õige õli külmade puhul

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

P Nov 07, 2004 11:12

Enne talve ja külmade tulekut õli vahetades soovitaksin mootorisse valada SAE 0W-... või SAE 5W-... tähistusega mootoriõlisid.
Number, mis eelneb tähele W (winter ehk talv)näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel ehk nn. külmalt viskoossust ehk voolavust.
Mida väiksem on number, seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks"- see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit. Nii näiteks suudavad 5W tähistusega õlid tagada mootori käivituse ja hea õlitamise kuni -35 - kraadise pakasega ja 0W tähistusega õlid kuni -40 kraadi juures.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Nov 08, 2004 19:48

vanadesse ärakulunud mootoritesse loomulikult w20-50 suvel.
ise sõidan w10-40. pool-syndiga.
kunagi sai yhele 96 le panna vaid addinol w5-50 täis synti ja täiesti korras mootor hakkas 3 a ga õli võtma...
ei usu enam seda addinoli.
uute vanade autode mootorite õlirõhku mõõdan tavaliselt alati vana läbisõidetud õliga manomeetriga, siis saab hea ylevaate vända- ja kepsusaalete olukorrast ja vastavalt sellele ka õli panna...
kas 40 lõpp., või isegi 50 lõpp.
30 lõpuga kyll ei julge kasutada- liiga vedel, kui palavaks läheb.ja suure tõenosusega võib kokku joosta.-
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta