Bensiinikulust
Kusjuures pärast seda teemat lugedes tuli idee endalgi proovida, et kuda selle kütuse kuluga ikka on. Panin oma paagi silmini täis ning nullisin arvestid kenasti ära ning hakkasin sõitma. On kombeks saanud, et valin oma sõiduaja just teiste kaasliiklejate järgi, nimelt ei tasu ikkagi kella 16-18 vahemikus ronida järvevanale või järvele. Liikusin valdavalt mööda järvevana, pärnu mnt, vabaduse pst, ning sõpruse pst. (Nimelt mööda noid teid saan ma tööle, oma teisepoole juurde ning siis ka veel koju ). Sõitsin säästvalt ning rahulikul, ikka madalaid pöördeid kasutades jne. Olles sõitnud kenad 200km näitas keskmist kütuse kulu 6,3l/100km. Tundus kuidagi väga hea kütuse kulu. Kõik muidugi lõppes sellega kui pidin tipptunnil liiklusesse tormama. Nüüd on 600km sõidetud ning 8,3L/100km keskmist kulu.
Ega suurt vahet ei olegi kuus läheb ikka kuskil kaks paagitäit ära kui kuskile Nuustangule just ei roni ja sõidu mõnu on ka ikka vaja
Nii, et Saabnikud mõnusat
Ega suurt vahet ei olegi kuus läheb ikka kuskil kaks paagitäit ära kui kuskile Nuustangule just ei roni ja sõidu mõnu on ka ikka vaja
Nii, et Saabnikud mõnusat
Iga ratas veab and then some!
Saab 90 coupe, 2.0 karpa. 84a
Panin paagi täis 63l( kirjade järgi). Selle küttekogusega sain sõita 700 km, ehk sis keskmisek kuluks tuli 9L/100km. Sellest 700 oli ~500 mnt sõitu( 90km/H) ja ülejäänud linnas.
Raamatu järgi näitab 2.0 karpa, 5K 90km- 7,1 ja linnas 12l/100le.
Selle aastakäigu kohta vist suht mõistlik tulemus, või mis???
Panin paagi täis 63l( kirjade järgi). Selle küttekogusega sain sõita 700 km, ehk sis keskmisek kuluks tuli 9L/100km. Sellest 700 oli ~500 mnt sõitu( 90km/H) ja ülejäänud linnas.
Raamatu järgi näitab 2.0 karpa, 5K 90km- 7,1 ja linnas 12l/100le.
Selle aastakäigu kohta vist suht mõistlik tulemus, või mis???
Väike statistika sai tehtud.
1. oktoober paak täis, kompuuter resetitud, odomeeter samuti.
Käes on 26. oktoober ja tuli uuesti paaki täita:
päevi 26, kilomeetreid 404, päevas seega 15.5 kilomeetrit, bensiini kulus 61.39 liitrit 801 krooni eest (13 eek/l), keskmine kulu seega 15.2l/100 (kompuuter näitas 14,6l/100...) mis tähendab, et kilomeetri sõidu hind on umbes 2 krooni, kui bensiin maksab 13 krooni liiter..... kuus saab alla 1000 krooniga hakkama kui linnas sõita. päevas läheb 30 eeku keskmiselt ainult bensiini peale
Sõidustiil: päris karm Ainult linnasõit ja lühikesed otsad. Aegajalt kiirendused foori tagant, hommikused mootori soojendused, tööle sõidud kus mootor päris õiget töötemperatuuri vist ei saavutanud (seier horisontaali).
See oli mu eksperiment, saada teada tõesti reaalne kulu ilma koonerdamata. Auto tehniline seisukord on nii, et Anti juurest olen alati rõõmsalt ära sõitnud (olen palunud ikka üle vaadata, et kõik OK oleks), auto omamise ajal pole kaant maha võetud ja midagi muudetud... Isegi õhufiltrit pole muudetud. tehtud õlivahetused ja kaks korda on kogu karteris õli vahetatud (1. kord sõitsin puruks, teine kord mingi tihend anduri juures lekkis).
