
Inglise keel sul ju vinge ja jääb ainult otsingusõnu sisestada.

Ehk ma eksin, aga 9-5 tundub natuke liiga uus mudel, et siinsed omanikud seda eriti tuunima kipuksid.
Täiesti pandava ysisajase või tonnise saab juba mõnekümne tuhandega kätte, aga 100t+ massina omanik ehk enne mõtleb nati sügavamalt kui suht riskantse turbotuunimise ette võtab.
Mõtlen just sellist MBC/bleeder -tüüpi tuunimist kui kõige odavamat varianti, kus kasutusel stock soft.

Praegu märja tee ja hiljem lumega (loodetavasti ta lõpuks ikka tuleb, qdwin ootab kah pikisilmi :cool: ) on üle 1bar turborõhud täiesti mõttetud. Pole mõtet naelu rehvidest välja loopida, neid läheb ohutuks sõiduks tarvis.

Ja ära põe, kui võimsust praegu vähevõitu. Järgmiseks suveks sebid uue ECU, kusagil lennuväljal paneme masinad joonele ja küll ma siis su ette lasen ;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

P Dets 03, 2006 6:49

MBC`ga võimlemine T-7 puhul saaks üpris huvitav olema.kuna ECU `l hakkab katus sõitma,kuna arvutuslik ja üles krutitud boost normist erinevad,siis päris huvitav oleks teada,kuidas T-7 reageerib.Muidu võiks minu oma peal katsetada,aga Trolli soft ise juba hoopis teisest maailmast.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#7

P Dets 03, 2006 13:35

Ma arvan, et kuu kahe pärast olen avatud igasugustele katsetustele. Täpsemalt siis on auto ametlikult ka minu oma. Puht juridiliselt.:facts:
Eks ma kogu ka siis nii kaua raha, et nordicust või maptunist meeneid osta.
:head:
Madis
Postitusi: 157
Liitunud: R Nov 05, 2004 14:11
Asukoht:
Auto:

#8

P Dets 03, 2006 16:15

kas tahad 9-5ga amg´est kiiremini sõita;) ?
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#9

P Dets 03, 2006 17:52

Algselt postitas: Trionic
MBC`ga võimlemine T-7 puhul saaks üpris huvitav olema.kuna ECU `l hakkab katus sõitma,kuna arvutuslik ja üles krutitud boost normist erinevad,siis päris huvitav oleks teada,kuidas T-7 reageerib.Muidu võiks minu oma peal katsetada,aga Trolli soft ise juba hoopis teisest maailmast.

Kusagilt on loetud, et T-7 puhul MBC-st üldse tolku pole. Algoritm olevat seal miskit sellist, et vastavalt gaasipedaali asendile peab teatav kindel kogus õhku mootorisse jõudma ja seda ta siis normaaloludes reguleerib segusiibri ja turborõhu kruttimisega. Kui nüüd rõhk MBC-ga üles ajada, siis (kuna arvestatakse õhu kogust) keerab T-7 rahumeeli segusiibri sellevõrra koomale ja muigab omaette habemesse :P
Tulemuseks lihtsalt turbo mõttetu koormamine, kuna mootorisse seda (r)õhku ikkagi ei lasta.
Trolli puhul tõenäoliselt see graafik lihtsalt järsema tõusuga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

P Dets 03, 2006 21:35

Tonnise T-5 puhul hirmutati kunagi samaga,aga tegelikkus osutus oluliselt lõbusamaks.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#11

E Dets 04, 2006 3:40

Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 04, 2006 3:58

Suutlikkuse parendamise mõttes on T7 mootor "papist".Ka balanssvõllidega on tõsiseid probleeme siinseal ette tulnud.Selge on see,et kiirusekärbes on sind hammustanud ja natukene juurdekruvimisega sa rahule ei jää.Kõigepealt soovitan Maptuni meenetest keskenduda Wössner sepiskolvidele,Verdi kepsudele,mootori pöörlevate osade dünaamilisele balansile.Jäigemad vedrud ei teeks hüdrotõukuritele paha.(Kindlasti tuleks veenduda vedrude jäikuse võrdsuses.Ilma järelvalveta panevad poisid sokki küll):wise:Edasi on kõik köki-möki
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

E Dets 04, 2006 8:14

Algselt postitas: triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.


