Talverehvid ja veljed

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#1

E Okt 17, 2005 10:16

Kuna siin igasugu aku jms. juttu talveks, siis tekkis huvi ka, milliseid kumme ja velgesid talveks soovitatakse? Ning siin siis võikski sellisel teemal arutleda vägheke.;)

Kuna enda masin sõitis täna treileripeal Päälinna Trionicujuurde ravile, on mul lootust ikka ta sõitma saada ja seega talveks uusi kumme tarvis. Ise ei ole veel eriti uurinud, millise tootja kumme alla osta. Küsiks siis siin arvamust, et millist tootjat soovitatakse, kus ka hinna ja kvaliteedi suhe enamvähem paigas oleks.

Ise nagu mõtlesin, et peaks ikka naastrehvid soetama ja ka plekkveljed, et meie teedel olev sool valukaid väga ära ei sööks. Lisaks annaksid plekkveljed ka võimaluse talvel valukatega tegeleda (taastada ja suveks läikima lüüa:P).

Kust saaks norm hinnaga plekkvelgi? Kadaka autoturult sai kunagi tuttuued plekkveljed 200.- EEK tükk kuid need sai osta oma vanale liikurile Mazdale.

PS! Mis üldse Saabiku velgedel aukude vahe on?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

E Okt 17, 2005 10:44

auguvahe 4 X 108,mul on kaks jooksu plekkvelgi,1000.- jooks ja 800.-jooks
(ühed on väsinumad)
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#3

E Okt 17, 2005 10:59

Hinna-kvaliteedi suhtelt olen talverehvide poole pealt jäänud väga rahule Michelin Ivalotega. Naljakas fenomen selle rehviga - ta on kuradi pehme seguga, kuid samas kulub minimaalselt. Korraliku klotsimustriga on ta plögas hea läbivusega.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#4

E Okt 17, 2005 13:28

To Trionic
Esialgu vaatab, mitu raha ma remondi eest pean väljakäima ja siis näis kas velgedejaoks jagub, kui jagub, olen nendest nn. vähem väsinutest huvitatud:P

PS! veidi OT, kuid kas masin jõudis kenasti pärale ja käima kah läks?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#5

E Okt 17, 2005 13:35

Ise sõitsin/sõidan Goodyear UultraGrip 500 naeltega, siiani proovitutest ühed parimad talvekad, ainuke mure selles, et naelad kipuvad võimsa mootori ja esirattaveo puhul esisillalt väga kiirelt kaduma, undab kah pisut rohkem kui mõned teised margid, aga üldiselt 5- rehvid.

Ise sain tutika jooksu (16") nelja tonniga, seega hinna ja kvaliteedi suhtega olen ma üpris rahul ;) (poes vist vähemalt 2x kallim)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

E Okt 17, 2005 14:50

to fofa:ise sõtsin terve eelmise talve samade rehvidega,ostsin sama hinnaga. tegin 500km.sissesõitu,nagu pensionär,edasi lasin juba vabalt.
179kW. ja mu sõidustiil ei suutnud kevadeks ÜHTEGI naela salt rehvidest väljutada.sisse tuleb naelrehvid alati sõita.
tegu oli tootjatehases naelutatud naglidega.
smargus
Postitusi: 175
Liitunud: K Mär 03, 2004 13:47
Asukoht:
Auto:

#7

T Okt 18, 2005 9:20

Mul ka samad rehvid ja eelmine aasta sai siis nö. teist hooaega sõidetud nendega ning siis hakkasid ka esimesed naelad kaduma, eest loomulikult.
Eriti valus on ikkagi talvel see esiveo ja mootori hea tõmbe koosluse tagajärg, kohalt pühkides on kuulda selline nagu Trionic ütles naelikute kiire-kiire klõbin ja enda meeleolu autos seejärel :mad:

üldiselt olen mina sõitnud talve läbi valukatega, sest need plekid on lihtsalt jubedad. ja siiamaani pole küll valukad eriti oma välimuses kortsu läinud, lihtsalt talvel tuleb neid aegajalt ise hoole ja armastusega puhastada. ;)

meie ilmastikus on vähemalt Tallinnas ainuõige nael, sest enamus ajast on selline posla-masla ja kiilaka vahepealne, kui peatänav on puhas, siis kõrvaltänav hoopis teine ooper.
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#8

T Okt 18, 2005 10:21

Algselt postitas: Trionic
to fofa:ise sõtsin terve eelmise talve samade rehvidega,ostsin sama hinnaga. tegin 500km.sissesõitu,nagu pensionär,edasi lasin juba vabalt.
179kW. ja mu sõidustiil ei suutnud kevadeks ÜHTEGI naela salt rehvidest väljutada.sisse tuleb naelrehvid alati sõita.
tegu oli tootjatehases naelutatud naglidega.


