Turbopurustamise teemas sai ääriveeri bypassi kirumist alustatud.
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3492&page=6#pid47421
Tegin natuke täpsemaid mõõtmisi, et Forge ja Saabi standardse klapi erinevustest paremini sotti saada. Imiteerisin gaasipedaali lahti laskmist, st. suurest august tuleb turbo ülerõhk peale, väiksest gaasiklapi tagune rõhk või vaakum. Kui gaas lahti lasta puhub turbo inertsist edasi, seetõttu on enne gaasiklappi surve, peale klappi aga vaakum. Auto hakkab jõnksutama. Mingisuguse piirini saab klapi avanemisega mängides auto dünaamikat käiguvahetusel parandada.
Boschi standard bypassi avanemise rõhud:
Ilma vaakumvoolikuta avaneb 0,45 bar puhul.
Sisendrõhk 1,0bar, vaakumvoolikus rõhu vähendades 0,3bar, rõhu tõstes sulgub 0,4bar. Omapärane erinevus.
Sisendrõhk 1,5bar, vaakumvoolikus 1,0 bar (oi kuidas midagi punnitab küljepealt välja)
Forge bypassi (virutatud Trionicu Trollilt) avanemise rõhud.
Ilma vaakumvoolikuta avaneb 0,45 bar puhul.
Sisendrõhk 1,0bar, vaakumvoolikus 0,15 bar
Sisendrõhk 1,5bar, vaakumvoolikus 0,25-0,3 bar!!! Seega kannatab välja pea 0,75 bar madalamat rõhku enne kui avanema hakkab!.
Forge bypass näeb selline välja nagu fotol. Otse teda reguleerida ei saa, ainult erinevate vedrudega mängides saab katsetada. Membraani asemel on kolb. Arvasin et seisuhõõrdejõud võib tulemust mõjutada, kuid tundub et mitte.
Forge bypass versus Bosch bypass. Mõõtmistulemused.
Forgel on pakkuda ka veel selline, krutitav bypass:
Type RS Valve - Recirculating
Pole vedrudega jamamist ja kui tunned, et vaja oleks natuke rohkem, siis lähed ja keerad kapoti alt Maksab ta 50£ rohkem kui vedrudega variant.
Kuidas seda bypassi üldse reguleeritakse, mispidi tuleks kruttida/jäigemad pehmemad vedrud panna, et turbo lagi vähendada/spoolupi kiirendada?
Sisend tuleb väiksest vaakumvoolikust, öeldakse klapile, et avane, lase liigne rõhk välja.. Mispidi tuleb seda klappi kruttida/jäigemat või pehmemat vedru panna, et turbo oleks kohe jälle valmis ning jõud taga masinal???
terv, teager
Type RS Valve - Recirculating
Pole vedrudega jamamist ja kui tunned, et vaja oleks natuke rohkem, siis lähed ja keerad kapoti alt Maksab ta 50£ rohkem kui vedrudega variant.
Kuidas seda bypassi üldse reguleeritakse, mispidi tuleks kruttida/jäigemad pehmemad vedrud panna, et turbo lagi vähendada/spoolupi kiirendada?
Sisend tuleb väiksest vaakumvoolikust, öeldakse klapile, et avane, lase liigne rõhk välja.. Mispidi tuleb seda klappi kruttida/jäigemat või pehmemat vedru panna, et turbo oleks kohe jälle valmis ning jõud taga masinal???
terv, teager
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Mida vedelamad vedrud, seda väiksema rõhuerinevuse juures lastakse ülerõhk kosmosesse. Edasi hakkab mõjutama vedru pikkus, klapi pindala jne.
BOV`ga saad lärmi juurde,muus osas tavarõhkudel sõites mingit vahet neil pole.
By-pass natuke asisem lahendus.
By-pass natuke asisem lahendus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
mille poolest BP parem oleks? BOV laseb kõik õhu välja, aga mida teeb BP? Kas see minu mittetuunitud autole mingit effekti annab? Või eeldab see ennem mingeid muid arendusi?
Sent from my Monte Carlo using B236