Crossroad Performance
Nordic Stage 3 sama jama... mis ikkagi võiks viga olla?
Algselt postitas: vl
Minu auto kütusekulu ei ole pärast sebastiani softi paigaldamist muutunud või kui on, siis pigem tibake vähenenud.
Küll aga olen vahel harva täheldanud olukorda, kus auto järsu gaasi vajutamise peale katkuma hakkab justkui ei saaks piisavalt bensiini kätte (2. ja 3. käik). Kui ma nö sujuvalt vajutan ja lasen "nö võimsusel peale voolata", siis seda ei juhtu. Mulle tundub, et mingi seos on ka jaheda ja niiske välisõhuga.
"To do list" on hea, sest sain teada 98 oktaaniga bensiini soovituse, mida ei ole siiani kasutanud.
vl pani minu teada pärast seda probleemi uue DI, vähemalt postistuste järgi nii saan aru. Kas nüüd korras?
9000 manuaalil soft taolist katkumist ei tee. DI oleks kõige reaalsem süüdlane.
egonr: Nordicu võib maha lugeda millalgi, saab ehk aimu mis viga.
Mulle tundub, et 9-5 puhul tekib hetkeline overboost ja see läheb edasi katkumiseks. Toimub see automaatkastide puhul. Kuna 9-5 on silindrites pea alati knock'e, siis soojema ilmaga tõmmatakse boost kiiresti alla ja katkumist ei toimu. Jaheda/vihmaga on IAT (intake air temp) küllaltki madal, knock'e suhteliselt vähe või üldse mitte ja tuleb ka momendiks overboost.
Võibolla pole mul õigus, aga nii vähemalt näib.
9000 manuaalil soft taolist katkumist ei tee. DI oleks kõige reaalsem süüdlane.
egonr: Nordicu võib maha lugeda millalgi, saab ehk aimu mis viga.
Mulle tundub, et 9-5 puhul tekib hetkeline overboost ja see läheb edasi katkumiseks. Toimub see automaatkastide puhul. Kuna 9-5 on silindrites pea alati knock'e, siis soojema ilmaga tõmmatakse boost kiiresti alla ja katkumist ei toimu. Jaheda/vihmaga on IAT (intake air temp) küllaltki madal, knock'e suhteliselt vähe või üldse mitte ja tuleb ka momendiks overboost.
Võibolla pole mul õigus, aga nii vähemalt näib.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Siinkohal tahaks tänada kasutajat Zokora, kes oli nii abivalmis ning andis meile ühe oma T8 ajudest kasutada. Seega sügav kummardus CR SAAB Performance meeskonna poolt. :notworthy:
Loodame, et me nüüd oskame sellega ka midagi peale hakata.
Loodame, et me nüüd oskame sellega ka midagi peale hakata.
Ei läinud poolt aastatki. Pikk tööpäev ja kolm kannu kohvi :P
Kõik toimib suurepäraselt.
Kõik toimib suurepäraselt.
Algselt postitas: farmacoma
Nuustik on jube katkine. :freak:
Et pilt on liiga kaua üleval olnud? :P
Järgmiseks nädalaks (peale kokkutulekut) anname täpsemalt teada kas ja kuidas ja kui, siis millal.
Peame Jupatsiga väikese juhatuse koosoleku T8 teemal :cool:
Mida peaks veel teadmiseks võtma, kui teha oma LPT'st nö. päris õige turbo. Pole kunagi varem turbomootoriga autot omanud ja sellest turbomaailmast nagu eriti midagi ei teagi. Õlivahetuse intervalli vähenemist 15-lt 10 000km, seda ma juba kusagilt lugesin, aga kas midagi veel? Olen kuulnud, et sõidu lõppedes peab ootama natuke töötava mootoriga, et midagi jahtuks? Kas reeglina 113-lt u. 150kw-seks muutmisel veel korralikult ümber käidud mootoriga midagi tihemini lagunema ja mingeid jamasi juhtuma ei hakka? Või on mingid kindlad kohad ja detailid, mida peaks hakkama pärast sellist u. 35kw'st tõstmist tihedamalt ja kriitilisemalt jälgima? Kui sama korrapärase ja korraliku suhtumist oma SAABi jätkata, siis võin ma eeldada, et selle +35kw'ga jätkan ma sama muretuid kilomeetreid ja selle +35-e juures veel midagi pelgama ei peaks?
