Velje offsetist

Kõigest, mis teeb teie auto koledamaks, aeglasemaks ja muul viisil erinevaks.
Vasta
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#1

T Dets 14, 2010 13:04

Kas offset peab olema täpselt mis tehase poolt ette antud, või võib siin natuke improviseerida.
Leidsin teageri poolt koostatud tabeli kus kõik ilusasti kirjas, aga?
Toon sellise konkreetse näite, kuni 87 klassik offset 40, pakutakse velgi millel see näitaja 30.
Mis see endaga kaasa toob, kas velg liigub koopaäärele 10 mm lähemale?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

T Dets 14, 2010 13:16

Kas offset peab olema täpselt mis tehase poolt ette antud, või võib siin natuke improviseerida.
Leidsin teageri poolt koostatud tabeli kus kõik ilusasti kirjas, aga?
Toon sellise konkreetse näite, kuni 87 klassik offset 40, pakutakse velgi millel see näitaja 30.
Mis see endaga kaasa toob, kas velje serv liigub koopaäärele 10 mm lähemale või?

Vabandan, aga ma liigutasin selle jutu eraldi teema alla.

Aga jah, kui 10mm väiksem on offset, siis sama veljelaiuse korral liigub ta 10mm väljapoole. Otsisin miski pildi ka... Vasakul siis välimine pool.



Ja siis üks kalkulaator ka

Lisatud failid
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#3

T Dets 14, 2010 13:47

Põhjus miks seda küsin on selles, et määrata ära kui suured võivad olla kõrvalekalded kehtivast standardist.
Selgus, et vanematüübilisele klassiku veljevalik väga nigel, mis sunnib vaatama asja laiemalt.
Kui on kogemusi velje kõrguse, laiuse ja offseti omavaheliste seoste varieerumise võimalikkuse kohta, siis sellest oleks abi.
Huvitatud velgedest mõõduga 16 tolli.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

T Dets 14, 2010 14:37

Kõrvalekalde mõjust kogemustele tuginedes ei oska küll kaasa rääkida, aga vale offset kulutab rattalaagrit ebaühtlaselt, see on teada.
Kui on tegu kuullaagritega (9000 on "topelt" kuullaager, ei mäleta kas ka 900) siis üks rida kuule kulutab pesa erinevalt, kui teine. Samas...juhitavus kuuldavasti võib isegi paraneda, kui (vale) offset ja rehvi laius sattuvad õigesti koos toimima.
Rattalaager jälle on nii ja naa. Sõltub kvaliteedist. Pole haruldane, et originaal peab vastu 10+ aastat ja pärast vahetust kestab uus ainult mõned aastad.
Ma usun, et natuke vale offset ei tee korralikule laagrile suurt midagi. Vale offsetiga 17" ja 18" Saabe (eriti 9000) liigub ringi hulgim, sest õige ET-ga suurem velg lihtsalt ei läheks alla. Kui laager hakkab kahtlaselt vara undama, siis on sattunud lihtsalt ebakvaliteetne isend.

edit: ise olen liigelnud 16" velgedega 50k km, mille offset 30...35. Olenevalt sellest, kas kasutanud 5mm vaheplaate (spacer) või mitte. Soovituslik on 33. Auto sõitnud ca 215k. Laagrid originaalid ja tundub, et korras.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Dets 14, 2010 15:08

9000-de superaerodel on ET 27.

Ka klassikule käivad need alla, küll uuemale, kui teemaalgatajal vaja. Samas suht kitsas ja madal rehv peab olema, et vastu ei hakkaks käima. AndrusFJR vist oma kabrio all 195/50 kasutas??

