Jahutusvedelikest

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#26

E Jaan 16, 2006 20:59

Algselt postitas: farmacoma
mismoodi plokist vett lastakse?


mõlemal ploki küljel on kork-suure võtmega keeratav
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#27

E Jaan 16, 2006 21:45

Algselt postitas: hoplaa
Millest koosneb jahutusvedelik?
Monoetüleenglükool + inhibiitorid.
Värvus ja omadused sõltuvad just inhibiitoritest, mis sinna lisatakse. Kallimad inhibiitorid on ka paremad ja sellest ka hind kõvem.
Aja jooksul inhibiitorid kaotavad oma töövõime ja lihtsalt monoetüleenglükool, mis sinna alles jääb, on korrodeeriv vedelik. Paljud firmad Eestis on hädas sellega, et ka kontsentreerimata monoetüleenglükool sööb metallvaati, kui teda seal hoistatakse ja isegi toatemperatuuril.
See ei ole hooldufirmade kaval jutt, et vahetame teil ka jahutusvedeliku ära, see on paratamatus


Meeldis see jutt. Aja jooksul ...... jne. Aga siit võime teha ju siis sellise järelduse. Näiteks punane vedelik peab kolm , roheline kaks ja sinine üks aasta ennem kui inhibiitorid kaotavad oma töövõime. Muidugi on see väga jäme järeldus!
:drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#28

T Jaan 17, 2006 0:51

Kusjuures täiesti pädev.

Rohelise( ja eriti punase) pesemisomadused on ikka müstilised-
täiesti haljaks metalliks muutus paari kuuga VT katlakivine veesärk:headbang:
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#29

T Jaan 17, 2006 9:41

Algselt postitas: Trionic
Rohelise( ja eriti punase) pesemisomadused on ikka müstilised-
täiesti haljaks metalliks muutus paari kuuga VT katlakivine veesärk

ka minu klassiku leemendav ja pudenev radikas muutus pärast punase vedelikuga asendamist väljanägemiselt tunduvalt viisakamaks :freak:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#30

T Jaan 17, 2006 9:52

Küsiks nüüd seda, et mis selle punase vedeliku nimi on? (pakendi peal).
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#31

T Jaan 17, 2006 9:55

Pagan, oleks seda plokist veelaskmist radika vahetuse ajal teadnud :red:, nüüd peab siis kusagilt sama tõugu rohelise kontsentraati otsima - aasta külmim kuu alles ees ...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#32

T Jaan 17, 2006 9:57

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Küsiks nüüd seda, et mis selle punase vedeliku nimi on? (pakendi peal).


Jutt käib ehk sellest punasest vedelikust, mis antud juhul on POLAR'i toode.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#33

T Jaan 17, 2006 10:01

Aga kas te oma masinate jahutussüsteeme ka puhastate mingite kemikaalidega, hiljuti jäi silma mingis kohalikus poes müügil olev FLUSH radikate pesuks, ei viitsin sellel hetkel asjasse rohkem süveneda, on kellelgi kogemusi?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#34

T Jaan 17, 2006 10:58

Vastuseks Mart900 küsimusele tsiteerin Trionicut:

Rohelise( ja eriti punase) pesemisomadused on ikka müstilised-
täiesti haljaks metalliks muutus paari kuuga VT katlakivine veesärk
tarr
Postitusi: 42
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:34
Asukoht:
Auto: XC70

#35

T Jaan 17, 2006 12:50

Jutt käib ehk sellest punasest vedelikust, mis antud juhul on POLAR'i toode.


Selle logoga tooted on küll suvalises marketis müügil, kas ka konkreetne toode pole kindel.

Tegu siis kontsentraadiga. Millega seda lahjendada? Dest.veega? Kui puhtaga?
indrek
Postitusi: 183
Liitunud: T Mär 02, 2004 11:18
Asukoht:
Auto:

#36

T Jaan 17, 2006 12:59

Algselt postitas: Trionic
Rohelise( ja eriti punase) pesemisomadused on ikka müstilised-
täiesti haljaks metalliks muutus paari kuuga VT katlakivine veesärk:headbang:


Minu auto rohelist jahutusvedelikku on viimase aasta jooksul kaks korda vahetatud, kuid salongi puhub ikka sellist k...sooja õhku:gun:
Kas peaksin :red: vedelikku vahetama?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#37

T Jaan 17, 2006 13:03

Algselt postitas: indrek
Minu auto rohelist jahutusvedelikku on viimase aasta jooksul kaks korda vahetatud, kuid salongi puhub ikka sellist k...sooja õhku:gun:
Kas peaksin :red: vedelikku vahetama?
Ei, sa peaksid likvideerima ummistuse salongiradikas või muu vea, mis ei lase sooja vedelikku salongiradikasse.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
hoplaa
Postitusi: 165
Liitunud: L Nov 13, 2004 15:49
Asukoht:
Auto:

#38

T Jaan 17, 2006 13:53

Tegu siis kontsentraadiga. Millega seda lahjendada? Dest.veega? Kui puhtaga?


