Crossroad Performance

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
RStorm
Postitusi: 414
Liitunud: K Sept 03, 2008 22:17
Asukoht:
Auto:

#51

T Mär 09, 2010 0:02

Lihtsalt huvi pärast küsiks, et kui mu saabikul Garrett vahetada nüüd Mitsu turbo vastu, kui palju seda võimu juurde keerata annaks veel. Või peaks juba midagi enamat hakkama vahetama, pihustid? Väljalase? Teadmiseks siis veel, et stockis on ta 2.3 LPT(136kw)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#52

T Mär 09, 2010 0:02

Algselt postitas: Jupats
Kusagil 30kW kandis;)


199kW :cool:. Nm tõusu kohta on ka infot?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#53

T Mär 09, 2010 0:17

See on suhteline... Mina üle 420Nm hea meelega ei paneks.

EDIT: Seda siis esialgu. Kui kast toimib normaalselt ka peale seda, võib ka juurde panna.
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#54

T Mär 09, 2010 0:20

Algselt postitas: RStorm
Lihtsalt huvi pärast küsiks, et kui mu saabikul Garrett vahetada nüüd Mitsu turbo vastu, kui palju seda võimu juurde keerata annaks veel. Või peaks juba midagi enamat hakkama vahetama, pihustid? Väljalase? Teadmiseks siis veel, et stockis on ta 2.3 LPT(136kw)


k6ik s6ltub ju mida sa tahad. Mida rohkem asju vahetad, seda spetsiifilisemaks muutub su auto, samas v6imalus saavutada enamat kui lihtsalt turbo vahetusega.
Võimsust pole kunagi piisavalt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#55

T Mär 09, 2010 0:22

Algselt postitas: Jupats
See on suhteline... Mina üle 420Nm hea meelega ei paneks.

EDIT: Seda siis esialgu. Kui kast toimib normaalselt ka peale seda, võib ka juurde panna.


420 Nm oh sa rsk. Hoidke mulle koht vaba. Varsti ma tulen:love:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#56

T Mär 09, 2010 0:27

Algselt postitas: RStorm
Lihtsalt huvi pärast küsiks, et kui mu saabikul Garrett vahetada nüüd Mitsu turbo vastu, kui palju seda võimu juurde keerata annaks veel. Või peaks juba midagi enamat hakkama vahetama, pihustid? Väljalase? Teadmiseks siis veel, et stockis on ta 2.3 LPT(136kw)


Mitsu puhub maksimaalselt välja kusagil 320 - 330Hp. Mitsu maksimaalsuse saavutamiseks oleks vaja uusti pihusteid(lõppevad kusagil 300Hp peal) ning vabamat väljalaset(kas 2,5" otse või 3" katiga ja muu tralliga)

Pihustite asemel võib ka FPR`i (Fuel Pressure Regulator) ära vahetada võimsama vastu. See on siis odavam variant.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#57

T Mär 09, 2010 0:28

Algselt postitas: S9K
Algselt postitas: Jupats
See on suhteline... Mina üle 420Nm hea meelega ei paneks.

EDIT: Seda siis esialgu. Kui kast toimib normaalselt ka peale seda, võib ka juurde panna.


420 Nm oh sa rsk. Hoidke mulle koht vaba. Varsti ma tulen:love:


Teades sind, siis alla 500Nm lahkuma ei nõustu jah?:P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#58

T Mär 09, 2010 0:31

Ehh, seda ei tohi laiali lasta, siis pole enam millegiga sõita. Pole ju fun kui mõlemad on korraga laiali:P. 9-5 aero minek on originaalis juba väga hea. Sellelt autolt mingeid ülijõude ei otsi. Hea niisama kulgeda.
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#59

T Mär 09, 2010 23:46

palju 184kW aerole lisandub?
samuti kuskil 30kW kanti?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#60

T Mär 09, 2010 23:50

Ilma lisakulutusteta on 200kW ringis. Püüan kiiresti selle do-to listi ära teha ning illustratsiooni, millises konfiguratsioonis kui kaugele minna saab.

