Tere,
Olen siinset foorumit mõnda aega juba lugenud, kuid mitte sõna võtnud, kuna endal hetkel Saabi-i pole. Minevikus on mul neid 2 tk olnud (1984 900 2D 2.0i ja 1987 900 5D T16) ja hetkel vaatan huviga ringi, et leida endale hobiautoks üks kena 900 klassik.
Küsimus aga selles, et kuigi mind huvitaks automaatkast, siis ei ole foorumis selle kohta palju juttu olnud. Väljamaa foorumitest olen lugenud nii mõndagi negatiivset, kõrged mootori pöörded maanteekiirusel, nigel vastupidavus jne.
Kas seda automaatkasti on võimalik ka miskitmoodi "upgrade-da", et neist ebameeldivustest vabaneda? Olen lugenud, et näiteks manuaalkastidel saab vahetada kettülekande (primary drive) hammasrattaid ja sellega muuta ülekannet jms.
Oleksin väga tänulik asjakohaste arvamuste eest.
tervitades, Andrus
Klassiku automaatkast?
ma ei tea, milliseid väljamaa foorumeid sa oled lugenud, aga
ma ei kirjuta küll alla ühelegi sinu väidetud probleemile;)
ise reisisin kunagi Soomes kõrvalistmel mingi vanema klassikuga ja tundusid ka pöörded kõrged maanteel, samas olen nüüd sõitnud naiseõe 1991. a. softturboga ja ei saanud küll aru, et need pöörded häirivalt kõrged oleksid Eestis lubatud maanteekiirustel.
Ise seal peaülekandes küll midagi vahetama ei hakkaks ja mis puutub sellesse, et vastu ei pea-no peab väga hästi.
Kui oled kõva mootorituunija, siis esimene asi, mis lendab(lisaks plokikaanetihendile või kaanele) on 5-ne käsikast.
Automaat peaks siingi kauem vastu, seda saab katki ainult oma lollusest.
Olen ikka mitmeid aastaid töötanud müügimehena ja mind on alati vihastanud sellised jutud a'la ma olen kuulnud, et....
..räägitakse, et...
Ma küsin alati: on teil isiklik kogemus selle asjaga?
Vastus: ei aga räägitakse, et...
Küsimus: kas sellel, kes räägib on automaatkastiga klassik?
Vastus: ei aga ta kuskilt kuulis...
jne jne
Ehk siis lühike kokkuvõte: proovi järele, siis tead oma kogemusest rääkida:thumb:
ma ei kirjuta küll alla ühelegi sinu väidetud probleemile;)
ise reisisin kunagi Soomes kõrvalistmel mingi vanema klassikuga ja tundusid ka pöörded kõrged maanteel, samas olen nüüd sõitnud naiseõe 1991. a. softturboga ja ei saanud küll aru, et need pöörded häirivalt kõrged oleksid Eestis lubatud maanteekiirustel.
Ise seal peaülekandes küll midagi vahetama ei hakkaks ja mis puutub sellesse, et vastu ei pea-no peab väga hästi.
Kui oled kõva mootorituunija, siis esimene asi, mis lendab(lisaks plokikaanetihendile või kaanele) on 5-ne käsikast.
Automaat peaks siingi kauem vastu, seda saab katki ainult oma lollusest.
Olen ikka mitmeid aastaid töötanud müügimehena ja mind on alati vihastanud sellised jutud a'la ma olen kuulnud, et....
..räägitakse, et...
Ma küsin alati: on teil isiklik kogemus selle asjaga?
Vastus: ei aga räägitakse, et...
Küsimus: kas sellel, kes räägib on automaatkastiga klassik?
Vastus: ei aga ta kuskilt kuulis...
jne jne
Ehk siis lühike kokkuvõte: proovi järele, siis tead oma kogemusest rääkida:thumb:
Isiklik kogemus:
1. käik - foori tagant ei saa "ketsi vilistada" kuna turbo rakendub kuskil 2K pöörde juures ja seni sa venid ja ootad teda
2-3 käik linnas päris hea, kicdown normaalne ja minekut jätkub
3. käik - maanteel sõites 90'nga, pöörded kuskil 3K juures, 110-120nga sõites 3,5K juures; rohkem eriti ei kannata, möödasõites siiski pöörded ka kuskil 4,5K juures.
