miks läheb turbo rõhk suurel kiirusel suuremaks?

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#1

N Juun 14, 2007 22:39

Käisin siis vulkaanuse juures ja vahetasin BPC klapi manuaalse versiooni vastu täitsa kõva toiminguga asi, minek totaalselt paranend ei mõtle enam kas tuleb turbo taha täisjõuga või mitte.(BPC oli täiesti pees põhjustas viimasel ajal kõvasti CUT Offe )aga nüüd siis teema juurde proovisime siis asja peale ,kuna turbo kella ei ole veel keerasime tunde järgi rõhu peale.mäest üles kolmas sisse 50 kh kõik ok spidomeetril läks turbo osuti punasele cut offi ei tekkinud.sõitsin siis kodu poole minema ja hakkas jama pihta nii kui kiirus üle 80 kh viiendaga kiirendades kohe cut off sama pull ka neljandaga ,turbo osuti viskas kohe üle punase.Koju jõudes keerasin muidugi rõhu maha kõik ok aga aru ma ei saa ikkagi miks just suurema kiiruse juures rõhk suuremaks läheb?enne oli kõik ju ok.(soovitan kõigil kellel BPC läbi panna peale manuaalne klapp teeb sõidu ühtlasemaks.Tänud Vulkaanusele!
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#2

N Juun 14, 2007 22:45

Sai külastatud ka Troostis wernerit ,10 pallis 10 punkti (ülihea teenindus )Tartu jääb sellekohapealt kõvasti alla !
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#3

N Juun 14, 2007 22:48

Eks suurem rõhk tuleneb sellest, et suuremal kiirusel on ruurem õhutakistus ja mootor saab rohkem koormust.
tanel122
Postitusi: 207
Liitunud: R Apr 14, 2006 17:16
Asukoht:
Auto:

#4

N Juun 14, 2007 22:51

seda küll aga mägi oli piisavalt hea tõusuga et rakendada täit jõudu
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#5

N Juun 14, 2007 22:56

See rõhu tõus ei tohiks küll sõltuda kiirusest, pigem ikka mootori koormatavusest. Järelikult saab mootor neljanda ja viiendaga kiirendades suuremat koormust kui sinu proovitud kolmandaga. Seda, et mägi oli piisavalt hea ja rakendus täisjõud arvad sina... mootor ilmselt nii ei arva.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

N Juun 14, 2007 23:26

See on kõigil nii, kel manuaalne klapp - reguleerid 3-ga paika, aga 4. või 5-ga tuleb cutoff.
Õige oleks 5-ga paika keerata (autos 4-5 inimest) ja nii jättagi.
Kiirust ei tohi ületada :wise: , niikuinii rõhk langeb pöörete tõustes, pole mingit mõtet 200-ni proovida.

Elektroonilise klapiga (Electronic Boost Controller) peaks saama ühtlase rõhu kuni olukorrani mil turbo enam puhuda ei jaksa. Seda mul homme õnnestub pikemal teel ka katsetada :thumb:
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#7

R Juun 15, 2007 0:11

Eks elektrooniline võib kindlasti hea olla, aga eks ole sellel ka hea hind niikaua kui raha koguda
kärab ka manuaalne.
Selle minu jublakaga on nüüdseks paar inimest õnnelikuks saanud ja eks näis kaua minu garret vastu peab. Mul nagu tänu Hirshile asi cut offini ei jõua enne on kindlalt labad korpuses
Samas, ega auto pole lõhkumiseks ja ega kogu aeg pea gaas põhjas kimama, klapi mõte ju rohkem ikka sõidu kvaliteedis ja ohutus liiklemises.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

R Juun 15, 2007 7:42

Suurtel kiirustel on mootori koormus suurem, mootori heitgaaside tootlikus seetõttu suurem, seetõttu on ka kompressoril rohkem jõudu pumbata. Magusatel pööretel tekib lumepalliefekt, mida tulebki mingi moel piirata - osa heitgaasidest lastakse turbo labadest mööda.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