Eks öelge kas see on suur kulu või mitte? 2.3 vabalthingav.
1. oktoober paak täis, kompuuter resetitud, odomeeter samuti.
Käes on 26. oktoober ja tuli uuesti paaki täita:
päevi 26, kilomeetreid 404, päevas seega 15.5 kilomeetrit, bensiini kulus 61.39 liitrit 801 krooni eest (13 eek/l), keskmine kulu seega 15.2l/100 (kompuuter näitas 14,6l/100...) mis tähendab, et kilomeetri sõidu hind on umbes 2 krooni, kui bensiin maksab 13 krooni liiter..... kuus saab alla 1000 krooniga hakkama kui linnas sõita. päevas läheb 30 eeku keskmiselt ainult bensiini peale
Sõidustiil: päris karm Ainult linnasõit ja lühikesed otsad. Aegajalt kiirendused foori tagant, hommikused mootori soojendused, tööle sõidud kus mootor päris õiget töötemperatuuri vist ei saavutanud (seier horisontaali).
See oli mu eksperiment, saada teada tõesti reaalne kulu ilma koonerdamata. Auto tehniline seisukord on nii, et Anti juurest olen alati rõõmsalt ära sõitnud (olen palunud ikka üle vaadata, et kõik OK oleks), auto omamise ajal pole kaant maha võetud ja midagi muudetud... Isegi õhufiltrit pole muudetud. tehtud õlivahetused ja kaks korda on kogu karteris õli vahetatud (1. kord sõitsin puruks, teine kord mingi tihend anduri juures lekkis).
Eks öelge kas see on suur kulu või mitte? 2.3 vabalthingav.
Njah. Ei saa mitte eputamata olla
turbosaab ja puha, sõidetud 7900km (pooleteise kuu jooksul), linn(tipptund, ummikud ja kehva marsruut), maantee(110-120kmh), maa (kruusateed ja kiiresti) , ning paagitäiega(68l) saab umbes sõita 850 - 920km, paagitäie kõige suurem kulu olnud 7.3, vähim 6.2, ainult maantee 5.5 kusjuures kompu ja paagitäied/km on täpselt sama.
vanal 2.0 automaagilisel turbo bensukal tuli keskmine 11.5, ainult linn suvel 14, talvel 18 samu marsruute pidi.
Enihau, mina olen tõestuse saanud, et odavam on diisliga sõita selliste läbisõitude puhul, isegi kui diisel maksab mõnevõrra rohkem.
PS. vanal saabil tavahooldus läks miski 1200, diislil umbes sama (1600), aga dislal on hetkel täissünt sees, vanal oli poolsünt.
turbosaab ja puha, sõidetud 7900km (pooleteise kuu jooksul), linn(tipptund, ummikud ja kehva marsruut), maantee(110-120kmh), maa (kruusateed ja kiiresti) , ning paagitäiega(68l) saab umbes sõita 850 - 920km, paagitäie kõige suurem kulu olnud 7.3, vähim 6.2, ainult maantee 5.5 kusjuures kompu ja paagitäied/km on täpselt sama.
vanal 2.0 automaagilisel turbo bensukal tuli keskmine 11.5, ainult linn suvel 14, talvel 18 samu marsruute pidi.
Enihau, mina olen tõestuse saanud, et odavam on diisliga sõita selliste läbisõitude puhul, isegi kui diisel maksab mõnevõrra rohkem.
PS. vanal saabil tavahooldus läks miski 1200, diislil umbes sama (1600), aga dislal on hetkel täissünt sees, vanal oli poolsünt.
hr. krss võiks teha lühikese väljavõtte ökonoomsest sõidust: kuidas mittevajutada ja milliseid autosätteid (kummid, jooksud, lisad) rakendada.
