Kivitäkked - värviparandus

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

E Apr 02, 2007 20:53

Kevad on käes ja aeg Saab läikima lüüa. Aja jooksul on saabi kapotile, piilaritele nng katusele tekkinud nii mõnedki kivitäkked, kuid esialgu kapotti-piilareid täielikult üle värvima ei kipu. Siit küsimus - kas keegi teab, kust saada nn touch-up värve mis ka Saabi värvitooniga sobikisid? Arvan, et ka sellise küünelakk-värviga saaks oma auto väljanägemist pisut parandada. Otsisin-küsisin täna mõnest butiigist, kuid vastused olid eitavad. Unternetist leidsin sellise asja, aga tahaks seda ka mõnest kohalikust ärist leida.
Pilt
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

E Apr 02, 2007 20:56

Kas sa VM'ist oled küsinud. Neil peaks olema taolisi tooteid ning peaks saama tellida su auto värvi koodi järgi.

Edit: Kui ma õigesti mäletan siis Qdwin hankis endale sealt taolise asia.
Iga ratas veab and then some!
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

E Apr 02, 2007 21:10

Täna uurisin just analoogset vigurit mis on Motip-i toodang. Olemas oli värvikaart(420 tooni) kuid piisama pidi ka värvikoodist hind kuskil 50.-
Tartus olemas Motip-i maaletooja ja letihinnast(poodides sama hind) -20% alet saada on suht loomulik.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

E Apr 02, 2007 21:11

VM'ini pole veel jõudnud. Tänud Iff.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#5

E Apr 02, 2007 21:17

Ostsin endale VM'ist värvikoodi järgi. Maksis see miski aasta tagasi 82.-

terv, teager
jannos
Postitusi: 53
Liitunud: L Juul 29, 2006 23:57
Asukoht:
Auto:

#6

E Apr 02, 2007 22:30

Siukest värki nägin ravoris müügil. Asub Veerenni 15, Knoke poe taga.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

E Apr 02, 2007 23:35

VM-ist korduvalt ostetud. Diplomatic blue on tellimiskaup, tarne ca pool nädalat.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#8

E Apr 02, 2007 23:40

Kas need asjandused tõesti aitavad? Siiani pole nendesse usku.
Poleerimine aitab ja seetõttu plaanis teha täis poleerimine ja värvimine.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

T Apr 03, 2007 0:02

Poleerimisest ei ole kasu, kui tükk värvi on minema lennanud. Kõigepealt parandad pintsliga täpid ära ja siis poleerimisega lastakse kõrgemad värvi servad maha.

Kui asi on nii hull et väike roostetäpp ka näha, siis kõik mis lahtine tuleb maha kraapida, hammerite roostemuundaja peale (võib mitu korda teha) ja värviparandus kõige peale. Meeles tasub pidada et hammerite roostemuundamise tulemus on tumesinine.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#10

T Apr 03, 2007 0:09

See pisike purgivärv on kerge meikapp, mida täketesse panna.See on ajutine lahendus, sest niiskus on juba rauale lähemale pääsenud ja uss hakkab kohe pesa tegema.On üks veidi parem lahendus, kui ei taha üleni detaili värvida, on see et roostesurmaga täkkekoht enne üle teha, siis ära puhastada ja , siis vaese mehe meikapp.Aga ausalt öeldes on see kõik räme seks.Heaks saab ainult värvieelse eeltööga ja ülevärvimisega.
Postitus eelpool ütles, et enne poleeerimine ja siis värvimine.Enne värvimist peab ikka karestama.Või siis vajadusel pärast värvimist poleerima.
Teen vastavalt ENDA vajadusele ka poleerimist.Peab ütlema, et vana värvi võib vahest päris ilusaks saada.Kui aga on liiga sügavad kriimud värvil sees, siis poleerimine enam ei aita.Paremaks muidugi saab.Aga täkete vastu ei aita enam mitte mingi poleerimine.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

T Apr 03, 2007 9:19

poleerimisega on see teema, et ärge unustage noored, et iga poleerimisega lükkate te õhkõrna kihi värvi oma autolt maha.

See pesula, kus ma käin stabiilselt rokka maha pesemas autol, seal öeldi, et paren, ära jama. las olla see paar täket, see poleerimine hakkab haiget tegema auto kestale lõpuks. Seda öeldi selle peale, kui ma poleerida tahtsin ja neile paar kilo raha anda selle eest. Ehk siis millegipärast ma kaldun uskuma. Loogiline ka ju.
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#12

T Apr 03, 2007 9:30

Algselt postitas: miku
poleerimisega on see teema, et ärge unustage noored, et iga poleerimisega lükkate te õhkõrna kihi värvi oma autolt maha.

