Seoses bensiinikulu suurenemisega tekkis küsimus, et kas on mõtet tankida kallimat bensiini - formula või mis iganes lendava inimesega? või mitte.
... milline kütus on normaalne saabi sees? või on kama2 kust ja mida tankida?
Kulu suurenes selletõttu, et enne pidin sõitma Golf2-ga, nüüd aga saan sõita Saabiga. Mõlemiga linnas 400 km, kuni tuluke... Vahe selles, et ühel paak 40 aga teisel teate isegi -- kui ei tea siis võtke pangast laenu ja laske paak täis.
Saabiga on minek igati hea, ise bensiinidel vahet ei oska teha, linnas sõites peab vahetpidamata jälgima, et kiirus salaja ei kasvaks väga tasuvaks eesti vabariigile.
Bensiinid
Jah, bensiinikulust on küll palju juttu olnud, aga missugust bensiini keegi üldse kasutab? Ise olen jäänud Neste 95 juurde ja pole olnud põhjust nurisemiseks. Samas 98 puhul ei ole aru saanud, et vääne oleks kuidagi suurem...kuigi nagu peaks. Kas turbo kuidagi ühtlustab asja? Tuunitud turboga ilmselt läheks hõlpsamini detoneerima...
Vanal hallil ajal sai turbo9000-sse häda sunnil ka 76-te kallatud ja siis oli küll jõudu nats vähem, aga mitte nii oluliselt kui arvata võiks. Kulu kohta madalama oktaaniga ei oska kommenteerida.
See, et näiteks Rootsist-Soomest ostetud küttega saab rohkem sõita on ilmselt kõigile teada. Aga huvitaks siiski miks?
(vanasõna: üks loll võib rohkem küsida, kui kümme tarka oskaksid vastata )
Vanal hallil ajal sai turbo9000-sse häda sunnil ka 76-te kallatud ja siis oli küll jõudu nats vähem, aga mitte nii oluliselt kui arvata võiks. Kulu kohta madalama oktaaniga ei oska kommenteerida.
See, et näiteks Rootsist-Soomest ostetud küttega saab rohkem sõita on ilmselt kõigile teada. Aga huvitaks siiski miks?
(vanasõna: üks loll võib rohkem küsida, kui kümme tarka oskaksid vastata )
95 Uno X, Neste või Statoil, kulu 8-9l/100km, kui 3/4 maanteel ja 1/4 linnas, puhtal linnasõidul 12-13. Praegu on tal aga miskit nihu, mistõttu mõlemale numbrile tuleb ca 2l otsa arvestada
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB!
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
arvan, et tänapäeva eestis pole suurt vahet, millega sõidad.
sest kõik tuleb pea yhest kohast.
ise olen pidev neste 24 tankija ja tunnen autoga väga hästi, millal on hea bensiin, millal täiesti sitt!!!!!
kord käruga sõites andis eriti hästi tunda, kuigi ka käruta saab aru, mis hea, mis pask!
kord 2 teljelise käruga ja suure koormaga pealinna sõites ja tagasi jäi kulu 12 l peale. teine kord
sama teed ja sama käru ja koormat tassides oli kytusekulu15,6.
ja auto yle 100 vaevalt läks.
esimesel korral polnd kiiruses yldse kysimust.
see, et mujal maailmas saab paremat bensiini on tingitud sellest, et meil panevad madala oktaan arvuga bensusse kõiksugu lisandeid vaid yhel eesmärgil, et vältida detonatsiooni.ja ei miekit muud.
keemia ju arenend.
ja ilma täpse tehnikata ei saagi aru, mis bens sees on, mootor ju ei detoneeri
sest kõik tuleb pea yhest kohast.
ise olen pidev neste 24 tankija ja tunnen autoga väga hästi, millal on hea bensiin, millal täiesti sitt!!!!!
kord käruga sõites andis eriti hästi tunda, kuigi ka käruta saab aru, mis hea, mis pask!
kord 2 teljelise käruga ja suure koormaga pealinna sõites ja tagasi jäi kulu 12 l peale. teine kord
sama teed ja sama käru ja koormat tassides oli kytusekulu15,6.
ja auto yle 100 vaevalt läks.
esimesel korral polnd kiiruses yldse kysimust.
