9000 2,0FPT jõud kadunud

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#1

T Veebr 20, 2007 17:11

Antud isend sattunud minu kätesse alles hiljuti, seepärast ei tea mis ja kuidas enne oli, aga fakt on see et minu teine 20a. vana vabalthingav 2,0 on lausa rakett selle fpt korval. Symtomid sellised, et kiirendades turbo kell yle kolmandiku kollase ei liigu, paras susin saadb ainult kiirenduse yritust. Sooja mootoriga asi natuke nagu paraneks, aga mingit tommet ega turbo sekkumist kyll tunda ei ole. Voolikud ja muud kummitooted tunduvad esmapilgul terved olevat, aga kindlasti on mingi loogiline järjekord ja pohimote mida ja kuidas ise kontrollida saaks. Tundub et probleeme on siin rohkem kui yks ja Trionicu kylastamisega lopeb see nagunii, aga lihtsalt tahaks end selles turbo ja SAABi asjanduses rohkem harida, sest see SAABit6bi tundub täiest ravimatu haigus olema.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#2

T Veebr 20, 2007 17:16

1. Kõik vaakumvoolikud asendada silikoonvoolikutega
2. Wastegate vedrutada või osta uus wastegate
3. Osta uus BPC klapp või asendada bleederiga

Need kolm asja teevad imet turbomasina juures :thumb:

terv, teager
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

T Veebr 20, 2007 17:45

Kindlasti tasuks enne igast asju ehitamist teadja meestele näidata anda. Nemad oskavad sulle kiirelt öelda, mida tuleks ning mis järjekorras vahetama hakata. Usu mind 2.0 Liigub vägagi erksalt. Tean seda oma masina kohapealtki. :evil:
Iga ratas veab and then some!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

T Veebr 20, 2007 18:04

Algselt postitas: teager
2. Wastegate vedrutada või osta uus wastegate
See asi ikkagi wastegate actuator on, millele te vedrusid lisate...;)

Kui sul ikka hirmus susin kaasneb, siis ehk on ikkagi mõni punn kusagilt eest ära. WG lahtises asendis kinni jäänud vms.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

T Veebr 20, 2007 20:40

Algselt postitas: tonisk
Antud isend sattunud minu kätesse alles hiljuti, seepärast ei tea mis ja kuidas enne oli, aga fakt on see et minu teine 20a. vana vabalthingav 2,0 on lausa rakett selle fpt korval. Symtomid sellised, et kiirendades turbo kell yle kolmandiku kollase ei liigu, paras susin saadb ainult kiirenduse yritust. Sooja mootoriga asi natuke nagu paraneks, aga mingit tommet ega turbo sekkumist kyll tunda ei ole. Voolikud ja muud kummitooted tunduvad esmapilgul terved olevat, aga kindlasti on mingi loogiline järjekord ja pohimote mida ja kuidas ise kontrollida saaks. Tundub et probleeme on siin rohkem kui yks ja Trionicu kylastamisega lopeb see nagunii, aga lihtsalt tahaks end selles turbo ja SAABi asjanduses rohkem harida, sest see SAABit6bi tundub täiest ravimatu haigus olema.


Tule ja näita. Ega ma nõustamise eest seni raha pole küsinud.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

T Veebr 20, 2007 23:44

Kui susiseb, siis midagi lekib hirmsasti!
Vaakumvoolikud on niikuinii puruks, äärmisel juhul lihtsalt rabedad. Bypassi tasuks kontrollida, et kas kõik augud on imedes/puhudes tihedad. Ja muidgi kõik põlved, mõlemad klapid, vahejahuti jne jne.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#7

K Veebr 21, 2007 7:09

Minul oli näiteks turbo tihend puruks. Tihend ise maksab 80 eeku ja vahetus 1400.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#8

K Veebr 21, 2007 8:55

Algselt postitas: teager
1. Kõik vaakumvoolikud asendada silikoonvoolikutega
2. Wastegate vedrutada või osta uus wastegate
3. Osta uus BPC klapp või asendada bleederiga



Aga mis nende asjade hind on?
Endal soov ka turboga saab osta ja tahaks teada kuipalju tuleb veel raha lisada, et oleks:head:
__In Boost We Trust__
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

K Veebr 21, 2007 9:07

Algselt postitas: D116
Algselt postitas: teager
1. Kõik vaakumvoolikud asendada silikoonvoolikutega
2. Wastegate vedrutada või osta uus wastegate
3. Osta uus BPC klapp või asendada bleederiga



Aga mis nende asjade hind on?
Endal soov ka turboga saab osta ja tahaks teada kuipalju tuleb veel raha lisada, et oleks:head:


Vaakumvoolikud - 100-300 raha sõltuvalt sellest mille vastu sa asendad. Silikoon kallim (ja parem), tavaline pensuvolla odavam.

