Turbo manomeeter

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

P Juun 05, 2005 22:01

Oskab ehk keegi juhatada, kust sellise saaks? Tahaks nati täpsemat...mingid (odavad?) isendid pidid aiateibaid kohe või pärast mõningast kasutamist näitama.
Veelgi tegijam oleks mingi elektrooniline LED-de (valgusdioodide) reaga, mis võiks MAP sensorilt infot saada.
On keegi sellisest kuulnud või äkki ise kokku tinutanud?
Ilma manomeetrita (LPT) on ju koleeee igav ;).

(sorri kui sarnane teema juba olnud, ise küll ei leidnud)
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#2

P Juun 05, 2005 23:58

päris lahe asi on selline manomeeter mis siis kui autol süüde väljas on täiesti tume. Kui keerad süüte sisse siis tekivad sinna seier numbrid jne.
Lett oli sellel vist mingi 700-800 kr + alus ca.140 kr
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#3

E Juun 06, 2005 0:09

nende manokatega tegeleb enamus tuuningpoode, hinnad on seinast-seina. enda kogemusest ei soovitaks Equus manokat - aiateibaid ei näita, aga siriseb häirivalt (muidugi, selle hinnaklass jääb 400 kanti, st üks odavamaid). ise vist telliks järgmisena VDO toodangut, kuna kvaliteet ja ilus tagasihoidlik disain ühes tükis (hinnaklass ~800).

natuke on manokate teemat käsitletud siin: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=133
djk jutu illustreerimiseks: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=50 hind sellisel paraku 1400 eeku :freak:
Saabs
Saabiklubi liige
Postitusi: 61
Liitunud: K Mär 16, 2005 20:52
Asukoht: Kuusalu vald
Auto:
Kontakt:

#4

E Juun 06, 2005 18:10

Võin öelda, et minul on selline tumenev turbomanokas ja ma omandasin selle poest poole odavamalt kui on pakkunud aljoga. Mine vaata Alevi 5, seal on Db-Hp pood. Internetis on ka kodu leheküljel igasugused kellad väljas koos hindadega http://www.db-hp.ee Tsekka ja sa ei kahetse.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

E Juun 06, 2005 18:49

Täiesti OT soovitus, aga kui linke lisate siis katsuge ikka http:// ka ette kirjutada ja veel parem kui url ja /url tag'e kasutate, siis ei lähe igasugu popid ja noortepärased lingid katki..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

E Juun 06, 2005 21:55

Selge, uurin järele.
Päris 800-kroonist justkui ei raatsiks osta, aga mine tea, poes asja peos hoides võivad juba muud mõtted tulla :)
Minumeelest on need manomeetrid selgelt ülehinnatud, nagu ilmselt enamus tuuninguga seotu. Midagi üleloomulikult keerulist ei tohiks manomeetris ju olla. Vahepeal liikus juba mõte elektroonilise pressure sensori suunas. Kui ise meisterdada, siis koos vajaliku elektroonikaga tuleks seegi odavam ja kindlasti täpsem.

Veel huvitaks, kuhu keegi selle jupi on paigutanud ja kuidas vooliku vedanud?

To Saabs: kuidas täpsusega lood, oled millegagi võrrelnud...ja kas toimib vaikselt, ei "sirise"?
Saabs
Saabiklubi liige
Postitusi: 61
Liitunud: K Mär 16, 2005 20:52
Asukoht: Kuusalu vald
Auto:
Kontakt:

#7

E Juun 06, 2005 22:05

Ei "sirise" ja seier ei kõigu samuti. Mina olen üli rahul ja poes olles tekkis kohe selle tumeda kella soov. Ühendus on ülilihtne, kõik ühendustega seotuv on õpetuses kirjas (sellega peaks iga üks hakkama saama).
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

E Juun 13, 2005 15:40

Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber. Siis pidi kaduma ka osuti kõikumine tühikäigul.
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat ;)
tiib
Postitusi: 139
Liitunud: T Mai 31, 2005 18:10
Asukoht:
Auto:

#9

E Juun 13, 2005 23:20

Kasutan selle teema ära ja küsin, et kas saab 9-5’el (2.0 t), mille armatuurlaual turboseierit pole, saab selle sinna kuidagi tekitada? :freak:
Õigemini, kas saab vahetada armatuurlaua vastu, millel see olemas? Asi peab pärast muidugi töötama ka ;)

Vot millegipärast ei ole kõigil turbomootoriga Saabidel seda seierit armatuurlaual

Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#10

E Juun 13, 2005 23:43

Ei ole sellepärast, et tegemist on LPT, ehk siis madalsurve turboga. Neil ei olegi seda ette nähtud. Ainult FTP, ehk siis täissurve turbotel on selline vinge lisa seier.
Iga ratas veab and then some!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

E Juun 13, 2005 23:46

Pane lisakell kuhugi, kiirem, odavam, turvalisem.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

T Juun 14, 2005 9:38

Teatud turgudele tehti ka tonnised FPT-ga,aga ilma manokata.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#13

