Hoolduse ajad?

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#1

N Okt 19, 2006 21:48

mis kilomeetrite tagant hooldused käivad?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

N Okt 19, 2006 21:51

Paberite järgi on minu oma eelmiste omanike käes iga 20000 tagant hooldust saanud. Nüüd selgus et ka 10000 km on turbomootoris võimeline Castroli täsissündi struktuuri hävitama, hetkel siis iga 6000 tagant.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#3

R Okt 20, 2006 1:10

Ehk kirjutad sellest lähemalt... kas hävitamine eeldab agressiivset sõidustiili või juhtub see ka tavapärase sõidustiili puhul(loe: linnas ei koperda aga ei kipu ka kellegagi võidu sõitma kuid maanteel peab vahel olude sunnil hambaid näitama)?
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#4

R Okt 20, 2006 7:57

Kui õli läheb tulipunasest turbost läbi, on see kindlasti õli jaoks ekstreemne. Kui eesmärk on mootorit säästa, on tihedam õlivahetus igal juhul mõistlikum. Lisaks tähendab hooldus, lisaks õlivahetusele, ka paljude muude sõlmede puhastust, määrimist, reguleerimist. Nagu näiteks tühikäigumootor, pidurid jne.

Pemmil näiteks ei ole õlivahetusvälp üldse määratletud. Seda rehkendades käigupealt lähtudes õli tegelikust olukorrast. Intensiivne sõit lühendab õlivahetusvälpa, vilets õli samuti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

P Okt 22, 2006 12:15

seda jah olen korduvalt testinud.Comma täissünt(tegelikult Esso baasõli) kustutas 5 rohelist led`i ja süütas punase 12 tuh.km. järel. Castroli täissündiga oli veel 19 000km. järel 2 rohelist ees.Mootorist hakkas kahju ja tegin õlivahetuse(8,5 liitrit).

Turbomootoriga üle 10 000km.ühe õliga sõita on ilmne mõrv turbokompressorile.Kes tahab,võib vaielda. Mina puutun päevast-päeva nende turbomootoritega kokku ja pilt,mis mootoris 15,või 20 tuh.km. hooldusvälbaga sõites avaneb,erineb ikka,nagu öö ja päev väikese välbaga sõitvatest mootoritest.Õli arvelt kokkuhoid lõpeb alati meeletute väljaminekutega.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

P Okt 22, 2006 21:07

Tõenäoliselt rumal küsimus aga mille küljes need punased ja rohelised LED-d on ja mida see asi täpselt mõõdab?
Kui päike teatud nurga alt armatuurile paistab, on näha kõik tuled, mis seal põlema võivad hakata ja NG-l on seal ka tuli, mis õlivahetusest märku annab. Kas aju paneb ka selle põlema õli omaduste muutumise peale või loeb tuimalt kilomeetreid?
Ei taibanud õigel ajal küsida aga lasin neljapäeval VM-s õli vahetada ja arvel on kirjas ainult niipalju, et pandi täissünt... kas keegi teab, mis tootja õli nad sisse kallavad, kui klient erinõudeid ei esita?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

P Okt 22, 2006 21:16

Algselt postitas: napoleon
Tõenäoliselt rumal küsimus aga mille küljes need punased ja rohelised LED-d on ja mida see asi täpselt mõõdab?

:D:D Tegelikult usun, et sina oma auto küljest neid LEDe, millest Trionic rääkis, ei leia. Usun, et kui pilgu Trionicu profiili peale viskad, saad aru, milliselt autolt sääraseid LEDe leida võiks.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#8

P Okt 22, 2006 21:24

Üheselt ei saa kuna pole ju saladus, kus Trionic töötab ja tegemist võib olla ka mingi peene aparaadiga, mis pole mõeldud püsivalt auto küljes olema;)
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

P Okt 22, 2006 21:35

Pemmidel on see mingist ajahetkest alates standardvarustus.
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#10

P Okt 22, 2006 21:43

Äkki oskavad targemad õelda mida näitab Saabi kompuutris "oil quality" - ehk siis mitme % pealt oleks soovitav õli vahetada? Praegu on mul ees 30% :red: Hooldus on tulemas ~3000km pärast.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#11