See pesula, kus ma käin stabiilselt rokka maha pesemas autol, seal öeldi, et paren, ära jama. las olla see paar täket, see poleerimine hakkab haiget tegema auto kestale lõpuks. Seda öeldi selle peale, kui ma poleerida tahtsin ja neile paar kilo raha anda selle eest. Ehk siis millegipärast ma kaldun uskuma. Loogiline ka ju.


Õhukese kihi võtab jah ära, kuid teatud kriipse jne muudmoodi maha ei saa, sest pealmine värvikiht kahjustatud. Mis teha. Paar korda poleerimist ja siis sõiduk üleni värvi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#13

T Apr 03, 2007 9:45

Algselt postitas: qdwin
VM-ist korduvalt ostetud. Diplomatic blue on tellimiskaup, tarne ca pool nädalat.

Helistasin. Pudelike maksab 110 krooni. Tarneajaks väideti nädal olevat. Eks astun õhtul läbi ja vormistan tellimuse.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#14

T Apr 03, 2007 10:46

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: qdwin
VM-ist korduvalt ostetud. Diplomatic blue on tellimiskaup, tarne ca pool nädalat.

Helistasin. Pudelike maksab 110 krooni. Tarneajaks väideti nädal olevat. Eks astun õhtul läbi ja vormistan tellimuse.

Mul täpselt sama rada läbi vaja käia.
Sent from my Monte Carlo using B236
Nakataja
Postitusi: 397
Liitunud: R Dets 10, 2004 10:17
Asukoht:
Auto:

#15

T Apr 03, 2007 14:58

Tartus Autoringi poes Lõunakeskuses on kohapeal olemas päris korralik valik neid Motipi värve.
Kasutaja avatar
melka
Postitusi: 229
Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000

#16

T Apr 03, 2007 20:06

Mis poleerimisse puutub, siis mis te kavatsete seda iga kuu teha, et värvi, lakki väheks jääb. Muidugi lõigatakse iga poleerimisega mingi osa lakkist maha aga see on ikka suht minimaalne. Põhimõtteliselt piisab täiesti kui poleerida korra aastas, kui ei ole regulaarselt käidud harjapesulates, mille harjad kraabivad lakki pinna suht kähku kriimuliseks. Ja seda uuesti kraapsuvabaks poleerida on juba suht vaevarikkas. Vahatamine on juba teine teema, seda tee või iga nädal. Kõige valutum viis oleks minumeelest kasutada käsipesulaid või ise kodus svammiga pesta.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#17

T Apr 03, 2007 20:18

Spetsialistid väidavad, et sitt käsipesu on hullem, kui harjapesu. Kui vett vähe kasutada või auto eelnevalt loputamata jätta, siis käsipesuga kraabitakse auto värvikihi sisse ringikujulised kraapsud, harjapesu tekitab aga ühesuunalisi kriime. Neid aga olevat hoopis kergem välja poleerida, kui ringikujulisi.
Nii et kui ise pesta, siis ei tohi veega koonerdada.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Cordis
Postitusi: 43
Liitunud: E Aug 14, 2006 17:36
Asukoht:
Auto:

#18

K Apr 04, 2007 18:45

käsipesu ise tehes - tasuks öhtul teha, kui päike läinud ja tolmu vähem keerutab, muidu höörud kogu ragiseva tolmu krõpa krõpa kerre.

käsipesu muidugi tasuks lasta teha seal, kus seda kvaliteetselt pakutakse.

minu aero oligi nende nn pesula 'harjade' tõttu kriimuline, üle kere.
lähedalt vaadates ajas ikke kurjaks küll.
kaugelt oli ilus , ei saanud midagi aru.
aga ikkagist ei läikinud.

lasin kogu kere eelmine ndl poleerida, pluss kere ja klaasivaha.
järgi läksin, ei tundnud oma autot ära - nagu tehasest otse tulnud. peegel.
tsiisas, võttis kohe pisara silma... :headbang::headbang:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

R Apr 06, 2007 7:33

Touch-up paint`ga,kui õigesti teha,saab täiesti veatu sileda pinna.Jube nikerdamine ainult.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#20

R Apr 06, 2007 8:05

Algselt postitas: Trionic
Jube nikerdamine ainult.
Sest kuidagi ei suuda doseerida piisavalt pisikest tilgakest. Tavaliselt tekib larakas, mis ulatub augu kõrval kaugele värvi peale. Nagu tallinna tänavate parandamine, lohk asendatakse muhuga

