Kojameeste valik
Oma 1. Saabi küljes olen Championi, Boschi, Trico, Valeo ja Dyna raamiga luudasid proovinud. Mingeid olulisi erinevusi minu arvates ei olnud. Uuena on enamvähem, mõne kuu pärast hakkasid kohati häälitsema nad kõik. Palju oleneb mehhaanika seisukorrast ka.
Nüüd suve lõpul panin 9-3-le raamita Alca-d külge ja märkasin juba 2 nädala pärast, et spidomeetri näidust alates 100-110 (kohati juba 95 pealt) ei saa juhipoolne luud alla tulles oma tööga hakkama. Üles lükkab korralikult aga alla tulles jätab välimise 1/3 pühkimata :(. Varre vedru nõrgaks jäänud?? Jääd korjavad raamita kojamehed veidi vähem külge (kui raamiga-) aga tööd teevad ka vähem.
Kohati mulle tundub, et juhipoolse kojamehe tööd mõjutab ka see, kui suures ulatuses luudade tööalad omavahel kattuvad. Saabi insenerid on valinud variandi, kus kõrvalluua tipp oma ülemises piirasendis jääb juhiluua tööalasse. Seega kogu vee, mis kõrvalluud keset klaasi jätab, peab juhiluud alla tõmbama. Linnas ja väikese vihmaga pole vahet aga maanteel ja kõvema vihmaga on.
Mõnedel autodel on teisiti - kõrvalluud peatub juba enne kui selle tipp juhiluua tööalasse jõuab. Seega jääb mingi osa keset klaasi tõmmatud veest lihtsalt tuuleklaasi ülaosasse võbelema, juhiluud selleni ei ulatu. Lõpuks viib tuul selle üle katuse minema ja juhiluua allatakt on selle (veekoguse) võrra lihtsam. Näiteks Peugeott 406.
Nüüd suve lõpul panin 9-3-le raamita Alca-d külge ja märkasin juba 2 nädala pärast, et spidomeetri näidust alates 100-110 (kohati juba 95 pealt) ei saa juhipoolne luud alla tulles oma tööga hakkama. Üles lükkab korralikult aga alla tulles jätab välimise 1/3 pühkimata :(. Varre vedru nõrgaks jäänud?? Jääd korjavad raamita kojamehed veidi vähem külge (kui raamiga-) aga tööd teevad ka vähem.
Kohati mulle tundub, et juhipoolse kojamehe tööd mõjutab ka see, kui suures ulatuses luudade tööalad omavahel kattuvad. Saabi insenerid on valinud variandi, kus kõrvalluua tipp oma ülemises piirasendis jääb juhiluua tööalasse. Seega kogu vee, mis kõrvalluud keset klaasi jätab, peab juhiluud alla tõmbama. Linnas ja väikese vihmaga pole vahet aga maanteel ja kõvema vihmaga on.
Mõnedel autodel on teisiti - kõrvalluud peatub juba enne kui selle tipp juhiluua tööalasse jõuab. Seega jääb mingi osa keset klaasi tõmmatud veest lihtsalt tuuleklaasi ülaosasse võbelema, juhiluud selleni ei ulatu. Lõpuks viib tuul selle üle katuse minema ja juhiluua allatakt on selle (veekoguse) võrra lihtsam. Näiteks Peugeott 406.
...Kas keegi Hella või Trico raamita kojamehi on viimasel ajal proovinud?
Olen viimased 3 aastat kasutanud Trico kojamehi:
Kolme aasta jooksul olen vahetanud neid 2 korda aga mitte seetõttu, et asi enam ei tööta, vaid rohkem profülaktika mõttes :)
Niiet julgen soovitada, head asjad on :cool:
Vaatan, et praegusedki on juba 1,5 aastat peal olnud :D
Kes jaemüüjatest müüb Trico NeoForme muidu? Pole seni veel kohanud neid kuskil...