WG vedrutamine ei maksa midagi peale vedrude. Iseenesest ei usu, et selle pärast sul jõud kadunud on.

BPC/bleeder - uus BPC maksab päris korralikku hinda (vist oli 5k, aga võis ka 3k olla). BPC odavama (ja töökindlama) asenduse - Bleederi võid osta umbes 1000 raha eest, kuid samas jääb ka võimalus bleeder ise teha või lasta teha. Siin foorumis on selle kohta isegi joonised olemas. Otsing märksõnaga "MBC" abiks.
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#10

K Veebr 21, 2007 10:15

Tänud kõigile kes viitsisid vastata ja kaasa mõelda! Esimene asi mida kindlasti tegama pean on voolikute vahetus. Siit küsimus, et kus on Tallinnas mõni norm silikoonist voolikute müüja, et kui teha siis juba hästi teha.
Teine tähelepanek selle auto juures on veel, nimelt peale pidurdamist hakkavad mootori pöörded kõvasti kõikuma (500-1000). Nii mõned korrad, siis lööb korraks pöörded kõrgemaks (u. 1200) ja rahuneb maha. Asi toimub ainult sooja mootoriga. Lihtsalt infoks, et DI tundub välimuse põhjal ok olema.

Tahaks ka niimoodi teha :head:

Ette tänades,
veel üks SAAB'igrippi nakatunu
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#11

K Veebr 21, 2007 10:22

Algselt postitas: tonisk
Tänud kõigile kes viitsisid vastata ja kaasa mõelda! Esimene asi mida kindlasti tegama pean on voolikute vahetus. Siit küsimus, et kus on Tallinnas mõni norm silikoonist voolikute müüja, et kui teha siis juba hästi teha.
Teine tähelepanek selle auto juures on veel, nimelt peale pidurdamist hakkavad mootori pöörded kõvasti kõikuma (500-1000). Nii mõned korrad, siis lööb korraks pöörded kõrgemaks (u. 1200) ja rahuneb maha. Asi toimub ainult sooja mootoriga. Lihtsalt infoks, et DI tundub välimuse põhjal ok olema.

Tahaks ka niimoodi teha :head:

Ette tänades,
veel üks SAAB'igrippi nakatunu


Välimuse järgi DI'l saad hinnata ainult umbes kui vana on, kuid kas töötab kahjuks mitte. Silikoon voolikuid müüvad ilmselt kõik Tuningu firmad.

Kuid enne kui hakkad servast vahetama soovitan ikkagi teadja meeste juurde viia. Võib-olla alustad omapäid lihdsalt valest nurgast.
Iga ratas veab and then some!
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#12

K Veebr 21, 2007 10:33

Algselt postitas: tonisk
Tänud kõigile kes viitsisid vastata ja kaasa mõelda! Esimene asi mida kindlasti tegama pean on voolikute vahetus. Siit küsimus, et kus on Tallinnas mõni norm silikoonist voolikute müüja, et kui teha siis juba hästi teha.
Teine tähelepanek selle auto juures on veel, nimelt peale pidurdamist hakkavad mootori pöörded kõvasti kõikuma (500-1000). Nii mõned korrad, siis lööb korraks pöörded kõrgemaks (u. 1200) ja rahuneb maha. Asi toimub ainult sooja mootoriga. Lihtsalt infoks, et DI tundub välimuse põhjal ok olema.

Tahaks ka niimoodi teha :head:

Ette tänades,
veel üks SAAB'igrippi nakatunu


Proovi tühjakäigu mootor seest ära pesta carburator cleaneriga.
__In Boost We Trust__
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#13

K Veebr 21, 2007 10:42

samuti kasida ära ka tühikäigu mootorisse minevad voolikud ja thorttle body Minu omal olid need voolikud täiesti ummistunud mingi tökatiga, kui mootor oli külm pääses õhk läbi, kui soe paisutas pilu kinni ja midagi läbi ei tulnud sümptomid olid sarnased.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#14

K Veebr 21, 2007 10:45

Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: tonisk
Tänud kõigile kes viitsisid vastata ja kaasa mõelda! Esimene asi mida kindlasti tegama pean on voolikute vahetus. Siit küsimus, et kus on Tallinnas mõni norm silikoonist voolikute müüja, et kui teha siis juba hästi teha.
Teine tähelepanek selle auto juures on veel, nimelt peale pidurdamist hakkavad mootori pöörded kõvasti kõikuma (500-1000). Nii mõned korrad, siis lööb korraks pöörded kõrgemaks (u. 1200) ja rahuneb maha. Asi toimub ainult sooja mootoriga. Lihtsalt infoks, et DI tundub välimuse põhjal ok olema.

Tahaks ka niimoodi teha :head:

Ette tänades,
veel üks SAAB'igrippi nakatunu


Välimuse järgi DI'l saad hinnata ainult umbes kui vana on, kuid kas töötab kahjuks mitte. Silikoon voolikuid müüvad ilmselt kõik Tuningu firmad.