see, et mujal maailmas saab paremat bensiini on tingitud sellest, et meil panevad madala oktaan arvuga bensusse kõiksugu lisandeid vaid yhel eesmärgil, et vältida detonatsiooni.ja ei miekit muud.
keemia ju arenend.
ja ilma täpse tehnikata ei saagi aru, mis bens sees on, mootor ju ei detoneeri
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
ise kallan oma masinale aint 98-t sisse. see on ju raudne reegel, et turbotega masinatele midagi muud küll ei tohiks kallata, kui sa oma masina südamest vähegi hoolid. enamjaolt neste või statoil (muuseas, statoilis töötav usaldatav tuttav teadis rääkida, et 95 jm tuleb Leedust, aga 98 tuuakse ainukesena siiski Norrast). tegelt siin Eestis suurt vahet ei ole - kui paned omast arust parima e. 98 sisse, siis annab see vaevalt sama välja, mis Soomes 95. selline asi tekitab ikka musta masendust ja viha solgimüüjate vastu
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Minu omad pole ükski tahtnud neste bensuga sõita. Mõtlesin, et autol midagi viga aga pärast statoili ultima peale minekut kadusid kõik mured ja bensukulu vähenes miski paari liitri võrra linnasõidul!! Seda siis eelmisel ilma turbota classicul. Praegu pruugin ainult 98 ultimat, detonatsioonihirm on piisavalt suur... Ilma APC-ta turbomootor...
Kulu kohta, kõik võtab ära, mis sisse kallata.. hetkel külmade ilmadega puhta linnasõiduga sinna 15l kanti 100 km kohta. Olen tähele pannud, et ega ma ei hiilga vanaemaliku sõidustiiliga ka.
Kulu kohta, kõik võtab ära, mis sisse kallata.. hetkel külmade ilmadega puhta linnasõiduga sinna 15l kanti 100 km kohta. Olen tähele pannud, et ega ma ei hiilga vanaemaliku sõidustiiliga ka.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
viimased nädalad olen pisut oma turbol APC-d näppinud ja sättinud ja siis testsõite teinud - tulemuseks 21l/100km kulu (100% linnas) aga ma ei kahetse mitte ühtegi tilka, mis sisse kallatud ja ära põletatud...
98, vaheldumisi kas nestest või statoili 1-2-3-st. Kütusekulu praegusel külmal ajal ja puhta linnasõiduga nii 13 ümber. Erilist minekuvahet erinevate tankimiskordade ja -kohtade vahel ei tunneta, aga enamasti ka eriti maksimumi piiril (kus see vahe paremini väja tuleks) ei sõida.
Vaatan, et siin kõik sõidavad 98-ga. Kui ma nüüd oma juhendit õieti loen siis 95 peaks olema sobilik. Alates turbo 225 hj soovitatkse 98.
Milles see 98 fenomeen tegelikult peaks seisnema, TPI meeste jutust mäletan, et kütteväärtus (ehk siis ühikust kütusest saadav energiakogus) peaks nagu sama olema 95 ja 98-l, detonatsioonikindluses on vahe. Kas toimub mingi automaatne surve suurendamine silindris kui 98 sees?
Milles see 98 fenomeen tegelikult peaks seisnema, TPI meeste jutust mäletan, et kütteväärtus (ehk siis ühikust kütusest saadav energiakogus) peaks nagu sama olema 95 ja 98-l, detonatsioonikindluses on vahe. Kas toimub mingi automaatne surve suurendamine silindris kui 98 sees?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Muud seal pole jah kui see, et on detonatsioonikindlam. Kõrge surveastme ja suurte rõhkude puhul läheb 95 puhul auto lõhkuma. Detonatsiooniga lõhud mootori laiali nii kiiresti et ei saa arugi. Eriti kui puudub korralik elektrooniline juhtimine. APC-l on knock sensor, mis detonatsiooni tekkimisel rõhu hetkeks alla laseb ja sellega su mootori päästab. Uuematel on veelgi targemad süsteemid. Elektroonika juhib nii süüsdet kui rõhkusid ja kõike muud, mis meelde tuleb... Mina isiklikult olen ilma selleta ja täiesti märkamatult tegin asjale liiga. Trionic vahetas mu autol pooled klapid ära. Nägid välja nagu oleks hiired servast näkitsenud. Peale seda sai ka turborõhk natuke maha keeratud, muidu laseks ma selle mootori ilmselt laiali. Aljogal see-eest on APC, mille abil siis saab asja meeldivalt kontrolli all hoida.
