Velje offsetist
Kas offset peab olema täpselt mis tehase poolt ette antud, või võib siin natuke improviseerida.
Leidsin teageri poolt koostatud tabeli kus kõik ilusasti kirjas, aga?
Toon sellise konkreetse näite, kuni 87 klassik offset 40, pakutakse velgi millel see näitaja 30.
Mis see endaga kaasa toob, kas velg liigub koopaäärele 10 mm lähemale?
Leidsin teageri poolt koostatud tabeli kus kõik ilusasti kirjas, aga?
Toon sellise konkreetse näite, kuni 87 klassik offset 40, pakutakse velgi millel see näitaja 30.
Mis see endaga kaasa toob, kas velg liigub koopaäärele 10 mm lähemale?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kas offset peab olema täpselt mis tehase poolt ette antud, või võib siin natuke improviseerida.
Leidsin teageri poolt koostatud tabeli kus kõik ilusasti kirjas, aga?
Toon sellise konkreetse näite, kuni 87 klassik offset 40, pakutakse velgi millel see näitaja 30.
Mis see endaga kaasa toob, kas velje serv liigub koopaäärele 10 mm lähemale või?
Vabandan, aga ma liigutasin selle jutu eraldi teema alla.
Aga jah, kui 10mm väiksem on offset, siis sama veljelaiuse korral liigub ta 10mm väljapoole. Otsisin miski pildi ka... Vasakul siis välimine pool.
Ja siis üks kalkulaator ka
Põhjus miks seda küsin on selles, et määrata ära kui suured võivad olla kõrvalekalded kehtivast standardist.
Selgus, et vanematüübilisele klassiku veljevalik väga nigel, mis sunnib vaatama asja laiemalt.
Kui on kogemusi velje kõrguse, laiuse ja offseti omavaheliste seoste varieerumise võimalikkuse kohta, siis sellest oleks abi.
Huvitatud velgedest mõõduga 16 tolli.
Selgus, et vanematüübilisele klassiku veljevalik väga nigel, mis sunnib vaatama asja laiemalt.
Kui on kogemusi velje kõrguse, laiuse ja offseti omavaheliste seoste varieerumise võimalikkuse kohta, siis sellest oleks abi.
Huvitatud velgedest mõõduga 16 tolli.
Kõrvalekalde mõjust kogemustele tuginedes ei oska küll kaasa rääkida, aga vale offset kulutab rattalaagrit ebaühtlaselt, see on teada.
Kui on tegu kuullaagritega (9000 on "topelt" kuullaager, ei mäleta kas ka 900) siis üks rida kuule kulutab pesa erinevalt, kui teine. Samas...juhitavus kuuldavasti võib isegi paraneda, kui (vale) offset ja rehvi laius sattuvad õigesti koos toimima.
Rattalaager jälle on nii ja naa. Sõltub kvaliteedist. Pole haruldane, et originaal peab vastu 10+ aastat ja pärast vahetust kestab uus ainult mõned aastad.
Ma usun, et natuke vale offset ei tee korralikule laagrile suurt midagi. Vale offsetiga 17" ja 18" Saabe (eriti 9000) liigub ringi hulgim, sest õige ET-ga suurem velg lihtsalt ei läheks alla. Kui laager hakkab kahtlaselt vara undama, siis on sattunud lihtsalt ebakvaliteetne isend.
edit: ise olen liigelnud 16" velgedega 50k km, mille offset 30...35. Olenevalt sellest, kas kasutanud 5mm vaheplaate (spacer) või mitte. Soovituslik on 33. Auto sõitnud ca 215k. Laagrid originaalid ja tundub, et korras.
Kui on tegu kuullaagritega (9000 on "topelt" kuullaager, ei mäleta kas ka 900) siis üks rida kuule kulutab pesa erinevalt, kui teine. Samas...juhitavus kuuldavasti võib isegi paraneda, kui (vale) offset ja rehvi laius sattuvad õigesti koos toimima.
Rattalaager jälle on nii ja naa. Sõltub kvaliteedist. Pole haruldane, et originaal peab vastu 10+ aastat ja pärast vahetust kestab uus ainult mõned aastad.
Ma usun, et natuke vale offset ei tee korralikule laagrile suurt midagi. Vale offsetiga 17" ja 18" Saabe (eriti 9000) liigub ringi hulgim, sest õige ET-ga suurem velg lihtsalt ei läheks alla. Kui laager hakkab kahtlaselt vara undama, siis on sattunud lihtsalt ebakvaliteetne isend.
edit: ise olen liigelnud 16" velgedega 50k km, mille offset 30...35. Olenevalt sellest, kas kasutanud 5mm vaheplaate (spacer) või mitte. Soovituslik on 33. Auto sõitnud ca 215k. Laagrid originaalid ja tundub, et korras.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
9000-de superaerodel on ET 27.
