Õli reostumine

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#1

T Juun 14, 2016 20:04

Mis võib põhjustada mootoriõli reostumist ehk õli värvuselt süsimust? Õliks 5W30 GM kirjadega potsikust. Õli mootoris olnud vähem kui 1000 kilomeetrit aga pealevaadates tundub nagu oleks vanas diiselmootoris olnud juba 30000 kilomeetrit. Mootor ise 2.3 bensiin 136 kw. Ja autoks 9-5.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

T Juun 14, 2016 20:12

Kulunud kolvigrupp.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#3

T Juun 14, 2016 20:15

Kas kulunud kolvigrupiga ei peaks mootor ka õli tarbima? Õlikulu samas ei ole.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Juun 14, 2016 20:26

Pikad hooldusvälbad kui õli mittevahetamist selleks arvata . :)
Kolvid ei puutu asjasse.

Nüüd su uus õli leotab pasa lahti ja siis mootor jookseb kokku. Hea oleks karter ära võtta ja õlivõtu sõel üle vaadata ja ära puhastada. lihtne töö võrreldes mootori vahetusega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

T Juun 14, 2016 20:31

Auto on mul olnud umbes 5000 km ja mina olen kaks korda õli vahetanud. Õlivõtu sõel on kontrollitud ja see oli puhas. Ehk siis tuleb jälle õli vahetada. No pole hullu. Õnneks see ei maksa suurt midagi.
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

T Juun 14, 2016 21:10

Kuna oman kanaliga garaaži, siis minu õlivahetus reeglina selline, et reedel sõidust tulles punn alt ära ja lasen õli vanni jooksma. Nii ta seal tilgub pea 24h, siis järgmine päev lähen vahetan filtri ära ja panen uue õli sisse, nii olen täheldanud, et õli püsib kauem puhas kuna on aega oodata millal see vana läbitöötanud õli võimalikult suures mahus välja tilgub. Kui on võimalust, siis võid nii proovida. Tavapärasel õlivahetusel, kus pole aega oodata jääb vana musta õli ikka arvestatav kogus sisse ja see must õli määrib ka uue kiirelt mustaks.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#7

T Juun 14, 2016 21:25

Kuna oman kanaliga garaaži, siis minu õlivahetus reeglina selline, et reedel sõidust tulles punn alt ära ja lasen õli vanni jooksma. Nii ta seal tilgub pea 24h, siis järgmine päev lähen vahetan filtri ära ja panen uue õli sisse, nii olen täheldanud, et õli püsib kauem puhas kuna on aega oodata millal see vana läbitöötanud õli võimalikult suures mahus välja tilgub. Kui on võimalust, siis võid nii proovida. Tavapärasel õlivahetusel, kus pole aega oodata jääb vana musta õli ikka arvestatav kogus sisse ja see must õli määrib ka uue kiirelt mustaks.


100% nagunii ei saa kätte.
Veel lahendus: osta odavam õli, vana välja, siis värske "odav" sisse anda mõned minutid töötada mootorile, siis taas välja ja peale seda juba kvaliteetne uus õli.
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#8

T Juun 14, 2016 21:28

Seda, et mingi kogus jääb vana õli sisse ma tean aga no sellist asja pole ma varem ühegi oma autoga näinud. Ma mõtlen, et uus õli nii ruttu NII mustaks läheb. Eks ma teen proovi siis 1000 kilomeetrise välpadega. Kui asi on ainult selles, et uus õli peseb vana saasta lahti siis nii peaks sellest kuni 5 vahetusega lahti saama. Hetkel värvub õli 1000 kilomeetriga täiesti süsimustaks
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#9

T Juun 14, 2016 21:33

Mis aasta auto? Kuni 2004 kontrolli kindlasti karteri tuulutust ja klappid üle.
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#10

T Juun 14, 2016 21:40

2003 aasta auto. Karteri tuulutuse KIT on paigaldatud ja Werneril palusin ka vaadata kas on õigesti paigaldatud. Leidis, et üks valge ühesuunaline klapp oli tagurpidi. Pani uue klapi õigetpidi ja rohkem kommentaare ei teinud. See oli umbes 1500 kilomeetrit tagasi. Peale seda on vahetatud turbo ja koos sellega ka mootoriõli. Eelmine õli oli samasugune süsimust vedelik nagu praegunegi. Aga siis oli õli mootoris u 4000 kilomeetrit praegune on olnud 1000 kilomeetrit.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

K Juun 15, 2016 6:56

See üks klapp tegi pahandust, seest mootori tahmaseks ja soodustas kiiremat turbo surma. Nüüd vast ei peaks nii ruttu mustaks minema.
__In Boost We Trust__
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

K Juun 15, 2016 7:47

Ma usun, et turbo oli juba ostes vigane, nagu ka kõik muu sellel autol. Aga esialgu toon õlivahetus välba 1000 kilomeetri peale ja loodan, et nii saan probleemist lahti.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#13

K Juun 15, 2016 18:10

õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".

protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

K Juun 15, 2016 18:19

õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".

protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.


