1. leht 1-st

Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: K Apr 01, 2020 10:17
Postitas trk
Tere

Palun Saabiklubi liikmetelt abi välja valida üks 'pommikindlamaid' mootoreid Saabi pealt.
Mootor ei läheks Saabi kerele ning olen Saabi maailmas üsna võhik, seetõttu otsustasin teema teha siia. Eestis ei ole Saabi mootorite kasutamine tagaveoliste puhul väga populaarne, pigem jäävad sellised teostused välismaa ridadesse ja siin Eestis ei väärtustata neid mootoreid millegi tõttu nii palju.

Kas tasuks eelistada pigem vanakooli Saabidelt turbomootoreid (B204/B205?) või pigem vaadata uuemate poole (2000+ a ja B235?)?
Hetkel valikus üks 184kw B235R, tuleks Saab 9-5 pealt (2004 a väljalase) ja üks 2.0T 125kW (1996 väljalase). Viimast valikut peaks kindlasti kaasa aitama, esimest esialgu ei peaks. Seega kas pigem aidata kaasa vanakooli mootorit või pigem sõita originaalseades võimsamaga võttes arvesse nende mootorite vastupidavust?

Kas ka uuematel Saabi mootoritel (B235R 184kW) ei teki probleeme juhtmestikuga st mootori käivatamiseks-töötamiseks piisab juhtmestikust või kas Trionic 7 peab suhtlema ka ülejäänud 'Saabi kerega'?

Kindlasti tekib järk-järgult ka veel küsimusi, aga eelkõige ootaks nendele küsimustele Saabi inimestelt vastused ära.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: K Apr 01, 2020 10:19
Postitas trk
Lisaks mõlemad mootorikomplektid tuleks automaatkastiga, kas Saabi puhul on manuaaliks tegemine just aju-juhtmestiku mõttes teostatav ja aju ei vaja mingeid erisignaale selle jaoks? Pöördeid ei jää piirama (MB mootoritel on see probleem, et kui ei saa signaale standalone juhtmestiku puhul, siis pöörded näiteks üle 4k RPM ei lähe).

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: K Apr 01, 2020 10:46
Postitas saabu14jr
Vastupidavus on parem b2×4 mootoritel.

Teisele autole aretamiseks on t5 kõvasti lihtsam kui t7. T7l on muidugi omad eelised t5 ees, kuid mitte jõudluse kohapealt. Minu teada kasutavad vähesed convertimisel b2×5 mootorit just nende elektroonika keerukuse ja halva vastupidavuse poolest.

T5l aju ei vaja mingeid erilisi signaale automaadi puhul.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: K Apr 01, 2020 17:56
Postitas 13piisab
...ja et arusaam "vanadest" ja "uutest" oleks õige ning B205 ja B235 oleks ikka sama põlvkond ( ;) ), tasub läbi diagonaalida nt wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine

Trionic7 on mu arusaamas tüütult integreeritud ülejäänud masinaga. Mul kah mäda kere peal B235 tehnika, mis sobiks rohkemate vedavate sildadega Ooplile, aga võimalik, et täpsemal uurimisel kasutan vaid raua-osa.
Igatahes ole lahke leide ja järeldust ning progressi kajastama! 🙂

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: K Apr 01, 2020 19:05
Postitas ARZT
Sportlikust huvist küsin, et miks just Saabi mootor, kuigi ei tea neist midagi eriti? 2x4 kannatab rohkem pauku ja sealt saab ka rohkem kätte stock sisuga kui 2x5

