M: LED valgustust autodele

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

T Mär 25, 2008 20:40

Ehk siis kuna ma igatsorti Led asjadega tegelen ja ka Eestisse toon, siis miks mitte hea hinnaga Saabi sõpradele asju ära jagada, et oma autot edevamaks teha. Muidugi küsida võib igatsorti imeasju, mul on neid väikestes kogustes kõikvõimalike "sahtlisse" seisma jäänud. Kusjuures olen toonud ainult parimate parameetritega asju.

U2U või tablood@aatomike.ee
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#2

T Mär 25, 2008 20:41

Esimese asjana pakun salongi valgustuse lahendust külma valge 1w Led mooduli baasil.
Nimetatud Led mooduli parameetrid:
* Heledus 50 Lm !!! voolu 350mA juures
* Led-i tööpinge 3,1 ... 3,4V
* Maksimaalne lubatud vool 350mA, kuid nõuab siis head jahutust, antud moodulina
(e. ilma täiendava radiaatorita soovitav 200 .. 250mA)
* Värvi temperatuur ca. 6500K

E: Saavutatud heledus 3 Led-iga ja DC-I muunduriga on minul 2x heledam, kui tavapirn (vist oli 10W)

Mooduli hind headele Saabi sõpradele 50.-

Pakkuda on ka analoogilist moodulit, kuid Ledi värv sinine (6Lm, 50.-) ja punane (25Lm, 30.-)

Panin juurde ka lihtsaima ühendusskeemi (vaid valge/sinine/roheline Led), kuid kui
on soovi kasutada professionaalsemat lahendust DC-I muunduri baasil, mis annab
ühtlase kontrollitud heleduse sõltumata mootori tööst ja ümbritsevast temperatuurist,
siis on ka seda pakkuda, hind 150.-

PS. Samade Ledide baasil tegin ma Tartus Vanemuise Teatri ette fassaadile 16m
pika Led välistabloo

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#3

T Mär 25, 2008 21:34

Teise asjana samuti salongi valgustuse lahendust, kuid RGB 3W Led-I baasil, millel on värvide segustamiseks tükike spets. klaasi Ledi peal. Nii saab loomulikuma ja pea täisspektrilise valguse, e. siis valgus ei tundu pimedas sinaka tooniga. Samas heledus on eelnenud lahendusest pisut väiksem, kuid kuna moodulis on kolm Ledi, siis saab takistite abil toita otse ühte Ledi. Ehk siis sobib lahendustesse, kus on vaja vaid ühte
Ledi ja valguse toon on oluline.
Nimetatud Led mooduli parameetrid:
* Heledus, raske öelda, mis kolmest värvist kokku tuleb, ca. 70 Lm voolu 350mA juures
* Led-i tööpinge (kolm värvi jadaühenduses) 7,8 ... 8,5V
* Maksimaalne lubatud vool 350mA, kuid nõuab siis väga head jahutust, nb! nõuab igal juhul jahutust, soovitav kuni 300mA

Mooduli hind headele Saabi sõpradele 100.-, valmis asi koos takistite ja radiaatoriga 200.-

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#4

N Okt 30, 2008 17:11

Härrased, pime aeg on saabunud, vaja valgustama ju hakata, lõpuks tellisin uued ja veelgi võimsamad Led-i moodulil ära.
seega paari nädala pärast on saadaval:

Punane moodul 1W 40Lm - 45.-
Kollane moodul 1W 40Lm - 45.-
Roheline moodul 1W 60Lm (!!!) - 55.-
Taevasinine moodul 1W 40Lm - 55.-
Sinine moodul 1W 20Lm - 55.-
Külm valge moodul 1W 70Lm (!!!) 55.-

Vaata infot ka siit:

Lisatud failid
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#5

E Dets 01, 2008 17:53

Viimases postituses olevad vidinad juba terve nädal laos, pimedad ajad, võimalus oma lemmikuga tegeleda ...

Pisut lisainfot leiad ka: http://www.aatomike.ee/?go=led
mihkeltt
Postitusi: 258
Liitunud: E Mai 05, 2008 14:41
Asukoht:
Auto:

#6

E Dets 01, 2008 20:19

käisin üks päev poodidest uurimas ka neid led lampe salongi valgustuseks (hõõglambid tsipa pimedad), aga kuskil polnud täpselt sellist valmis lampi nagu vaja. sinul ka ma vaatan on ainult üksikud led-id, et neid peab siis ise "keevitama" hakkama. ega sul juhuslikult valmis led pirne pole, ntx sellised mis käivad pea kohal olevasse lampi ja ühes pirnis on kokku ntx 3-4 led-i? hea meelega ostaks.

mihkel
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

T Dets 02, 2008 7:58

Sellised ei valgusta piisavalt.Et kavaliteetset led`i suure vooluga koormata,vajab see jahutust,ehk siis radikat ja PWM pinget toiteks.Siis saad sellise valgusjõu,et halb hakkab ning vajad päikseprille:evil: .
Küsi Aatomilt,kui mind ei usu.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#8