sõitsin ka mina neid ülihoolsalt sisse, pakun et umbes 1000 km kindlasti. aga naelad sellegipoolest kadunud. võimalik, et see peotäis naelu kadus ka mõnel hilisemal äkki tekkinud külglibisemisel või mõnes muus piirsituatsioonis. Eelmisel tonnisel oli igatahes peale sajameetrist külg ees mööda teed lohisemist ja kraavi lendamist üldse raske uute kummide alt mõnda naela leida (mingi noname tootja, Courier äkki oli tookord teemaks). Seega mine võta kinni mis teema, võibolla ka naelutus kehv...
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

T Okt 18, 2005 10:43

Kuna kaks no-name kummi neljast veel käravad ühe hooaja, siis esialgu panen uued rehvid vaid ühele teljele. Tagumisele siis. Vahetusaegki juba järgmiseks esmaspäevaks kokku lepitud.

Rehv saab olema Gislaved NORD FROST 3, 195/65R15. Hind 1250 (+65.- vahetus). Küsisin telefonitsi Oru Äri Kumna kontorist hinnaalandust ja sain ka selle. Oru äri toob Gislaved'i maale.

www.gislaved.ee

Miks gislaved?
1- teadsin et selle saab hea hinnaga
2- tuttav on sõitnud selle rehviga ja kiidab.
3- Suht hea tulemus TM'i rehvitestis (vaikne ja jääl hea pidamisega oli eraldi välja toodud)

Miks 195/65 r15?
Nii on tonnisele ette nähtud. Suverehvi valisin küll tiba laiema, kuid talverehv olgu pigem kitsam kui laiem. Valisin tehase poolt määratud mõõdu, kuna selle rehviga jõuab maantee ehk rehvilt kõige paremini sõitjani ja sõitja soovid kõige paremini maanteeni. Nii on vähemalt insenerid välja arvutanud. Seda küll keskmise sõitja jaoks, aga ega ma mingit ekstreemi teegi.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

T Okt 18, 2005 10:44

Ma olen 2 talve nüüd Masteri prottidega sõitnud. Viimasel talvel ka paaril korral jäärada. Sealt pole vist ühtegi naela kadunud. Ma pole siiani aru saanud, kuidas kummidest naelu välja sõidetakse.
EDIT: ja ma ei saa end süüdistada vanaemalikus sõidustiilis
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

T Okt 18, 2005 10:49

Algselt postitas: Cyber
Ma olen 2 talve nüüd Masteri prottidega sõitnud. Viimasel talvel ka paaril korral jäärada. Sealt pole vist ühtegi naela kadunud. Ma pole siiani aru saanud, kuidas kummidest naelu välja sõidetakse.


Sõitsin ka eelmise talve masteritega. Nordic4 oli mudeliks. Hooajaga naelu välja ei suutnud sõita.
siin mõni pilt
Igatahes olid masterid oma hinna kohta suht mõistlikud. Nokia muster ja kummisegu (mustril). Igal juhul kindlasti oluliselt parem ja turvalisem sõita kui mingite suvaliste pastaldega.
Roadrunner
Postitusi: 230
Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
Asukoht:
Auto:

#12

T Okt 18, 2005 13:06

OT aga kummi saate te osta apteegist/supermarketist ja vahetada voodis, autotel ikka rehvid all on :D
alfa
Postitusi: 51
Liitunud: N Juun 03, 2004 20:45
Asukoht:
Auto:

#13

N Okt 20, 2005 15:32

enda ng900-le ostsin eelmisel sügisel nord frost 3 (185/65R15). sisse sõitsin ca 600 km (alguses mitte üle 70 km/h). kevadeks polnud ükski nael kadunud. suunda hoidis auto nendega paremini kui suviste pirellidega, pidamise kohta ei oska midagi paha öelda.
vaade
Postitusi: 253
Liitunud: T Mär 02, 2004 9:29
Asukoht:
Auto:

#14

N Okt 20, 2005 16:47

(Ma ei tea, kui mu jutt on OT siis teen eraldi teema)

Küsiks siis ka koguduse käest, kuna user manual on kuskil teab kus sahtlis ja guugeldada ka h nagu palju aega pole kui täpselt ei tea kust otsida - kindlasti paljud valdavad infot peast ja viitsivad ehk siia kirja panna:

mis on NG900 poldivalrm (ja keskava)? ja mis on tehase soovitatud (talve)rehvimõõt?