Kuid enne kui hakkad servast vahetama soovitan ikkagi teadja meeste juurde viia. Võib-olla alustad omapäid lihdsalt valest nurgast.

Kui DI lahti kruvida, on seal all tootmisaasta, selle järgi võid ka asja aimata. kuigi jah, kes seda teab millal asi sinu autole külge paigaldatud...
Sent from my Monte Carlo using B236
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#15

K Veebr 21, 2007 10:46

Algselt postitas: kasparius
Kui DI lahti kruvida, on seal all tootmisaasta, selle järgi võid ka asja aimata. kuigi jah, kes seda teab millal asi sinu autole külge paigaldatud...


Tootmis aasta ei ütle ikkagi kahjuks sulle, kas DI kassett ise töötab või mitte. :nono:
Iga ratas veab and then some!
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#16

K Veebr 21, 2007 10:50

aasta arvu järgi ei saa jah midagi hinnata öeldakse et keskmiselt 8-10 aastat ise kruvisin tuttava 92a masinalt maha 91 a toodetud DI ja alles nüüd kooles ära.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

K Veebr 21, 2007 10:55

Algselt postitas: tonisk
Tänud kõigile kes viitsisid vastata ja kaasa mõelda! Esimene asi mida kindlasti tegama pean on voolikute vahetus. Siit küsimus, et kus on Tallinnas mõni norm silikoonist voolikute müüja, et kui teha siis juba hästi teha.

Silikoonvollade kohta on üks VÄGA informatiivne teema:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4218

Kui DI on korralikult hooldatud, siis kestab kaua. Hooldamata mitte eriti. Aga tühja sa sest DI'st nokid. Tühikäiguklapp kasi ära ja pöörded normaliseeruvad. AIC on asja ing-keelne nimi. Oma auto teemas olen puhastamist ka pisut kirjeldanud (seoses termostaadi vahetusega).
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#18

K Veebr 21, 2007 11:45


Kui DI on korralikult hooldatud, siis kestab kaua. Hooldamata mitte eriti.


Aga kuidas DI hooldatakse, et ta kestaks kauem?
1. asi õigeaegne künalde vahetamine ja ainult NGK
Aga mis veel?
__In Boost We Trust__
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#19

K Veebr 21, 2007 11:48

Pista otsingusse krytox ning saadki teada kuidas DI'd hooldatakse.

terv, teager
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

K Veebr 21, 2007 11:52

Kontaktivahe 1mm. Poest ostes,kas 0,8 või 1,1mm
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#21

P Veebr 25, 2007 15:44

Seoses Trionicu külastamise ja kõigile teada tuntud vigade diagnoosimisega (bpc, turbo, voolikud) oleks vaja üht bleederit. On kellelgi üle või oskab juhatada kust saab osta?
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#22

P Veebr 25, 2007 17:43

Algselt postitas: tonisk
Seoses Trionicu külastamise ja kõigile teada tuntud vigade diagnoosimisega (bpc, turbo, voolikud) oleks vaja üht bleederit. On kellelgi üle või oskab juhatada kust saab osta?


Bleederi kohta on täitsa olemas õite mitu teemat. Viimati vist telliti üheskoos teatud kogus Abbot racingust. Kasuta otsingut.
Iga ratas veab and then some!
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#23

E Veebr 26, 2007 17:13

Lugesin koik otsingust tulnud teemad läbi. See Abboti vidin suht mottetu vist selle raha eest, kuna norm. toimimiseks peaks selle Trionicu jutu järgi veel üle treima. Tahab keegi äkki mulle mone isetehtud hästitoimiva norm. hinna eest maha myya.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#24

E Veebr 26, 2007 17:14

Algselt postitas: tonisk
Lugesin koik otsingust tulnud teemad läbi. See Abboti vidin suht mottetu vist selle raha eest, kuna norm. toimimiseks peaks selle Trionicu jutu järgi veel üle treima. Tahab keegi äkki mulle mone isetehtud hästitoimiva norm. hinna eest maha myya.


Noh üle treimine teeb tema seadistamise kergemaks ning täpsemaks ja mugavamaks. Kuid ei ole 100% vajalik. Minu santehniline jurakas oli tunduvalt odavam, kuid samuti vajas üle treimist ning ei näinud nii atraktiivne välja kui Abboti oma.
Iga ratas veab and then some!
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#25

E Veebr 26, 2007 17:15

Algselt postitas: tonisk
Seoses Trionicu külastamise ja kõigile teada tuntud vigade diagnoosimisega (bpc, turbo, voolikud) oleks vaja üht bleederit.


Bleederi panekuga saad enda turbo täielikult puruks sõita, kas see ongi eesmärk :wtf:

terv, teager
Vasta