aju softi vahetus
Huvitab selline asi, et kas orig. softi vahetamisel uuema, kurjema, parema ja mille iganes vastu muutub peale cut offi veel midagi millest võiks olla ka kasu igapäevase sõidutempo, -stiili juures (parem kiirendus, väiksem kütusekulu jne.) või annab see tunda ainult mootorist viimast taga ajades.
Põhimõtteliselt muutub võimsuse kõver jne. Tunda on seda suhteliselt igal kiirendamise hetkel.
Minupuhul veel eriti kuna tegemist oli LPT'ga. Siit on läbi käinug graafikuid küll ning internetis sobrades peaksid ka leidma originala ning tunitud aju softide võimsuse kõverate pildikesi.
Minupuhul veel eriti kuna tegemist oli LPT'ga. Siit on läbi käinug graafikuid küll ning internetis sobrades peaksid ka leidma originala ning tunitud aju softide võimsuse kõverate pildikesi.
Iga ratas veab and then some!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2335
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kütusekulu peaks teoorias õige pisut vähenema, praktiks siiski suureneb kuna enda emotsioone see aju ei kontrolli. Ainult softi vahetusega ei pruugi tavasõidu puhul alati vahet täheldadagi.
To IFF: tühja sest võimsuse sirgjoonest, momendi kõverik on märgatavalt tähtsam.
To IFF: tühja sest võimsuse sirgjoonest, momendi kõverik on märgatavalt tähtsam.
Algselt postitas: qdwin
To IFF: tühja sest võimsuse sirgjoonest, momendi kõverik on märgatavalt tähtsam.
Seda kõveriku ma silmas pidasingi. See on see kui jood esimest kohvi peale ärkamist, enne tööle minekut. :red:
Iga ratas veab and then some!
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14286
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
OT: Tavaliselt võtad esimese kohvi juba ene ärkamist??Algselt postitas: IFF
See on see kui jood esimest kohvi peale ärkamist, enne tööle minekut. :red:
On topic: aga proovi järgi..:) tükki küljest ära ei võta see sul..:D Isegi rahalist tükki mitte eriti..;) Küsi Iffi käest kuidas asi käib..;) tal on pisut järgi aidatud asi. Otsi ka üles Ajukirurgia teema
Kõige lihtsam ja odavam viis?
OK, räägin kuidas ise oma esimesel turbotonnisel tegin.
Kõigepealt otsi üks klaaspipett, selline kus kumm otsas ta teisel pool klaasist imepisikese avaga toru. Selline mida silmatilkade pudelis kasutatakse. Tean, tänapäeval kipuvad need olema plastmassist. Sellised ei sobi tuleb leida "nõukaaegne" pipett, kust üsna raske läbi puhuda.
Nüüd võtad BPC klapi küljest lahti "W" tähisega vooliku ja asemele u. 5cm pikkuse sama (sise-) läbimõõduga kummist voolikujupi. Klaaspipeti (tavaliselt on ta ka ise u. 5cm pikkune) surud poolenisti ettevaatlikult "W" voolikusse peenem ots ees ja pipeti teine ots sellesse 5cm jupikesse, mille BPC klapile panid.
Kui sorid "vanaema arstikappi", siis endisaegsed silma(nina-)tilkade pudelid sisaldasid just õige läbimõõduga klaastoru.
Ühesõnaga piirad seda õhuvoolu, mis BPC klapist "W"-sse (wastegate'sse) läheb.
Parimal juhul saad u. 10...20hj sellega juurde. Halvimal juhul ei toimu mitte midagi st. aju saab su pettusest aru.
Hoiatuseks veel niipalju, et klaastorukesega ole ettevaatlik. Pole tore, kui see voolikus kildudeks läheb. Et siis seda kohta ära hiljem painuta ja kui ära võtad, siis hästi ettevaatlikult.
Kui see tehtud, siis oled astunud esimese sammu turbopurustajate klubisse ;)
Teadmiseks teistele...9-3 ja 9-5 mudelitel see "lihtne ja odav" viis tavaliselt tulemust ei anna.
(sebastian sõitis 97 aastal taolise settinguga 9000CC-ga pea pool aastat, kuniks isetehtud bliideri külge pookis, sest tõmmet jäi ikkagi väheks...ja millal seda siis piisavalt üldse on )
OK, räägin kuidas ise oma esimesel turbotonnisel tegin.
Kõigepealt otsi üks klaaspipett, selline kus kumm otsas ta teisel pool klaasist imepisikese avaga toru. Selline mida silmatilkade pudelis kasutatakse. Tean, tänapäeval kipuvad need olema plastmassist. Sellised ei sobi tuleb leida "nõukaaegne" pipett, kust üsna raske läbi puhuda.
Nüüd võtad BPC klapi küljest lahti "W" tähisega vooliku ja asemele u. 5cm pikkuse sama (sise-) läbimõõduga kummist voolikujupi. Klaaspipeti (tavaliselt on ta ka ise u. 5cm pikkune) surud poolenisti ettevaatlikult "W" voolikusse peenem ots ees ja pipeti teine ots sellesse 5cm jupikesse, mille BPC klapile panid.
Kui sorid "vanaema arstikappi", siis endisaegsed silma(nina-)tilkade pudelid sisaldasid just õige läbimõõduga klaastoru.
Ühesõnaga piirad seda õhuvoolu, mis BPC klapist "W"-sse (wastegate'sse) läheb.
Parimal juhul saad u. 10...20hj sellega juurde. Halvimal juhul ei toimu mitte midagi st. aju saab su pettusest aru.
