Kivitäkked - värviparandus

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#26

R Apr 06, 2007 21:55

Alati ei pea tervet ust värvima. Värvi on võimalik ka hajutada. See ei pruugi jääda kõige ilusam, sest originaal värv on aja jooksul juba tooni muutnud ning uuesti värvitud koht võib täpsemal vaatlusel silma paista.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#27

R Apr 06, 2007 22:01

aga mis on see, mis sinna värvi alla läheb. Ehk siis suht kokkuvõte antud teemale. Sellest hammerite asjast ei saanud hästi aru, kui see tumesinine, siis seda ma endale ei topi ju.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Jürgen

#28

R Apr 06, 2007 22:22

Kas kuskil netis pole värvikoodi? Mul oleks ka sellist pulka vaja.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#29

R Apr 06, 2007 22:32

Oma auto värvikood on kindlasti su autol peal kirjas kusagil (klassikul mul näiteks 172H). Samas on sellest vähe kasu, kui värv juba pleekinud on. Sel juhul on värske värv ikka hoopis teist tooni. Parem juba lasta poleerida, see toob värskema tooni välja ja seejärel lasta kellelgi samasugune toon segada.

Netis on kindlasti kusagil ka SAABi värvikoodid ja nimetused kirjas.... Olen näinud, hetkel ei mäleta kuskohas. Samas on need nn firmasisesed koodid, nendega pole värvisegaja juures miskit teha ilmselt.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#30

R Apr 06, 2007 23:05

Algselt postitas: Eleri
aga mis on see, mis sinna värvi alla läheb. Ehk siis suht kokkuvõte antud teemale. Sellest hammerite asjast ei saanud hästi aru, kui see tumesinine, siis seda ma endale ei topi ju.

Töö protsess on selline.
Kõik lahtine värv maha ja ka natuke kaugemalt , sest on tihti ka kaugemal ,kui pealt näha.Siis roostesurmaga töötlemine.
kui on tsink ja ei ole roostet, siis tuleb metallikrunt peale.Aga tsingile ei lähe happe, vaid tavaline metallikrunt.Kui on ilma tsingita pind, siis läheb pärast roostesurmaga töötlust spestiaalne metallipindade katmise krunt.Siis vajadusel pahtel.Siis värvialune krunt.Siis värv või värv ja lakk.Ja vaata ja imesta.


See värvi hajutamise tegemine on üsna kehvake.Hajutada ei ole mõtet liiga väiksel pindalal.Lihtsam on terve detail üle värvida, kui mingeid hajutus-saari ühte ja teise nurka teha.Kole jääb.
binleo
Postitusi: 225
Liitunud: K Nov 15, 2006 14:53
Asukoht:
Auto:

#31

L Apr 07, 2007 1:16

TO: Anti-flag

Näiteks siit leiad värvikoode.
Igal poel, mis värve müüvad peaksid olema ka kataloogid, kust SAAB ilusti järgi vaadata.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#32

L Apr 07, 2007 13:41

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Mis aastast need tsingitud kered tulid ja ehk on siis tsink süüdlaseks. Tsingil pidavat olema selline omadus, et kui on tegu väiksema kriimuga näiteks, siis see paraneb ajapikku ise. Ühesõnaga tsink pidavat selle tühja koha uuesti täitma, kus ta eelnevalt mehhaanilise vigastuse tõttu oli lahkunud. Mina olen sellist asja kuulnud - ehk mingi oksüdeerimise värk.:freak:

Hammerite omadused tulevad ju ainult siis välja kui teda värvida otse roostele. Muidugi kui on lahtine rooste eemaldatud.


Saab ei ole keresid kunagi tsinkinud,kasutatakse muid galvaanilisi lahendusi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#33

L Apr 07, 2007 13:43

Algselt postitas: Anti-flag
Kas kuskil netis pole värvikoodi? Mul oleks ka sellist pulka vaja.

Värvikoodi saad ju auto küljest,mitte netist:wall:
Kust neti teab,mis värvi su auto on.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#34

L Apr 07, 2007 14:42

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Alati ei pea tervet ust värvima. Värvi on võimalik ka hajutada. See ei pruugi jääda kõige ilusam, sest originaal värv on aja jooksul juba tooni muutnud ning uuesti värvitud koht võib täpsemal vaatlusel silma paista.


