aju softi vahetus

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 25, 2007 10:29

Huvitab selline asi, et kas orig. softi vahetamisel uuema, kurjema, parema ja mille iganes vastu muutub peale cut offi veel midagi millest võiks olla ka kasu igapäevase sõidutempo, -stiili juures (parem kiirendus, väiksem kütusekulu jne.) või annab see tunda ainult mootorist viimast taga ajades.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

K Apr 25, 2007 10:32

Põhimõtteliselt muutub võimsuse kõver jne. Tunda on seda suhteliselt igal kiirendamise hetkel.

Minupuhul veel eriti kuna tegemist oli LPT'ga. Siit on läbi käinug graafikuid küll ning internetis sobrades peaksid ka leidma originala ning tunitud aju softide võimsuse kõverate pildikesi.
Iga ratas veab and then some!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

K Apr 25, 2007 10:36

Kütusekulu peaks teoorias õige pisut vähenema, praktiks siiski suureneb kuna enda emotsioone see aju ei kontrolli. Ainult softi vahetusega ei pruugi tavasõidu puhul alati vahet täheldadagi.

To IFF: tühja sest võimsuse sirgjoonest, momendi kõverik on märgatavalt tähtsam.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

K Apr 25, 2007 10:39

Algselt postitas: qdwin

To IFF: tühja sest võimsuse sirgjoonest, momendi kõverik on märgatavalt tähtsam.


Seda kõveriku ma silmas pidasingi. See on see kui jood esimest kohvi peale ärkamist, enne tööle minekut. :red:
Iga ratas veab and then some!
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#5

K Apr 25, 2007 10:54

millised oleksid FPT parendamise võimalused (lihtsamad-odavamad), peale MBC muidugi?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

K Apr 25, 2007 10:54

Algselt postitas: IFF
See on see kui jood esimest kohvi peale ärkamist, enne tööle minekut. :red:
OT: Tavaliselt võtad esimese kohvi juba ene ärkamist??

On topic: aga proovi järgi..:) tükki küljest ära ei võta see sul..:D Isegi rahalist tükki mitte eriti..;) Küsi Iffi käest kuidas asi käib..;) tal on pisut järgi aidatud asi. Otsi ka üles Ajukirurgia teema
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#7

N Apr 26, 2007 2:57

Kõige lihtsam ja odavam viis?
OK, räägin kuidas ise oma esimesel turbotonnisel tegin.
Kõigepealt otsi üks klaaspipett, selline kus kumm otsas ta teisel pool klaasist imepisikese avaga toru. Selline mida silmatilkade pudelis kasutatakse. Tean, tänapäeval kipuvad need olema plastmassist. Sellised ei sobi tuleb leida "nõukaaegne" pipett, kust üsna raske läbi puhuda.
Nüüd võtad BPC klapi küljest lahti "W" tähisega vooliku ja asemele u. 5cm pikkuse sama (sise-) läbimõõduga kummist voolikujupi. Klaaspipeti (tavaliselt on ta ka ise u. 5cm pikkune) surud poolenisti ettevaatlikult "W" voolikusse peenem ots ees ja pipeti teine ots sellesse 5cm jupikesse, mille BPC klapile panid.
Kui sorid "vanaema arstikappi", siis endisaegsed silma(nina-)tilkade pudelid sisaldasid just õige läbimõõduga klaastoru.

Ühesõnaga piirad seda õhuvoolu, mis BPC klapist "W"-sse (wastegate'sse) läheb.
Parimal juhul saad u. 10...20hj sellega juurde. Halvimal juhul ei toimu mitte midagi st. aju saab su pettusest aru.
Hoiatuseks veel niipalju, et klaastorukesega ole ettevaatlik. Pole tore, kui see voolikus kildudeks läheb. Et siis seda kohta ära hiljem painuta ja kui ära võtad, siis hästi ettevaatlikult.

Kui see tehtud, siis oled astunud esimese sammu turbopurustajate klubisse ;)

Teadmiseks teistele...9-3 ja 9-5 mudelitel see "lihtne ja odav" viis tavaliselt tulemust ei anna.

(sebastian sõitis 97 aastal taolise settinguga 9000CC-ga pea pool aastat, kuniks isetehtud bliideri külge pookis, sest tõmmet jäi ikkagi väheks...ja millal seda siis piisavalt üldse on :cool: )
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#8

R Apr 27, 2007 11:49

bliider, MBC - kõik juba läbitud teemad (üks fööngi juba vanarauas). Küsimus on softi vahetuse mõttekuses kui ei aja max rõhku taga vaid pöördemomenti (kõverat). Juhul kui orig. Garret vastu peaks, siis 1,2-1,3 bari oleks tavasõiduks üsna ok.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2335
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

R Apr 27, 2007 12:26

Nominaal on 0,7. Sellest oluliselt rohkem garrettikene ei kannata kah. Vähemalt mitte pikas perspektiivis.
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#10