(ei tahaks lihtsalt üliheas korras saabi kuidagi retsima hakata, aga samas olen saabi-, turbo- ja tuuningumaailmas alles võhik)
(ei tahaks lihtsalt üliheas korras saabi kuidagi retsima hakata, aga samas olen saabi-, turbo- ja tuuningumaailmas alles võhik)
-
- Postitusi: 239
- Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: Gals
(ei tahaks lihtsalt üliheas korras saabi kuidagi retsima hakata, aga samas olen saabi-, turbo- ja tuuningumaailmas alles võhik)
Ülihea korras saabi tuunimisel +35kw ei tohiks küll mingeid probleeme tekkida. Aga sealt ülespoole tuleb juba hakata nö. tuunima. +35kw on softiga täitsa saavutatav, mootor kulub natuke rohkem aga seda ainult gaas põhjas sõites :P
Peamiselt ahvatlebki mind seda väikest tuunimist teha ainult see, et seda nn. jõuvaru lihtsalt suurendada, et kui tekib mingis olukorras vajadus, siis on ta olemas ja mootori poolt pakutav, aga üldiselt olen väga rahulik kulgeja, aga teatud olukordades on see tõmme mõnus ja vajalik, ja kui see on nii lihtsalt ja siiski odavalt saavutatav, siis tekkiski kohe mõte, et - miks ka mitte siis. Gaas põhjas ei sõida.
edit: Ja kui mu sõidustiil jääb samaks ja ma seda oma "varu" väga tihti vajutama ei hakka, kas siis ma võin uskuda andmebaasi "www.auto-types.com" alt leitavaid kütusekulusi ja näha, et see jääb Umbes samaks, olenevalt sõidustiilist ainult kui siis tiba rohkem, aga nii et rahakott väga aru ei saa?
edit: Ja kui mu sõidustiil jääb samaks ja ma seda oma "varu" väga tihti vajutama ei hakka, kas siis ma võin uskuda andmebaasi "www.auto-types.com" alt leitavaid kütusekulusi ja näha, et see jääb Umbes samaks, olenevalt sõidustiilist ainult kui siis tiba rohkem, aga nii et rahakott väga aru ei saa?
Algselt postitas: Gals
Peamiselt ahvatlebki mind seda väikest tuunimist teha ainult see, et seda nn. jõuvaru lihtsalt suurendada, et kui tekib mingis olukorras vajadus, siis on ta olemas ja mootori poolt pakutav, aga üldiselt olen väga rahulik kulgeja, aga teatud olukordades on see tõmme mõnus ja vajalik, ja kui see on nii lihtsalt ja siiski odavalt saavutatav, siis tekkiski kohe mõte, et - miks ka mitte siis. Gaas põhjas ei sõida.
Sama mõte ilmselt paljudel, kelle Saab natuke võimsamaks "keeratud" :)
Selles ongi turbomootorite võlu, et normaalsel liiklemisel jääb kütusekulu samaks või isegi väheneb.
Hea näide enda ~280kW liikur. Võiks ju arvata, et joob kütet hullu moodi, aga maanteel ühtlase kiirusega sõites kaob bensiini ikka endiselt 7l 100km kohta ja linnas püsib seal 13...14 kandis. Ei midagi üleloomulikku Saabi kohta.
Mootor kuluks kiiremini siis, kui seda jõudu pidevalt kasutaks, aga ma ei näe põhjust linnas ekstreemseks kiirendamiseks, kummivilistamiseks või fooride tagant püssikuulina startimiseks.
Lõpetuseks võiks öelda, et kui oled siiani rahuliku sõidustiiliga olnud, siis mõnikümmend lisa-kilovatti ei muuda kütusekulus ja mootori kulumises midagi märkimisväärset.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kas keegi oleks hirmasti vastu, kui CR SAAB Performance tõstaks uuel aastal hindu? Praegused eurohinnad on raha+sendipuru ja kuna me reeglina arveldame sularahas, siis võiks need hinnad vähe ümmargusemaks teha.
