Bensiinid

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
peep
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 24, 2005 14:41
Asukoht:
Auto:

#1

Seoses bensiinikulu suurenemisega tekkis küsimus, et kas on mõtet tankida kallimat bensiini - formula või mis iganes lendava inimesega? või mitte.
... milline kütus on normaalne saabi sees? või on kama2 kust ja mida tankida?

Kulu suurenes selletõttu, et enne pidin sõitma Golf2-ga, nüüd aga saan sõita Saabiga. Mõlemiga linnas 400 km, kuni tuluke... Vahe selles, et ühel paak 40 aga teisel teate isegi -- kui ei tea siis võtke pangast laenu ja laske paak täis.

Saabiga on minek igati hea, ise bensiinidel vahet ei oska teha, linnas sõites peab vahetpidamata jälgima, et kiirus salaja ei kasvaks väga tasuvaks eesti vabariigile.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

Jah, bensiinikulust on küll palju juttu olnud, aga missugust bensiini keegi üldse kasutab? Ise olen jäänud Neste 95 juurde ja pole olnud põhjust nurisemiseks. Samas 98 puhul ei ole aru saanud, et vääne oleks kuidagi suurem...kuigi nagu peaks. Kas turbo kuidagi ühtlustab asja? Tuunitud turboga ilmselt läheks hõlpsamini detoneerima...
Vanal hallil ajal sai turbo9000-sse häda sunnil ka 76-te kallatud ja siis oli küll jõudu nats vähem, aga mitte nii oluliselt kui arvata võiks. Kulu kohta madalama oktaaniga ei oska kommenteerida.
See, et näiteks Rootsist-Soomest ostetud küttega saab rohkem sõita on ilmselt kõigile teada. Aga huvitaks siiski miks?
(vanasõna: üks loll võib rohkem küsida, kui kümme tarka oskaksid vastata :))
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#3

Statoili 95 ja ikka nii 95% linnasõitu ja kulu 13,x praegusel ajal, vähemalt kompuuter nii näitab.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#4

95 Uno X, Neste või Statoil, kulu 8-9l/100km, kui 3/4 maanteel ja 1/4 linnas, puhtal linnasõidul 12-13. Praegu on tal aga miskit nihu, mistõttu mõlemale numbrile tuleb ca 2l otsa arvestada :(
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#5

Kas ma mäletan õigesti, et see Statoil ei olnud suurem asi bensiin... Saaremaal seda tanklat ei ole aga kuidagi on kõrva taha jäänud....
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7623
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

arvan, et tänapäeva eestis pole suurt vahet, millega sõidad.
sest kõik tuleb pea yhest kohast.

ise olen pidev neste 24 tankija ja tunnen autoga väga hästi, millal on hea bensiin, millal täiesti sitt!!!!!
kord käruga sõites andis eriti hästi tunda, kuigi ka käruta saab aru, mis hea, mis pask!
kord 2 teljelise käruga ja suure koormaga pealinna sõites ja tagasi jäi kulu 12 l peale. teine kord
sama teed ja sama käru ja koormat tassides oli kytusekulu15,6.
ja auto yle 100 vaevalt läks.
esimesel korral polnd kiiruses yldse kysimust.

see, et mujal maailmas saab paremat bensiini on tingitud sellest, et meil panevad madala oktaan arvuga bensusse kõiksugu lisandeid vaid yhel eesmärgil, et vältida detonatsiooni.ja ei miekit muud.
keemia ju arenend.
ja ilma täpse tehnikata ei saagi aru, mis bens sees on, mootor ju ei detoneeri
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#7

ise kallan oma masinale aint 98-t sisse. see on ju raudne reegel, et turbotega masinatele midagi muud küll ei tohiks kallata, kui sa oma masina südamest vähegi hoolid. enamjaolt neste või statoil (muuseas, statoilis töötav usaldatav tuttav teadis rääkida, et 95 jm tuleb Leedust, aga 98 tuuakse ainukesena siiski Norrast). tegelt siin Eestis suurt vahet ei ole - kui paned omast arust parima e. 98 sisse, siis annab see vaevalt sama välja, mis Soomes 95. selline asi tekitab ikka musta masendust ja viha solgimüüjate vastu :gun:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