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
98 on raudne variant siis, kui oled raske jalaga ja armastad kõvemini boost`ida. LPT-l jääb max.boost vist kuhugile 0,4 bar`i kanti - seal on detonatsiooni tekkimise oht kõvasti väiksem, kui FPT 0,8-1 bar`i juures (Trionicu masina 1,3 bar`ist rääkimata ). kui aga harrastad rahulikumat sõitu ja lapatsit aint harukordsetel juhtudel põhja vajutad, peaks piisama ka 95 kütusest. Eesti juures on aga paraku kõige nukram see, et Eestist ostetav 98 annab parimal juhul Soomest-Rootsist ostetava 95 mõõdu välja, selline solk lihtsalt.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Vaevalt et sul LPT-l see mure nii suur oleks... See tuleb ikka kõrgel pöördel piitsa andes välja. Niisama sõidul sa mingit vahet vaevalt tunned. Aru võib saada kui tõesti redline peal käiku vahetades kiirendada või siis pidevalt kõrget pööret hoides näiteks ringirada sõita. Uuematel Saabidel on üldiselt väha hea ja tark mootorijuhtimise süsteem trionic. See teeb su elu ilusaks..
eesti 98(jt) on minu arvamusel solgitud igal pool, olgu statoil või vat ever oil - see et mõnes kroonike rohkem maksta on rohkem enese rahustuseks. õieti ilmselt asi veel peenem - eeldan et madalama oct bena buustitakse "vahelahendustega " üles. ilmselt lisaks ka solgitakse /muidugi hea selle S... asja juures on see et ka solkimiste tase tõuseb - mäletate neid mitmeaastataguseid beezhe batoonikommilögasid paakides ja vaike mis suutsid moodustuda ka peale filtrit, nüüdseks nigu selleteemalist kisa vähem - kemma on ikka imeline teadus noh/. olen peaaegu kindel et rääkigu mis tahavad, tooraine tuleb ikka kõigil samast august 90% ulatuses. kütuseäri on peen värk ja iga venna nina selle ukse vahelt sisse ei lasta . vähem või rohkem solgise saamine sõltub ilmselt suuresti pigem partiist mitte brandist, ja nendel lõppmüüjatel, kel kvaliteedisüsteem juba funkab ka tegelikus elus, mitte aind papril, esineb "võnkeid" vähem.
/tekkis kord võimalus proovida otse vene pärapõrgust toodud 93, lõhnas ilusti nagu bensiin lapsepõlve ajast, oli meeldivat tooni, pliiga (minu vana V just seda aga tahabki), ja ei jätnud käsi valgeks peale kokkupuudet - aus ja puhas bena. 20L proovisin sisse. usu või mitte - käik läks siledaks , nigu meepott. oktaanivärgis on ka teatav eksitatavus - on ju 2 meetodit, see mingi moto meetod ja mingi arvutuslik - minu teada mootorimeetodi oct arvväärtuse taga peituv "juice" on kõvem samast arvust arvutusliku puhul, ja kas pole mitte nii et venkude oct ongi see moto-metoodiline? /
/tekkis kord võimalus proovida otse vene pärapõrgust toodud 93, lõhnas ilusti nagu bensiin lapsepõlve ajast, oli meeldivat tooni, pliiga (minu vana V just seda aga tahabki), ja ei jätnud käsi valgeks peale kokkupuudet - aus ja puhas bena. 20L proovisin sisse. usu või mitte - käik läks siledaks , nigu meepott. oktaanivärgis on ka teatav eksitatavus - on ju 2 meetodit, see mingi moto meetod ja mingi arvutuslik - minu teada mootorimeetodi oct arvväärtuse taga peituv "juice" on kõvem samast arvust arvutusliku puhul, ja kas pole mitte nii et venkude oct ongi see moto-metoodiline? /
Möödunud sügisel sai Mazda6-ga Euroopas ligi 5000 km tiir teha. Kinnitust ei leidnud aga see, et Euroopa bensiin võrreldes Eestis Nestest tangituga oluliselt parem on, erinevust ei tajunud ei tõmbest ega läbitud kilomeetritest (kulu kompuutri järgi ja paralleelselt arvutused, mis osutusid aga samaks). Selgituseks niipalju, et tankimised toimusid ca 600-800 km järel ehk paak sai iga kord üsna tühjaks sõidetud. Tankimised põhiliselt Nestest ja Shellist. Võib-olla on pilusilmad vähem kapriissed?