T Dets 02, 2008 13:42

Hr. Trionic teab, mis räägib, me mõlemad ju neid vidinaid oma autodes katsetanud. Need valmislambid tõesti ei valgusta piisavalt, rääkimata valgusviljakus versus võimsus suhtest. Oma autos laevalgustis (nii ees, kui keskel) vaid 3 tk. 50 Lm/W Ledi pandud ja sugugi mitte täisvõimsusega (maksimaalse 350 mA asemel vaid 200mA) ning valgust palju rohkem, kui hõõgpirniga. Aga nüüd ma pakun juba Led-e, mis on 70Lm/W valgusviljakusega. Ehk siis tee oma auto kasvõi UFO-ks, mis tähelepanu tõmbab.
Hypno
Postitusi: 99
Liitunud: T Apr 17, 2007 10:30
Asukoht:
Auto:

#9

T Dets 02, 2008 21:49

Kuidas muidu selle leedi jahutamine välja näeks? Kas saab kleepida vastava ribi selle mooduli taha? Ja siis veel see valgusviljakuse näitaja - oskad sa ehk võrdlust tuua, et millega see 70lmw võrreldav on.
Ma juba pikemat aega praen ühte ideed leedidega teostada aga pole leidnud sobilikku leedi. See aga tundub ehk sobivat.
..ja selline kyss veel - kas seda +- otsa saab ka teiseltpoolt moodulit (seljatagant) joota v. ainult yhelt poolt?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

K Dets 03, 2008 8:39

Mina liimisin dioodid alumiiniumplekile superatack liimiga(hea soojusjuht).
Herr Aatom pakub neid ka moodulitena- led radikal.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 848
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#11

K Dets 03, 2008 16:02


Kuidas muidu selle leedi jahutamine välja näeks? Kas saab kleepida vastava ribi selle mooduli taha?

Nagu pildi peal näha, siis kahel pool äärtes on kinnituskohad, seal kinnitad kas 3mm poldi või kruviga, kuid pea alla käib isoleeriv plast vm. seib (need mul olemas). Ja radiaatori ning mooduli vahel peab olema soojust juhtiv pasta või kasvõi vaseliini (apteegist ca. 10.-) õhuke kiht. Kui aga on soov Led otse radiaatori külge aheldada ja juhtmed jalgade külge joota (ettevaatust, vaja painutada ja võivad murduda), siis kasutada hea soojusjuhtivusega liimi, ise ühes projektis kasutasin spetsiaalset kahekomponendilist liimi. Muide nendel Led-idel on jahutuskontakt isoleeritud (kuni 100V), enamasti teistel tootjatel ühendatud ühe jalaga (e. siis teistel tootjatel pingestab radiaatori ja ei saa mitut ühendada ühele radiaatorile). Ja radiaatori arvutus on paraku keeruline, kuna sõltub, kuhu Led koos radikaga panna (umbne vm.). Liiaga reegel on, et mooduli korral mooduli pinnatemperatuur ei või ületada 50 kraadi (tootjad lubavad enamat, kuid nii on töökindlus parem). Ja radiaatori võrdlusena võib võtta, et moodulit ennast ilma radiaatorita on soovitav toita kuni 250mA vooluga (maksimaalne 350mA), kuid jällegi sõltub, kuhu ta pannakse, e. siis umbses kohas ja pidevalt töötades nõuab ta ka siis lisaradiaatorit. Veel üks märkus, nimelt oluline on ka radiaatori paksus e. siis elektroonikas kasutatav montaažiplaat oma 0,035 mm vasekihiga on üsna halb soojusjuht e. siis Led-i ümber kuum, kuid sentimeeter eemal jahedam, samas 0,5mm vaskplekk hoopis teine asi e. ühtlase temperatuuriga.
Ja siis veel see valgusviljakuse näitaja - oskad sa ehk võrdlust tuua, et millega see 70lmw võrreldav on.

Ligikaudu tavaline hõõglamp 9 ... 13 lm/w kusjuures mida väiksem võimsus, seda kehvem, halogeen kuni 19lm/w, säästukas 50lm/w, lumifortoru 80lm/w. Antud Led-i 70lm/w on normaalse temperatuuri korral ainult Led (e. temperatuuri tõustes väheneb), millest siis maha arvata muunduri kadu -10% ... -20%, takistiga toitmise korral tunduvalt veelgi enam. Nii hea parameetriga Eestist kohapeal vist ei leia, seni maailmas laborites saavutatud maksimum on aga 120lm/w ideaaltingimustes.
kristjan132
Postitusi: 6
Liitunud: N Dets 27, 2012 16:12
Asukoht:
Auto:

#12

L Jaan 03, 2015 17:22

Tere mul selline küsimus kuidas saaks need salongi tulede klaasid kätte ?
banana
Postitusi: 7
Liitunud: T Juun 27, 2017 16:51
Asukoht:
Auto:

#13

R Juul 07, 2017 19:51

RGB canbus(kabariit pirne) pole müüa koos puldiga ? mul on ees aga 1 ei aheta värve. infrapuna vist vigane.
Vasta