Põhimõtteliselt pole teil ju nende kW midagi peale hakata. Mina hindan just Nm ja eriti veel madala otsa väänet. Enda 440Nm olen praegu täitsa rahu ning kW arv väga ei koti;)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#61

T Mär 09, 2010 23:52

440 on Audi 4.2 V8 vääne. Ühesõnaga jõhker.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#62

K Mär 10, 2010 1:13

Jupatsil õigus. Kõik küsivad kilovatte, natuke raske seda mõista, kui sõidetakse endiselt originaal- Mitsu turboga ja originaalpihustitega. Ilmselt on uhke teistele öelda, et nüüd mul on nii ja nii palju kilovatte :)
Reaalses elus (tänavasõidul) on olulisem siiski väändemoment keskmistel pööretel, seal kus tagumikutunne ütleb, et "nüüd on minekut" ja ilmselt paljud ei teagi, et sel ajal pole kilovatte tegelikult ollagi.
Ma olen üsna kindel, et enamus ei tee vahet auto 180 ja 205kW vahel, küll aga on auto tuntavalt võimsam, kuna muuhulgas tõstetakse ka keskmiste pöörete väänet.
Teoreetiliselt võiks jätta auto 165kW selleks nagu ta on ja tõsta väänet ~100Nm vahemikus 3000...4000p/min (softi tuunimisel pole see ju mingiks probleemiks). Auto on kohe tunduvalt võimsam. Ainuke häda, et kilovatte pole juures.
Samahästi võiks näiteks kõrgetel pööretel nö. kilovatid lakke tõsta ja allpool jätta vääne samaks või isegi alla lasta.
Sõites ei saagi eriti aru, et oleks midagi juures, aga dünos tulevad toredad kW-d.

See muidugi ainult näide, nii me ei tee ja taoline pettus tuleks dünos kohe välja. Kui aga klient soovib, saab ikka.
Lihtsalt näide, mida juht peamiselt tunnetab auto võimsuse all. Need on njuutonmeetrid, mitte kilovatid.

edit: Vähe ärevamate Saabide omanikud, kel masinas eraldi boostikell teavad, et vot nüüd, selliste pöörete juures on mul nüüd nii palju rõhku. Tegelikult mõtlevad nad väändele, sest boost ja vääne on omavahel tihedalt seotud.
Kilovatid aga...on teistele ütlemiseks :cool:

Kokkuvõtteks tahaks öelda, et kel masin stock ehk siis "raud" originaal, ei tasuks kohe maksimum kW-e taga ajama hakata, kuna olulised osad (turbo, pihustid jne.) töötavad sel juhul väga 100% lähedal. Eriti kehtib see suht agressiivse sõidustiiliga kodanikele.
Ega ükski masinavärk ei taha oma võimete piiril eriti kaua toimida, Saab pole siin mingi erand.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#63

K Mär 10, 2010 9:09

Seb'i jutule võiks lisada selle asja:

Horsepower: how fast you hit the wall.
Torque: how far you take the wall with you.

ja siis veel

Power sells cars.
Torque wins races.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#64

K Mär 10, 2010 11:57

Vägisi tulevad meelde hondad, millel on a`la 200hp ning 180Nm:D
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#65

K Mär 10, 2010 12:14

Algselt postitas: sebastian

Kokkuvõtteks tahaks öelda, et kel masin stock ehk siis "raud" originaal, ei tasuks kohe maksimum kW-e taga ajama hakata, kuna olulised osad (turbo, pihustid jne.) töötavad sel juhul väga 100% lähedal. Eriti kehtib see suht agressiivse sõidustiiliga kodanikele.
Ega ükski masinavärk ei taha oma võimete piiril eriti kaua toimida, Saab pole siin mingi erand.


