reguleeritav jaotusvõll

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

T Veebr 03, 2009 18:39

teab keegi, kuis seda asja tehakse? äkki piltigi?
maksimaalne suurim liikumine oleks pluss/miinus 1 hammas.
tänud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#2

T Veebr 03, 2009 18:59

Mida see jaotama peaks? BMW Vanos on üks variant, kuid neid on veel.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

T Veebr 03, 2009 19:41

Lada rallikatel olid mälu järgi rihmarattale tehtud piklikud kinnitusaugud, millest sai rihmaratast nuka otsas keerata.
Mul võib isegi vedeleda selline kooslus veel kusagil.
Mis mootorist täpsemalt jutt käib?
Sul siis nukk jääb sellel asjal mingi pool hammast maha nagu ma aru saan?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

T Veebr 03, 2009 19:43

Ivomets räägi asjast lähemalt, siis osataks ehk paremaid nõuandeid jagada või juhatada mõne sarnase lahenduseni...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Mõrtsukjänes
Saabiklubi liige
Postitusi: 82
Liitunud: N Mär 29, 2007 13:45
Asukoht:
Auto:

#5

T Veebr 03, 2009 19:45

Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

T Veebr 03, 2009 19:46

värk ongi selles, et tahaks teada kuidas tehniliselt teostada võlli ja ratta reguleeritavat yhendumist.

puudub teave täpselt selle asja tehnoloogia kohta, kuidas kõige mõistlikum vms. teha.

edit:
väga hea pilt. kohe asi selge kuidas tehtud!!
aga kuidas seda tekstoliithammakaga teha??:freak:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#7

T Veebr 03, 2009 19:47

Viggtoria, just samasugune lahendus! :headbang:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

T Veebr 03, 2009 19:52

Algselt postitas: ivomets
aga kuidas seda tekstoliithammakaga teha??:freak:


See võib raskeks kujuneda. Tekstoliit hammikas võib puruneda. Kas metall hammikat ei leia kuskilt? Tiba kallis ka lasta teha.
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#9

T Veebr 03, 2009 19:53

Mis Sul olemas on?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

T Veebr 03, 2009 19:56

Kuna see peaks olema Fordi mootoriga sarnane, siis ega Fordi V6 küljest sobivat hammikat ei leia?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

T Veebr 03, 2009 20:00

aastake tagasi poleks probleemi näind metallist asjade tegemisega. rip.

mul olema suur textoliit hammakas.
ja ega ta nii pehme ei olegi, et teha ei kannataks, lihtsalt äkki kohtan siin mingit head ideed...

mingi võimalus ju hammakas 2 metallplaadi vahele panna ja pooleks lõigata.
ideid vaja...
aga tegemiseni veel aega nats ka;)

ja veel peab mõtlema, kuidas ilma otsakaant eemaldamata seda regullida:eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#12

T Veebr 03, 2009 20:16

ma olen samat asja mõelnud, ja peaaegu midagi tegemagi hakanud. küülikul võiks ju korraldada nt kolm erinevat võimalikku kiilupesa-paari, elik siis kaks nihutusega, lisaks " tehasele" , soovitud nihetega. Paned nukkvõlli " tehasest" varasemaks - on madalatel jämedam jorin ja mudas puristab jõudsamalt, paned hilisemaks, siis jookseb heledamasse pöördesse (mida üsna ruttu ilmselt hakkavad piirama juba klapivedrud, mille järel nookurite-tõukurite massid - ühesõnaga teha vaja terve mootor ümber lõppkokkuvõttes). Tegelikult ongi nihutatava nukkvõlli lahenduse puhul saavutused piiratud, sest selle teemaga "vead kogu orkestrit kaasa edasi-tagasi" , nihutuses väntvõlli suhtes. ja ideaalset tulemust ei saavuta, ideaalis peaks sekkuma juba "durationitesse" ja "overlappidesse", mis eeldab nukkide omavaheliste nurk-asendite muudetavust, ja nuki kujussegi vaja sekkuma hakata ( see on juba ulme teema ja vaevalt et ennast küüliku mootori puhul suuresti äragi tasub. Ühelt poolt inseneeringus ongi selline asi et kui sa tahad kusagile " juurde" , siis sa pead kusagilt " ära võtma" ( mis viib mõttele, et optimeeritud lahendus, nt ökonoomse sportliku ruumika ja odava pereauto näol ongi kõige suuremamahuline väljaarvestamine, sinna kaasa arvatud ka nukkvõllid jne jne jne ).

soovituslik lugemine : http://www.tqhq.ee/dir.php?id=41

Ennekõike kõik jupid mega hästi võrdkaaludesse, hooratas kergeks, ja pead ära portida, sealt saab suure sutsu kätte juba. 1 võimalus tellida ka tuuningu nukkvõll , mida peaks olema küülikule vist 3 erinevat, USA-s Isky on üks tegija nt.