-
- Pealik
- Postitusi: 4255
- Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016
...Kas keegi Hella või Trico raamita kojamehi on viimasel ajal proovinud?
Olen viimased 3 aastat kasutanud Trico kojamehi:
Kolme aasta jooksul olen vahetanud neid 2 korda aga mitte seetõttu, et asi enam ei tööta, vaid rohkem profülaktika mõttes :)
Niiet julgen soovitada, head asjad on :cool:
Vaatan, et praegusedki on juba 1,5 aastat peal olnud :D
Kes jaemüüjatest müüb Trico NeoForme muidu? Pole seni veel kohanud neid kuskil...
Ma olen enda omad Falleroonist saanud :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
eero ja AndresV kirjutasid oma kogemustest, mul niipalju öelda, et kogemus raamita kojameestega on paha, NG klaasil ei töötanud hästi, isegi volvo üsna lameda klaasiga oli probleeme, muidugi volvol oli mehhaanika pool täitsa läbi ka, ent ikkagi. Jääga ja külmaga on nad eriti kehvad, need raamita.
Aga mis Valeo-sse puutub, siis ma ei tea kas on erinevaid mudeleid ka või mitte, aga Keilas Rõõmu kaubamajast ostsin just mingi 5 eur/tk! Kõrval oli Champion poole kallim. Ja luuad võtsin nii, et juhioma oli vist 22 ja kõrvalistuja oma 24 tolli. Külge pannes juhi oma tegi veidi põrr, aga nüüd on vaikne mu arust. Näis kauaks nad kestavad.
Aga mis Valeo-sse puutub, siis ma ei tea kas on erinevaid mudeleid ka või mitte, aga Keilas Rõõmu kaubamajast ostsin just mingi 5 eur/tk! Kõrval oli Champion poole kallim. Ja luuad võtsin nii, et juhioma oli vist 22 ja kõrvalistuja oma 24 tolli. Külge pannes juhi oma tegi veidi põrr, aga nüüd on vaikne mu arust. Näis kauaks nad kestavad.
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Mis raamita kojamehi puudutab, siis eelmine nädal enda autole Alca kojamehi valides oli üllatav lugeda samas stendis olnud raamita kojameeste paki pealt, et ei soovitata kasutada kiirustel üle 120 km/h....ju siis hakkavad laperdama.
Mina ostsin igatahes taas klassikalised raamiga kojamehed.
Mina ostsin igatahes taas klassikalised raamiga kojamehed.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
Aga mis Valeo-sse puutub, siis ma ei tea kas on erinevaid mudeleid ka või mitte, aga Keilas Rõõmu kaubamajast ostsin just mingi 5 eur/tk!
On erinevaid. Valeol on mitte ammu siginenud odavseeria Valeo First ja varasemalt oli ka üks Valeo Compact. Üleni helerohelises karbis.
Nö. vana hea kvaliteet-valeo pakile on kirjutatud Silencio, ükskõik kas blister või papp-pakendis.
Kuidas see First pühib ei ole proovinud, aga ju vallikas selle sai niiet võib vast varsti kuulda.
üllatav lugeda samas stendis olnud raamita kojameeste paki pealt, et ei soovitata kasutada kiirustel üle 120 km/h....ju siis hakkavad laperdama.
Korralikel raamita kojameestel on ka spoiler, mis teda vastu klaasi surub. Nende hinda muidugi mingi Alcaga ei võrdle, aga sõidu ajal mitte pühkivaid luudasid pühkivatega nagunii võrrelda ei saa :D
Näiteks Boschi odavam universaalne
ja konkreetse mudeli kohane, spoileriga
Universaalsel on pildilt nähtuvalt kari adaptereid ka kaasas kui mudelikohasel ainult konkreetne.
Mis ei tähenda, et ma Saabil raamita luudasid propageeriksin. Endiselt - kõige paremini pühib see, mis tootja on külge disaininud. Saabil(enamlevinutel) käivad raamiga :facts:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Olen loobunud aastaid juba kojamehi ostmast, kuna sa kunagi ei tea, mis sa saad ja hirm kalliks kah läinud.
