Turborõhu modimisest
BPC klapile pakutakse normaalset tööiga 3-5 aastat,maksab palju:wall: .
Hiljem algavad ebamäärased rõhukõikumised jne.
Tuleb osta manuaalne klapp ja ongi kõik-üks kord ja lõplik.
Hiljem algavad ebamäärased rõhukõikumised jne.
Tuleb osta manuaalne klapp ja ongi kõik-üks kord ja lõplik.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: Trionic
Tuleb osta manuaalne klapp ja ongi kõik-üks kord ja lõplik.
Mis ta võiks maksta? Kas kaasneb ka mingit negatiivset mõju?
to Aljoga: see san-tehnilise välimusega junn võiks ju kuidagi asja ära ajada,aga
tõsisemad klapid on näiteks Abbott Racing`i lehel,paraku hinnad ka ulmelised.
Kindlasti kaevaks kusagilt välja ka odavama hinnaklassi klapid,kahjuks pole aega netis kaevata.Sellest kuradi detonatsioonist saab trionic ka rõhku alandamata üpris tõhusalt jagu,kui minu kolbe vaadata.Särasid,nagu uued,ei
mingeid meislijälgi ,ega sulamisekahjustusi.Aga õige oleks ikka panna progetav ecu,manual boostcontroller ja mõnus vurr:thumb::headbang:
tõsisemad klapid on näiteks Abbott Racing`i lehel,paraku hinnad ka ulmelised.
Kindlasti kaevaks kusagilt välja ka odavama hinnaklassi klapid,kahjuks pole aega netis kaevata.Sellest kuradi detonatsioonist saab trionic ka rõhku alandamata üpris tõhusalt jagu,kui minu kolbe vaadata.Särasid,nagu uued,ei
mingeid meislijälgi ,ega sulamisekahjustusi.Aga õige oleks ikka panna progetav ecu,manual boostcontroller ja mõnus vurr:thumb::headbang:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
See jah lihtne MBC (Manual Boost Controller)...sees vedru ja kuulike, teatud rõhu juures päästab õhku läbi. Parem on küll edasi arendatud MBC-A aga ideeliselt nad kõik "peidavad" ECU eest õiget infot. Teoreetiliselt samad asjad kui oleks lahtise W-voolikuga sõitmine eriti "osava" gaasijalaga.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
Algselt postitas: Trionic
see san-tehnilise välimusega junn võiks ju kuidagi asja ära ajada,aga tõsisemad klapid on näiteks Abbott Racing`i lehel,paraku hinnad ka ulmelised.
ise kogemust sellega ei oma, aga turboklubi mitmed liikmed kasutavad seda ja kuskilt on nagu silma/meelde jäänud, et üsna hea kvaliteediga pidavat olema. kuna MBC oma olemuselt suht lihtsa ehitusega ja tolle junni müüja ehitas selle esmalt enda vajaduste rahuldamiseks, siis võib arvata, et kvaliteet on ok. mulle jääb küll arusaamatuks, millega on õigustatud abbot racingu üle 1000 eegune hind. samuti elkparts`i pakutav näeb välja samasugune "junn", aga hind jääb ikkagi 1000 kanti... :freak:
Kõigi tuuningufirmade jupid on minu meelest debiilsete hindadega.Säravad
kirjad ja vormistus ei tõsta ju asja tegelikku väärtust sajakordseks:fight:
kirjad ja vormistus ei tõsta ju asja tegelikku väärtust sajakordseks:fight:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Võiks ka ise teha: http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
...või läheks mingisse torupoodi ja küsiks: Palun mu Saabile reguleeritavat ülerõhuklappi. Müüja siis annab mingi paarikilose metalljuraka ;).
Olen proovinud neid ka ise treida: vedru ja kuuli asemel peene keermega kruvi reguleerimaks õhu läbipääsu. Paika regullida on üsna raske - vajalik õhu läbipääs peab väga täpne olema.
Ja täpsusest isetehtu puhul rääkida ei saa...mingi u. 1bar peale seada ja nii võib aasta läbi uhada, kartmata fuel cutoffi.