Miks sa seda kirjutad?? Mõni teebki selle lolluse järele!? :?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#15

K Juun 15, 2016 18:28

9-5 2,3b on termostaat õlifiltri korpuse sees,avanemistemp. peaks olema nii 105 c. Mina keeran esimesena võimalikult ruttu filtri ära,sest pole selgeks teinud,millise kanali kaudu õli liigub ja kuidas.osa õli võib sellele vaatamata nö.radikasse jääda,sest ülespoole ei taha voolata.Lisaks veel ,et parematel filtritel on õli tagasivoolu klapp,mis ei lase seisva mootoriga õlil läbi filtri karterisse tagasi voolata.
Saan harva sõita SAABIGA.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#16

K Juun 15, 2016 18:32

No mootorisse õlivahetusel jääv õlikogus ei ole nüüd nii suur, et kogu 4 liitrit koheselt pigimustaks värviks. Kui õlivahetuseks kuluv kogus on 4 liitrit siis ma ei usu, et mootorisse jääb sisse rohkem kui 150 ml vana õli. See kogus ei tohiks küll kuidagi värsket õli ära rikkuda.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#17

K Juun 15, 2016 18:39

See 100ml jääb juba põhja peale,ilma ,et punnist välja tuleks.Siin tilk seal tilk,vanarahvaski räägib tõrvatilast meepotis,lisaks kõik mootori sisepinnad on mustad,kust puhas õli võtabki seda sodi ,millest ei saa enne lahti,kui mootori rem. käigus detailide pesuga.
Saan harva sõita SAABIGA.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#18

K Juun 15, 2016 19:39

õlivahetusmetoodikast rääkides - ma panen tühjaks nõrutatud (aga veel sooja) mootori ka käima. Ca 5sek tühikäiku, üks gaasivajutus ca 3krpm-le ja väljasuretamine. Selle järel kostab karteripunni all taas õlisorinat. Pumbast, torustikust ja õliradikast lööb nii veel mingi koguse õli välja. Käivitamine rahuliku tühikäiguga, et õlirõhu ilma piinamata üles saaks.
soe mootor on sel protsessil oluline, kuna vähemalt mingitel tootjatel on õliradika eel "termostaat".

protsessi rakendamine omal vastutusel, kuigi ma ei loe lühikest õlita pöörlemist mootorile ohtlikuks ja harrastasin ka oma turboSaabil.


Miks sa seda kirjutad?? Mõni teebki selle lolluse järele!? :?


Turbomootoril kah niiviisi või? Et laseks turbo ilma õlita pöörlema, no ma ei tea...:mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 15, 2016 21:55

Kasutaja 13piisab "nippi" kasutavad mitmed tuttavad kodanikud kusjuures, ainsa vahega, et lastakse starterit ringi paar tiiru mitte käima ei panda mootorit. Isiklikult pisut pelgan sellist asja just turbo pärast.
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#20

N Juun 16, 2016 8:02

Lahe lugeda,kuidas õlivahetusest on tehtud raketiteadus!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

N Juun 16, 2016 8:15

Lahe lugeda,kuidas õlivahetusest on tehtud raketiteadus!
Aga vähemalt ei ole ajukirurgia..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

N Juun 16, 2016 8:26

Palju tühja poleemikat, sekka mõni tarkusetera ka. Mõni "õpetus" kõlab lausa kuriteona mootori vastu.

Antud bens.mootorite täielik õlikogus on 5,4 liitrit (loe viis koma neli). ÕV käigus väljutad 4-4,5l. sõltuvalt, kaua tilkuda lased. Turbomootori õlifiltrit vahetades teevad mõtlevad inimesed seda võimalikult kiiresti, vältimaks torustiku täielikku tühjenemist ja täites uue filtri eelnevalt (turbo õlivõtt).
Lased ploki purukuivaks nõrguda, peaksid õlirõhu pärast ilma käivitamata üles saama. Liitri jagu jääb sisse ikkagi.

Korra juba bituumeniks lastud õlidega sõites hilisemalt sealt mootorist uueväärse välimusega õli välja lasta on soovunelm. Kogu õliga kokkupuutuv pind, eriti klapikambri- ja otsakaanetagune on kaetud vaigu/tahma kihiga, mida uus ja heade pesemisomadustega õli kohe lahti leotama asub.

Pole vahet, mis värvi see õli on, kui ta oma põhifunktsiooni edukalt täidab.
Vasta