Hoiatuseks veel niipalju, et klaastorukesega ole ettevaatlik. Pole tore, kui see voolikus kildudeks läheb. Et siis seda kohta ära hiljem painuta ja kui ära võtad, siis hästi ettevaatlikult.
Kui see tehtud, siis oled astunud esimese sammu turbopurustajate klubisse ;)
Teadmiseks teistele...9-3 ja 9-5 mudelitel see "lihtne ja odav" viis tavaliselt tulemust ei anna.
(sebastian sõitis 97 aastal taolise settinguga 9000CC-ga pea pool aastat, kuniks isetehtud bliideri külge pookis, sest tõmmet jäi ikkagi väheks...ja millal seda siis piisavalt üldse on )
bliider, MBC - kõik juba läbitud teemad (üks fööngi juba vanarauas). Küsimus on softi vahetuse mõttekuses kui ei aja max rõhku taga vaid pöördemomenti (kõverat). Juhul kui orig. Garret vastu peaks, siis 1,2-1,3 bari oleks tavasõiduks üsna ok.
juhul kui mul see föön ka varsti peaks lõpetama :wall:, siis peaks jah mitsu peale mõtlema hakkama, aga hetkel ok koos BPC-ga!!! Mul õnneks juba originaalis FPT 136kW, aga ega neid kW pole kunagi liiga palju, v.a. juhul kui kindlustuslepingut sõlmid. Linnasõidul moment olulisem kui absoluutne võimsus.
Tavaliselt jääb üpris lühikeseks see kõvem bliiderdamine:nono:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: sebastian
Kõige lihtsam ja odavam viis?
OK, räägin kuidas ise oma esimesel turbotonnisel tegin.
Kõigepealt otsi üks klaaspipett, selline kus kumm otsas ta teisel pool klaasist imepisikese avaga toru. Selline mida silmatilkade pudelis kasutatakse. Tean, tänapäeval kipuvad need olema plastmassist. Sellised ei sobi tuleb leida "nõukaaegne" pipett, kust üsna raske läbi puhuda.
Nüüd võtad BPC klapi küljest lahti "W" tähisega vooliku ja asemele u. 5cm pikkuse sama (sise-) läbimõõduga kummist voolikujupi. Klaaspipeti (tavaliselt on ta ka ise u. 5cm pikkune) surud poolenisti ettevaatlikult "W" voolikusse peenem ots ees ja pipeti teine ots sellesse 5cm jupikesse, mille BPC klapile panid.
Kui sorid "vanaema arstikappi", siis endisaegsed silma(nina-)tilkade pudelid sisaldasid just õige läbimõõduga klaastoru.
Ühesõnaga piirad seda õhuvoolu, mis BPC klapist "W"-sse (wastegate'sse) läheb.
Parimal juhul saad u. 10...20hj sellega juurde. Halvimal juhul ei toimu mitte midagi st. aju saab su pettusest aru.
Hoiatuseks veel niipalju, et klaastorukesega ole ettevaatlik. Pole tore, kui see voolikus kildudeks läheb. Et siis seda kohta ära hiljem painuta ja kui ära võtad, siis hästi ettevaatlikult.
Kui see tehtud, siis oled astunud esimese sammu turbopurustajate klubisse ;)
Teadmiseks teistele...9-3 ja 9-5 mudelitel see "lihtne ja odav" viis tavaliselt tulemust ei anna.
(sebastian sõitis 97 aastal taolise settinguga 9000CC-ga pea pool aastat, kuniks isetehtud bliideri külge pookis, sest tõmmet jäi ikkagi väheks...ja millal seda siis piisavalt üldse on )
Paistab, et ei tööta. Vahet igatahes tunda pole. Pipeti asemele panin klaaspulga imepeenikese auguga, peenike nõel läheb sisse. Peab ikka need kallimad meetmed kasutusele võtma.
Äkki oli auk ikkagi liiga suur. Mul oli nii pisike, et mingi nõel sisse ei läinud. Kui juba natukene suurem, siis polnud tolku. Proovisin mitmeid variante.
Kui proovid läbi puhuda, siis tundub küll, et "ei tule ju midagi õieti", tegelikult Wastegate pole palju vaja, et seda juba avada.
Mis juhtub, kui W-vooliku üldse kinni surud? Põhimõtteliselt peaks nüüd kiirendades "fuel cutoff" tulema...mis tähendab, et väga peene avaga klaaspulk peaks ikkagi aitama.
edit: aju ei saa siin vahele segada, sest reguleerigu ta BPC klappi ükskõik kuidas, sina oma pipetiga lased wastegatesse ikka niipalju, kui ava võimaldab. Selles point.
Airflow on sul...LPT (170hj) või FPT (200hj)?
Kui proovid läbi puhuda, siis tundub küll, et "ei tule ju midagi õieti", tegelikult Wastegate pole palju vaja, et seda juba avada.
Mis juhtub, kui W-vooliku üldse kinni surud? Põhimõtteliselt peaks nüüd kiirendades "fuel cutoff" tulema...mis tähendab, et väga peene avaga klaaspulk peaks ikkagi aitama.
edit: aju ei saa siin vahele segada, sest reguleerigu ta BPC klappi ükskõik kuidas, sina oma pipetiga lased wastegatesse ikka niipalju, kui ava võimaldab. Selles point.
Airflow on sul...LPT (170hj) või FPT (200hj)?
Algselt postitas: suur
tal üldse see vanem versioon. 129 kw vms.
Seda enam, mul oli ka '88 aasta ilma Trionicu'ta masin.