...või läheks mingisse torupoodi ja küsiks: Palun mu Saabile reguleeritavat ülerõhuklappi. Müüja siis annab mingi paarikilose metalljuraka ;).
Olen proovinud neid ka ise treida: vedru ja kuuli asemel peene keermega kruvi reguleerimaks õhu läbipääsu. Paika regullida on üsna raske - vajalik õhu läbipääs peab väga täpne olema.
Ja täpsusest isetehtu puhul rääkida ei saa...mingi u. 1bar peale seada ja nii võib aasta läbi uhada, kartmata fuel cutoffi.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: sebastian
Võiks ka ise teha: http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
Olen proovinud neid ka ise treida: vedru ja kuuli asemel peene keermega kruvi reguleerimaks õhu läbipääsu. Paika regullida on üsna raske - vajalik õhu läbipääs peab väga täpne olema.
Ma jõudsin ise ka sama lingini oma otsingutes.
Peene kruviga Sa reguleerid läbivoolava õhu kiirust, mitte rõhku nagu iga tavalise drosseligagi, st. turbo laks jõuab veistgeidini hiljem ja fuel cut off toimub seega ikka nagu lahtise W voolikuga. Kuuli ja vedruga reguleerid rõhku, st õhk jõuab veistkeidini alles peale mingi rõhu väärtuse ületamist.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
põmst on sellise asja puhul tegu "bleeder" tüüpi MBC-ga, netiavarustes (nt siin) soovitatakse eelistada kuul-vedru tüüpi MBC-si, kuna esimese puhul on tegu ikkagi rõhulekkega, kus turbo toodetavast rõhust mingi osa saadetakse pidevalt korstnasse. muidugi see eelistuse variant küünib sinna "performance" klassi, kus igasugune boosti kontroll on ülitähtis. ise tehes ja katsetamiseks kõlbab vast ka see "bleeder" tüüpi MBC :thumb:
Täpselt nii, qdwin. Asja saab võrrelda lahtise W-voolikuga ja wastegate avatakse hiljem. Vahe ilmselt selles, et lahtise voolikuga ei satu wastegate midagi, bleeder aga pidevalt "susistab".
Üks odav võimalus klapp otse W-voolikul BPC ja wastegate vahele, mis takistab õhuvoolu ja teine võimalus osa survest T-liitmikuga ära juhtida (mida praegu kasutangi) ..
Lihtselt ise on suht raske kuul-vedru klappi aretada...peab olema mingi sarnane doonor.
MBC+A on natuke vingem variant: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=52502
Üks odav võimalus klapp otse W-voolikul BPC ja wastegate vahele, mis takistab õhuvoolu ja teine võimalus osa survest T-liitmikuga ära juhtida (mida praegu kasutangi) ..
Lihtselt ise on suht raske kuul-vedru klappi aretada...peab olema mingi sarnane doonor.
MBC+A on natuke vingem variant: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=52502
MBC+A tööpõhimõttest pole minagi veel aru saanud, tuleb enne vist omajagu teksti läbi lugeda , näiteks: http://www.saabnet.com/tsn/bb/performance/index.html?bID=94139
(krt, juba hullem OT...kohe lähen nurka häbenema :freak: )
(krt, juba hullem OT...kohe lähen nurka häbenema :freak: )
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Aga mida arvab MBC puhul automaatkast asjast? Originaalklapi abil lastakse ju 1 ja 2 käigu puhul enamus rõhust kosmosesse (võrreldav siis primitiivse traction controlliga veidi), mbc puhul saavad esimene ja teine käik tunda kogu laksu. Et kas lisaks põlevatele kummidele tekitan suitseva automaatkasti???Algselt postitas: Trionic
Aga õige oleks ikka panna progetav ecu,manual boostcontroller ja mõnus vurr
Ja milleks kasutab automaatkast turbo rõhku? Üks voolik nimelt suunab turbost saadava ülelaaderõhu automaatkasti.