EnnSvenssonil on lõvipildiga 99-l mootoris muidu kah selline nuka-ratas tehtud, mis on nihutatav. Ta oskaks asjast rääkida kui ta ennast ilmutada viitsiks.

See tekstoliidist saiaviiluke popsab juppideks ikka tavaliselt tuunitud mootoritel kui internetis tuhlata- metalli on vaja sinna (või mingit tehnoloogilisemat ja paremini koos püsivat paremini armeeritud ülbet komposiitmaterjali - ulme hind tuleks paraku jällegi)

tekstoliidist saiaviiluke asendati metalliga ka nt usa autodel, mille mootor kondisjuneeri vedas ( jah, kondiga 96-d olid :) )
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

T Veebr 03, 2009 20:24

eh part, jutt on sul hea aga jalavarjud kehvad ; :thumb:

blocketis praegugi vist yks 7,6 nukkvõll myya, aga omanik ei võta enam toru, kui ma proovin teda kätte saada .
muidugi ma ostaks selle lambist ( sonettil on ja ma tean, mis ta teeb)
samas rääkides inimestega on 1 hammas ikka väga suur vahe, mille juures muutub asi juba jõhkralt.
vaja täpsamalt , kymnendiku hamba kaupa.
tollel ajal ei aetud veel suurt ökonoomsust taga ja seepärast pole ka sellel motol kõik nii väga öko peal.
nukvõllimees samas ytles, et duractionid ja overlapid on just väga vägevad... et peaks nagu minema kylll
samas pole võrdlust 7,6 nukiga.
aga 7,6 nukk annab ikka teistmoodi minna, kui orig, ja seda on näha ja tunda.
vaatab, mis saab.
(järgmine nädal peaks uued klapid sisse saama. :cool:)
vaatab siis mis saab

edit: 7000 rpmi kannatavad ka need orig asjad kõik. lihtsalt teine nukk laseb sinnani minna
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#14

T Veebr 03, 2009 20:30

ma ei tea kuidas sa mu kingakapiga nii detailselt kursis saad olla, aga enne otsi igal juhul 7.6 nukkvõll ja osta see asi lihtsalt ära , kui et ise 10 aastat muldvormis midagi pooltki nii head üritad valada :beer:

küll ta juba annab (7.6 , kurjemini minna) , ja see ei peaks veel kõige kurjem olema ( 8.2 kah olemas kui ma õigesti mäletan) , aga noh, auto võiks ikka suuta linnalikikluses kah käia , ilma et välja sureks
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

T Veebr 03, 2009 20:33

blocetist võllid läind.
vahepeal neid 2 tk oli, yks oli isegi 8,2 või 8,3 aga seda poleks tahtnki.
hoian silmad lahti ikka.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 855
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#16

T Veebr 03, 2009 20:44

ma usun et kui lõppkokkuvõttes tihedatest ja siledatest tükkidest moto teha, tükid jube täpselt tasakaalu ajada , siis hooratas kergeks , siis pead ära portida ( vt pilti) ja näpuotsakesega surveastet juurde (mis on v-4 puhul nuhtlus teha, sest sul lähevad manifoldi ja peade ühendusjooned kohe paigast kui päid lähemale võtta, vaja kompenseerida jälle) ja sinna lisaks veel tõesti originaalnukka tsuts-tsuts nihutada pluss kärmem karbuss ( nt see mingi weberi DGV oli neil seal omal ajal vist) , siis saab juba palju naisi (ja kiirustrahvegi ) :)

Lisatud failid
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#17

T Veebr 03, 2009 21:15

Keegi Dr. Tuha tegeleb türil nukkvõllidega. Keevitatakse peale ja lihvitakse soovitud mõõtu. Paljud sigulli nukad nii tehtud ja muidki marke tegemises olnud. Kolbidesse peab tegema klapipesad kui neid seal veel pole (muidugi juhul kui klapid sinnani üldse ulatuvad). Karmim nukkvõll ja suuremad klapid annavad kindlasti ropult juurde juba. See projekt tõotab tulla maru äge :evil:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

T Veebr 03, 2009 21:27

Ykskord sõitsin piilupardiga.
ja tulemuseks 2 tundi koolitust.
mis oleks saand oleks teravam nukk ja enamat tõusu; aga mis see oleks andud oleks selgunud sõidu käigus.
( aga muide seda võib veel arendada, kui jaotusvõlli kruttida saaks...)
prooviks asju ajada mingis järjekorras...