....arvan et kõik eelpool kirjutatu on hea. Aga mis on iga autoomaniku unistus - et kulu oleks väike, et minekut oleks, et mootorile liiga ei teeks jne.jne.Algselt postitas: peep
Seoses bensiinikulu suurenemisega tekkis küsimus, et kas on mõtet tankida kallimat bensiini - formula või mis iganes lendava inimesega? või mitte.
... milline kütus on normaalne saabi sees? või on kama2 kust ja mida tankida?
Tekib küsimus kas eestis tehakse bensiinide teste või on vaikus?
Kes mäletab siis kunagi oli saade Ringliiklus vms. kus M.Naams aegajalt "jahus" milline kütus on puhas milline on solk.
Miks keegi (meedia) praegusel ajal ei taha seda teemat puudutada?
Võibolla on testide tulemused kuskil netis olemas?
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
- Asukoht:
- Auto:
Me nuriseme 95 ja 98 üle sai usas käidud seal üle 92 ültse ei müüda põhiline on 87 või 87 ultra meil ei panda siin seda vanasse vene veokassegi enam sisse.
Algselt postitas: Roadrunner
Me nuriseme 95 ja 98 üle sai usas käidud seal üle 92 ültse ei müüda põhiline on 87 või 87 ultra meil ei panda siin seda vanasse vene veokassegi enam sisse.
Muidugi usa suur.Aga ei kohanud numbritega neid marke vaid kirjutatuna Regular -> Plus -> Premium. Miks need nii olid ei osanud uurida.
Hetkel hinnad sellised vastavalt markidele 2,46 -> 2,56 -> 2,66
1 US gallon = 3.7854118 liitrit. Kes viitsib see arvutab kui odavalt saab usas SAAB'iga sõita.
Just eelmine nädal sai tuldud usa idakaldalt ja hinnad kütusele on seal jah imeodavad meiega võrreldes( üle 2.20 ei näinud galloni hinda).
Suur rõõm oli ringi sõita seal kui iga 3-s auto on saab ja iga 4-s on volvo siis tulevad toyota ja lexus:)
nad sindrinahad omi autosi üldse ei tunnista. Sai räägitud nendega sel teemal ja vastus oli nagu ikka saabide puhul...turvalisus. Kuid mida rohkem kesk ameerikasse sõidad seda rohkem on omi masinaid. Euroopa autod ikka rikkurite värk sealpool ookeani:):head:
Suur rõõm oli ringi sõita seal kui iga 3-s auto on saab ja iga 4-s on volvo siis tulevad toyota ja lexus:)
nad sindrinahad omi autosi üldse ei tunnista. Sai räägitud nendega sel teemal ja vastus oli nagu ikka saabide puhul...turvalisus. Kuid mida rohkem kesk ameerikasse sõidad seda rohkem on omi masinaid. Euroopa autod ikka rikkurite värk sealpool ookeani:):head:
Lugesin täna Äripäev Online-ist seda, et Mazeiku naftatöötlemistehas, millelt pärineb ka praktiliselt kogu Eestis tarbitav bensiin, sõlmis lepingu mingi Hollandi firmaga toorme hankimiseks. Seni on kogu toornafta pärit Lukoililt ja muudelt vene firmadelt seega kogu nafta pärit venemaalt.
Seega tähendab see võimalust, et turule tuleb kvaliteetsem bensiin mis samal ajal kallineb ja seda uudist toetab seegi, et Lukoil kavatseb Mazeiku tehase maha müüa http://www.postimees.ee/260405/online_u ... 163996.php
Bensu hinna tõus seega jätkub aga ehk on loota vähe kvaliteetsemat bensiini turule.
Seega tähendab see võimalust, et turule tuleb kvaliteetsem bensiin mis samal ajal kallineb ja seda uudist toetab seegi, et Lukoil kavatseb Mazeiku tehase maha müüa http://www.postimees.ee/260405/online_u ... 163996.php
Bensu hinna tõus seega jätkub aga ehk on loota vähe kvaliteetsemat bensiini turule.