Klassiku automaatkast?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#1

R Dets 08, 2006 22:21

Tere,

Olen siinset foorumit mõnda aega juba lugenud, kuid mitte sõna võtnud, kuna endal hetkel Saabi-i pole. Minevikus on mul neid 2 tk olnud (1984 900 2D 2.0i ja 1987 900 5D T16) ja hetkel vaatan huviga ringi, et leida endale hobiautoks üks kena 900 klassik.

Küsimus aga selles, et kuigi mind huvitaks automaatkast, siis ei ole foorumis selle kohta palju juttu olnud. Väljamaa foorumitest olen lugenud nii mõndagi negatiivset, kõrged mootori pöörded maanteekiirusel, nigel vastupidavus jne.

Kas seda automaatkasti on võimalik ka miskitmoodi "upgrade-da", et neist ebameeldivustest vabaneda? Olen lugenud, et näiteks manuaalkastidel saab vahetada kettülekande (primary drive) hammasrattaid ja sellega muuta ülekannet jms.

Oleksin väga tänulik asjakohaste arvamuste eest.

tervitades, Andrus
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#2

R Dets 08, 2006 22:48

ma ei tea, milliseid väljamaa foorumeid sa oled lugenud, aga
ma ei kirjuta küll alla ühelegi sinu väidetud probleemile;)

ise reisisin kunagi Soomes kõrvalistmel mingi vanema klassikuga ja tundusid ka pöörded kõrged maanteel, samas olen nüüd sõitnud naiseõe 1991. a. softturboga ja ei saanud küll aru, et need pöörded häirivalt kõrged oleksid Eestis lubatud maanteekiirustel.
Ise seal peaülekandes küll midagi vahetama ei hakkaks ja mis puutub sellesse, et vastu ei pea-no peab väga hästi.

Kui oled kõva mootorituunija, siis esimene asi, mis lendab(lisaks plokikaanetihendile või kaanele) on 5-ne käsikast.
Automaat peaks siingi kauem vastu, seda saab katki ainult oma lollusest.

Olen ikka mitmeid aastaid töötanud müügimehena ja mind on alati vihastanud sellised jutud a'la ma olen kuulnud, et....
..räägitakse, et...
Ma küsin alati: on teil isiklik kogemus selle asjaga?
Vastus: ei aga räägitakse, et...
Küsimus: kas sellel, kes räägib on automaatkastiga klassik?
Vastus: ei aga ta kuskilt kuulis...

jne jne

Ehk siis lühike kokkuvõte: proovi järele, siis tead oma kogemusest rääkida:thumb:
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#3

R Dets 08, 2006 22:50

Klassiku kastid olid kuni tootmise lõpuni ainult 3 käigulised. (parandage kui eksin)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#4

R Dets 08, 2006 22:54

Isiklik kogemus:

1. käik - foori tagant ei saa "ketsi vilistada" kuna turbo rakendub kuskil 2K pöörde juures ja seni sa venid ja ootad teda
2-3 käik linnas päris hea, kicdown normaalne ja minekut jätkub
3. käik - maanteel sõites 90'nga, pöörded kuskil 3K juures, 110-120nga sõites 3,5K juures; rohkem eriti ei kannata, möödasõites siiski pöörded ka kuskil 4,5K juures.

Linnas tahaks vingemat minekut 1. käiguga ja maanteel oleks hädasti vaja juurde 4ndat käiku.

Kui kellelgil vihjeid 1 käigu osas, siis kuulan meelsasti.

terv, teager
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

R Dets 08, 2006 23:47

Tänud, teager, infi jagamise eest. Eks ma seepärast küsimuse tõstatasin, et endal kogemus puudub.

Niipalju kui 900aero.com ja uksaabs.co.uk foorumites klassiku automaatidest juttu leidsin, siis enamus teemasid käsitleb seda, kuidas automaati manuaali vastu vahetada, ju on siis põhjust....

Üks arvamus näiteks ka UK saidilt:

http://www.uksaabs.co.uk/viewtopic.php?t=8202

900aero.com saidilt võib leida, et ka automaatkastidel on 2 erinevat primaarülekande varianti, milline, selgub seerianumbrist:

http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#6

R Dets 08, 2006 23:54

SaabCentral Foorumist on üks kodanik enda sõnul suutnud teha automaatkasti talutavaks, kahjuks ise ei oska kommenteerida...


Per his recommendation, he put in a 3 bar fuel regulator and a Porsche turbo bypass and tweaked the timing and such. The result has been great. The car has gone from a slug untill the turbo kicked in to completely respectable off the line and then vroooom when the turbo kicks in


terv, teager
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

L Dets 09, 2006 0:42

teager,vääne tuleb lihtsalt allapoole tuua ja auto fpt`ks teha lihtsate vahenditega.(hea,kui sul 50% alles on orig.võimsusest)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#8

L Dets 09, 2006 0:57

Algselt postitas: Trionic
teager,vääne tuleb lihtsalt allapoole tuua ja auto fpt`ks teha lihtsate vahenditega.(hea,kui sul 50% alles on orig.võimsusest)


Ma haistan vedrusid siin wastegate'le :)

Hetkel on klassiku base boost 0.2 bari ainult - by default peaks see vist olema 0.4?

terv, teager
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

L Dets 09, 2006 0:59

Nii ta on,väsinud kõik.Tuleks karmikäeliselt pöidlakruvisid pingutada.:head:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#10

P Dets 10, 2006 0:44

Algselt postitas: Trionic
Nii ta on,väsinud kõik.Tuleks karmikäeliselt pöidlakruvisid pingutada.:head:


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Niih, wastegate vedrutatud, nägu naerul, minek nagu raketil, pisar tuleb lausa silma...ja esimesed cutoffid klassikuga ka käes :drink:

terv, teager

Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#11

P Dets 10, 2006 7:22

sul ainult paar näpuliigutust cut-offi eiramiseks.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#12

P Dets 10, 2006 10:52

Ma saan aru, et 1. käigu uimasuse küsimus sai sellega lahendatud?

Aga 3 käiguga kõrgete pöörete asi on ikka sama. Huvitav milline primaarülekanne su aut. kastil on teager? nr 3 või nr 4?

Mis veel aitaks, suuremad rattad :freak: :freak:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

P Dets 10, 2006 11:58

max.väände allapoole viimine mõjub kogu pööretevahemikus selliste meetoditega.
Vasta