Kui küünal on mootorisse puruks keeratud???

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

N Mär 02, 2006 21:13

Küsiti mult nõu mida teha. Et küünlad on ka Saabidel kasutusel laiendaks oma silmaringi tagajärgede likvideerimise osas. Nimelt üks kodanik keeras oma 8 silindrilisse mootorisse küünla puruks. Ei tahtnud teine kuidagi sisse minna aga kuna jõudu oli kodanikul piisavalt, anti aga hagu edasi. Nüüd on küünal korralikult paigas aga kahjuks ka puruks, arvati et isegi keere on kannatada saanud.
Omad vitsad peksavad - seda niikuinii, aga mida sellisel juhul ette võetakse et mootor siiski uuesti käima saada? Auto on pemm 740.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#2

N Mär 02, 2006 21:21

kuda see küünal täpsemalt puruks on? Kas pooleks kuskilt või keraamika viga saanud? Kui ta küünla sinna sisse vägistas siis keermed kindlalt maas. Ja asi way hapu :( edasine on juba keemia ja aretamine....aga keerajale suur :notworthy:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#3

N Mär 02, 2006 21:23

Väidetavalt on küünal pooleks.

Sila jest, uma ne nada.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#4

N Mär 02, 2006 21:24

Mnjahh, T-40 puhul tuli silindri alumiiniumkaas välja vahetada - kuid tegemist on traktoriga ;)
Auto puhul huvitav küsimus. Kas tõesti plokikaas vahetada ?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

N Mär 02, 2006 21:27

Kutt heietas mõtteid et puurida küünlasse auk, keere sisse (!!!) ja ongi valma
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

N Mär 02, 2006 21:29

Vanasti tehti vist nihukest keemiat, et plokikaas maha, küünal puuriti(?) välja, siis suurem auk, keere sisse ja kaane-küünla vahele treiti mingi vahejunn, sellele siis omakorda sise- ja väliskeermed.
Kas tänapäeval kuidagi teisiti nii lolli olukorda lahendatakse...pole aimugi :(
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#7

N Mär 02, 2006 21:29

Nojah, kuid siis ka diameeter väiksem - küünlad ju standardsed.

Edit: Mõtlen, et kui küünla sisse auk puurida.
Sebastiani variant isegi vist mõeldav - vana välja puurida, sobiva mõõduga vahejunnile sisemine keere, siis uue küünla otsa, peale vastupidine keere ja pessa panna. Huvitav, kas kuumaga mingi suvalisest metallist vahejunn mängima ei hakka ?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

N Mär 02, 2006 21:38

Puruks keeratud poltide jaoks on olemas isegi ju väljakeeramiskomplektid. Lastakse poldi sisse peenike auk ja spets koonus jubin keerab end vindiga vastupäeva sisse sinna. Lõppkokkuvõttes keerab sellega poldi välja. Ise olen sellise metoodikaga pooleks läinud termostaadi kaane poldi välja keeranud. Kui ruumi on siis võib ehk üritada ka seda, kuigi kardan, et lõppkokkuvõttes peab seda laua peal tegema, sest puurimiseks ruumi väga vist pole. Ja kui juba väljas ja vint omadega pees on, siis saab kohe ka uue kaane tagasi panna..:P
EDIT: ahsoo .. tegelikult pole seal küünla sees vist midagi, mille sisse puurida või keerata midagi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

N Mär 02, 2006 21:51

Algselt postitas: sebastian
Vanasti tehti vist nihukest keemiat, et plokikaas maha, küünal puuriti(?) välja, siis suurem auk, keere sisse ja kaane-küünla vahele treiti mingi vahejunn, sellele siis omakorda sise- ja väliskeermed.
Kas tänapäeval kuidagi teisiti nii lolli olukorda lahendatakse...pole aimugi :(


Täpselt nii tehaksegi,Würth müüb neid hülsse ja abinõud,millega paigaldada.Treilaast sattub silindrisse,see on pähh,pea tuleks maha võtta.
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#10

N Mär 02, 2006 22:07

Suutsin oma Saabil keerme metsa keerata.
Lahendus oli järgmine:
Lasin küünla avasse mingit tavoti laadset asja et keermestajast tekkivad laastud silindrisse ei lendaks, keermestasin uuesti ära ja küünal läks ilusti lõpuni kinni.

Siit õppetund - et kui küünalt keered siis käsitsi lõpuni ja siis poolteist pööret peale - pole mõtet vägistama hakata!
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#11

N Mär 02, 2006 22:09

Ka mina olen lasknud küünla vinti Würthi hülsi komplektiga parandada (seda küll Hyskvarna mootorsael) aga asi toimib ja siiamaani ka peab survele ilusti vastu. :thumb:
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#12

R Mär 03, 2006 8:52

mnjahh-plokikaas ju alumiiniumist-targem annab järele;)
Nii ütles üks vana autoelektrik.

