9-5le jõudu juurde
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Tere saabijumalad!!!
Tahaks küsida, et kuidas oleks võimalik mu autole pisutki jõudu juurde saada? Tean, et esimese asjana soovitaksite mul otsingut kasutada, kuid ülejäänud samasisulised teemad on enamasti tonniste või küülikute kohta. 9-5 on nagu soiku jäänud. Jälgisin pikalt ka "ajukirurgia" ning "turbopurustaja" teemasid.
Põhjus, miks võimu juurde tahaks oleks see, et automaat kast on suhteliselt uimane. Ja kõige hullem... onul(sebastian) on minust võimsam kaunitar:wall::wall:
:drive:
võidurelvastumine:headbang:
Tahaks küsida, et kuidas oleks võimalik mu autole pisutki jõudu juurde saada? Tean, et esimese asjana soovitaksite mul otsingut kasutada, kuid ülejäänud samasisulised teemad on enamasti tonniste või küülikute kohta. 9-5 on nagu soiku jäänud. Jälgisin pikalt ka "ajukirurgia" ning "turbopurustaja" teemasid.
Põhjus, miks võimu juurde tahaks oleks see, et automaat kast on suhteliselt uimane. Ja kõige hullem... onul(sebastian) on minust võimsam kaunitar:wall::wall:
:drive:
võidurelvastumine:headbang:
Märgusõnadeks otsingus Trionic 7 ning BSR tuuning...Ajul softi vahetus ja siis :headbang:
terv, teager
terv, teager
uimasuse põhjused tuleks enne selgeks teha.isegi 2,0 lpt pole eriti uimane,kui kõik ok on.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Jupats, võiksid sealt otsida: http://www.saabnet.com/tsn/bb/performance/search.html?query=9-5
Inglise keel sul ju vinge ja jääb ainult otsingusõnu sisestada.
Ehk ma eksin, aga 9-5 tundub natuke liiga uus mudel, et siinsed omanikud seda eriti tuunima kipuksid.
Täiesti pandava ysisajase või tonnise saab juba mõnekümne tuhandega kätte, aga 100t+ massina omanik ehk enne mõtleb nati sügavamalt kui suht riskantse turbotuunimise ette võtab.
Mõtlen just sellist MBC/bleeder -tüüpi tuunimist kui kõige odavamat varianti, kus kasutusel stock soft.
Praegu märja tee ja hiljem lumega (loodetavasti ta lõpuks ikka tuleb, qdwin ootab kah pikisilmi ) on üle 1bar turborõhud täiesti mõttetud. Pole mõtet naelu rehvidest välja loopida, neid läheb ohutuks sõiduks tarvis.
Ja ära põe, kui võimsust praegu vähevõitu. Järgmiseks suveks sebid uue ECU, kusagil lennuväljal paneme masinad joonele ja küll ma siis su ette lasen ;)
Inglise keel sul ju vinge ja jääb ainult otsingusõnu sisestada.
Ehk ma eksin, aga 9-5 tundub natuke liiga uus mudel, et siinsed omanikud seda eriti tuunima kipuksid.
Täiesti pandava ysisajase või tonnise saab juba mõnekümne tuhandega kätte, aga 100t+ massina omanik ehk enne mõtleb nati sügavamalt kui suht riskantse turbotuunimise ette võtab.
Mõtlen just sellist MBC/bleeder -tüüpi tuunimist kui kõige odavamat varianti, kus kasutusel stock soft.
Praegu märja tee ja hiljem lumega (loodetavasti ta lõpuks ikka tuleb, qdwin ootab kah pikisilmi ) on üle 1bar turborõhud täiesti mõttetud. Pole mõtet naelu rehvidest välja loopida, neid läheb ohutuks sõiduks tarvis.
Ja ära põe, kui võimsust praegu vähevõitu. Järgmiseks suveks sebid uue ECU, kusagil lennuväljal paneme masinad joonele ja küll ma siis su ette lasen ;)
MBC`ga võimlemine T-7 puhul saaks üpris huvitav olema.kuna ECU `l hakkab katus sõitma,kuna arvutuslik ja üles krutitud boost normist erinevad,siis päris huvitav oleks teada,kuidas T-7 reageerib.Muidu võiks minu oma peal katsetada,aga Trolli soft ise juba hoopis teisest maailmast.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ma arvan, et kuu kahe pärast olen avatud igasugustele katsetustele. Täpsemalt siis on auto ametlikult ka minu oma. Puht juridiliselt.:facts:
Eks ma kogu ka siis nii kaua raha, et nordicust või maptunist meeneid osta.
:head:
Eks ma kogu ka siis nii kaua raha, et nordicust või maptunist meeneid osta.
:head:
Algselt postitas: Trionic
MBC`ga võimlemine T-7 puhul saaks üpris huvitav olema.kuna ECU `l hakkab katus sõitma,kuna arvutuslik ja üles krutitud boost normist erinevad,siis päris huvitav oleks teada,kuidas T-7 reageerib.Muidu võiks minu oma peal katsetada,aga Trolli soft ise juba hoopis teisest maailmast.
Kusagilt on loetud, et T-7 puhul MBC-st üldse tolku pole. Algoritm olevat seal miskit sellist, et vastavalt gaasipedaali asendile peab teatav kindel kogus õhku mootorisse jõudma ja seda ta siis normaaloludes reguleerib segusiibri ja turborõhu kruttimisega. Kui nüüd rõhk MBC-ga üles ajada, siis (kuna arvestatakse õhu kogust) keerab T-7 rahumeeli segusiibri sellevõrra koomale ja muigab omaette habemesse :P
Tulemuseks lihtsalt turbo mõttetu koormamine, kuna mootorisse seda (r)õhku ikkagi ei lasta.