Minu omad pole ükski tahtnud neste bensuga sõita. Mõtlesin, et autol midagi viga aga pärast statoili ultima peale minekut kadusid kõik mured ja bensukulu vähenes miski paari liitri võrra linnasõidul!! Seda siis eelmisel ilma turbota classicul. Praegu pruugin ainult 98 ultimat, detonatsioonihirm on piisavalt suur..:). Ilma APC-ta turbomootor...
Kulu kohta, kõik võtab ära, mis sisse kallata..:) hetkel külmade ilmadega puhta linnasõiduga sinna 15l kanti 100 km kohta. Olen tähele pannud, et ega ma ei hiilga vanaemaliku sõidustiiliga ka.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#9

viimased nädalad olen pisut oma turbol APC-d näppinud ja sättinud ja siis testsõite teinud - tulemuseks 21l/100km kulu (100% linnas) :mad: aga ma ei kahetse mitte ühtegi tilka, mis sisse kallatud ja ära põletatud...
peep
Postitusi: 12
Liitunud: E Jaan 24, 2005 14:41
Asukoht:
Auto:

#10

selge, kui naabriga joonele tahad panna kõigepealt õige bents sisse.
endalgi oli golfiga selline lugu et neste 95ga tõmme null, seevastu unoXiga sain aru et bensul ja bensul on ka vahe.
otsa saavad jah mõlembad, järele ei jää.
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#11

98, vaheldumisi kas nestest või statoili 1-2-3-st. Kütusekulu praegusel külmal ajal ja puhta linnasõiduga nii 13 ümber. Erilist minekuvahet erinevate tankimiskordade ja -kohtade vahel ei tunneta, aga enamasti ka eriti maksimumi piiril (kus see vahe paremini väja tuleks) ei sõida.
Cornholio
Postitusi: 64
Liitunud: R Apr 16, 2004 8:56
Asukoht:
Auto:

#12

Tangin Statoilis 98Ultimat ja mul näitab kompuuter kütusekuluks 10.7. See siis puhas linnas sõit.
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#13

Vaatan, et siin kõik sõidavad 98-ga. Kui ma nüüd oma juhendit õieti loen siis 95 peaks olema sobilik. Alates turbo 225 hj soovitatkse 98.
Milles see 98 fenomeen tegelikult peaks seisnema, TPI meeste jutust mäletan, et kütteväärtus (ehk siis ühikust kütusest saadav energiakogus) peaks nagu sama olema 95 ja 98-l, detonatsioonikindluses on vahe. Kas toimub mingi automaatne surve suurendamine silindris kui 98 sees?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

Muud seal pole jah kui see, et on detonatsioonikindlam. Kõrge surveastme ja suurte rõhkude puhul läheb 95 puhul auto lõhkuma. Detonatsiooniga lõhud mootori laiali nii kiiresti et ei saa arugi. Eriti kui puudub korralik elektrooniline juhtimine. APC-l on knock sensor, mis detonatsiooni tekkimisel rõhu hetkeks alla laseb ja sellega su mootori päästab. Uuematel on veelgi targemad süsteemid. Elektroonika juhib nii süüsdet kui rõhkusid ja kõike muud, mis meelde tuleb..:). Mina isiklikult olen ilma selleta ja täiesti märkamatult tegin asjale liiga. Trionic vahetas mu autol pooled klapid ära. Nägid välja nagu oleks hiired servast näkitsenud. Peale seda sai ka turborõhk natuke maha keeratud, muidu laseks ma selle mootori ilmselt laiali. Aljogal see-eest on APC, mille abil siis saab asja meeldivalt kontrolli all hoida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Priit
Postitusi: 38
Liitunud: R Dets 31, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#15