Softi tegemine ja peale lugemine (kuni 205kW):
Tavahind: 1700.- (108.65EUR) = 110EUR
Saabiklubi liikmetele: 1500.- (95.87EUR) = 95EUR
Softi tegemine ja peale lugemine (üle 205kW):
Tavahind: kokkuleppel
Saabiklubi liikmetele: eriti kokkuleppel
OpenSID:
Tavahind: 700.- (44.74EUR) = 45EUR
Saabiklubi liikmetele: 500.- (31.96EUR) = 35EUR
9-5 BPC klapp 9000-le (klapp ise hinna sisse ei kuulu)
Tavahind: 700.- (44.74EUR) = 45EUR
Saabiklubi liikmetele: 500.- (31.96EUR) = 35EUR
Softi tegemine ja peale lugemine (kuni 205kW):
Tavahind: 1700.- (108.65EUR) = 110EUR
Saabiklubi liikmetele: 1500.- (95.87EUR) = 95EUR
Softi tegemine ja peale lugemine (üle 205kW):
Tavahind: kokkuleppel
Saabiklubi liikmetele: eriti kokkuleppel
OpenSID:
Tavahind: 700.- (44.74EUR) = 45EUR
Saabiklubi liikmetele: 500.- (31.96EUR) = 35EUR
9-5 BPC klapp 9000-le (klapp ise hinna sisse ei kuulu)
Tavahind: 700.- (44.74EUR) = 45EUR
Saabiklubi liikmetele: 500.- (31.96EUR) = 35EUR
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Tehnoloogia on juba olemas. Tahame veel kindlustada enda tunnet, et asi on tuunimiseks valmis. Jama ei tahaks ka inimestele kokku keerata. T8 hinnad hakkavad jääma sinna 3000.- kanti.
Kõrge hind tuleb tuunimise tehnilisest keerukusest ja T8 ajude kallist hinnast. Samuti peame endale kokku ostma 4 erinevat aju tüüpi, kuna omavahel ühilduvust ei ole. Eks ta ajapikku hakkab ka langema.
Kõrge hind tuleb tuunimise tehnilisest keerukusest ja T8 ajude kallist hinnast. Samuti peame endale kokku ostma 4 erinevat aju tüüpi, kuna omavahel ühilduvust ei ole. Eks ta ajapikku hakkab ka langema.
Algselt postitas: ivark
Mina ootan pikisilmi hoopis T8 modimise hindasid. Lodoan, et varsti ka see võimalus. Tahaks võimsust juurde.
Sa ei ole ainus, arvan, et paljud ootavad seda päeva kui CR t8le modimist pakkuma hakkab:headbang:
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Niisiis, kes tahab T8 softitamise katsejäneseks tulla:P Auto võiks soovitatavalt olla 2003 või 2004 aasta (1.8t, 2.0t või 2.0T).
Protseduur siis selline, et loeme auto pealt softi maha, tuunime üles ja laeme enda ECU peale. Sellisel juhul kaob oht, et õige ECU metsa võiks minna. Kui kõik toimib, laseme tuunitud softi originaal ECUle ja sõber saab rahulikult kodu poole minna;)
Arvestama peaks mõne tunniga ja paari proovisõiduga. Ma pakun kohvi ka... Ok, võibolla ka pirukat:thumb:
EDIT: Lisaboonus on softi seerianumber "1"
Protseduur siis selline, et loeme auto pealt softi maha, tuunime üles ja laeme enda ECU peale. Sellisel juhul kaob oht, et õige ECU metsa võiks minna. Kui kõik toimib, laseme tuunitud softi originaal ECUle ja sõber saab rahulikult kodu poole minna;)
Arvestama peaks mõne tunniga ja paari proovisõiduga. Ma pakun kohvi ka... Ok, võibolla ka pirukat:thumb:
EDIT: Lisaboonus on softi seerianumber "1"