Selle asemel ostan Championi kummi ja vahetan ära. Kummi hind ca 2.30 euri ja sobib nii raamiga kui ka raamita kojamehele. vahetus 5...15min. Ja tean, et töötab ja kaua ja hästi! :eureka:
Selle asemel ostan Championi kummi ja vahetan ära. Kummi hind ca 2.30 euri ja sobib nii raamiga kui ka raamita kojamehele. vahetus 5...15min. Ja tean, et töötab ja kaua ja hästi! :eureka:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kes on kahe või kuue variandi vahel siis ma soovitaks MobileSpa-st võtta kojamehed. Tootjat ei mäleta aga pühivad väga hästi ja pikalt. Hinna kohapealt jaga Boschi komplekti hind kolmega :gun:
Olen näinud sama tootja kojamehi ka Handyman poes. On neid raamiga kui raamita. Ilusa madala profiiliga.
Olen näinud sama tootja kojamehi ka Handyman poes. On neid raamiga kui raamita. Ilusa madala profiiliga.
6 euri paar on või? Kui NG900 (pildilt vaatan) ja 9000 Boschi luuad on 18 euri kopikatega paar.
:freak:
:freak:
-
- Postitusi: 1046
- Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
- Asukoht: Tartu
- Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero
Ma arvan,et uralavto viitab samuti Alca kojameestele,mida teistehulgas müüb Handymann. Raamiga ongi mingi 2,75 eur/tk neil. Ise kasutanud selle tootja omi eri autodel kümmekond aastat. Kestavad nagu kallimadki ca aasta või 15 tuh km. Milleks maksta rohkem kui kvaliteetset toodet saab ka soodsalt. Nimeka firma kojamehed ongi meie mail absurdse hinnaga.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
mu argisõidukid kulgevad viimased 6..7a Alca kojameestega. Hind on väga ok ning seni pole eri temperatuuride pühkimisomadused ega kestmine nurisemiseks põhjust andnud. Nt Saabil on kestnud lausa üle 2a ja 43Mm. Alles nüüd nõuavad vahetust.
Alca puhul on raamiga variantide liigendid talvel tihti jääs. Saab nüüd näha, kas raamita kojamehele kah mingeid etteheiteid leiab.
Alca puhul on raamiga variantide liigendid talvel tihti jääs. Saab nüüd näha, kas raamita kojamehele kah mingeid etteheiteid leiab.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
nimede, hindade ja kojameeste kestvuse vahele ei ole ma suutnud seoseid luua. V.a. see, et tuntud nimi on kallim ning et nonamede puhul on suurem tõenäosus miinuskraadidega jäigaks muutumiseks. Ei tea ju keegi, kus mingi nimega asi tehakse ning kas samalt liinilt tuleb teises vahetuses kordades odavamat nonamet või mitte :)
mul Saabil ees olevate Alcade vanus ja läbisõit on aga fakt - peale said Saabi soetamise järel ehk august..sept 2012 ning odomeeter on vahepeal kerinud 317Mm pealt 360Mm peale. 2012/2013 talvel ma (vaegveolist) Saabi ei kasutanud, niiet üks kojamehi lammutav hooaeg jäi neil vahele. Maailma hakkasid (häirivalt) triibuliseks jätma alles nüüd - st ilma klaasipesuveeta pole mõtet kojamehi pruukida.