Lakki aluseline värv ei muuda oma tooni. Lakk kaitseb alusvärvi. Tooni muudab tavaline pinnavärv. Värvi hajutamist kasutatakse selleks et ei tekkiks erinevust uuel ha vanal värvil. See tähendab, et kui uksel on väike rooste laik, siis tehakse selle kohapeal vastavad toimingud rooste eemaldus, pahteldus ja kruntimine. Pärast värvitakse ainult see pisike krunditud osa, mitte terve uks. Lakkitakse aga uks tervikuna. Ja tulgu keegi näppuga näitama, kus on olnud rooste koht ja värvi ajutus, kui hajutus on tehtud õigesti! Värvi hajutamist kasutatakse sell puhul kui on kahtlust, et toon ei sobi kokku. Ah jaa, värvi kood leiab saabil avades juhi ukse ja keskmise ukse postil on valge kleeps, kus on peal rehvi mõõdud ja surved. Kleepsu all servas on kiri body color 257. (See on minu auto värvi kood)
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#35

L Apr 07, 2007 15:04

Algselt postitas: melka
Ah jaa, värvi kood leiab saabil avades juhi ukse ja keskmise ukse postil on valge kleeps, kus on peal rehvi mõõdud ja surved.


Ära üldista :nono:

Minu klassikul oli rehvimõõtude tabel päikesesirmi tagaküljel ning värvikoodi sain teada pagasnikust :P

terv, teager
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#36

L Apr 07, 2007 15:23

olgu, olgu jut oli siis tõepoolest 9-5- est. Igal juhul on ukse postid, servad esimesed kohad, kust tasuks värvi koodi otsida. Jah mis seal salata, mõnel autol on ikka nii värdjalikul kohapeal, et selle peale annab tulla. Näiteks mazda 6 on värvi kood stangede sise küljel ja ei kuskil mujal.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#37

L Apr 14, 2007 0:07

Juhtus siis selline anomaalia. Ostsin VM`st siis selle vaesemehe värvikomplekti. Ilusti koodi järgi. Minu kood oli vist 279. hakkasin siis proovima aga mis välja tuli. See 279 on hoopis värvi all oleva kruntvärvi toon. Tehas on teinud pisikese näpuka vist. Sest kerevärv on kõvasti heledam

Jupats
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#38

L Apr 14, 2007 0:14

279 on "Steel Gray Metallic Clearcoat" Pööra tähelepanu viimasele sõnale... Clearcoat on lakitud värv minu teada..;) Sellest ka toonierinevus.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#39

L Apr 14, 2007 20:17

Mis puutub veel värvikoodidesse, siis tavaliselt on ühe koodi all mittu erinevat tooni. See tähendab et on origaal toon või siis sellest originaal värvist tuletatud alt1, alt2 alt3 jne. Nii et õige värvi saamiseks on vaja kindlasti ka autot või auto küljest mingit värvitud osa
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#40

P Apr 15, 2007 3:17

Kas on viga minu eelnevalt pakutud hammerite kasutamise tehnoloogias? Kangesti tundub, et hammerite pole korralikult nakkunud. Samas mu kodu rõdu, mille konstruktsioone töömehed aastaid tagasi mingi hammerite värviga väga robustselt värvisid, on senini roosteta. Mida ma valesti tegin?


Kui mu mälu mind ei peta,siis oli Hammerite värvil kuskil isegi kirjas,et mitte kanda tsingitud ja vist veel mingitele kattega pindadele.Tegelikult värvisin vana tsinkplekk katuse(u 5m2) alul roostesed kohad ja siis ka ülejäänud pinna ja jäi pidama küll.Veel olen sellega vanemal autol plekkvelgi värvinud,lapse jalgratta raami+muud nipet-näpet,mis õues ja rooste kipub.Aga tige keemia ta on,sest väikesest plasttopsist murdis omale otsetee läbi põhja.Inglismanid võõpavad vist sellega tel.putkasid ja tuletõrje hüdrante jmt. üle.Aga need on märksa paksemast materjalist asjad ka kui autoplekk.
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#41

E Apr 16, 2007 22:08

Kes ja kus parandaks ca 20cm pikkuse ja 1cm laiuse kriipsu esiuksel? Kuna sugulane oli süüdlane ja auto väärtus peale igat tankimist kahekordistub, siis ei tahaks juuksekarva lõhki ajada ja suuremat värvimistööd ette võtta... Kas on mingit lihtsamat lahendust?
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
raull
Postitusi: 69
Liitunud: K Nov 01, 2006 19:13
Asukoht:
Auto:

#42

E Apr 16, 2007 23:26

Kas keegi on proovinud Elkpartsi poolt pakutavaid spray värve?