Trolli puhul tõenäoliselt see graafik lihtsalt järsema tõusuga.
Tonnise T-5 puhul hirmutati kunagi samaga,aga tegelikkus osutus oluliselt lõbusamaks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Suutlikkuse parendamise mõttes on T7 mootor "papist".Ka balanssvõllidega on tõsiseid probleeme siinseal ette tulnud.Selge on see,et kiirusekärbes on sind hammustanud ja natukene juurdekruvimisega sa rahule ei jää.Kõigepealt soovitan Maptuni meenetest keskenduda Wössner sepiskolvidele,Verdi kepsudele,mootori pöörlevate osade dünaamilisele balansile.Jäigemad vedrud ei teeks hüdrotõukuritele paha.(Kindlasti tuleks veenduda vedrude jäikuse võrdsuses.Ilma järelvalveta panevad poisid sokki küll):wise:Edasi on kõik köki-möki
Algselt postitas: triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.
Mis asi siis tonnise ETS on:wall:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: iroman
Suutlikkuse parendamise mõttes on T7 mootor "papist".Ka balanssvõllidega on tõsiseid probleeme siinseal ette tulnud.Selge on see,et kiirusekärbes on sind hammustanud ja natukene juurdekruvimisega sa rahule ei jää.Kõigepealt soovitan Maptuni meenetest keskenduda Wössner sepiskolvidele,Verdi kepsudele,mootori pöörlevate osade dünaamilisele balansile.Jäigemad vedrud ei teeks hüdrotõukuritele paha.(Kindlasti tuleks veenduda vedrude jäikuse võrdsuses.Ilma järelvalveta panevad poisid sokki küll):wise:Edasi on kõik köki-möki
lihtsaim variant kasutada tonnise plokki,see peab muidugi perfektses korras olema.kahjuks nende saadavus väga keeruline kuna svenssonid neist 9-5 mootoreid ehitavad.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Selle kõrval on kasutatud tonnise ploki hind kaduvväike. Jääb veel raha täielikuks kapremondiks. Seda muidugi juhul, kui eesmärgiks ei ole "GTBB3076R(WG) 420HP@2,3bar so far"
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Üldiselt olen Iroman`iga nõus, kuid ma tahaks auto jätta võimaikult originaalseks. Kui olen siin mõelnud nordicu stage 1 peale. Sellest peaks esialgu küll olema. Võib olla ka susada sinna Mitsu turbo.
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.:D
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.:D
Algselt postitas: jupats
Üldiselt olen Iroman`iga nõus, kuid ma tahaks auto jätta võimaikult originaalseks. Kui olen siin mõelnud nordicu stage 1 peale. Sellest peaks esialgu küll olema. Võib olla ka susada sinna Mitsu turbo.
Ma tean ma tean, et nõudmised on pisut imelikud.:D
Peaks piisama, ehh :wise:
Ma mõtlesin ka, et tõstan rõhku kuni maximum 1,0bar'i, yeah right.
Iga ratas veab and then some!
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
No tegelikult oleks mootorikompenentide vahetus ka võimalik. See mille ma välistaks oleks jäigem vedrustus. Praegune vedrustus on hetkel väga hea ja kuna mul selg ka selline haige võitu, siis jäikus ei tee sellele paha. Ma proovisin siin paar kuud tagasi 9-5 Aerot. Mulje oli mega. Kiirendas naq püstol ja istus asfaldi peal nagu tatt aga peale proovimist oli selg valus ja käisin mitu päeva kõveras.:red:
Kõige hullem oli muidugi hiljutine reis Tartu Subaru impreza STi`l. Poole tee peal tahtis nutt peale tulla:P
Kõige hullem oli muidugi hiljutine reis Tartu Subaru impreza STi`l. Poole tee peal tahtis nutt peale tulla:P
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Saab 9-5 2.3t 01-05 185hp
Stage 1 - 220hp 330Nm (243ft-lbs)
* ECU software
* Price: 12 500:- sek
Stage 2 - 240hp 370Nm (273ft-lbs)
* ECU software
* 2.5" Sports exhaust with an oval 4" or double 3" tailpipe/s
* 3.5 Bar (51 PSI) FPR (Fuel Pressure Regulator)
* Price: 20 810:- sek
Isegi Stage 2 oleks veel mõistliku hinnaga.
Stage 1 - 220hp 330Nm (243ft-lbs)
* ECU software
* Price: 12 500:- sek
Stage 2 - 240hp 370Nm (273ft-lbs)
* ECU software
* 2.5" Sports exhaust with an oval 4" or double 3" tailpipe/s
* 3.5 Bar (51 PSI) FPR (Fuel Pressure Regulator)
* Price: 20 810:- sek
Isegi Stage 2 oleks veel mõistliku hinnaga.
Algselt postitas: roomlane
siin vist stage 2 ei eelda stage 1 eelnevat paigaldamist kah.
Kunagi pole eeldanud.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: triibutu
Tonnise (vähemalt enamuse) puhul ei saaks seda skeemi põhimõtteliselt rakendada, kuna eeldab elektrilist segusiibrit. 9-5 puhul on aga ajul vaba voli ka siibriga omatahtsi toimetada.
Mis asi siis tonnise ETS on:wall:
Kirjutasin ju sulgudes "vähemalt enamuse" :facts:
ETS on ikka vähestel tonnistel. Või vähemalt oli selline mulje jäänud...