Pihustid saavutavad oma piiri päris kiiresti tõesti. Mul on nad avatud 100% põhimõtteliselt alates 3 käigu sisse panemisest. :red:
Iga ratas veab and then some!
Skol
Postitusi: 244
Liitunud: R Aug 17, 2007 23:35
Asukoht:
Auto:

#66

K Mär 10, 2010 13:40

Algselt postitas: sebastian
Jupatsil õigus. Kõik küsivad kilovatte, natuke raske seda mõista, kui sõidetakse endiselt originaal- Mitsu turboga ja originaalpihustitega. Ilmselt on uhke teistele öelda, et nüüd mul on nii ja nii palju kilovatte :)
Reaalses elus (tänavasõidul) on olulisem siiski väändemoment keskmistel pööretel, seal kus tagumikutunne ütleb, et "nüüd on minekut" ja ilmselt paljud ei teagi, et sel ajal pole kilovatte tegelikult ollagi.
Ma olen üsna kindel, et enamus ei tee vahet auto 180 ja 205kW vahel, küll aga on auto tuntavalt võimsam, kuna muuhulgas tõstetakse ka keskmiste pöörete väänet.
Teoreetiliselt võiks jätta auto 165kW selleks nagu ta on ja tõsta väänet ~100Nm vahemikus 3000...4000p/min (softi tuunimisel pole see ju mingiks probleemiks). Auto on kohe tunduvalt võimsam. Ainuke häda, et kilovatte pole juures.
Samahästi võiks näiteks kõrgetel pööretel nö. kilovatid lakke tõsta ja allpool jätta vääne samaks või isegi alla lasta.
Sõites ei saagi eriti aru, et oleks midagi juures, aga dünos tulevad toredad kW-d.

See muidugi ainult näide, nii me ei tee ja taoline pettus tuleks dünos kohe välja. Kui aga klient soovib, saab ikka.
Lihtsalt näide, mida juht peamiselt tunnetab auto võimsuse all. Need on njuutonmeetrid, mitte kilovatid.

edit: Vähe ärevamate Saabide omanikud, kel masinas eraldi boostikell teavad, et vot nüüd, selliste pöörete juures on mul nüüd nii palju rõhku. Tegelikult mõtlevad nad väändele, sest boost ja vääne on omavahel tihedalt seotud.
Kilovatid aga...on teistele ütlemiseks :cool:

Kokkuvõtteks tahaks öelda, et kel masin stock ehk siis "raud" originaal, ei tasuks kohe maksimum kW-e taga ajama hakata, kuna olulised osad (turbo, pihustid jne.) töötavad sel juhul väga 100% lähedal. Eriti kehtib see suht agressiivse sõidustiiliga kodanikele.
Ega ükski masinavärk ei taha oma võimete piiril eriti kaua toimida, Saab pole siin mingi erand.


kõik ok, ei hakka nüüd siin nüpeldama, ma pole lihtsalt nii lähedal auto hinge elule kui enamus. seega ei osanud muud küsida kui kW.
küsiks siis parem nii, et kas on üldse siis mõtet 184kw autot torkida kui on oht et ta orig. osad hakkavad pidevalt 100% juures töötama?
Võibolla peaks seal Dynomaxis ära käima ja vaatama ehk on osa olemasolevat jõudlusest kuhugi kadunud ja annab seda ergastada. Ei taha öelda, et autol midagi viga, lihtsalt oled ära harjunud ta jõudlusega ja tahaks veidi erksust juurde.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#67

K Mär 10, 2010 14:27

184kw aerol ei tule palju kw seal esimeste stagedega ja raua originaaliks jätmisel(kuni 200kw), samas väänet tuleb kamaluga ja on suur vahe kas stage1 või originaal. Kolmandaga võtab manuaaliga ikka külmal asfaldil ratta ringi.
Sent from my Monte Carlo using B236
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#68

K Mär 10, 2010 14:58

Kui oma autole saan lõpuks lsd alla ning auto ka ära hooldatud, siis lähen ka CRi meeste jutule. Esialgu plaan olemasoleva turbo ja stock rauaga naljatada kaua saab ning kui turbo hakkab väsimuse märke näitama, siis silmapiiril juba ka vähe võimsam föön.
romza
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#69

