Hoolduse ajad?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Paberite järgi on minu oma eelmiste omanike käes iga 20000 tagant hooldust saanud. Nüüd selgus et ka 10000 km on turbomootoris võimeline Castroli täsissündi struktuuri hävitama, hetkel siis iga 6000 tagant.
Ehk kirjutad sellest lähemalt... kas hävitamine eeldab agressiivset sõidustiili või juhtub see ka tavapärase sõidustiili puhul(loe: linnas ei koperda aga ei kipu ka kellegagi võidu sõitma kuid maanteel peab vahel olude sunnil hambaid näitama)?
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui õli läheb tulipunasest turbost läbi, on see kindlasti õli jaoks ekstreemne. Kui eesmärk on mootorit säästa, on tihedam õlivahetus igal juhul mõistlikum. Lisaks tähendab hooldus, lisaks õlivahetusele, ka paljude muude sõlmede puhastust, määrimist, reguleerimist. Nagu näiteks tühikäigumootor, pidurid jne.
Pemmil näiteks ei ole õlivahetusvälp üldse määratletud. Seda rehkendades käigupealt lähtudes õli tegelikust olukorrast. Intensiivne sõit lühendab õlivahetusvälpa, vilets õli samuti.
Pemmil näiteks ei ole õlivahetusvälp üldse määratletud. Seda rehkendades käigupealt lähtudes õli tegelikust olukorrast. Intensiivne sõit lühendab õlivahetusvälpa, vilets õli samuti.
seda jah olen korduvalt testinud.Comma täissünt(tegelikult Esso baasõli) kustutas 5 rohelist led`i ja süütas punase 12 tuh.km. järel. Castroli täissündiga oli veel 19 000km. järel 2 rohelist ees.Mootorist hakkas kahju ja tegin õlivahetuse(8,5 liitrit).
Turbomootoriga üle 10 000km.ühe õliga sõita on ilmne mõrv turbokompressorile.Kes tahab,võib vaielda. Mina puutun päevast-päeva nende turbomootoritega kokku ja pilt,mis mootoris 15,või 20 tuh.km. hooldusvälbaga sõites avaneb,erineb ikka,nagu öö ja päev väikese välbaga sõitvatest mootoritest.Õli arvelt kokkuhoid lõpeb alati meeletute väljaminekutega.
Turbomootoriga üle 10 000km.ühe õliga sõita on ilmne mõrv turbokompressorile.Kes tahab,võib vaielda. Mina puutun päevast-päeva nende turbomootoritega kokku ja pilt,mis mootoris 15,või 20 tuh.km. hooldusvälbaga sõites avaneb,erineb ikka,nagu öö ja päev väikese välbaga sõitvatest mootoritest.Õli arvelt kokkuhoid lõpeb alati meeletute väljaminekutega.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tõenäoliselt rumal küsimus aga mille küljes need punased ja rohelised LED-d on ja mida see asi täpselt mõõdab?
Kui päike teatud nurga alt armatuurile paistab, on näha kõik tuled, mis seal põlema võivad hakata ja NG-l on seal ka tuli, mis õlivahetusest märku annab. Kas aju paneb ka selle põlema õli omaduste muutumise peale või loeb tuimalt kilomeetreid?
Ei taibanud õigel ajal küsida aga lasin neljapäeval VM-s õli vahetada ja arvel on kirjas ainult niipalju, et pandi täissünt... kas keegi teab, mis tootja õli nad sisse kallavad, kui klient erinõudeid ei esita?
Kui päike teatud nurga alt armatuurile paistab, on näha kõik tuled, mis seal põlema võivad hakata ja NG-l on seal ka tuli, mis õlivahetusest märku annab. Kas aju paneb ka selle põlema õli omaduste muutumise peale või loeb tuimalt kilomeetreid?
Ei taibanud õigel ajal küsida aga lasin neljapäeval VM-s õli vahetada ja arvel on kirjas ainult niipalju, et pandi täissünt... kas keegi teab, mis tootja õli nad sisse kallavad, kui klient erinõudeid ei esita?
Algselt postitas: napoleon
Tõenäoliselt rumal küsimus aga mille küljes need punased ja rohelised LED-d on ja mida see asi täpselt mõõdab?