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: K Apr 01, 2020 20:06
Postitas wilddog
B206 - mootori tuneup ja twinscroll turbo. 300+ Kw võimalik saada.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 8:52
Postitas trk
ARZT kirjutas:
K Apr 01, 2020 19:05
Sportlikust huvist küsin, et miks just Saabi mootor, kuigi ei tea neist midagi eriti? 2x4 kannatab rohkem pauku ja sealt saab ka rohkem kätte stock sisuga kui 2x5
Odav, tehasest turboga ning kiidetud mootor. Tehasest vabalthingava mootori (BMW R6 jne) turbotamine ei ole just odav lõbu, kui tahta korralikult teha. Best bang for the buck?
13piisab kirjutas:
K Apr 01, 2020 17:56
...ja et arusaam "vanadest" ja "uutest" oleks õige ning B205 ja B235 oleks ikka sama põlvkond ( ;) ), tasub läbi diagonaalida nt wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saab_H_engine

Trionic7 on mu arusaamas tüütult integreeritud ülejäänud masinaga. Mul kah mäda kere peal B235 tehnika, mis sobiks rohkemate vedavate sildadega Ooplile, aga võimalik, et täpsemal uurimisel kasutan vaid raua-osa.
Igatahes ole lahke leide ja järeldust ning progressi kajastama! 🙂
Tõsi, minu viga (B2x5 on siiski uuem põlvkond). Võtsin siiski ette riski ning katsumuse ja tõin siiski ära B235R doonoriks. Eks näha, kuidas sujub ning eks järk-järgult hakkan kajastama ka foorumis seda.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 9:05
Postitas ARZT
Nüüd sebi B234 ka kui 235 laiali peaks lendama :D Alumine ots vahetatav. Nii mõnigi 9-5 sõidab tonnise plokiga

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 9:35
Postitas saabu14jr
Ega juhuslikult doonoriks pole hõbedane aero sedaan?

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 10:49
Postitas I-Vaari
Ega ka ju V6 bensiinimootoritel viga pole , annab tehasesisuga päris palju vöimu sealt välja vötta. Vastupidavad on köik mootorid mida eii lasta üle kuumeneda ega ölipuuduses vaevelda... ja hoitakse sodikäppadest "automehaanikute" sörmed mootorist eemal. :)

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 15:25
Postitas Piktor
Nii B2x4 kummardajad, Mis on siis suurem erinevus 2x5 ees? sest peale kolbide ja nukkade ma praegu laua peal küll erinevust ei näe...
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 15:38
Postitas trk
Piktor kirjutas:
N Apr 02, 2020 15:25
Nii B2x4 kummardajad, Mis on siis suurem erinevus 2x5 ees? sest peale kolbide ja nukkade ma praegu laua peal küll erinevust ei näe...
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??
S9K teema lugesin riburadapidi läbi juba Trionictuning foorumis. Kahju, et rohkem materjale pole selle kohta ning Eestis foorumites ka tühjus.
Igastahes B235R hoovil ja eks läheb see käiku lähiajal.

Kuidas karteri lahendasite tagaveol? Homemade või kuivkarter ikkagi?

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 15:42
Postitas Piktor
Noo algselt oli meil custom karter, aga nüüd viimane lõpp võiks juba peal olla kuivkarteri süsteem. Tegelikult töötaks ka custom karter, aga tuleks pöördseinad vahele teha. Ma muidugi ei tea mis asjale sa seda mootorit istutad. Nissanil ei saanud enam väga mootorit allapoole viia.
Helista kui tahad inffi