Teine küsimus oleks kui ökonoomne on Saabi diiselmootor võrrelduna VAG mootoritega samadel tingimustel. Ehk testiks autosid nagu suusatajad suuski - nõlvalt veeredes saaks veeretakistuse ja ühtlase kiirusega sõites mootori kasuteguri
Teine küsimus oleks kui ökonoomne on Saabi diiselmootor võrrelduna VAG mootoritega samadel tingimustel. Ehk testiks autosid nagu suusatajad suuski - nõlvalt veeredes saaks veeretakistuse ja ühtlase kiirusega sõites mootori kasuteguri
Krss, kui sa sõidad soomes 80'ga, siis ongi kütusekulu väiksem ju.. kui ma eestis töristaks ka nii aeglaselt, siis ilmselt roniks kulu ka kusagil 5l kanti. Teiseks, linna marsruut on ääretult ebameeldiv - ainult ummikud pluss valgusfoorid, pluss tipptund ja külm mootor. Kolmandaks, antud mootori tehaseandmete keskmine kulu ongi 6.5l - 100km, on ju tegemist siiski nn üleminekumootoriga ( turbodiislilt ühistorupritsele), kolmandaks - võrrelduna väikeautodega (golf, passat, jmt on ta siiski suurem ja mugavam).
Ja miskist postitusest tuli välja, et Garul võttis umbes samapalju kütust, ehk siis ei saa miskit suurt viga olla.
Edit : ja krss, ausalt - kui suur paak su masinal on? Me suvel käisime avensis versoga euroopas hulkumas, sellel 60l paak ja keskmine kulu tuli kiirteedel alla 5(4.6) täpsemalt ja sõita sai ikka miski 1300km.
Ja miskist postitusest tuli välja, et Garul võttis umbes samapalju kütust, ehk siis ei saa miskit suurt viga olla.
Edit : ja krss, ausalt - kui suur paak su masinal on? Me suvel käisime avensis versoga euroopas hulkumas, sellel 60l paak ja keskmine kulu tuli kiirteedel alla 5(4.6) täpsemalt ja sõita sai ikka miski 1300km.
Algselt postitas: krss
Minu arust masendavad numbrid... Enda diisel liigub paagitäiega tavaliselt ca 1500km vaatamata pidevale nelikveole, rekord ühe varasema turbodiisliga on üle 2000km tankimata (automatk), sedagi puupüsti täis autoga. Aga mis selle Saabi nii januseks teeb? Lühikesed otsad, kus mootor veel soojenedagi ei jõua? Või tunnistad ainult sellist sõidustiili, kus turbo helendab? Tegelikult ootan siia põnevusega ka 3L diisel-Saabide omanike kommentaare
kas siin ei oleks vajalik ka väike täpsustus "sigari" paagi mahutavuse teemadel?
Mõningatel ikka hämmastvalt väiksed kütusekulud.
Ise tõmban paagi alati täis ja nullin mõõdikud.
Nii tean enamvähem täpselt ka kulu.
Kompu alati valetab vähemaks keskimse.
Maanteel läheb 110 KM/h sõites ~7 - 7,3l (~2550 rpm)
Suvel linnas kuni 10l.
Nüüd juba linnas rohkem. Kompu järgi ~10, tegelikult vist ~10,6
Hommikuti pikalt ei soenda, klaasid lahti ja vaikselt liikuma (sõites soojeneb rutem)
Ise tõmban paagi alati täis ja nullin mõõdikud.
Nii tean enamvähem täpselt ka kulu.
Kompu alati valetab vähemaks keskimse.
Maanteel läheb 110 KM/h sõites ~7 - 7,3l (~2550 rpm)
Suvel linnas kuni 10l.
Nüüd juba linnas rohkem. Kompu järgi ~10, tegelikult vist ~10,6
Hommikuti pikalt ei soenda, klaasid lahti ja vaikselt liikuma (sõites soojeneb rutem)
Lisan siis omalt poolt, et 125kw aastast 97 võtab linnas 12,5-13 ja maanteel alla 8. Tegu siis automaadiga. Nii palju võin omast kogemusest öelda,et mida kangem mootor seda väiksem on kulu rahuliku sõidu puhul. Vabalthingavad kipuvad ikka rohkem tarbima. Eks paista mis kütusekulust saab kui Hirschi aju peale sobitan
selles teemas oli ka pensukulust pisut juttu
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1969
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=1969
Kõik oleneb, kuidas sa sõidad ja millises korras su mootor on. Samuti ka kas linna sõit tähendab öösel mööda järvevana sõitu või siis tipptunnil seal 10 min ummikus istudes.