mul Saabil ees olevate Alcade vanus ja läbisõit on aga fakt - peale said Saabi soetamise järel ehk august..sept 2012 ning odomeeter on vahepeal kerinud 317Mm pealt 360Mm peale. 2012/2013 talvel ma (vaegveolist) Saabi ei kasutanud, niiet üks kojamehi lammutav hooaeg jäi neil vahele. Maailma hakkasid (häirivalt) triibuliseks jätma alles nüüd - st ilma klaasipesuveeta pole mõtet kojamehi pruukida.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 136
- Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance
Kogemus raamita Hella `dega - 7800 km, 6 kuud, ei kriuksu ega jäta jutte, nagu uued, samas külma ja jääd pole veel eriti saanud, sama eaga tagumine Bosch - pühib ja ei pühi ka ...:(:(
Mul vist juba üle aasta mingid raamita Tricod peal. Üldiselt ei saa nuriseda. Talvel muidugi korjavad need samamoodi jääd ja lund enda külge. Just poolniiske klaasi korral kipuvad tagasipöördudes veidi kriipima. Kuna esiklaas ikka veel vana ees, siis pole uusi harju ka tahtnud asemele panna. Samas tagaakna kojamees kipub isegi rohkem häält tegema, kui aken niiske. Seepärast enamasti teda sõidu ajal ka pole intervallile sättinud kui just pole tihe vihmasadu, kasutan siis pigem koos pesuriga ainult. Sai ka nüüd paar päeva tagasi lihtsalt harjad sooja vee, seebi ja harjaga puhtaks pestud ja paberiga tugevalt hõõrudes harja kontaktpind kuivatatud. Vanasti oli hea abivahend kõige tavalisem ajalehepaber, millega uduvihma ajal oli võimalik nii klaas kui ka harjad puhastada. Klaasi sai suure survega hõõrutud ja siis kadus see rasvane kiht, mis peale kojamehe liikumist uduse kihi alul jätab. Ka aitas harjade tugev niiskelt hõõrumine. Enamasti just talvel satub klaasile tihti poolvedelas olekus tõrva teelt, mille võtavad teele puistatavad kloriidid lahti. Juttide vedamine klaasile kojamehe harja poolt johtub ka sellest, et tõrvaosakesed jäävad just harja "terava" serva külge. Samas mingi atsetoonitaolise asjaga ei julge neid harju puhastama hakata, sest pole kindel, kas erinevad harjamaterjalid seda kannatavad.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Samas mingi atsetoonitaolise asjaga ei julge neid harju puhastama hakata, sest pole kindel, kas erinevad harjamaterjalid seda kannatavad.
atsetoon ja nitrolahusti on kangemad keemiad. Kui nn naftaproduktidega läheneda, siis pigem (laki)bensiini või silikoonipesuga. Kummiprodukte lahustavad muidugi ka need.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Peaks Alca-d ette ostma 9-5 Estate Aero 2004.a. Pikk juhipoolne ja kõrvalistuja omad olema peavad ?
Praegused raamita originaalid vist on oma aja ära elanud, ei pühi enam korralikult ja kriuksuvad.
Võtsin just 600-sed mõlemad ja sobivad kenasti
Peaks Alca-d ette ostma 9-5 Estate Aero 2004.a. Pikk juhipoolne ja kõrvalistuja omad olema peavad ?
Praegused raamita originaalid vist on oma aja ära elanud, ei pühi enam korralikult ja kriuksuvad.
Võtsin just 600-sed mõlemad ja sobivad kenasti
Sul kõrvalistuja kojamehe ots õhus ei ole? Mul kunde pool 530'ne ja ots on juba tsipa õhus...kuigi egas see vist sega, keskel läheb ikka korralikult vastu klaasi.
Peaks Alca-d ette ostma 9-5 Estate Aero 2004.a. Pikk juhipoolne ja kõrvalistuja omad olema peavad ?
Praegused raamita originaalid vist on oma aja ära elanud, ei pühi enam korralikult ja kriuksuvad.
Võtsin just 600-sed mõlemad ja sobivad kenasti
Sul kõrvalistuja kojamehe ots õhus ei ole? Mul kunde pool 530'ne ja ots on juba tsipa õhus...kuigi egas see vist sega, keskel läheb ikka korralikult vastu klaasi.
ei ole õhus, korralikult vastu klaasi terve kojamehe kumm.