Mis asi siis tonnise ETS on:wall:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

E Dets 04, 2006 8:17

Algselt postitas: iroman
Suutlikkuse parendamise mõttes on T7 mootor "papist".Ka balanssvõllidega on tõsiseid probleeme siinseal ette tulnud.Selge on see,et kiirusekärbes on sind hammustanud ja natukene juurdekruvimisega sa rahule ei jää.Kõigepealt soovitan Maptuni meenetest keskenduda Wössner sepiskolvidele,Verdi kepsudele,mootori pöörlevate osade dünaamilisele balansile.Jäigemad vedrud ei teeks hüdrotõukuritele paha.(Kindlasti tuleks veenduda vedrude jäikuse võrdsuses.Ilma järelvalveta panevad poisid sokki küll):wise:Edasi on kõik köki-möki


lihtsaim variant kasutada tonnise plokki,see peab muidugi perfektses korras olema.kahjuks nende saadavus väga keeruline kuna svenssonid neist 9-5 mootoreid ehitavad.
optimus
Postitusi: 177
Liitunud: N Juul 27, 2006 23:14
Asukoht:
Auto:

#15

E Dets 04, 2006 9:39

mis see kolvikomplekt üldse maksma võiks minna :)
Endal vahetus ees ja eile ma nats surfasin, aga ei suutnud hindasi leida.
Ja kui palju need perfomance kolvid rohkem plekivad
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#16

E Dets 04, 2006 9:45

Verdi forged Connecting rods 8 796.00 (SEK)
Forge Pistons 9-3/9-5 2.0T 6 396.00 (SEK) (kõik kolvikomplektid on sama hinnaga...)
Stiffer valve spring 100.00 (SEK)

need siis asjad mida Iroman soovitas Maptunist...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

E Dets 04, 2006 10:06

Selle kõrval on kasutatud tonnise ploki hind kaduvväike. Jääb veel raha täielikuks kapremondiks. Seda muidugi juhul, kui eesmärgiks ei ole "GTBB3076R(WG) 420HP@2,3bar so far"
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#18

E Dets 04, 2006 10:35

Üldiselt olen Iroman`iga nõus, kuid ma tahaks auto jätta võimaikult originaalseks. Kui olen siin mõelnud nordicu stage 1 peale. Sellest peaks esialgu küll olema. Võib olla ka susada sinna Mitsu turbo.
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.:D
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#19

E Dets 04, 2006 10:38

Algselt postitas: jupats
Üldiselt olen Iroman`iga nõus, kuid ma tahaks auto jätta võimaikult originaalseks. Kui olen siin mõelnud nordicu stage 1 peale. Sellest peaks esialgu küll olema. Võib olla ka susada sinna Mitsu turbo.
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.:D


Peaks piisama, ehh :wise:

Ma mõtlesin ka, et tõstan rõhku kuni maximum 1,0bar'i, yeah right.
Iga ratas veab and then some!
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#20

E Dets 04, 2006 10:46

No tegelikult oleks mootorikompenentide vahetus ka võimalik. See mille ma välistaks oleks jäigem vedrustus. Praegune vedrustus on hetkel väga hea ja kuna mul selg ka selline haige võitu, siis jäikus ei tee sellele paha. Ma proovisin siin paar kuud tagasi 9-5 Aerot. Mulje oli mega. Kiirendas naq püstol ja istus asfaldi peal nagu tatt aga peale proovimist oli selg valus ja käisin mitu päeva kõveras.:red:

Kõige hullem oli muidugi hiljutine reis Tartu Subaru impreza STi`l. Poole tee peal tahtis nutt peale tulla:P
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#21

E Dets 04, 2006 10:49

Saab 9-5 2.3t 01-05 185hp


Stage 1 - 220hp 330Nm (243ft-lbs)
* ECU software

* Price: 12 500:- sek

Stage 2 - 240hp 370Nm (273ft-lbs)
* ECU software

* 2.5" Sports exhaust with an oval 4" or double 3" tailpipe/s

* 3.5 Bar (51 PSI) FPR (Fuel Pressure Regulator)

* Price: 20 810:- sek


Isegi Stage 2 oleks veel mõistliku hinnaga.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#22

E Dets 04, 2006 11:04

Minu teada vist ei eelda. Sest mitu korda ECU vahetada pole ka j mõtet.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

E Dets 04, 2006 11:05

Algselt postitas: roomlane
siin vist stage 2 ei eelda stage 1 eelnevat paigaldamist kah.


Kunagi pole eeldanud.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#24

E Dets 04, 2006 11:08

Aga endiselt ma ei saa aru, mis vahet on LPT ja Aerol. Ok aerol on mitsu föön, ecu, mis veel? Kas vahe on tõesti nii suur, et nordicus nad aerole mõeldud kit`i külje ei viska?
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#25

E Dets 04, 2006 12:34

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.


Mis asi siis tonnise ETS on:wall:


Kirjutasin ju sulgudes "vähemalt enamuse" :facts:
ETS on ikka vähestel tonnistel. Või vähemalt oli selline mulje jäänud...
Vasta