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 02, 2020 21:19
Postitas ARZT
Piktor kirjutas:
N Apr 02, 2020 15:25
Nii B2x4 kummardajad, Mis on siis suurem erinevus 2x5 ees? sest peale kolbide ja nukkade ma praegu laua peal küll erinevust ei näe...
Ühesõnaga maarjamaal meil paar saabimootoriga tagaveolist isendit on, olen ka ühe valmimisega natuke seotud. 300hobust võtad stock B205-st ka vabalt välja.
S9K kus sa oled??
Ei kummarda kellegi ees :D aga klapivarred peenemad, ei tea kas see erilist tähtsust omab. Vänt vist on ka pehmem kuna see põhiline, miks tonnise plokk pannakse 9-5 le(vänt kõver ja vänt kõver). Materjali kokkuhoid igalt poolt.
Maptun pakub näiteks 2x4 mootorile kangemaid pakette kui 2x5- le. Ilmselt põhjusega. 345hp/480nm. vs 470hp/580nm. 9000 kasuks. Vaatasin manuaalkastiga masinaid ja bensiiniga. 9--5-le pakutakse ka bio powerit ja seal numbrid veidi suuremad- 360hp/520 nm.
300 hobust võid absoluutselt igast mootorist vabalt välja võtta, kui pappi on :)
Püha ja ainsat tõde ei kuuluta vaid räägin mis kõrvu ja silmi on jäänud.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: R Apr 03, 2020 13:44
Postitas Piktor
Seal 2x4 mootoril on teatavaid eripärasid, miks seal vänt kõveraks ei lähe, 2x5 vändad ei lähe niisama kõveraks, puhas hooldamatuse teema.
Jah, B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi. AGA pane sepiskolb sisse ja pole probleemi 600hp ja anna minna.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: R Apr 03, 2020 16:57
Postitas ARZT
Piktor kirjutas:
R Apr 03, 2020 13:44
Seal 2x4 mootoril on teatavaid eripärasid, miks seal vänt kõveraks ei lähe, 2x5 vändad ei lähe niisama kõveraks, puhas hooldamatuse teema.
Jah, B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi. AGA pane sepiskolb sisse ja pole probleemi 600hp ja anna minna.

Absoluutselt ei taha vaielda kuid siiski on B2x4 pommikindlam, sest probleeme esineb vähem. 600hp pole ka B2x4 puhul mingi probleem. Hobuste hulga määrab rahakoti paksus või füüsiline lagi. Mosse mootorist võeti ka 600 hp välja aga palju seal mosset enam oli :)
Seleta siis miks B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi? Sellel peab ju mingi põhjus olema

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: R Apr 03, 2020 22:11
Postitas S9K
Ma siin. Tervitus. Vahepeal ikka kiikan Viimased 24h postitused. B236 for the win, eksju. B2x5 kolvid pehmed. Mõrad tulevad kergelt sisse. B2x5 plokikaas voolab paremini ilmselt just peenemate klapivarte tõttu. Ja liigse väljalaske kuumusega võib mõni murduda. R kaanel peaks mingit teist sorti väljalaske klapid olema. Ma kasutan ka T7 kaant. Minu arust on kõige suurem tapja õlituse puudulikkus. Kõik üleliigne tuleks kinni panna ja eemaldada. Kuna sa driftika teemat lugenud, siis tead, et ma puurisin plokil kõik kanalid suuremaks ja loomulikult kuivkarter. Ma kolisin hiljuti pärnu ja pole oma autoga tegeleda jõudnud. Mul on see suur custom ustega õlivann isegi alles ma usun. Kui sa mootori piki paned, siis tekib küsimus kuidas õli kaane tagant otsast alla tagasi jõuab? Seal ainult üks pisike ava alla voolamiseks ja siis voolab ka õlivõtturist võimalikult kaugele õlivanni taha otsa. Risti mootoril võiks õlikogus suurem olla ja mingid vaheseinad. Õlifiltri üle tasub ka mõelda. Ma pole uurinud aga kas Saabi õlifiltril mõõdavoolu klapp on? Et suuremal rõhul laseb õli filtrist mööda, muidu võib kuivale jääda.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: L Apr 04, 2020 19:32
Postitas Pootsman
S9K kirjutas:
R Apr 03, 2020 22:11
Kui sa mootori piki paned, siis tekib küsimus kuidas õli kaane tagant otsast alla tagasi jõuab? Seal ainult üks pisike ava alla voolamiseks ja siis voolab ka õlivõtturist võimalikult kaugele õlivanni taha otsa.
See mure on ka Nissani CA18DET mootoril, kodanik kes minu pooliku S13 projekti ära ostis kunagi tegi kaks lisa väljavõtet plokikaanest ja juhtis õli läbi torude alla karterisse tagasi.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: L Apr 11, 2020 23:50
Postitas timutit
Piktor kirjutas:
R Apr 03, 2020 13:44
Seal 2x4 mootoril on teatavaid eripärasid, miks seal vänt kõveraks ei lähe, 2x5 vändad ei lähe niisama kõveraks, puhas hooldamatuse teema.
Jah, B2x5 saabki pakkuda lahjemat softi. AGA pane sepiskolb sisse ja pole probleemi 600hp ja anna minna.
Kas Sa tahaksid nendest 2x4 mootorite eripäradest , miks vändad kõveraks ei lähe , rohkem rääkida ? Ja mitte stiilis , et kuugelda. Ja mitte vastates - see nii jahutud teema , jne.