K Mär 10, 2010 15:32

Algselt postitas: Skol
kõik ok, ei hakka nüüd siin nüpeldama, ma pole lihtsalt nii lähedal auto hinge elule kui enamus. seega ei osanud muud küsida kui kW.
küsiks siis parem nii, et kas on üldse siis mõtet 184kw autot torkida kui on oht et ta orig. osad hakkavad pidevalt 100% juures töötama?
Võibolla peaks seal Dynomaxis ära käima ja vaatama ehk on osa olemasolevat jõudlusest kuhugi kadunud ja annab seda ergastada. Ei taha öelda, et autol midagi viga, lihtsalt oled ära harjunud ta jõudlusega ja tahaks veidi erksust juurde.

Ära võta isiklikult, Skol :) Lihtsalt väga tihti küsitakse "mul on x kW masin, kui palju pärast ajukirurgiat on?" Küllap on siin pool mingi professionaalne kretinism ja tuleb asju rohkem lahti seletada. Sellest ka minu eelnev post.

Düno - see ütleks "umbkaudu täpselt" palju sul tehase lubatust järgi on. 184kW ilmselt mitte.
Softi loogika on request (etteantud väärtused) ja õigem olekski öelda, et pärast ajukirurgiat lisandus näiteks 20kW, mitte et nüüd masinal ongi 204kW.

Mõtet on torkida küll, väänet saab teatud turvalise piirini tõsta ja seda on sõites kindlasti ka tunda. Kilovattidega on keerulisem. Düno tulemustest lähtudes võib ka kW (ehk siis väänet kõrgetel pööretel) näppida, aga mitte oluliselt palju.

Harjub ära, süües kasvab isu, tean seda omast käest ;)

edit: Dünotulemusi ei saa ka absoluutse tõena võtta, kõik pingid näitavad erinevaid arve. Mõni düno toob naeru näole, teisest lahkud mossis ilmega. Pakun, et autoomanike lause "kilovatte peaks mul nagu rohkem olema" on dünodes väga levinud :cool:.
Seetõttu oleks mõistlik panustada erinevusele: tulemus enne softitamist ja vahetult pärast seda.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#70

K Mär 10, 2010 16:01

Düno ongi mõõtevahend "enne" vs "pärast". Ainukese reaalse ja õige numbri saaks taadeldud mootoridünos.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#71

K Mär 10, 2010 16:04

Siit küsimus. Kas on teada mõni Eestis asuv taadeldud düno.
Algselt postitas: Cyber
Düno ongi mõõtevahend "enne" vs "pärast". Ainukese reaalse ja õige numbri saaks taadeldud mootoridünos.
:drive:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#72

K Mär 10, 2010 16:10

ei .. ja mootoridüno pole vist üldse... kõvemad dragimehed käivad Soomes pingis.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#73

K Mär 10, 2010 23:43

OT: Kas seal soomemaal on taadeldud düno?
Kartidele on eestis mootoridüno :)
Sent from my Monte Carlo using B236
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#74

N Mär 11, 2010 8:50

No ma ei tea... tegelikult vaevalt, aga usaldusväärsem kindlasti, kui siinsed rullid..:) Võibolla see taatlemise jutt on selline idealistlik minu poolt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
TROLL
Postitusi: 133
Liitunud: P Mai 28, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 VIGGEN jälle:)
Kontakt:

#75

E Mär 15, 2010 22:39

väga põnev lugemine üle pika aja, olen aktiivne lugeja foorumis kuid mitte kirjutaja aga see teema koha väärib sõnavõtmist.
Ülikõva, et olete nö. kapist välja tulnud ja asja avalikkuse ette toonud, kui aeg küps olen kindlasti ka ise oma peresedaaniga teil ukse taga:headbang:
mootoridyno kohta niipalju, et kel vaja see uurigu ArtmanRacing-st. neil on väga tõsine mootoripink olemas, võtke ühendust ja tutvuge... tean kuna olen korra käinud seda seal kiibitsemas.
Vasta