Edit: ahjaa oleneb kui pikki otsi sa sõidad. Külm mootor võtab kuni ca 2x rohkem kütet.
Edit: ahjaa oleneb kui pikki otsi sa sõidad. Külm mootor võtab kuni ca 2x rohkem kütet.
Iga ratas veab and then some!
Täiesti normaalne vaadates enda isendi (siiski vanem ja 2.3 mootor) kütusekulu, näidikul seisab praegu 15,7 ja linnast välja olen teinud 120 kilomeetrit otsi ja resettisin näidikut 27.02 kuupäeval (sama kuupäev kui lumetorm oli ja tartu maanteel oli ahelkokkupõrge). Niiet näit pooleteise kuu kohta. Meil oli ka üpris pikk talv. Muidu igapäevasel linnas lühikesed otsad ja hommikused külmalt käivitused. Maanteel sain nii, et enne sõidu alustamist resettisin selle näidiku, kuluks 8.5l/100 90km/h sõidu juures
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kõik sõltub kõigest. Suvekummidele üleminek nihutas järvevana teel teatavatel samadel horisontaalsetel lõikudel ja samadel tingimustel HETKE kulu 7-lt 5 peale.
Täna 60 km ummikutes linnasõitu + täislastis Tallinn-Tartu-Elva mööda Piibe maanteed mitmete kiirete möödasõitudega - keskmine kulu 10 liitrit sajale (tavatingimustes hetkekulu 6-7-8).
Talvel ainult Tallinna keskmine - 16 sajale (rehvid on suure veeretakistusega ja mootoris on kuskil kottermann peidus).
Täna 60 km ummikutes linnasõitu + täislastis Tallinn-Tartu-Elva mööda Piibe maanteed mitmete kiirete möödasõitudega - keskmine kulu 10 liitrit sajale (tavatingimustes hetkekulu 6-7-8).
Talvel ainult Tallinna keskmine - 16 sajale (rehvid on suure veeretakistusega ja mootoris on kuskil kottermann peidus).
Minu Saabi küttekulust: Viljandi-Tallinn-Tina tn-Timutit-VM-Viljandi....Kõik see kokku 500.- eest bensiini, kilomeetreid kuskil ca 400.
Viljandi-Võru kuperjanovi pataljon-Viljandi...400.- eegu eest bensiini, ja kilomeetreid 350.
Ei saa ju väita, et auto võtab palju bensiini.
Viljandi-Võru kuperjanovi pataljon-Viljandi...400.- eegu eest bensiini, ja kilomeetreid 350.
Ei saa ju väita, et auto võtab palju bensiini.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Liitsin selle teema vanale bensukulu heietusele. Mitut pole mõtet hoida...
Aga teemasse ka. Täna sai siis peale mootorivahetust esimene ainult selle mootoriga sõidetud paagitäis tühjaks. Paagimõõtemeetodil tuli puhtalt linnasõidukuluks (maanteele pole jõudnud lihtsalt) 11.75 l /100 km-le. Ja ausõna, ma pole hellitanud seda autot üldse. Peale pikemat sõidupausi kohe ei suuda hoida end vajutamast. Talverehvid on ka veel all, niiet lootust on veel pisut maha näpistada sellest numbrist.