Ja nüüd mure:
Kuidas on õige parandada roostetäppi? Vaatasin eile, et aastaga on nii mõnigi parandatud täpp uuesti roostetama hakanud. Kas on viga minu eelnevalt pakutud hammerite kasutamise tehnoloogias? Kangesti tundub, et hammerite pole korralikult nakkunud. Samas mu kodu rõdu, mille konstruktsioone töömehed aastaid tagasi mingi hammerite värviga väga robustselt värvisid, on senini roosteta. Mida ma valesti tegin?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#21

R Apr 06, 2007 11:57

Sama probleem siin. Eelmisel aastal sai mõned pisikesed roostelärakad kapotil parandatud, nüüdseks on Hammerite pealt kadunud nagu poleks olnudki. Muidu tegin nii, et vaibanoaga lõikasin vana värvi metallini katki, nuga u. 45-kraadi all. "Palja" metalli laik sai mm jagu suurem, kuniks roostet enam ei paistnud. Karestasin ära, tsingikiht maha ja värv peale.
Sai välimuselt päris pandav, mustale on musta hammeritega igavesti mugav teha.

Enamus tuli maha :red:. Paljudes kohtades (tiivaääred) on värv veel peal, aga miskipärast on rooste alla roninud, ometi aluspind sai korralikult puhastatud.
Muidu jah, õues Ham-ga lausa roostele värvitu (aiakiige, rõdu piire jne.) peavad vastu korralikult.
Äkki Ham. ei salli vibratsiooni? Mõni harjapesu Statoilis ka ehk süüdlane?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#22

R Apr 06, 2007 12:14

Mis aastast need tsingitud kered tulid ja ehk on siis tsink süüdlaseks. Tsingil pidavat olema selline omadus, et kui on tegu väiksema kriimuga näiteks, siis see paraneb ajapikku ise. Ühesõnaga tsink pidavat selle tühja koha uuesti täitma, kus ta eelnevalt mehhaanilise vigastuse tõttu oli lahkunud. Mina olen sellist asja kuulnud - ehk mingi oksüdeerimise värk.:freak:

Hammerite omadused tulevad ju ainult siis välja kui teda värvida otse roostele. Muidugi kui on lahtine rooste eemaldatud.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#23

R Apr 06, 2007 17:34

Tsingioksiid on väga tihe. ta tekib tsingikihi peale ning takistab hapniku edasise juurdepääsu. Tegelikult ongi kaitsvate omadustega tsingioksiid mitte tsink ise. Kui värv maha peaks tulema ning tsink haljaks muutub, oksüdeerub selle pealmine kiht ära ja teraseni ei jõuta.
Saabninethousandi jutus on samuti tõetera sees - väike kriim tsingitud metallile väga suurt kahju ei tee.
Kaldun arvama (puhas spekulatsioon), et hammerite kasutamisega võis ka nii juhtuda et tapeti ka kaitsev tsingioksiidi kiht. aga teaduslikult põhjendada ei oska.
Kui Mr. Sebastian tsingikihi eemaldas, tegi ta sellega karuteene. Nüüd pääseb hapnik liiga kergelt teraseni ja rooste kukub vohama.

Hammeritest ja rõdupiiretest. Paraku on rõdupiiretel oluliselt parem elukeskkond kui autodel. Need Ei liigu soolastel teedel ringi. Minu möödunud suvel Hammerite'ga renoveeritud haagisekonks on kah talvega pruuniks läinud.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#24

R Apr 06, 2007 20:08

Tsinkima hakati keresid vist 92...93 a. alates, kui nüüd õigesti mäletan.
Tegelikult oligi värvimise põhjuseks vana värvi all kobrutav rooste, tsingikiht oli sealt niikuinii kadunud.
Võibolla oleks pidanud eelnevalt mingit krunti kasutama?
Iga väikese täkke pärast suurt laiku lihvida, orig.värviga värvida, lakkida jne. ka nagu ei tahaks. Kapott tegelikult täkkeid täis ja enamus neist metallini välja.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#25

R Apr 06, 2007 21:52

Loen ja loen püüdes vait olla a nu ei saa. Ei saa ma ikka täpselt, sest asjast aru.
Mul juhiuksel umbes 6mmx6mm värvi tükk maas ja näha et rooste tahab tulla ja samasugused väiksemad täpid tagaluugi peal.
Väiksemaid kriime mujalgi, need lihtsalt defektid, mis kaoksid poleerimisel, kuid mida teha selle laiguga? lihv pahteldus ja terve uks värvimisse tundub liig radikaalne.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Vasta