:D:D Tegelikult usun, et sina oma auto küljest neid LEDe, millest Trionic rääkis, ei leia. Usun, et kui pilgu Trionicu profiili peale viskad, saad aru, milliselt autolt sääraseid LEDe leida võiks.
-
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Äkki oskavad targemad õelda mida näitab Saabi kompuutris "oil quality" - ehk siis mitme % pealt oleks soovitav õli vahetada? Praegu on mul ees 30% :red: Hooldus on tulemas ~3000km pärast.
Aga mis omaduste järgi põmmadivee seda mõõdab? Et siis saabub kord ka aeg, kui SAABi hoolduse juures on õli kohta kirjas "check", mitte "replace"? Mitte, et õlivahetus nüüd nii kallis oleks, et 10 000 tagant teha ei jõuaks, lihtsalt pakub huvi selle diagnostika tööpõhimõte ja usaldusväärsus:)
hmm polegi enne nagu mõelnud et nüüd kus turbomootor peaks õli ka tihedamini vahetama no igati õige oleks see küll aga no kui 10tuh tagant siis iga 4 kuu tagant oleks nagu päris korralik väljaminek aastas. Ja ma usun et see "oil quality" tähendab seda et selle õli norm kvaliteedist on alles 30% ehk õli on mustust täis ja pole enam nii viskoosne et jah peaksid õli juba vahetama
Auto pidamine ei olegi odav lõbu. Kui võtame õlivahetuse hinnaks 1k, siis lisab see kilomeetri hinnale 10 senti. Kui see raha kokku hoida, tuleb millalgi remondi eest viiekohaline summa välja käia.... isiklikult vahetan parema meelega õli ja pean regulaarset hooldust sama loomulikuks kuluks, kui kütust, klaasipesuvedelikku jms.
ostad kasutatud auto. eelmine omanik on hoolduses käinud nii ja naa. paberid on "korras". vähemalt ostja jäi uskuma. vahetad õli, vahet ei ole kas viie, kuue või kaheksa tuhande tagant. alguses vähe odavamat ja nii kogu aeg aina kallima ja parema margi poole. aga siis selgub mootoris kolin. saaled kotis vms. ja siis läheb oletusteks lahti. kui muidugi pole silmaga näha et on sõidetud bituumeniga.
eks edasi võib iga üks arutleda mis ja kuidas ja millises osas ta eksis.
eks edasi võib iga üks arutleda mis ja kuidas ja millises osas ta eksis.
Algselt postitas: napoleon
Tõenäoliselt rumal küsimus aga mille küljes need punased ja rohelised LED-d on ja mida see asi täpselt mõõdab?
Kui päike teatud nurga alt armatuurile paistab, on näha kõik tuled, mis seal põlema võivad hakata ja NG-l on seal ka tuli, mis õlivahetusest märku annab. Kas aju paneb ka selle põlema õli omaduste muutumise peale või loeb tuimalt kilomeetreid?
Ei taibanud õigel ajal küsida aga lasin neljapäeval VM-s õli vahetada ja arvel on kirjas ainult niipalju, et pandi täissünt... kas keegi teab, mis tootja õli nad sisse kallavad, kui klient erinõudeid ei esita?
rääkisin enda autost,sul pole mingeid ledè ja ka vanemad SID`d ei anna vahetuse vajalikkusest märku.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: qdwin
Pemmidel on see mingist ajahetkest alates standardvarustus.
viimased vähemalt 30 aastat küll.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: napoleon
Aga mis omaduste järgi põmmadivee seda mõõdab? Et siis saabub kord ka aeg, kui SAABi hoolduse juures on õli kohta kirjas "check", mitte "replace"? Mitte, et õlivahetus nüüd nii kallis oleks, et 10 000 tagant teha ei jõuaks, lihtsalt pakub huvi selle diagnostika tööpõhimõte ja usaldusväärsus:)
kuni SS tulekuni ei diagnoosita saabil õli kvaliteeti.progetakse hooldusvälp SID`i ja kõik.
Pemmil loendatakse külmkäivituste arvu,õlitemperatuuri kasvude arvu max. väärtuseni(teadaolevalt tõuseb õli temp. max väärtuse piir õlikvaliteedi langedes,mida kõrgem max. temp. seda lähemal on aeg,mis õli molekulaarstruktuur lagunema hakkab) ja mõnda pisiasja veel,mille põhjal analüüsitakse vastava algoritmi abil kvaliteeti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989