Ka klassikule käivad need alla, küll uuemale, kui teemaalgatajal vaja. Samas suht kitsas ja madal rehv peab olema, et vastu ei hakkaks käima. AndrusFJR vist oma kabrio all 195/50 kasutas??
Niiet kuhugi sinnakanti mõõtudega peaks veel saama hakkama, õige poldivalemiga veljed tuleb leida lihtsalt.
Ka klassikule käivad need alla, küll uuemale, kui teemaalgatajal vaja. Samas suht kitsas ja madal rehv peab olema, et vastu ei hakkaks käima. AndrusFJR vist oma kabrio all 195/50 kasutas??
Niiet kuhugi sinnakanti mõõtudega peaks veel saama hakkama, õige poldivalemiga veljed tuleb leida lihtsalt.
Olen sama teema üle mõelnud.
Klassikule hea velje leidmine on tõesti raske.
4x114,3 valik on juba suhteliselt kasin. Seejuures tuleb leida ET40+ sest üldjuhul on suurem velg ka laiem. Peab arvestama, et keskava suuremaks puurimise vajadus on tõenäoline.
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=454457
Küsiks veel, kui laia velje jaoks klassiku koopas ruumi on?
Kõrguse poolest mahuks sinna vabalt ka 225 45 17 ära.
Klassikule hea velje leidmine on tõesti raske.
4x114,3 valik on juba suhteliselt kasin. Seejuures tuleb leida ET40+ sest üldjuhul on suurem velg ka laiem. Peab arvestama, et keskava suuremaks puurimise vajadus on tõenäoline.
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=454457
Küsiks veel, kui laia velje jaoks klassiku koopas ruumi on?
Kõrguse poolest mahuks sinna vabalt ka 225 45 17 ära.
Olukord on keeruline! Leidsin sobiva poldivalemiga vana kooli 16x7,5, ET 30, rehvidega 205x60.
Pole vist lootustki kui juba 16 Super Aero käib vastu koopaserva, nagu A. FJR oma 900 teemas hirmutab.
PS: Pean silmas neid suhteliselt jõhkraid Borbet velgi, mis Anthrax oma postituses välja tõi.
Pole vist lootustki kui juba 16 Super Aero käib vastu koopaserva, nagu A. FJR oma 900 teemas hirmutab.
PS: Pean silmas neid suhteliselt jõhkraid Borbet velgi, mis Anthrax oma postituses välja tõi.
Taotlen tagasihoidlikku vanakooli racing stiili.
Vabandust aga naljaga pooleks sulle üks racing stiil
Edit: Tegelikult mulle meenus selle racing jutuga kohe 900 Enduro pilt aga vaevalt sa sellist tulemust soovid. See on kõike muud kui tagasihoidlik.
Ega ma ise ka täpselt ette ei kujuta, kuidas see välja hakkab nägema.:love:
Ma arvan, et selline vanakoolipill laiendatud plekkidel võib äge olla. Kui kellelgi on klassiku viisakast tuuningust ja reissingust pilte, võib mulle saata või minu auto teemasse postitada :)
Ma arvan, et selline vanakoolipill laiendatud plekkidel võib äge olla. Kui kellelgi on klassiku viisakast tuuningust ja reissingust pilte, võib mulle saata või minu auto teemasse postitada :)
Sul lugejate autos kõik see veljeteema olemas, ei teadnud vaadata.
Ise mingi tagasihoidliku ilu ja harmoonia poole ei püüdle, soovin leida vanakooli jõulist, tugeva märgilise tähendusega velge. Kaasaegne bling on välistatud.
Huvitav, et selline mootorikatte tatoo idee on ka mul peast läbi käinud. Julgemalt tuleks teha ainult, et paremini mõjule pääseks.
Ise mingi tagasihoidliku ilu ja harmoonia poole ei püüdle, soovin leida vanakooli jõulist, tugeva märgilise tähendusega velge. Kaasaegne bling on välistatud.
Huvitav, et selline mootorikatte tatoo idee on ka mul peast läbi käinud. Julgemalt tuleks teha ainult, et paremini mõjule pääseks.
Hetkel on mu auto Superaerodel 195/55/16 rehvid, mugavuselt optimaalsed.
50 profiil on ikka suht jäik ja madal natuke liig mu arust.
50 profiil on ikka suht jäik ja madal natuke liig mu arust.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mina näiteks panin peugeot 308 plekid enda tonnisele alla 16" peal rehv 205/60 väga sõidu omadustes ei muutunud midagi kui ainult see et kui rattad täitsa välja keerata ja sõitma hakata siis hakkab vastavat poolt lükkama, ratas tuli välja poole ligi 30mm, napilt läheb mööda esimeste tiibade servadest