*
siis selline küsimus, et kas keegi ikkagi lamellidega ei sõida - pole eriti mingit kiitmist tähele pannud?
ise kndsin lamelle mõned aastad tagasi vanal passatil, eks tuli ka jäisel teel sõita, otsene võrdlus naelaga siis puudus, aga kordagi ei tundnud et lamell halb valik oleks. Nüüd on Saab, ca 150kg raskem, kas see võiks olla pigem kasuks või kahjuks?
(pealegi oleksin naeltega Poolas ükskord peaaegu trahvi saanud, päästis ainult väga lolli :freak: näo tegemine ja lubadus et paari tunni pärast mind poolas rohkem ei nähta (olin just tagasiteel))

*
ja siis viimane küss, et äkki kellegil mõned(neli) ilusad valuveljed üle? ja tahab soodsalt(minule) tehingut teha?
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#15

N Okt 20, 2005 17:50

Algselt postitas: roomlane
to alfa: 70km/h? Mul oleks vahtralehti vaja, et ei h'beneks sellise kiirusega n'iteks tartu-tallinn-tartu otsa s]ita.


Tänapäeval vahtraleht enam ei vabanda. Sellega võib ka 90-ga sõita. :evil:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

N Okt 20, 2005 18:00

eelmine talv kasutasin oma 9000 lamelle. 205 laiusega. Yokahama. täiesti uued. ebasymmeetrilise mustriga.
midagi paremat pole ealeski kohanud isegi uute naelkummidegadega sõites. kuigi 3 kuuga sõitsin 4...5 mm mustrit maha oli pidamine viimasepeal!


ja ng poldivalem pole kyll 4 X. seal 5 polti.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Okt 20, 2005 18:48

Algselt postitas: vaade
mis on NG900 poldivalrm (ja keskava)?

NG peaks olema 5x110 ET 49 keskava 67 vist, aga seda saad kergelt ise üle mõõta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#18

N Okt 20, 2005 21:13

Ise sõitsin tutikate "Green Diamonditega"-taastatud rehv,kummisegusse on valatud tehisteemandi pulber,tegu on lamellrehvidega.Pidamine on müstiliselt
hea,hind mõttetult odav(2kilo oli jooks).Pulber on kummis kuni riideni.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#19

N Okt 20, 2005 21:14

Algselt postitas: roomlane
to vaade: Trionic: "auguvahe 4 X 108...", mida iganes need numbrid ei t'henda...

to alfa: 70km/h? Mul oleks vahtralehti vaja, et ei h'beneks sellise kiirusega n'iteks tartu-tallinn-tartu otsa s]ita.


to roomlane: ei saanud aru,mis seal valesti oli??????????
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#20

N Okt 20, 2005 21:43

Algselt postitas: iisak
Ise sõitsin tutikate "Green Diamonditega"-taastatud rehv,kummisegusse on valatud tehisteemandi pulber,tegu on lamellrehvidega.Pidamine on müstiliselt
hea,hind mõttetult odav(2kilo oli jooks).Pulber on kummis kuni riideni.


Sõitsin kah nendega talvel aga kallimad olid ;) .. pole vist klubi liige..
Ei saanud aru küll et naelu oleks vaja aga supi sees sõites, kus all jää oli, pidi küll tempot aeglasemaks võtma muidu hakkas kõhe.
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#21

N Okt 20, 2005 22:06

Kes ja kus neid Green Diamonde müüb?
Tahaks kah - lamellikasutaja nagu ma olen.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

R Okt 21, 2005 6:30

to roomlane: kui sa teema läbi loeksid:wall: püstitas teema Factor ja mina ka talle vastasin.mingist NG-st pole ju küsimuses juttu:gun:

to MadMan: http://www.rehvid.com oli vist aadress
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#23

P Nov 20, 2005 1:47

Vahetasin minagi täna suve omad tavekate vastu ära aga just selle vahetamise enda koha pealt mõned küssad ja ka oma seisukohad:

Kas (kui) oluline on see, et eelneval hooajal näiteks parem esimene rehv ka uuel hooajal just sama koha peale alla saaks, märgistavad ju montaaznikud neid palavikuliselt alati ära VT, VE, PT, PE. Oletame esimene versioon: rehv on selle koha peal asetsedes kulunud "nii ja naa", aga peab ta siis edasi just samamoodi kuluma või võin ta vastasküljele alla panna. Kui aga nelja rehvi kulumise vahet pole silmaga näha !
Minu seisukoht - hindan visuaalselt iga rehvi olukorda konkreetselt, paremas seisus, -rohkemate naastudega panen ette, kehvemad taha (kuigi hetkel kõik 4 heas korras). Sümmeetrilise mustriga rehvil eelistaksin kõrgema mustriosaga rehvi poole jätta välimiseks.