Linnas tahaks vingemat minekut 1. käiguga ja maanteel oleks hädasti vaja juurde 4ndat käiku.
Kui kellelgil vihjeid 1 käigu osas, siis kuulan meelsasti.
terv, teager
1. käik - foori tagant ei saa "ketsi vilistada" kuna turbo rakendub kuskil 2K pöörde juures ja seni sa venid ja ootad teda
2-3 käik linnas päris hea, kicdown normaalne ja minekut jätkub
3. käik - maanteel sõites 90'nga, pöörded kuskil 3K juures, 110-120nga sõites 3,5K juures; rohkem eriti ei kannata, möödasõites siiski pöörded ka kuskil 4,5K juures.
Linnas tahaks vingemat minekut 1. käiguga ja maanteel oleks hädasti vaja juurde 4ndat käiku.
Kui kellelgil vihjeid 1 käigu osas, siis kuulan meelsasti.
terv, teager
Tänud, teager, infi jagamise eest. Eks ma seepärast küsimuse tõstatasin, et endal kogemus puudub.
Niipalju kui 900aero.com ja uksaabs.co.uk foorumites klassiku automaatidest juttu leidsin, siis enamus teemasid käsitleb seda, kuidas automaati manuaali vastu vahetada, ju on siis põhjust....
Üks arvamus näiteks ka UK saidilt:
http://www.uksaabs.co.uk/viewtopic.php?t=8202
900aero.com saidilt võib leida, et ka automaatkastidel on 2 erinevat primaarülekande varianti, milline, selgub seerianumbrist:
http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
Niipalju kui 900aero.com ja uksaabs.co.uk foorumites klassiku automaatidest juttu leidsin, siis enamus teemasid käsitleb seda, kuidas automaati manuaali vastu vahetada, ju on siis põhjust....
Üks arvamus näiteks ka UK saidilt:
http://www.uksaabs.co.uk/viewtopic.php?t=8202
900aero.com saidilt võib leida, et ka automaatkastidel on 2 erinevat primaarülekande varianti, milline, selgub seerianumbrist:
http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
SaabCentral Foorumist on üks kodanik enda sõnul suutnud teha automaatkasti talutavaks, kahjuks ise ei oska kommenteerida...
terv, teager
Per his recommendation, he put in a 3 bar fuel regulator and a Porsche turbo bypass and tweaked the timing and such. The result has been great. The car has gone from a slug untill the turbo kicked in to completely respectable off the line and then vroooom when the turbo kicks in
terv, teager
teager,vääne tuleb lihtsalt allapoole tuua ja auto fpt`ks teha lihtsate vahenditega.(hea,kui sul 50% alles on orig.võimsusest)
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
teager,vääne tuleb lihtsalt allapoole tuua ja auto fpt`ks teha lihtsate vahenditega.(hea,kui sul 50% alles on orig.võimsusest)
Ma haistan vedrusid siin wastegate'le :)
Hetkel on klassiku base boost 0.2 bari ainult - by default peaks see vist olema 0.4?
terv, teager
Nii ta on,väsinud kõik.Tuleks karmikäeliselt pöidlakruvisid pingutada.:head:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
Nii ta on,väsinud kõik.Tuleks karmikäeliselt pöidlakruvisid pingutada.:head:
:evil: :evil: :evil:
Niih, wastegate vedrutatud, nägu naerul, minek nagu raketil, pisar tuleb lausa silma...ja esimesed cutoffid klassikuga ka käes :drink:
terv, teager
sul ainult paar näpuliigutust cut-offi eiramiseks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Ma saan aru, et 1. käigu uimasuse küsimus sai sellega lahendatud?
Aga 3 käiguga kõrgete pöörete asi on ikka sama. Huvitav milline primaarülekanne su aut. kastil on teager? nr 3 või nr 4?
Mis veel aitaks, suuremad rattad :freak: :freak:
Aga 3 käiguga kõrgete pöörete asi on ikka sama. Huvitav milline primaarülekanne su aut. kastil on teager? nr 3 või nr 4?
Mis veel aitaks, suuremad rattad :freak: :freak:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
max.väände allapoole viimine mõjub kogu pööretevahemikus selliste meetoditega.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989