Niiet kuhugi sinnakanti mõõtudega peaks veel saama hakkama, õige poldivalemiga veljed tuleb leida lihtsalt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#6

T Dets 14, 2010 17:16

Olen sama teema üle mõelnud.
Klassikule hea velje leidmine on tõesti raske.
4x114,3 valik on juba suhteliselt kasin. Seejuures tuleb leida ET40+ sest üldjuhul on suurem velg ka laiem. Peab arvestama, et keskava suuremaks puurimise vajadus on tõenäoline.
http://www.auto24.ee/products/detail_product.php?id=454457

Küsiks veel, kui laia velje jaoks klassiku koopas ruumi on?
Kõrguse poolest mahuks sinna vabalt ka 225 45 17 ära.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#7

T Dets 14, 2010 17:45

Olukord on keeruline! Leidsin sobiva poldivalemiga vana kooli 16x7,5, ET 30, rehvidega 205x60.
Pole vist lootustki kui juba 16 Super Aero käib vastu koopaserva, nagu A. FJR oma 900 teemas hirmutab.
PS: Pean silmas neid suhteliselt jõhkraid Borbet velgi, mis Anthrax oma postituses välja tõi.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#8

T Dets 14, 2010 20:19

Ma ise otsin üldse 16" plekki, mida ~tolli võrra laiendada ning millele tahaks peale panna 195(205)/50 rehvi. Mõlemal juhul jääks ratas praegusest (185/65 15) mõõdust pisemaks.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#9

T Dets 14, 2010 20:48

Kas 16 plekk tähendab sepistatud kroomvelge, või mida sa silmas pead? Mis eesmärki taotled, on sel mingi praktiline eelis, või peab huvitav välja nägema?
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#10

T Dets 14, 2010 21:59

Taotlen tagasihoidlikku vanakooli racing stiili.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#11

T Dets 14, 2010 22:31

Taotlen tagasihoidlikku vanakooli racing stiili.

Vabandust aga naljaga pooleks sulle üks racing stiil
Pilt

Edit: Tegelikult mulle meenus selle racing jutuga kohe 900 Enduro pilt aga vaevalt sa sellist tulemust soovid. See on kõike muud kui tagasihoidlik.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#12

T Dets 14, 2010 23:11

Ega ma ise ka täpselt ette ei kujuta, kuidas see välja hakkab nägema.:love:
Ma arvan, et selline vanakoolipill laiendatud plekkidel võib äge olla. Kui kellelgi on klassiku viisakast tuuningust ja reissingust pilte, võib mulle saata või minu auto teemasse postitada :)
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#13

T Dets 14, 2010 23:16

Sul lugejate autos kõik see veljeteema olemas, ei teadnud vaadata.
Ise mingi tagasihoidliku ilu ja harmoonia poole ei püüdle, soovin leida vanakooli jõulist, tugeva märgilise tähendusega velge. Kaasaegne bling on välistatud.
Huvitav, et selline mootorikatte tatoo idee on ka mul peast läbi käinud. Julgemalt tuleks teha ainult, et paremini mõjule pääseks.




Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

K Dets 15, 2010 8:19

Farmacoma poolt toodud pildil olevad (samasugused) veljed vedelevad mul keldris... Samas ka 15" plekid...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#15

K Dets 15, 2010 8:43

Mul oli kunagi ühel 99l toyota hiace plekid, need olid ka laiad ja ralli stiili.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#16

K Dets 15, 2010 9:21

Hetkel on mu auto Superaerodel 195/55/16 rehvid, mugavuselt optimaalsed.
50 profiil on ikka suht jäik ja madal natuke liig mu arust.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#17

N Dets 16, 2010 19:11

Mul ilmselt sama rada tuleb minna. hetkel veljed freesimises. Antud velgede osas sain jutule Kpt. Trummiga driftime.ee-st




Lisatud failid
nerd311
Postitusi: 63
Liitunud: K Veebr 15, 2012 16:13
Asukoht:
Auto:

#18

K Mai 16, 2012 22:21

mina näiteks panin peugeot 308 plekid enda tonnisele alla 16" peal rehv 205/60 väga sõidu omadustes ei muutunud midagi kui ainult see et kui rattad täitsa välja keerata ja sõitma hakata siis hakkab vastavat poolt lükkama, ratas tuli välja poole ligi 30mm, napilt läheb mööda esimeste tiibade servadest
Vasta