Turbo manomeeter
Oskab ehk keegi juhatada, kust sellise saaks? Tahaks nati täpsemat...mingid (odavad?) isendid pidid aiateibaid kohe või pärast mõningast kasutamist näitama.
Veelgi tegijam oleks mingi elektrooniline LED-de (valgusdioodide) reaga, mis võiks MAP sensorilt infot saada.
On keegi sellisest kuulnud või äkki ise kokku tinutanud?
Ilma manomeetrita (LPT) on ju koleeee igav ;).
(sorri kui sarnane teema juba olnud, ise küll ei leidnud)
Veelgi tegijam oleks mingi elektrooniline LED-de (valgusdioodide) reaga, mis võiks MAP sensorilt infot saada.
On keegi sellisest kuulnud või äkki ise kokku tinutanud?
Ilma manomeetrita (LPT) on ju koleeee igav ;).
(sorri kui sarnane teema juba olnud, ise küll ei leidnud)
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
nende manokatega tegeleb enamus tuuningpoode, hinnad on seinast-seina. enda kogemusest ei soovitaks Equus manokat - aiateibaid ei näita, aga siriseb häirivalt (muidugi, selle hinnaklass jääb 400 kanti, st üks odavamaid). ise vist telliks järgmisena VDO toodangut, kuna kvaliteet ja ilus tagasihoidlik disain ühes tükis (hinnaklass ~800).
natuke on manokate teemat käsitletud siin: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=133
djk jutu illustreerimiseks: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=50 hind sellisel paraku 1400 eeku :freak:
natuke on manokate teemat käsitletud siin: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=133
djk jutu illustreerimiseks: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=50 hind sellisel paraku 1400 eeku :freak:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 61
- Liitunud: K Mär 16, 2005 20:52
- Asukoht: Kuusalu vald
- Auto:
- Kontakt:
Võin öelda, et minul on selline tumenev turbomanokas ja ma omandasin selle poest poole odavamalt kui on pakkunud aljoga. Mine vaata Alevi 5, seal on Db-Hp pood. Internetis on ka kodu leheküljel igasugused kellad väljas koos hindadega http://www.db-hp.ee Tsekka ja sa ei kahetse.
Selge, uurin järele.
Päris 800-kroonist justkui ei raatsiks osta, aga mine tea, poes asja peos hoides võivad juba muud mõtted tulla :)
Minumeelest on need manomeetrid selgelt ülehinnatud, nagu ilmselt enamus tuuninguga seotu. Midagi üleloomulikult keerulist ei tohiks manomeetris ju olla. Vahepeal liikus juba mõte elektroonilise pressure sensori suunas. Kui ise meisterdada, siis koos vajaliku elektroonikaga tuleks seegi odavam ja kindlasti täpsem.
Veel huvitaks, kuhu keegi selle jupi on paigutanud ja kuidas vooliku vedanud?
To Saabs: kuidas täpsusega lood, oled millegagi võrrelnud...ja kas toimib vaikselt, ei "sirise"?
Päris 800-kroonist justkui ei raatsiks osta, aga mine tea, poes asja peos hoides võivad juba muud mõtted tulla :)
Minumeelest on need manomeetrid selgelt ülehinnatud, nagu ilmselt enamus tuuninguga seotu. Midagi üleloomulikult keerulist ei tohiks manomeetris ju olla. Vahepeal liikus juba mõte elektroonilise pressure sensori suunas. Kui ise meisterdada, siis koos vajaliku elektroonikaga tuleks seegi odavam ja kindlasti täpsem.
Veel huvitaks, kuhu keegi selle jupi on paigutanud ja kuidas vooliku vedanud?