See, et enamus minema lastakse 1-2 käiguga pole vist niivõrd käigukasti hoidmiseks, kui lihtsalt teel püsimiseks. 400Nm peaks automaadi taluvuse piir olema kõigil käikudel. Muidugi võin ka täitsa eksida.
Pole kohanud ühtki graafikut, kuidas näiteks Maptuni chiptuning automaadi korral käitub...vaevalt et vääne 1-2 käiguga endiseks jääb.
Kas mitte ka manuaalil pole 1-2 käik veidi "õrnemad"...mingi laagrite vahe?
Pole kohanud ühtki graafikut, kuidas näiteks Maptuni chiptuning automaadi korral käitub...vaevalt et vääne 1-2 käiguga endiseks jääb.
Kas mitte ka manuaalil pole 1-2 käik veidi "õrnemad"...mingi laagrite vahe?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui ma nüüd selle kuultüüpi mbc külge panen mis arvab asjast aju? Juhtme taga klappi ju enam pole. Trionicu jutust jäi mulje et võib veakoodi üles korjata, kas Sa Sebastian mingit anomaaliat ei täheldanud? Stendis pole autoga käinud?
Ja kui tekib mingi veakood kas selle teket saaks jõhkralt ca 3 oomiste takistitega ära petta? Multimeetriga mõõtes näitas keskmise ja äärmiste klapi klemmide vaheliseks takistuseks 2,5 ja 2,6 oomi.
Ja kui tekib mingi veakood kas selle teket saaks jõhkralt ca 3 oomiste takistitega ära petta? Multimeetriga mõõtes näitas keskmise ja äärmiste klapi klemmide vaheliseks takistuseks 2,5 ja 2,6 oomi.
Klapp võib ju juhtme otsa jääda,las ta tegeleb seal oma asjadega.Samuti toimisin Hr. Iisaku Griffiniga,millele oli poogitud tehase poolt diferentsiaalõhu
kompressor,mis koledat häält tegi ja mis mootori korralikuks tööks täielik rudiment on.Kompressor lendas prükka,tema juhtklapid jätsin ilusti juhtima tont teab mida.Ei mingeid veakoode...
kompressor,mis koledat häält tegi ja mis mootori korralikuks tööks täielik rudiment on.Kompressor lendas prükka,tema juhtklapid jätsin ilusti juhtima tont teab mida.Ei mingeid veakoode...
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Klapp võib muidugi külge jääda, las ECU toimetab kui tahab. Ainuke segav asi on see turbo kick...liiga järsult tuleb vääne taha. Kuulklapp peaks asja võibolla leevendama?
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda :head:.
Arvan et rpm/hj/Nm graafikud tuleksid stendis vääääga "ebaloomulikud".
Anomaaliaks loen hoopis seda, et alguses wastegate varda lühendamisel 5 täistiiru võrra ei muutunud mitte tuhkagi...nähtavasti ECU sai aru, et tahan kaval olla.
Vanal ilma trionicuta 9000CC-l tuli seepeale küll hobuseid kuhjaga ;).
Takistus on muidu jah 2x3oomi (+-1oom) aga lisaks peaks arvestama veel induktiivtakistusega, sest juhitakse PWM signaalidega. Võibolla tavalised takistid ei sobigi ECU-t petma.
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda :head:.
Arvan et rpm/hj/Nm graafikud tuleksid stendis vääääga "ebaloomulikud".
Anomaaliaks loen hoopis seda, et alguses wastegate varda lühendamisel 5 täistiiru võrra ei muutunud mitte tuhkagi...nähtavasti ECU sai aru, et tahan kaval olla.
Vanal ilma trionicuta 9000CC-l tuli seepeale küll hobuseid kuhjaga ;).
Takistus on muidu jah 2x3oomi (+-1oom) aga lisaks peaks arvestama veel induktiivtakistusega, sest juhitakse PWM signaalidega. Võibolla tavalised takistid ei sobigi ECU-t petma.
Algselt postitas: sebastian
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda :head:.