T Juun 14, 2005 14:40

Hea (ja omapärane) näide oma vurr. Igasuguste kirjade järgi LPT, manomeetrit pole, küll aga vahejahutusradikas ja solenoid valve nagu FPT autodel. Miski nagu ei viita, et asjad oleks hiljem lisatud. Arusaamatu, mis määrab siis, et on "low pressure turbo", sest minumeelest seda klappi ei saagi LPT süsteemi ECU-le külge pookida...õigemini vist saab aga tolku ei ole. Või äkki ECU üle vaadata, ehk tõesti FPT oma e. kogu kompott hiljem upgradetud?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

T Juun 14, 2005 17:16

tehtigi kusagil 96 aastast alates ilma manokata osadele turgudele FPT tonniseid,küll oli seal kW veidi maha kruvitud(mingid maksujamad kindlasti)
itaalia oli selline turg ja midagi veel.Itaaliast on pärit ka 2,0 T Aerod:fight:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

T Juun 14, 2005 17:21

Algselt postitas: sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber. Siis pidi kaduma ka osuti kõikumine tühikäigul.
Näitu see kokkusurumine ei pidavat muutma, kui just päris kinni ei pressi.
Mingi loogika tundub nagu olevat ;)


ka orig.manokal on sissetulev toru kalibreeritud düüsiga.
seega-surud mingi mosse 0,3-1,0mm. düüsi kummivoolikusse ja kaovad plärinad ja osuti kõikumine.Düüsi valid katse-eksituse meetodil.:eureka:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#16

N Juun 16, 2005 22:40

Algselt postitas: sebastian
Netiavarustest selgus, et odavama manomeetri ebameeldivat häält suurematel rõhkudel saab vaigistada...kummivooliku kokkusurumisega. Näiteks mingi klamber.

sai proovitud, toimib! mingil määral. tühikäigul on võbelus kadunud, aga ülelaadimisel on nõrk pirin endiselt alles (küll oluliselt vaiksem). ega sitast saia naljalt ikka ei tee :wall:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

R Juun 17, 2005 7:10

kallistel "kelladel" summutatakse õli,või mõne muu solgiga osuti liikumist.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#18

P Juun 26, 2005 18:21

Sihukese graafiku meisterdasin:

Pilt

Huvitas elektrooniline boost gauge http://homepage.ntlworld.com/dgace/diy_boost_gauge.htm
ja nats andmeid otsides selgus, et turborõhu ja hobujõudude vahel on ka mingi lineaarne seos u. 5000 pöörde juures. Ka herr Trionicu auto andmed tõestavad, et väga vale see graafik pole.
Muide GM MAP sensori ja Saabil kasutatava (analoogse?) andmetel on miskipärast erinevus...mõõtmisel selguks ilmselt tõde.
Kommenteerige ja parandage palun ;)
(pidi ju vaba päeva millegagi sisustama :cool: )

ps. veel üks asjalik skeem: http://www.emergent.com.au/200sx/boost_gauge_1.html
(saab MAP sensorit andurina kasutada)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

E Juun 27, 2005 22:46

:notworthy:sebastian.Su päevatöö on enam-vähem täpne.Tegelikult võiks katsetada mingit 2bar. MAP`i ,kuna sellisega "cut off" kusagile hämarustesse
kaob,oleks huvitav teada,milline kütusesegu välja näeb og. ajuga.Turboclub.ee-s ei viitsinud keegi mulle vastata.:fight:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#20

E Juun 27, 2005 23:48

Tänud, Trionic. Arvasin juba et miskit tuleb tugevalt muuta.
Tahtsid vist öelda, et 3bar MAP-ga ;). See huvitaks ennastki, kuhu cutoff siis liigub aga lihtsam on lisada 2bar sensorile 50...100 oomine takisti väljundsignaaliga järjestikku (ECU sees on takkidest pingejagur 970 oomiga massi) see lükkab cutoffi kuuldavasti mõnevõrra kõrgemale...segu muidugi läheb samavõrra lahjemaks sest MAP ei anna enam õiget infot...1,3+bar juures võib see äkki jamaks minna? Sama kino oleks vist 3bar sensoriga.
Loll on see, et segumõõtja (A/F kell) ei anna suurtel rõhkudel enam õiget inffi, sest trionic sätib siis segu normaalsest rikkamaks (ja süüte muidugi hilisemaks) aga "narrow band" o2 andur on nii krdi ebatäpne, et väljastab ideeliselt ainult kolme väärtust: lahja-normaalne-rikas ja sedagi siis, kui ta täiesti korras on. "Wide band" andur väljalaskesse kruttida lisaks originaalile...siis saaks asjast kohe selge ülevaate. Pole seni kusagil lugenud, et keegi nii teinud oleks :(.

ps. need cutoff piirid on üsna umbkaudsed, kõik oleneb ju õhu temperatuurist jne. loomulikult ka näidiku täpsusest kust loetakse.
Vasta