Kui lahjendad kraaniveega, siis lisa calgonit, dest.veega ei ole seda vaja.
Kes ei ole näinud calgoni reklaami, nendele seletan:
Kraanivesi on kare, see tuleb kaltsiumi ja magneesiumi sooladest. Kõige karedam on kraanivesi, sellest pehmem on keedetud vesi ja veel pehmem on vihmavesi, mis ongi justkui destilleeritud vesi.
Vee kuumutamisel (alates temperatuurist 65 kraadi) karedust tekitavad soolad ladestuvad osaliselt välja kuumutavale pinnale (auto puhul siis mootori veesärgi pindadele) ja jäävad sinna päris kõvasti kinni. 1 mm paksune katlakivi kiht halvendab soojusülekannet ligi 20%.
Kas sellest ka kütusekulu suureneb, kui mootor kuumem on?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#39

T Jaan 17, 2006 14:14

Ei tea et sooja mootoriga suureneks kulu. Pigem ikka külma mootoriga. Kuigi jah, eks mootoril ole kah oma optimaalne töötemperatuur.
Kehva jahutusega on see oht, et palava ilmaga "läheb keema". Teine point on see, et salongi soojendusradikas ei anna nii palju sooja edasi nagu võiks.
Gunn
Postitusi: 187
Liitunud: K Okt 20, 2004 12:22
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 Aero 2004

#40

T Jaan 17, 2006 14:31

Algselt postitas: Trionic
Roheline on hea,punane super.Aga mingeid roosasid odavaid vedelikke marketitest pole mõtet osta.


Prismas on igatahes Polar (nii kontsentraadina kui valmisseguna) - see loodetavasti pole väga suvaline roosa vedelik :o, või kuidas.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#41

T Jaan 17, 2006 14:50

Algselt postitas: hoplaa
/../
Kui lahjendad kraaniveega, siis lisa calgonit, dest.veega ei ole seda vaja.
/../


Muidu jutt jumala õige, kraanivesi on mõnel pool ikka väga kare, teisal vähem, vihmavesi on enamasti pehme, kui õhk oli puhas ja vesi just eterniitkatuselt pole tulnud vms. Aga paganama Calgonit vms pehmendajat mina küll kuskile jahutussüsteemi ei paneks, see pole ikka selleks mõeldud :freak: Tont teab, kuidas need polükarbonaadid pideval kasutamisel ja kuumutus-jahutus tsüklites käituvad seal. Pane ikka dest. vett kui lahjendada vaja.

OT: Tegelikult pole korraliku firma pesupulbri puhul seda kraami ka pesumasinasse vaja..
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#42

T Jaan 17, 2006 19:09

Algselt postitas: Gunn
Algselt postitas: Trionic
Roheline on hea,punane super.Aga mingeid roosasid odavaid vedelikke marketitest pole mõtet osta.


Prismas on igatahes Polar (nii kontsentraadina kui valmisseguna) - see loodetavasti pole väga suvaline roosa vedelik :o, või kuidas.


Need segud on tavaliselt tõeliselt "roosad".Polar on kohalik solkija,mina seda firmat(eesti toodangut) väldin.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#43

K Jaan 18, 2006 8:14

Trionic äkki pakub siis mõned nimed mida usaldada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#44

K Jaan 18, 2006 11:00

Comma toodangut kasutan ise,see vähemalt vastab mõõtes etteantud näitudele,mida polari kohta kosta ei saa.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#45

K Jaan 18, 2006 11:59

Aga kui mul on jahutusesl see Automaailma kirjaga roheline, mis nagu selgus, pisut lahja on, millist kontsentraati ma siis sinna lisada võin? Kogu jahutusvedeliku ümberlöömist kui seda alla poole aasta kasutatud, pole ju nagu kah eriti mõistlik ette võtta. Sama kirjaga rohelist kontsentraati pole mulle kusagil ette sattunud :(.
Mida kujutab endast Floras toodetud GO! sari, kas selle rohelist kontsentraati võiks lisada?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#46

K Jaan 18, 2006 12:52

Flora GO! autoshampoon jättis mulle küll väga hea mulje - pange ja käsnaga autot pestes oli pärast mõnus, läikiv vahakord autol peal.
Klaasipesuvedelik on ka OK, kuid muust kraamist ei tea midagi.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#47

K Jaan 18, 2006 12:59

Nojah, nende kahe eelmainituga on mulgi positiivsed kogemused, lisaks on sai praegu mittesõitva 900 jahutus enne seismajäämist täidetud GO! rohelise jahutusega, aga selle pikema kasutuse kogemus puudub.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#48

K Jaan 18, 2006 14:01

küsimus selline - kas ja millega peaks jahutussüsteemi enne "punase" panekut pesema? äädikas, katlakivi eemaldaja, mõni "flush"?
tekkis huvi asja vastu ja vaatasin juba Comma müügikohad välja Taaralinnas.
mddr
Postitusi: 161
Liitunud: T Jaan 04, 2005 10:41
Asukoht:
Auto:

#49

K Jaan 18, 2006 14:05

Kirjas on jah neid edasimüüjaid palju, aga kas reaalselt Comma jahutusvedelikke neis kõigis ka pakutakse... olen veidi skeptiline. Jahutusvedeliku kohapealt on autopoed tihti samaväärsed Maksimarketiga :o

Kui leiad mõne, anna teada.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#50

K Jaan 18, 2006 14:38

Commat on juba pikemat aega Eestis müünud Autopartner (endine MG Auto, kui asjast õigesti aru olen saanud), lisaks veel on Commat müügil olnud ka ühes marketis, Koduextras kui ei eksi. Olen ise ostnud varem mootoriõli, piduri-siduriõli ja veel mingit puhastusvahendit tekstiilile + vaha + sampooni. Olen rahul. Aga jahutusvedelikku ei ole Comma toodangut justkui tähele pannud, igaljuhul ei ole kasutanud.

Minuarust ei tohi süsteemi lihtsalt konsentraati lisada, vaid ikka valmis segu õiges vahekorras. Oli vist eelnevalt juttu, et lihtsalt konsentraat isagi mõjub vastupidiselt (kahandab) külmumise näitajale siis vastava celsius kraadi suhtes.

Aga siin keegi oskas juba jahutusvedelikest proffesionaalsel tasemel rääkida.

P.S Saabneti avalehel on partnerina kirjas ka Autopartner. Mida see tähendab.
Vasta