Olen aru saanud, et seda cutoffi saab 3bar map sensoriga kaugemale viia? Endale tundub suht ahvatlev. Kuna eriti asja ei jaga, siis aga ei tea, mis see endaga veel kaasa võib tuua. Kõige rohkem kardan liiga lahjat segu. Oskab keegi oma kogemusi/teadmisi jagada selle koha pealt?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: Cornholio
Algselt postitas: sebastian
Ja stendi pole erilist mõtet minna, niikuinii on selge, et kusagil 250...260hj juures lööb fuel cutoffi peale ehk siis praegu umbes 240hj on kasutada... tagumikuga on kah tunda .
Olen aru saanud, et seda cutoffi saab 3bar map sensoriga kaugemale viia? Endale tundub suht ahvatlev. Kuna eriti asja ei jaga, siis aga ei tea, mis see endaga veel kaasa võib tuua. Kõige rohkem kardan liiga lahjat segu. Oskab keegi oma kogemusi/teadmisi jagada selle koha pealt?
Turboclubis oli link kuidas ehitada ise "fuel cut defender"
See 240 0best on ka piir,millest orig. ecu-ga üle ei saa.Vaatan oma dynograafikut ja 183kw oli viimane piir ennem cut offi ja pööretepiirajat.Vääne oli siis muidugi muljetavaldav.Varrast ei saa lõputult
lühendada ja kasu sellest on vähe.Tuleb kasutada lisavedrusid,või leida
jäigema vedruga wg.membraan:head:
to cornholio: 3 bar. map`ga saab cut offist lahti küll,aga sama rõhuga sõites on sul segu poole lahjem,seega siis hakkab küll detonatsioon kollitama.:(
lühendada ja kasu sellest on vähe.Tuleb kasutada lisavedrusid,või leida
jäigema vedruga wg.membraan:head:
to cornholio: 3 bar. map`ga saab cut offist lahti küll,aga sama rõhuga sõites on sul segu poole lahjem,seega siis hakkab küll detonatsioon kollitama.:(
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Trionic
to cornholio: 3 bar. map`ga saab cut offist lahti küll,aga sama rõhuga sõites on sul segu poole lahjem,seega siis hakkab küll detonatsioon kollitama.:(
Kas lahja segu vastu aitab ainult uus ecu või on ka muid võimalusi?
aljoga: wastegate varda lühendamine ei andnud midagi, vähemalt minu masinal mitte. Kusagilt lugesin, et trionic "teeb tagasi" e. viib basic boost surve endisele tasemele.
Seda siis mingi piirini aga edasi juba loobub...kui varras päris viiimase peale krutitud.
Samas on niimoodi hirmus ebamugav selle cutoff piiri peal mängida kui pidevalt peab auto alla ronima :D
Lihtsalt W-vooliku ja wastegate vahele T-liitmik (mis muide tuli kaasa ostetud AutoGauge mõõdikuga) ja selle otsa klapp:
(fotokat pole käepärast, tegin mingi pildi )
...ja rõhk on mingi 1,3bar maksimum, 4-käiguga alguses 1,1bar ja kukub siis 1,0bar peale. 5-käiguga 1,3bar ja kukub 1,1bar peale.
Ega see AutoGauge mõõdik nüüd täpne küll ei ole aga mingi ettekujutuse saab.
Seda siis mingi piirini aga edasi juba loobub...kui varras päris viiimase peale krutitud.
Samas on niimoodi hirmus ebamugav selle cutoff piiri peal mängida kui pidevalt peab auto alla ronima :D
Lihtsalt W-vooliku ja wastegate vahele T-liitmik (mis muide tuli kaasa ostetud AutoGauge mõõdikuga) ja selle otsa klapp:
(fotokat pole käepärast, tegin mingi pildi )
...ja rõhk on mingi 1,3bar maksimum, 4-käiguga alguses 1,1bar ja kukub siis 1,0bar peale. 5-käiguga 1,3bar ja kukub 1,1bar peale.
Ega see AutoGauge mõõdik nüüd täpne küll ei ole aga mingi ettekujutuse saab.