To Saabs: kuidas täpsusega lood, oled millegagi võrrelnud...ja kas toimib vaikselt, ei "sirise"?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 61
- Liitunud: K Mär 16, 2005 20:52
- Asukoht: Kuusalu vald
- Auto:
- Kontakt:
Ei "sirise" ja seier ei kõigu samuti. Mina olen üli rahul ja poes olles tekkis kohe selle tumeda kella soov. Ühendus on ülilihtne, kõik ühendustega seotuv on õpetuses kirjas (sellega peaks iga üks hakkama saama).
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber. Siis pidi kaduma ka osuti kõikumine tühikäigul.
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat ;)
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat ;)
Kasutan selle teema ära ja küsin, et kas saab 9-5’el (2.0 t), mille armatuurlaual turboseierit pole, saab selle sinna kuidagi tekitada? :freak:
Õigemini, kas saab vahetada armatuurlaua vastu, millel see olemas? Asi peab pärast muidugi töötama ka ;)
Vot millegipärast ei ole kõigil turbomootoriga Saabidel seda seierit armatuurlaual
Õigemini, kas saab vahetada armatuurlaua vastu, millel see olemas? Asi peab pärast muidugi töötama ka ;)
Vot millegipärast ei ole kõigil turbomootoriga Saabidel seda seierit armatuurlaual
Teatud turgudele tehti ka tonnised FPT-ga,aga ilma manokata.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Hea (ja omapärane) näide oma vurr. Igasuguste kirjade järgi LPT, manomeetrit pole, küll aga vahejahutusradikas ja solenoid valve nagu FPT autodel. Miski nagu ei viita, et asjad oleks hiljem lisatud. Arusaamatu, mis määrab siis, et on "low pressure turbo", sest minumeelest seda klappi ei saagi LPT süsteemi ECU-le külge pookida...õigemini vist saab aga tolku ei ole. Või äkki ECU üle vaadata, ehk tõesti FPT oma e. kogu kompott hiljem upgradetud?
tehtigi kusagil 96 aastast alates ilma manokata osadele turgudele FPT tonniseid,küll oli seal kW veidi maha kruvitud(mingid maksujamad kindlasti)
itaalia oli selline turg ja midagi veel.Itaaliast on pärit ka 2,0 T Aerod:fight:
itaalia oli selline turg ja midagi veel.Itaaliast on pärit ka 2,0 T Aerod:fight:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber. Siis pidi kaduma ka osuti kõikumine tühikäigul.
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat
ka orig.manokal on sissetulev toru kalibreeritud düüsiga.
seega-surud mingi mosse 0,3-1,0mm. düüsi kummivoolikusse ja kaovad plärinad ja osuti kõikumine.Düüsi valid katse-eksituse meetodil.:eureka:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Algselt postitas: sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber.
sai proovitud, toimib! mingil määral. tühikäigul on võbelus kadunud, aga ülelaadimisel on nõrk pirin endiselt alles (küll oluliselt vaiksem). ega sitast saia naljalt ikka ei tee :wall:
kallistel "kelladel" summutatakse õli,või mõne muu solgiga osuti liikumist.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Sihukese graafiku meisterdasin:
Huvitas elektrooniline boost gauge http://homepage.ntlworld.com/dgace/diy_boost_gauge.htm
ja nats andmeid otsides selgus, et turborõhu ja hobujõudude vahel on ka mingi lineaarne seos u. 5000 pöörde juures. Ka herr Trionicu auto andmed tõestavad, et väga vale see graafik pole.
Muide GM MAP sensori ja Saabil kasutatava (analoogse?) andmetel on miskipärast erinevus...mõõtmisel selguks ilmselt tõde.
Kommenteerige ja parandage palun ;)
(pidi ju vaba päeva millegagi sisustama )
ps. veel üks asjalik skeem: http://www.emergent.com.au/200sx/boost_gauge_1.html
(saab MAP sensorit andurina kasutada)
Huvitas elektrooniline boost gauge http://homepage.ntlworld.com/dgace/diy_boost_gauge.htm
ja nats andmeid otsides selgus, et turborõhu ja hobujõudude vahel on ka mingi lineaarne seos u. 5000 pöörde juures. Ka herr Trionicu auto andmed tõestavad, et väga vale see graafik pole.