Täpsem info - http://www.elkparts.com/index.php/cPath/75_600_746

Oleks vaja paar väikest värvi kahjustust eemaldada.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#43

E Apr 16, 2007 23:31

Algselt postitas: raull
Kas keegi on proovinud Elkpartsi poolt pakutavaid spray värve?

Täpsem info - http://www.elkparts.com/index.php/cPath/75_600_746

Oleks vaja paar väikest värvi kahjustust eemaldada.


Tootja on SAAB, nagu sa näed sealt lehelt ;)

Ehk siis kas tellid netist või tellid VM'ist - erilist vahet nagu pole ju :wtf:

terv, teager
raull
Postitusi: 69
Liitunud: K Nov 01, 2006 19:13
Asukoht:
Auto:

#44

T Apr 17, 2007 19:29

Jah tellimisel pole vahet.

Pigem huvitas mind kas see on mingil määral kasutusväärtuses erinev sellest pulgast?
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#45

T Apr 17, 2007 20:28

Algselt postitas: foxer
Kes ja kus parandaks ca 20cm pikkuse ja 1cm laiuse kriipsu esiuksel? Kuna sugulane oli süüdlane ja auto väärtus peale igat tankimist kahekordistub, siis ei tahaks juuksekarva lõhki ajada ja suuremat värvimistööd ette võtta... Kas on mingit lihtsamat lahendust?


Ei siin pole küll midagi muud soovitada kui automaalri poole pöörduda ja just nimelt tuleb üks värvida, juhul kui kraaps ei ole tunginud läbi lakkikihi, siis õnnestub ka poleerimisega asi ära likvideerida.:)
Mis puutub sprey värvidesse, siis soovitan soojalt need ära unustada, sest kes pole ennem värvimis tööga kokku puutunud ei suuda nende spreydega nagunii midagi asjalikku teha.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#46

T Aug 28, 2007 14:17

Kas mingit veebilehte on mille abil saaks Saabi koodi järgi leida õige Motip-i koodi/tooni? Või on müügikohtades vastavad kataloogid olemas?
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#47

T Aug 28, 2007 15:26

Algselt postitas: eeroz
Või on müügikohtades vastavad kataloogid olemas?


Täpselt nii, samuti on olemas värvikaardid, sest vanal autol värv on juba luitunud ning tihti sobib paremini värvikaardi abil valitud toon kui tehase oma.

terv, teager
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#48

E Mai 10, 2010 12:46

Algselt postitas: timutit
...
Töö protsess on selline.
Kõik lahtine värv maha ja ka natuke kaugemalt , sest on tihti ka kaugemal ,kui pealt näha.Siis roostesurmaga töötlemine.
kui on tsink ja ei ole roostet, siis tuleb metallikrunt peale.Aga tsingile ei lähe happe, vaid tavaline metallikrunt.Kui on ilma tsingita pind, siis läheb pärast roostesurmaga töötlust spestiaalne metallipindade katmise krunt.Siis vajadusel pahtel.Siis värvialune krunt.Siis värv või värv ja lakk.Ja vaata ja imesta.
...

9-5 aastast 2002 sai paar päeva tagasi rekka alt kivirahet (rekka tõmbas just sel hetkel teepeenrale, kui ma tema hetkeks tema taha reastusin) ja nüüd on 4-5 värsket täket kapotil. Tahaks korda teha, et rooste sisse ei läheks. Ilu pärast ei põe, ainult rooste pärast.

Sain ma õigesti aru, et tsinki 9-5 kerel ei ole ja peaks kasutama happekrunti? Ja siis touch-up peale väikese pintsliga? Kivitäkkeid karestada vist eriti ei õnnestu?
95SELaunch
Postitusi: 328
Liitunud: E Nov 26, 2007 21:07
Asukoht:
Auto:

#49

E Mai 10, 2010 16:45

Teema aktuaalne ka mu masina jaoks, käisin VM-s konsulteerimas, pakuti 2 lahendus, "värvipliiats" ja vedel värv, mõlemad värvikoodi järgi, tellitavad. Pliiats on siis parem kriimude jaoks, kivitäpikeste jäljede kõrvaldamiseks paremini on kasutada vedela värvi (laki), või kuidas? On kellegil oma kogemus ka?
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#50

T Mai 11, 2010 13:26

Siin jänkimaal tehtud üks ng tiivakaar ja täksid, pildilt paistab kõik ülilihtne, aga nad ei sõida ju meie soola ja löga sees :wall:

[URL=http://www.900saab.com/body.html]tiivaäär[/URL]
[URL=http://www.900saab.com/scratchrepair.html]täksid[/URL]
Vasta