Forge bypass versus Bosch bypass. Mõõtmistulemused.

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

N Jaan 04, 2007 11:28

Turbopurustamise teemas sai ääriveeri bypassi kirumist alustatud.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3492&page=6#pid47421
Tegin natuke täpsemaid mõõtmisi, et Forge ja Saabi standardse klapi erinevustest paremini sotti saada. Imiteerisin gaasipedaali lahti laskmist, st. suurest august tuleb turbo ülerõhk peale, väiksest gaasiklapi tagune rõhk või vaakum. Kui gaas lahti lasta puhub turbo inertsist edasi, seetõttu on enne gaasiklappi surve, peale klappi aga vaakum. Auto hakkab jõnksutama. Mingisuguse piirini saab klapi avanemisega mängides auto dünaamikat käiguvahetusel parandada.

Boschi standard bypassi avanemise rõhud:
Ilma vaakumvoolikuta avaneb 0,45 bar puhul.
Sisendrõhk 1,0bar, vaakumvoolikus rõhu vähendades 0,3bar, rõhu tõstes sulgub 0,4bar. Omapärane erinevus.
Sisendrõhk 1,5bar, vaakumvoolikus 1,0 bar (oi kuidas midagi punnitab küljepealt välja)

Forge bypassi (virutatud Trionicu Trollilt) avanemise rõhud.
Ilma vaakumvoolikuta avaneb 0,45 bar puhul.
Sisendrõhk 1,0bar, vaakumvoolikus 0,15 bar
Sisendrõhk 1,5bar, vaakumvoolikus 0,25-0,3 bar!!! Seega kannatab välja pea 0,75 bar madalamat rõhku enne kui avanema hakkab!.

Forge bypass näeb selline välja nagu fotol. Otse teda reguleerida ei saa, ainult erinevate vedrudega mängides saab katsetada. Membraani asemel on kolb. Arvasin et seisuhõõrdejõud võib tulemust mõjutada, kuid tundub et mitte.

Lisatud failid
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

N Jaan 04, 2007 11:29

Siin fotol on näha kuidas Boschi klapi sees midagi koledalt punnitab.

Lisatud failid
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#3

N Jaan 04, 2007 11:58

Forgel on pakkuda ka veel selline, krutitav bypass:

Pilt

Type RS Valve - Recirculating

Pole vedrudega jamamist ja kui tunned, et vaja oleks natuke rohkem, siis lähed ja keerad kapoti alt :) Maksab ta 50£ rohkem kui vedrudega variant.

Kuidas seda bypassi üldse reguleeritakse, mispidi tuleks kruttida/jäigemad pehmemad vedrud panna, et turbo lagi vähendada/spoolupi kiirendada?

Sisend tuleb väiksest vaakumvoolikust, öeldakse klapile, et avane, lase liigne rõhk välja.. Mispidi tuleb seda klappi kruttida/jäigemat või pehmemat vedru panna, et turbo oleks kohe jälle valmis ning jõud taga masinal???


terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

N Jaan 04, 2007 12:07

Mida vedelamad vedrud, seda väiksema rõhuerinevuse juures lastakse ülerõhk kosmosesse. Edasi hakkab mõjutama vedru pikkus, klapi pindala jne.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#5

N Jaan 04, 2007 16:26

Kas midagi sellist võiks oma turbole esimesena peale kruttida, või peaks mõtlema BOV peale? Mul see mitsu turbo.
Sent from my Monte Carlo using B236
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 04, 2007 19:07

BOV`ga saad lärmi juurde,muus osas tavarõhkudel sõites mingit vahet neil pole.
By-pass natuke asisem lahendus.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#7

N Jaan 04, 2007 21:01

mille poolest BP parem oleks? BOV laseb kõik õhu välja, aga mida teeb BP? Kas see minu mittetuunitud autole mingit effekti annab? Või eeldab see ennem mingeid muid arendusi?
Sent from my Monte Carlo using B236
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 04, 2007 22:01

Herr Qdwin oli väga lahke Forge bypassi laiali lammutama ja andis võimaluse mõned spioonifotod teha :P

terv, teager

Lisatud failid
Vasta