R Juun 15, 2007 7:54

Ei tasu ka unustada,et mootori väänet piiratakse 1 ja 2 käigul,nii man,kui aut. kasti puhul ja seda ka siis,kui küljes on bleeder,mida ecu mõjutada ei saa.Küll aga saab ecu edukalt piirata võimsust muude vahenditega.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

R Juun 15, 2007 12:16

Garrett T25 vastupidavusest on ka Soome foorumis erinevaid arvamusi: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24569&highlight=t25
Tundub, et sealsetel ta kuidagi kauem kestab. Kas meie tonnistel siis tõesti turbod eelnevalt nii läbi aetud, et suitsema hakkavad või on lihtsalt meie juhid raskema jalaga :cool:
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

R Juun 15, 2007 12:44

meil on esiteks kütus saastam, mis on ilmselt esimene otsene mõjur (kütus-pauk-heitgaasid).
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#12

R Juun 15, 2007 13:35

Arvan, et tegureid on palju vale õlivahetusvälp kindlasti antakse ka liiga palju piitsa masinale ja loomulikult võiks iga turboomanik lugeda läbi soovitused( turbo.ee) leheküljelt mida ma kahtlen et rahvas eriti järgib.
Olen näinud päris mitut, kes pikalt sõidult tulles mootori plärst välja lülitab.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Juun 15, 2007 13:39

Pikalt sõidult tulles pole sel vurril häda midagi. Kui sa oled selle pika sõidu teinud rahulikult ja madala pöördega ei juhtu selle vurriga mitte midagi. Jahutama peab ikka siis, kui vurri on sihtotstarbeliselt kasutatud..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#14

R Juun 15, 2007 13:49

Ei tee paha ka siis jahutada, kui niisama rahulikult sõidad. Samuti ei tee head külma mootoriga gaasi põhja vajutada sellel ka omad tagajärjed .Kunagi pidas Anti mulle pika loengu selle kohta.
csn
Postitusi: 364
Liitunud: T Nov 07, 2006 17:10
Asukoht:
Auto:

#15

R Juun 15, 2007 14:04

Algselt postitas: roomlane


Võibolla peaks turbo temperatuuri salongis näitama, et teaks, millal mootori välja võib lülitada. Huvitav, milline see max temp olla võib ja millega mõõta (et mis juppi Tevalost tarvis :)?


Pane bimetalliga saunatermomeeter turbole külge:P:P
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#16

R Juun 15, 2007 18:03

roomlase idee pole nii imelik midagi...
Äkki keegi oskab anda mõne idee kuidas tuua turbo temp salongi mõnelenäidikule?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#17

R Juun 15, 2007 18:20

hõõguv metall on päris soe...
siuke riistapuu ehk abx http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi?artnr=76-687-59
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#18

R Juun 15, 2007 22:40

Minu 9000 tegi täpselt samamoodi, et 1 ja 2 käiguga venitas turbokella sinna punase ääreni, 3 ja edasi aga põhja. Siiani olen mõelnud kas see peabki nii olema või oli midagi nahkas...
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#19

L Juun 16, 2007 0:16

egas siis rohkem kui pool minutit kuni minut polegi vaja töötada lasta
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

L Juun 16, 2007 6:31

Algselt postitas: jupats
roomlase idee pole nii imelik midagi...
Äkki keegi oskab anda mõne idee kuidas tuua turbo temp salongi mõnelenäidikule?

Milleks see? Müüakse erinevaid Kit`e,mis vastavalt temperatuurile EI LASE mootorit välja suretada,enne,kui kompressori temperatuur normaliseerub.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#21

L Juun 16, 2007 10:46

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_timer
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

L Juun 16, 2007 14:55

Näiteks ES-Tuning müüb,kindlasti teised ka.
Vasta