Teine point asja juures: püstoliga poltide üle ja neetult kõvasti kinni keeramine. Annan endale aru, et massteenuse osutamisena ei oleks see teistmoodi küll võimalik aga kui oled lumeganges, paugub -20 ja vaja ratast vahetada, mis siis teed, hakkad polti tahuliseks viilima või kutsud mehe linnast kohale koos suruõhuga.
Minu seisukoht - ratta montaazi/demontaazi tegin ise, oma jõuga üle ei keera ja saab ka ilma abivahendita hakkama. Üks torujupp võib muidugi pagassis olla, et vajdusel võtme otsa pista. Läks tänagi sellist juppi vaja, et kolm polti lahti saada (selga ei taha ka paigast ära tõmmata või pükse puruks peeretada, ptüi, ptüi, ptüi ). Tungraua alla panen puidust klotsi, et ei peaks liialt välja viimast keerama, vahest tuleb ikka tõsta tükk jagu enne kui ratas maast lahti tuleb.

Kolmas point: Peale talvist hooaega on juhtunud, et velg ei tule rummu küljest lahti, on siga lihtsalt ennast kinni roostetanud. Siin avaneb hea võimalus oma saapad proovile panna ja ratta pihta tuld anda. Meistrid kasutavad ka traatharjaga rummu puhastamist.
Minu versioon - määrin rummu pealispinna ja velje seest poolt kokku vene aegse tavotiga (litool vist on selle õige nimi), aitab vältida roostetamist.

Veel üks asi: nägin, et ühes töökojas määris meister rehvi krae möksiga kokku, parandab selline tegevus hermeetilisust rehvi ja velje vahel ?

Lihtsalt sellised mõtted ja tähelepanekud just vahetamise teema kohta.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#24

P Nov 20, 2005 9:28

meil siin suvepealinnas yks kummitöökoda teeb nii, et kasutab aerosoolpudelis olevat tõrva rummu peale laskmiseks ennem ratta paigaldamist.
kinni ratas ei jää aga kui töömees liialt palju seda laseb siis liigne pritsib veljepeale ja määrib velje ära.
rattapolte tõepoolest ise targem keerata, et ka kodustevahendite ja meetrise toruga lahti saaks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#25

P Nov 20, 2005 10:54

Algselt postitas: maxuud
Kas (kui) oluline on see, et eelneval hooajal näiteks parem esimene rehv ka uuel hooajal just sama koha peale alla saaks, märgistavad ju montaaznikud neid palavikuliselt alati ära VT, VE, PT, PE. Oletame esimene versioon: rehv on selle koha peal asetsedes kulunud "nii ja naa", aga peab ta siis edasi just samamoodi kuluma või võin ta vastasküljele alla panna. Kui aga nelja rehvi kulumise vahet pole silmaga näha !
Minu seisukoht - hindan visuaalselt iga rehvi olukorda konkreetselt, paremas seisus, -rohkemate naastudega panen ette, kehvemad taha (kuigi hetkel kõik 4 heas korras). Sümmeetrilise mustriga rehvil eelistaksin kõrgema mustriosaga rehvi poole jätta välimiseks.


Rehvid võiksid jääda samale teljele. Ehk siis ees olnud rehvid võid taha tõsta ja taga olnud ette tõsta. Aga kindlasti peavad samal teljel olnud rehvid jääma samale teljele.

Naelrehvide pöörlemissuund peab jääma samaks. Sümmeetrilise rehvi puhul ei ole soovitatav tõsta vasakul olnud rehvi paremale poole (ja vastupidi) (eeldusel et rehvid on kogu aeg velgedel olnud) kuna naelapesad on sisse töötatud vastavalt pöörlemissuunale. Kui nüüd pöörlemissuunda muuta, hakkavad naelad lendama nii mis kole.

On levinud mingi üldtuntud arvamus, et kehvemad rehvid taha ja paremad ette. Samas ise pooldan just vastupidist paigutust. Paremas korras rehvid on minu autol tagateljel. Ei saa küll öelda et ühtpidi on õige ja teistpidi vale, kuid minu väitel on üsna loogiline põhjendus. Nimelt kui ees peab rehv paremini kui taga, siis on oht minna külglibisemisse suurem. Ehk siis viskab lihtsalt per*e ette ja fsjoo.
Vasta