R Apr 27, 2007 12:56

juhul kui mul see föön ka varsti peaks lõpetama :wall:, siis peaks jah mitsu peale mõtlema hakkama, aga hetkel ok koos BPC-ga!!! Mul õnneks juba originaalis FPT 136kW, aga ega neid kW pole kunagi liiga palju, v.a. juhul kui kindlustuslepingut sõlmid. Linnasõidul moment olulisem kui absoluutne võimsus.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

R Apr 27, 2007 13:00

Kas sul vedrud ka WG peal on? Nende install võib üsna oluliselt tulemust mõjutada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
tonisk
Postitusi: 78
Liitunud: N Juul 13, 2006 11:21
Asukoht:
Auto:

#12

R Apr 27, 2007 13:13

aga kuidas muidu ja bliideriga astub üsna ilusti. Turbo säästmise huvides kulgen hetkel orig. klapiga (hetkel isegi töötab).
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

L Apr 28, 2007 12:12

Tavaliselt jääb üpris lühikeseks see kõvem bliiderdamine:nono:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

R Mai 04, 2007 16:14

Algselt postitas: sebastian
Kõige lihtsam ja odavam viis?
OK, räägin kuidas ise oma esimesel turbotonnisel tegin.
Kõigepealt otsi üks klaaspipett, selline kus kumm otsas ta teisel pool klaasist imepisikese avaga toru. Selline mida silmatilkade pudelis kasutatakse. Tean, tänapäeval kipuvad need olema plastmassist. Sellised ei sobi tuleb leida "nõukaaegne" pipett, kust üsna raske läbi puhuda.
Nüüd võtad BPC klapi küljest lahti "W" tähisega vooliku ja asemele u. 5cm pikkuse sama (sise-) läbimõõduga kummist voolikujupi. Klaaspipeti (tavaliselt on ta ka ise u. 5cm pikkune) surud poolenisti ettevaatlikult "W" voolikusse peenem ots ees ja pipeti teine ots sellesse 5cm jupikesse, mille BPC klapile panid.
Kui sorid "vanaema arstikappi", siis endisaegsed silma(nina-)tilkade pudelid sisaldasid just õige läbimõõduga klaastoru.

Ühesõnaga piirad seda õhuvoolu, mis BPC klapist "W"-sse (wastegate'sse) läheb.
Parimal juhul saad u. 10...20hj sellega juurde. Halvimal juhul ei toimu mitte midagi st. aju saab su pettusest aru.
Hoiatuseks veel niipalju, et klaastorukesega ole ettevaatlik. Pole tore, kui see voolikus kildudeks läheb. Et siis seda kohta ära hiljem painuta ja kui ära võtad, siis hästi ettevaatlikult.

Kui see tehtud, siis oled astunud esimese sammu turbopurustajate klubisse ;)

Teadmiseks teistele...9-3 ja 9-5 mudelitel see "lihtne ja odav" viis tavaliselt tulemust ei anna.

(sebastian sõitis 97 aastal taolise settinguga 9000CC-ga pea pool aastat, kuniks isetehtud bliideri külge pookis, sest tõmmet jäi ikkagi väheks...ja millal seda siis piisavalt üldse on :cool: )


Paistab, et ei tööta. Vahet igatahes tunda pole. Pipeti asemele panin klaaspulga imepeenikese auguga, peenike nõel läheb sisse. Peab ikka need kallimad meetmed kasutusele võtma.
muuseas
Postitusi: 128
Liitunud: N Mai 25, 2006 14:57
Asukoht:
Auto:

#15

R Mai 04, 2007 17:03

äkitselt jäi õhuava liiga pisukeseks ja aju hoomas ära, et kõri kinni pitsitatud...
Renault Espace '07 2,2 102kW Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

R Mai 04, 2007 20:43

Äkki oli auk ikkagi liiga suur. Mul oli nii pisike, et mingi nõel sisse ei läinud. Kui juba natukene suurem, siis polnud tolku. Proovisin mitmeid variante.
Kui proovid läbi puhuda, siis tundub küll, et "ei tule ju midagi õieti", tegelikult Wastegate pole palju vaja, et seda juba avada.
Mis juhtub, kui W-vooliku üldse kinni surud? Põhimõtteliselt peaks nüüd kiirendades "fuel cutoff" tulema...mis tähendab, et väga peene avaga klaaspulk peaks ikkagi aitama.

edit: aju ei saa siin vahele segada, sest reguleerigu ta BPC klappi ükskõik kuidas, sina oma pipetiga lased wastegatesse ikka niipalju, kui ava võimaldab. Selles point.

Airflow on sul...LPT (170hj) või FPT (200hj)?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

R Mai 04, 2007 20:48

tal üldse see vanem versioon. 129 kw vms.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

R Mai 04, 2007 20:52

Algselt postitas: suur
tal üldse see vanem versioon. 129 kw vms.


Seda enam, mul oli ka '88 aasta ilma Trionicu'ta masin.
Vasta