Aga teemasse ka. Täna sai siis peale mootorivahetust esimene ainult selle mootoriga sõidetud paagitäis tühjaks. Paagimõõtemeetodil tuli puhtalt linnasõidukuluks (maanteele pole jõudnud lihtsalt) 11.75 l /100 km-le. Ja ausõna, ma pole hellitanud seda autot üldse. Peale pikemat sõidupausi kohe ei suuda hoida end vajutamast. Talverehvid on ka veel all, niiet lootust on veel pisut maha näpistada sellest numbrist.
küttekulust, filosoofiliselt..
inimene, kellel on (või on enne olnud) võimas auto, millega ta ka harjunud on, saavutab pisema mootoriga autoga väga kergelt sama suure või veel suurema küttekulu. Ise seletan asja nii, et kui juba mingi "standard" auto mineku suhtes on sisse kulunud (nagu näiteks igapäevane sõit turbosaabiga ), siis kipub ka teiste autodega vaistlikult vajutama, et ikka samasugune minek oleks/tuleks. Enda peal teooriat korduvalt kontrollinud, parimad näited järgnevad. Oli mul kunagi 1.6 escort, millelt istusin ümber peaaagu samasugusesse, aga paar aastat uuemasse 1.4 escorti - nuta või naera aga sellega kütusekulu enam alla 10 ei saa (eelmisel oli ikka nii 8 ümber). Müüsin viimase ära, uus omanik (mosse pealt tulnuna ) kiitis et nii hea auto, kütet praktiliselt ei võtagi. Sama asi praegusel hetkel, oma auto on 9k 2.3lpt, tööautoks on focus 1.8 - piinlik on ennast teinekord avastada seda õnnetut fookust ribadeks laskmast, et ta ikka edasi läheks, kütusekulu on kuu lõpus kokkuvõtet tehes ka vastav.
Seega, kokkuvõttes ja moraalina - ärge minge võimsalt autolt väiksema võimsusega autole, kütusekulu läheb lakke
inimene, kellel on (või on enne olnud) võimas auto, millega ta ka harjunud on, saavutab pisema mootoriga autoga väga kergelt sama suure või veel suurema küttekulu. Ise seletan asja nii, et kui juba mingi "standard" auto mineku suhtes on sisse kulunud (nagu näiteks igapäevane sõit turbosaabiga ), siis kipub ka teiste autodega vaistlikult vajutama, et ikka samasugune minek oleks/tuleks. Enda peal teooriat korduvalt kontrollinud, parimad näited järgnevad. Oli mul kunagi 1.6 escort, millelt istusin ümber peaaagu samasugusesse, aga paar aastat uuemasse 1.4 escorti - nuta või naera aga sellega kütusekulu enam alla 10 ei saa (eelmisel oli ikka nii 8 ümber). Müüsin viimase ära, uus omanik (mosse pealt tulnuna ) kiitis et nii hea auto, kütet praktiliselt ei võtagi. Sama asi praegusel hetkel, oma auto on 9k 2.3lpt, tööautoks on focus 1.8 - piinlik on ennast teinekord avastada seda õnnetut fookust ribadeks laskmast, et ta ikka edasi läheks, kütusekulu on kuu lõpus kokkuvõtet tehes ka vastav.
Seega, kokkuvõttes ja moraalina - ärge minge võimsalt autolt väiksema võimsusega autole, kütusekulu läheb lakke
Eriti madalat kütusekulu Saabi juurest otsida ei saa, selle tarvis on loodud mõned muud margid nagu Golf, Getz, Tipo jne.
Aga tõsiselt üllatav on lugeda teiste liikmete tegelikke kulusid. Meeldivalt üllatav, sest ise olen `liialt suure` kuluga maadelnud juba pikemaid aegu kuid nüüd tuleb nii välja, et oman üle küla ökomat T8-t...
Päevas keskmiselt kerin maha üle 100km, sellest 75% linna tingimustes. Sellest ka suurem huvi kulu kohta kui iga kuu nii mõedki head tonnid Neste tanklaketile loovutama pean.
Talvel rasketes oludes(K-jet bens üldrõhk oli veits liiast~6,2) 13,2l/100km-le tundus üle mõistuse suur võrreldes (bens üldrõhk nüüd paigas~5,7) suve 10,4l/100le. Nagu eelpool mainitd 75%linnas sugugi mitte gaasipedaali kulmist kartes, sest pidevalt proovib mõni äpardunud VW või rohmakas maastur tõestada ,et on teinud hea ostu Pettumuseks tabab neid tõe jahutav dušš.