Et siis 95-ga lastakse osa pauerit korstnasse automaatika poolt kuna hakkab tekkima detonatsioon? Kas see puudutab ka 2,3 LPT-d? Hmmm peab siis ka proovima kas on mingi vahe...
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#16

98 on raudne variant siis, kui oled raske jalaga ja armastad kõvemini boost`ida. LPT-l jääb max.boost vist kuhugile 0,4 bar`i kanti - seal on detonatsiooni tekkimise oht kõvasti väiksem, kui FPT 0,8-1 bar`i juures (Trionicu masina 1,3 bar`ist rääkimata ;)). kui aga harrastad rahulikumat sõitu ja lapatsit aint harukordsetel juhtudel põhja vajutad, peaks piisama ka 95 kütusest. Eesti juures on aga paraku kõige nukram see, et Eestist ostetav 98 annab parimal juhul Soomest-Rootsist ostetava 95 mõõdu välja, selline solk lihtsalt.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14313
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

Vaevalt et sul LPT-l see mure nii suur oleks...:) See tuleb ikka kõrgel pöördel piitsa andes välja. Niisama sõidul sa mingit vahet vaevalt tunned. Aru võib saada kui tõesti redline peal käiku vahetades kiirendada või siis pidevalt kõrget pööret hoides näiteks ringirada sõita. Uuematel Saabidel on üldiselt väha hea ja tark mootorijuhtimise süsteem trionic. See teeb su elu ilusaks..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#18

lisasin ka paaki 20l Statoili 98-t - masin nurrub nüüd vaikselt ja käib palju rahulikumalt. Peab vist 95 pealt tõelise autokütuse peale üle minema.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#19

eesti 98(jt) on minu arvamusel solgitud igal pool, olgu statoil või vat ever oil - see et mõnes kroonike rohkem maksta on rohkem enese rahustuseks. õieti ilmselt asi veel peenem - eeldan et madalama oct bena buustitakse "vahelahendustega " üles. ilmselt lisaks ka solgitakse /muidugi hea selle S... asja juures on see et ka solkimiste tase tõuseb - mäletate neid mitmeaastataguseid beezhe batoonikommilögasid paakides ja vaike mis suutsid moodustuda ka peale filtrit, nüüdseks nigu selleteemalist kisa vähem - kemma on ikka imeline teadus noh/. olen peaaegu kindel et rääkigu mis tahavad, tooraine tuleb ikka kõigil samast august 90% ulatuses. kütuseäri on peen värk ja iga venna nina selle ukse vahelt sisse ei lasta . vähem või rohkem solgise saamine sõltub ilmselt suuresti pigem partiist mitte brandist, ja nendel lõppmüüjatel, kel kvaliteedisüsteem juba funkab ka tegelikus elus, mitte aind papril, esineb "võnkeid" vähem.


/tekkis kord võimalus proovida otse vene pärapõrgust toodud 93, lõhnas ilusti nagu bensiin lapsepõlve ajast, oli meeldivat tooni, pliiga (minu vana V just seda aga tahabki), ja ei jätnud käsi valgeks peale kokkupuudet - aus ja puhas bena. 20L proovisin sisse. usu või mitte - käik läks siledaks , nigu meepott. oktaanivärgis on ka teatav eksitatavus - on ju 2 meetodit, see mingi moto meetod ja mingi arvutuslik - minu teada mootorimeetodi oct arvväärtuse taga peituv "juice" on kõvem samast arvust arvutusliku puhul, ja kas pole mitte nii et venkude oct ongi see moto-metoodiline? /
Homer
Postitusi: 66
Liitunud: N Nov 04, 2004 20:15
Asukoht:
Auto:

#20

Möödunud sügisel sai Mazda6-ga Euroopas ligi 5000 km tiir teha. Kinnitust ei leidnud aga see, et Euroopa bensiin võrreldes Eestis Nestest tangituga oluliselt parem on, erinevust ei tajunud ei tõmbest ega läbitud kilomeetritest (kulu kompuutri järgi ja paralleelselt arvutused, mis osutusid aga samaks). Selgituseks niipalju, et tankimised toimusid ca 600-800 km järel ehk paak sai iga kord üsna tühjaks sõidetud. Tankimised põhiliselt Nestest ja Shellist. Võib-olla on pilusilmad vähem kapriissed?
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#21

Algselt postitas: peep
Seoses bensiinikulu suurenemisega tekkis küsimus, et kas on mõtet tankida kallimat bensiini - formula või mis iganes lendava inimesega? või mitte.
... milline kütus on normaalne saabi sees? või on kama2 kust ja mida tankida?
....arvan et kõik eelpool kirjutatu on hea. Aga mis on iga autoomaniku unistus - et kulu oleks väike, et minekut oleks, et mootorile liiga ei teeks jne.jne.
Tekib küsimus kas eestis tehakse bensiinide teste või on vaikus?
Kes mäletab siis kunagi oli saade Ringliiklus vms. kus M.Naams aegajalt "jahus" milline kütus on puhas milline on solk.
Miks keegi (meedia) praegusel ajal ei taha seda teemat puudutada?
Võibolla on testide tulemused kuskil netis olemas?
:drive:
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#22

Me nuriseme 95 ja 98 üle sai usas käidud seal üle 92 ültse ei müüda põhiline on 87 või 87 ultra :D meil ei panda siin seda vanasse vene veokassegi enam sisse.:D
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#23

Algselt postitas: Roadrunner
Me nuriseme 95 ja 98 üle sai usas käidud seal üle 92 ültse ei müüda põhiline on 87 või 87 ultra :D meil ei panda siin seda vanasse vene veokassegi enam sisse.:D

Muidugi usa suur.Aga ei kohanud numbritega neid marke vaid kirjutatuna Regular -> Plus -> Premium. Miks need nii olid ei osanud uurida.
Hetkel hinnad sellised vastavalt markidele 2,46 -> 2,56 -> 2,66
1 US gallon = 3.7854118 liitrit. Kes viitsib see arvutab kui odavalt saab usas SAAB'iga sõita.
:drive:
toolip
Postitusi: 178
Liitunud: R Dets 24, 2004 8:37
Asukoht:
Auto:

#24

Just eelmine nädal sai tuldud usa idakaldalt ja hinnad kütusele on seal jah imeodavad meiega võrreldes( üle 2.20 ei näinud galloni hinda).
Suur rõõm oli ringi sõita seal kui iga 3-s auto on saab ja iga 4-s on volvo :) siis tulevad toyota ja lexus:)
nad sindrinahad omi autosi üldse ei tunnista. Sai räägitud nendega sel teemal ja vastus oli nagu ikka saabide puhul...turvalisus. Kuid mida rohkem kesk ameerikasse sõidad seda rohkem on omi masinaid. Euroopa autod ikka rikkurite värk sealpool ookeani:):head:
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#25

Lugesin täna Äripäev Online-ist seda, et Mazeiku naftatöötlemistehas, millelt pärineb ka praktiliselt kogu Eestis tarbitav bensiin, sõlmis lepingu mingi Hollandi firmaga toorme hankimiseks. Seni on kogu toornafta pärit Lukoililt ja muudelt vene firmadelt seega kogu nafta pärit venemaalt.
Seega tähendab see võimalust, et turule tuleb kvaliteetsem bensiin mis samal ajal kallineb ja seda uudist toetab seegi, et Lukoil kavatseb Mazeiku tehase maha müüa http://www.postimees.ee/260405/online_u ... 163996.php

Bensu hinna tõus seega jätkub aga ehk on loota vähe kvaliteetsemat bensiini turule.
Vasta