Muide GM MAP sensori ja Saabil kasutatava (analoogse?) andmetel on miskipärast erinevus...mõõtmisel selguks ilmselt tõde.
Kommenteerige ja parandage palun ;)
(pidi ju vaba päeva millegagi sisustama )
ps. veel üks asjalik skeem: http://www.emergent.com.au/200sx/boost_gauge_1.html
(saab MAP sensorit andurina kasutada)
:notworthy:sebastian.Su päevatöö on enam-vähem täpne.Tegelikult võiks katsetada mingit 2bar. MAP`i ,kuna sellisega "cut off" kusagile hämarustesse
kaob,oleks huvitav teada,milline kütusesegu välja näeb og. ajuga.Turboclub.ee-s ei viitsinud keegi mulle vastata.:fight:
kaob,oleks huvitav teada,milline kütusesegu välja näeb og. ajuga.Turboclub.ee-s ei viitsinud keegi mulle vastata.:fight:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tänud, Trionic. Arvasin juba et miskit tuleb tugevalt muuta.
Tahtsid vist öelda, et 3bar MAP-ga ;). See huvitaks ennastki, kuhu cutoff siis liigub aga lihtsam on lisada 2bar sensorile 50...100 oomine takisti väljundsignaaliga järjestikku (ECU sees on takkidest pingejagur 970 oomiga massi) see lükkab cutoffi kuuldavasti mõnevõrra kõrgemale...segu muidugi läheb samavõrra lahjemaks sest MAP ei anna enam õiget infot...1,3+bar juures võib see äkki jamaks minna? Sama kino oleks vist 3bar sensoriga.
Loll on see, et segumõõtja (A/F kell) ei anna suurtel rõhkudel enam õiget inffi, sest trionic sätib siis segu normaalsest rikkamaks (ja süüte muidugi hilisemaks) aga "narrow band" o2 andur on nii krdi ebatäpne, et väljastab ideeliselt ainult kolme väärtust: lahja-normaalne-rikas ja sedagi siis, kui ta täiesti korras on. "Wide band" andur väljalaskesse kruttida lisaks originaalile...siis saaks asjast kohe selge ülevaate. Pole seni kusagil lugenud, et keegi nii teinud oleks :(.
ps. need cutoff piirid on üsna umbkaudsed, kõik oleneb ju õhu temperatuurist jne. loomulikult ka näidiku täpsusest kust loetakse.
Tahtsid vist öelda, et 3bar MAP-ga ;). See huvitaks ennastki, kuhu cutoff siis liigub aga lihtsam on lisada 2bar sensorile 50...100 oomine takisti väljundsignaaliga järjestikku (ECU sees on takkidest pingejagur 970 oomiga massi) see lükkab cutoffi kuuldavasti mõnevõrra kõrgemale...segu muidugi läheb samavõrra lahjemaks sest MAP ei anna enam õiget infot...1,3+bar juures võib see äkki jamaks minna? Sama kino oleks vist 3bar sensoriga.
Loll on see, et segumõõtja (A/F kell) ei anna suurtel rõhkudel enam õiget inffi, sest trionic sätib siis segu normaalsest rikkamaks (ja süüte muidugi hilisemaks) aga "narrow band" o2 andur on nii krdi ebatäpne, et väljastab ideeliselt ainult kolme väärtust: lahja-normaalne-rikas ja sedagi siis, kui ta täiesti korras on. "Wide band" andur väljalaskesse kruttida lisaks originaalile...siis saaks asjast kohe selge ülevaate. Pole seni kusagil lugenud, et keegi nii teinud oleks :(.
ps. need cutoff piirid on üsna umbkaudsed, kõik oleneb ju õhu temperatuurist jne. loomulikult ka näidiku täpsusest kust loetakse.