Aga tõsiselt üllatav on lugeda teiste liikmete tegelikke kulusid. Meeldivalt üllatav, sest ise olen `liialt suure` kuluga maadelnud juba pikemaid aegu kuid nüüd tuleb nii välja, et oman üle küla ökomat T8-t...
Päevas keskmiselt kerin maha üle 100km, sellest 75% linna tingimustes. Sellest ka suurem huvi kulu kohta kui iga kuu nii mõedki head tonnid Neste tanklaketile loovutama pean.
Talvel rasketes oludes(K-jet bens üldrõhk oli veits liiast~6,2) 13,2l/100km-le tundus üle mõistuse suur võrreldes (bens üldrõhk nüüd paigas~5,7) suve 10,4l/100le. Nagu eelpool mainitd 75%linnas sugugi mitte gaasipedaali kulmist kartes, sest pidevalt proovib mõni äpardunud VW või rohmakas maastur tõestada ,et on teinud hea ostu Pettumuseks tabab neid tõe jahutav dušš.
Eriti madalt kütusekulu Saab olla küll... Mul näiteks pideva linnas sõiduga kulu 7,9 L/100km ja ma ei ole mingi vaikne sõitja. Tegin proovi ka maanteel,sõitsin tallinnast nõvale ja tagasi u. 200km teel ka paar linna ja kütuse kulu 6,4. Nii et on ka kütuse säästlikke SUURI Saabe.
Edasi filosofeerides-pole küll kunagi neid sissevalatud liitreid niiväga lugenud(kui just asjad drastiliste väärtusteni ei küüni äkitsi), kuna eesmärgiks on alati olnud kas max. võimalik lubatu,või järeleaidatud ning max`i ületav ning lubamatult suur,kuid mõnus(a`la mul on pikem) "perfomance". Olen vaestel aegadel hankinud omale ka ökonoomsemad pillid(karpaSaab,IZ-tsikkel, Trek-velo),kuid kuna meeldib väga ka jalgsi kulgeda,naudin alati autot,mille enesele kokku olen kruvinud,või ostnud.Hetkeliikur kulgeb usinalt seal 12.l. piirimail keskm. ,mis on ka andeksantav,vaadates selle tanki massi ja võimekust.Samas paneb hämmastama Hr.Iisaku ökopemm,mis oma 145kW. juures suudab ka põrandasse kaasiga trampides linnas 9 liitri piiresse jääda,trassist ma üleüldse ei räägi,siis käitub see R-6 kulu pooloest,nagu trubotiisel.
Kui ikka ökotada,tuleb V-1 mootoriga kets,või mõni puntoasuul hankida:headbang:
Kui ikka ökotada,tuleb V-1 mootoriga kets,või mõni puntoasuul hankida:headbang:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Filosoofilisel mõttavaldusel tuginesin ainult oma vähesel elukogemusel, täheldades mingeid seoseid aeg ajalt .Tooksin siin kohal ära ühe, mis võib teemaga isegi haakuda, nimelt SAAB ei tundu olevat rekordeid püstitav bensu säästur vaid hoopis vastupidiselt looodud ostjaskonnale, kes hindavad peale liiter või 2 väiksemat kütusekulu auto juures hoopis muid väärtusi....Nagu näiteks Trionic, kellele väljakutsed SAABi juures tunduvad igati istuvat.
Olen proovinud tonnide viisi (VW - Isuzuni) `ökonoomseid` autosid, kuid mingitel seletamatutel (vist viirus ) asjaoludel on ikka mõni suuri investeeringuid janunev vurr oma koha hoovis leidnud.
Olen proovinud tonnide viisi (VW - Isuzuni) `ökonoomseid` autosid, kuid mingitel seletamatutel (vist viirus ) asjaoludel on ikka mõni suuri investeeringuid janunev vurr oma koha hoovis leidnud.