Aga see vahehülss lahendab asja.
Vana küünal välja puurida????? Kui kaas maas peaks ju kuidagi niisama ka kätte saama. Lihtsalt kuna küünal on rauast, siis võib see puur hakata kõrvale libisema ja tulemuseks on juba ovaalne ava. ise olen kaantest murdunud polte kätte saanud nii, et keevitad mingi paksu plekiriba(kui on võimalik tasapinnas opereerida) või mingi rauast kuuskandi kasvõi(küünla puhul) selle murdunud osa külge ja keerad välja.

Mismoodi see tavoti küünlaavasse panemine välistab laastude sattumist silindrisse?????? Kuidas selle pärast sealt avast koos laastudega kätte saad. Või loodad, et laastud ronivad kõik ainult väljapoole-noh lootus oli ainuke hea asi, mille iidsed jumalad Pandora laekasse panid;)
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#13

R Mär 03, 2006 12:12

Meie vanemal 900-l ehk Nunnul suutsin ma kah miinus 32 celsiuse juures kuidagi ühel küünlal keerme tuksu ajada (see selgus hiljem) siis pandi sinna kah miski hülss sisse (karta laseb küll, et mitte Würthi oma). Igatahes pidama jäi ja mina vahetan pääle seda küünlaid väga ettevaatlikult - eks oma kogemus õpetab kõikse paremini :red:
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#14

R Mär 03, 2006 17:51

kui tüüp on nii rikas et omada sellist masinat siis võib ta ka minna kuskile vähe korralikumasse autoteeninduse kus võetakse see küünlaräbal välja, puuritakse auk suuremaks ja pistetakse uus spetsiaalne hülss keermega sisse ...see töö võtab aega umbes tunnikese nii, et mingi 500 raha läheb ära. Muidugi teil seal kilukarbisiluetiga linnas on asjad kallimad aga no mis teha. Sellel tüübil ei ole küll sinna kapoti alla asja seega autoremondi töökoja külastus. ja sõitku oma 7 silindriga kohale. ma arvan, et jõuab küll ära vedada see moto:)
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#15

E Mär 06, 2006 18:34

Würthis on need asjad kõik kallid, aga seda keeret saab igaüks suvalisest autotarvetekauplusest tellida ja ise sisse keerata (kui on insenerimõtet, et abivahend teha). Põhimõtteliselt käib asi nii, et keeratakse natuke suurem keere ette ja siis pannakse keermetraat sisse. Helicoil meetodiks nimetatakse. Stokker vist teeb ka seda kuskil Tallinnas.
Kardispordis väga tarvilik abivahend igaljuhul. :thumb:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

E Mär 06, 2006 18:38

Algselt postitas: KT100
Würthis on need asjad kõik kallid, aga seda keeret saab igaüks suvalisest autotarvetekauplusest tellida ja ise sisse keerata (kui on insenerimõtet, et abivahend teha). Põhimõtteliselt käib asi nii, et keeratakse natuke suurem keere ette ja siis pannakse keermetraat sisse. Helicoil meetodiks nimetatakse. Stokker vist teeb ka seda kuskil Tallinnas.
Kardispordis väga tarvilik abivahend igaljuhul. :thumb:


Vedrude sissekeeramisabinõude komplekt maksab oluliselt rohkem,kui Würth`i hülsid.Vedrud ise ei maksa erti si...i.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#17

E Mär 06, 2006 21:31

Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: KT100
Würthis on need asjad kõik kallid, aga seda keeret saab igaüks suvalisest autotarvetekauplusest tellida ja ise sisse keerata (kui on insenerimõtet, et abivahend teha). Põhimõtteliselt käib asi nii, et keeratakse natuke suurem keere ette ja siis pannakse keermetraat sisse. Helicoil meetodiks nimetatakse. Stokker vist teeb ka seda kuskil Tallinnas.
Kardispordis väga tarvilik abivahend igaljuhul. :thumb:


Vedrude sissekeeramisabinõude komplekt maksab oluliselt rohkem,kui Würth`i hülsid.Vedrud ise ei maksa erti si...i.


Aga selle abivahendi saab ise teha ;)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#18

E Mär 06, 2006 21:35

Enne sissekeeramist kulub marjaks ära helicoili keermepuur, see aga maksab miljoni.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#19

E Mär 06, 2006 22:24

Algselt postitas: qdwin
Enne sissekeeramist kulub marjaks ära helicoili keermepuur, see aga maksab miljoni.


Vot ei tea, lihtsalt nentisin fakti, et asja on võimalik ka koduste vahenditega edukalt teha. :drink:
Vasta