Ma saadan Sulle ka PS- i , et ups ei näinud vms.


:shock: :shock: :shock: :shock:

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 23, 2020 12:08
Postitas Piktor
Õlitus kanalid on 2x4 suuremad.
Googelda ka ikka :) Ei pea insener olema selle jaoks, inimesed on läbi käinud selle tee. Miks ma pean sulle seda tõestama siin :D
2x5 vänt ei lähe lambist kõveraks. Võta tootekood 2x5 vända pealt ja võrdle 2x4 vända koodiga. sama number ju :)

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 23, 2020 13:25
Postitas timutit
Piktor kirjutas:
N Apr 23, 2020 12:08
Õlitus kanalid on 2x4 suuremad.
Googelda ka ikka :) Ei pea insener olema selle jaoks, inimesed on läbi käinud selle tee. Miks ma pean sulle seda tõestama siin :D
2x5 vänt ei lähe lambist kõveraks. Võta tootekood 2x5 vända pealt ja võrdle 2x4 vända koodiga. sama number ju :)
Rahu , ainult rahu. Ei mulle ei peagi midagi tõestama.Teemaautorile on seda infot vaja. Väidetavalt :-) ....
Kuna ma olen neid mootoreid palju näinud ja lahti lammutanud , ka kokku pannud ja see asi oli mulle SUUREKS uudiseks , et mingi eripära on mootoril , miks vänt kõveraks ei lähe. Selle peale esitasingi küsimuse. Ma tahan ka teada , et end harida.

Ja elu on näidanud, et tavaliselt öeldakse , et kuugelda , siis selle ma ka kirja panin , et see ei aita. ANNA INFOT!!!!. Kui kuuglist hakata tarkusi taga ajama, siis ei jõua mitte kuhugi.Seal räägivad KEENJUSED sellist sodi suust välja , et hoia mütsi kinni.

Seega ole hea japalun räägi ikka täpsemal , kus kohas ja milised õlituskanalid on sellel 2x4 mootoril suuremad.

Re: Saabi vastupidavaim mootor ja nõuanded

Postitatud: N Apr 23, 2020 15:20
Postitas Trionic
Paraku ei ole isegi minusugune profaan suutnud 2X5 vers. 2X4 mootoriplokkidel õlikanalite mõõtudes vahet teha, samuti õlipumba jõudluses. Veider ju. Seda, et 2X5 esimese versiooni plokkidel oli seoses EuroX standarditega vastavusse viimiseks rikutud 2X4 ideaalselt toimiv karterituulutus tean ma ka ilma kooklit kasutamata. Propellerisse lähevad need malmkärakad nii 2X4, kui 2X5 puhul. Esimese puhul harvem, aga v.võllid kõverduvad ikkagi sarnaselt. V.võlli joonhoonimist meil vist tänaseni keegi ei teosta. Viimane 2X4 plokk, millise lihvimisele saatsin oli 0,1 mm. propelleris vändatasapinna suhtes.