P Okt 22, 2006 21:46

Aga mis omaduste järgi põmmadivee seda mõõdab? Et siis saabub kord ka aeg, kui SAABi hoolduse juures on õli kohta kirjas "check", mitte "replace"? Mitte, et õlivahetus nüüd nii kallis oleks, et 10 000 tagant teha ei jõuaks, lihtsalt pakub huvi selle diagnostika tööpõhimõte ja usaldusväärsus:)
Maandy
Postitusi: 69
Liitunud: P Mai 28, 2006 12:21
Asukoht:
Auto:

#12

P Okt 22, 2006 23:10

hmm polegi enne nagu mõelnud et nüüd kus turbomootor peaks õli ka tihedamini vahetama no igati õige oleks see küll aga no kui 10tuh tagant siis iga 4 kuu tagant oleks nagu päris korralik väljaminek aastas. Ja ma usun et see "oil quality" tähendab seda et selle õli norm kvaliteedist on alles 30% ehk õli on mustust täis ja pole enam nii viskoosne et jah peaksid õli juba vahetama
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#13

E Okt 23, 2006 0:14

Auto pidamine ei olegi odav lõbu. Kui võtame õlivahetuse hinnaks 1k, siis lisab see kilomeetri hinnale 10 senti. Kui see raha kokku hoida, tuleb millalgi remondi eest viiekohaline summa välja käia.... isiklikult vahetan parema meelega õli ja pean regulaarset hooldust sama loomulikuks kuluks, kui kütust, klaasipesuvedelikku jms.
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#14

E Okt 23, 2006 0:17

Õige jutt, hooldus on asi mille pealt tingimine on VÄGA kahtlane äri. Aga olgu lohutuseks öeldud et viiekohalised remondiarved võivad tulla ka korralikust hooldusetegemisest hoolimata.. vanade auto omamise lõbud :evil:
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#15

E Okt 23, 2006 8:56

ostad kasutatud auto. eelmine omanik on hoolduses käinud nii ja naa. paberid on "korras". vähemalt ostja jäi uskuma. vahetad õli, vahet ei ole kas viie, kuue või kaheksa tuhande tagant. alguses vähe odavamat ja nii kogu aeg aina kallima ja parema margi poole. aga siis selgub mootoris kolin. saaled kotis vms. ja siis läheb oletusteks lahti. kui muidugi pole silmaga näha et on sõidetud bituumeniga.
eks edasi võib iga üks arutleda mis ja kuidas ja millises osas ta eksis.
:drive:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

E Okt 23, 2006 12:36

Algselt postitas: napoleon
Tõenäoliselt rumal küsimus aga mille küljes need punased ja rohelised LED-d on ja mida see asi täpselt mõõdab?
Kui päike teatud nurga alt armatuurile paistab, on näha kõik tuled, mis seal põlema võivad hakata ja NG-l on seal ka tuli, mis õlivahetusest märku annab. Kas aju paneb ka selle põlema õli omaduste muutumise peale või loeb tuimalt kilomeetreid?
Ei taibanud õigel ajal küsida aga lasin neljapäeval VM-s õli vahetada ja arvel on kirjas ainult niipalju, et pandi täissünt... kas keegi teab, mis tootja õli nad sisse kallavad, kui klient erinõudeid ei esita?


rääkisin enda autost,sul pole mingeid ledè ja ka vanemad SID`d ei anna vahetuse vajalikkusest märku.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

E Okt 23, 2006 12:39

Algselt postitas: qdwin
Pemmidel on see mingist ajahetkest alates standardvarustus.


viimased vähemalt 30 aastat küll.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

E Okt 23, 2006 12:47

Algselt postitas: napoleon
Aga mis omaduste järgi põmmadivee seda mõõdab? Et siis saabub kord ka aeg, kui SAABi hoolduse juures on õli kohta kirjas "check", mitte "replace"? Mitte, et õlivahetus nüüd nii kallis oleks, et 10 000 tagant teha ei jõuaks, lihtsalt pakub huvi selle diagnostika tööpõhimõte ja usaldusväärsus:)


kuni SS tulekuni ei diagnoosita saabil õli kvaliteeti.progetakse hooldusvälp SID`i ja kõik.
Pemmil loendatakse külmkäivituste arvu,õlitemperatuuri kasvude arvu max. väärtuseni(teadaolevalt tõuseb õli temp. max väärtuse piir õlikvaliteedi langedes,mida kõrgem max. temp. seda lähemal on aeg,mis õli molekulaarstruktuur lagunema hakkab) ja mõnda pisiasja veel,mille põhjal analüüsitakse vastava algoritmi abil kvaliteeti.
Vasta