edit: aga tead kui palju aega võttis, et tuhani jõuda. just see, et kus ja kellel oli pink ja kus see sai jne....
igaljuhul väga mitme asjaliku mehe otsa sattusin. aga kõik nad on vanad mehed. Täpselt nagu see, kes mulle klappe vahetama hakkab. 69.
aga mul on vana auto ka!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#19

T Veebr 03, 2009 21:32

Kõik õige , aga Pardi mainitud tasakaal ja täpsus on asja teine pool ja mitte üldse vähem tähtis. Proovitud kogetud (kahjuks küll mitte fordi v4 - l)

Ivomets,oli ju kuskil pilt,kus lasid teha metallist hammaka,kas see võimalus sul nüüd kadunud?:(
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

T Veebr 03, 2009 21:37

metallist hammaka tegemise võimalus on praegu kadunud. ( vähemalt sellisel kujul nagu ma sain) aga muidugi teha ikka saab.
samas yks malmist hammakas olemas veel. pole proovindki.

jyrgeni auto peal on vana tekstoliidi hammaka sisu ja pronksist hamasvöö.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#21

T Veebr 03, 2009 21:41

Ferrari kasutab viltuste nukkidega võlli ja seda edasi-tagasi liigutades muudab klappide avanemist.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#22

T Veebr 03, 2009 21:42

Lihtsam tundub olema tõesti erinevate hammakate omamine,kuna mingi reguleering oleks ikka sama raske,kui hammaka vahetus. Ja reguleering jätaks alati sellise lolli tunde,et kas jäi ikka kinni ja paika.
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#23

T Veebr 03, 2009 21:43

Põhimõtteliselt saab jalgratta ketiratta ka reguleeritavaks teha,kui hästi tahta ,aga...
Nukkvõlli hammaka reguleerimine võimaldab magusama pöördemomendi liigutamist pöörete skaalal sobitades suurima pöördemomendi just natuke allapoole neid pöördeid,kus mootrit kõige rohkem pruugitakse.
Kõigepealt võetkse orig h.ratas ja tehakse selle hammasvöö otspinnale märk kohakuti liistusoonega(seda on hea teha treipingis).Siis rihitakse h.r. treipingis nii ,et otspinna viskumine oleks +-0,05 mm ja võlliava radiaalviskumine +-0,02 mm.
Edasi treitakse orig.h.r. sisu välja diameetrini,mis on umbes 55-60% välisdiam. ja treitakse otspind laiusega12-15mm(oleneb mis polte kinnituseks kasutada).
Järgmisena treitakse metallist rumm,millel ava sama orig.h.r. siseavaga ja välisdiam.oleks 25-30mm+origh.r. treitud siseava ja aste ,mille diam oleks0,02-0,03mm väiksem origh.r. siseavast.Vaat selle astme peal hakataksegi h.r. pöörama nukkvõlli suhtes.Rumm tehakse selle arvestusega ,et h.r. jääb nukkvõlli pikisuunas samale kohale.Rummu otspind kuhu toetub h.r. tehakse paksusega 4-5mm.Rummu sisse stoositakse orig. järgi liistusoon.
Rumm ühendatakse h.r.iga nii,et liistusoon oleks kohakuti tehtud märgiga ja kinnitatakse pöördlauale,kus puuritakse avad poltide välisläbimöödu järgi 3le või 4le poldile võrdsete jaotusnurkade järel.Rummu sees freesitakse avad ovaalseks nii,et polt saaks liikuda 0,75 hamba jagu kummalegi poole.Ja ongi valmis.Poldi pead h.r. poole s.o. mutrid keeratakse rummu poolt ja seibid ka alla ja liimi vahele.
Peale selle saab kaldhammasülekande korral nukkvõlli nii pöörata,kui nihutada h.r. piki telge pannes h.r. alla distantspukse(nii teevad gazikute tuunijad).
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

T Veebr 03, 2009 21:48

tänud tehnoloogia eest ;
yks variant veel:
ketirattad panna ja ketipingutid 2tk. . ja näiteks õlisurvega ( või ka mehhaaniliselt ) muuta ketipikkusust ja seega nurka.

edit:
kas sa hr svensson ei taha oma juttu teha käega katsutavaks??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
EnnSvensson
Postitusi: 37
Liitunud: E Mär 19, 2007 22:00
Asukoht:
Auto:

#25

T Veebr 03, 2009 21:52

Algselt postitas: ivomets
tänud tehnoloogia eest ;
yks variant veel:
ketirattad panna ja ketipingutid 2tk. . ja näiteks õlisurvega ( või ka mehhaaniliselt ) muuta ketipikkusust ja seega nurka.

Aga siis hakab nukkvõll pöörlema samas suunas v.võlliga ,originaalis pöörleb ju vastupidi?
Vasta