Bensiinikulust

Kõik mis on seotud SAAB' i hooldusega - alates remondikohast lõpetades autopesuga
Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#76

R Apr 14, 2006 20:27

No jahh. Mida rohkem vajutamisel võtta on seda rohkem ka tahtmist vajutada on. Kui ikka mootor on 1,6 siis pole mõtet ka vajutada, erinevust lihtsalt pole. Mõtetu tegevus, mootorist hakkab kahju.
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#77

E Apr 17, 2006 8:38

Peale seda, kui panin, parimate ajadeni, oma rootsi sõpsi garaaži puhkama, ja hakkasin jaapani plekk vankriga liikuma, siis paljud tuttavad märkasid minu totaalset sõidustiili muutmist.
strife
Postitusi: 264
Liitunud: R Veebr 17, 2006 11:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Škoda Superb; Saab 96; Bmw 325 Cupcar;

#78

T Apr 18, 2006 6:42

krt aga minu 9-3 ei võta alla 9 liitri midagi:fight: isegi mitte maanteel..või rt see näidik valetab..
Fly High!
KOLE
Postitusi: 53
Liitunud: N Apr 29, 2004 21:51
Asukoht:
Auto:

#79

T Apr 18, 2006 20:18

Te räägite siin hirmsatest numbritest :red: Mina oma 2.0 turboga sain nädalavahetusel Tartu mnt'l keskmiseks 7.1 ja linnas sõites ei kerki see kunagi üle 9 poole.

Tallinnast ära sõites panin paagi kurguni täis ning veidi enne Mäo'd lubas auto veel sõita 903 km. Tagantjärele mõeldes ei usu ise ka.

Lisatud failid
LiVE FAST,DiE OLD!
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#80

T Apr 18, 2006 21:01

Kruiisides pühapäeval väga rahulikult Elvast Tallinna mööda tallinn tartu maanteed tuli reaalne keskmine 8, kompu näitas keskmiseks vist ca 7,5. Seda on vähem kui paberites ette nähtud.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#81

T Apr 18, 2006 21:06

Seda, et maanteel üle 7,1 ei võta, ma natuke isegi usuksin. Aga et linnas ja üksnes 9,5 kulutab, on küll raske mõista.
Kas turbo ikka töötab? Kas valgusfooride tagant startides ikka gaasi annad? Liiklusummikutes viibid?
Mina ei saa 100% linnaliikluses kuidagi alla 14,5 ja ei ole ka eriline gaasitaja. Suverehvidega on kulu veidi väiksem, aga alla 12-ne mitte ei lähe.

Tegelikult tean, milles probleem. Sinu auto rattalaagrid on kogemata NASA kuukulguri omadega sassi läinud :P
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#82

T Apr 18, 2006 21:17

Ma kunagi oma 2 liitrise turboga ka linnas alla 12 ei saanud kuidagi. Teoorias on alla 12 muidugi võimalik, kui sõita ainult öösel ja mööda järvevana teed. Ja mootor peab ka käivitades ideaalselt soe olema.
Kompu näitu ma eriti tõsiselt ei võta. Tõsi pea tühja paagi puhul pole sõita jäänud kilomeetrid mind kunagi petnud. Õnneks!
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#83

T Apr 18, 2006 22:25

Algselt postitas: sebastian

Tegelikult tean, milles probleem. Sinu auto rattalaagrid on kogemata NASA kuukulguri omadega sassi läinud :P


Hea mõte tegelikult. Kas neid kuskilt hankida õnnestuks? :freak:
Või on mingisugustel tuningfirmadel midagi ülimalt väikese hõõrdeteguriga olemas?

EDIT: ja selle paar kommentaari kõrgemal oleva pildi kohta ütleks nii, et pärast tankimist ja ühtlast cruisimist maanteel olen oma aut2,3T-ga kah selliseid dist to dest numbreid näinud. Linnakulu on pisut veider küll, kuigi teoreetiliselt võimalik. Soodsates tingimustes ja iseenda tegevusi eksperimendi eesmärgil jõuliselt takistades olen linnakulu ka 11 kanti suutnud viia. Kuigi praktikas on see võimalik vaid lühiajaliselt;) mis sa ikka :red: kui:drive: saab.
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#84

T Apr 18, 2006 22:36

Mnjah, peale minu rekordilist ökosõitu Saabiga näitas kompu alla poole paagi kütusega sõita jäänud kilomeetriteks ... vaadake parem HÄSTI udust pilti :D

Lisatud failid
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#85

T Apr 18, 2006 23:08

Algselt postitas: Nastix
Mnjah, peale minu rekordilist ökosõitu Saabiga näitas kompu alla poole paagi kütusega sõita jäänud kilomeetriteks ... vaadake parem HÄSTI udust pilti :D


Ja-jah! Tõesti hästi tehtud.

Aga nüüd mine mootori diagnostikasse. Nagu pildilt näha ei paista aju su ökosõiduga rahul olevat ja nõuab õli erakorralist lisamist:P
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#86

T Apr 18, 2006 23:13

Mulle jäi ka pilt segaseks (OT teema siis), et nagu süüde on sees kuid mootor ei käi siis on kõik näidiku nagu õiged va. turbomanomeetri oma mis seistes küll seal olla nagu ei saaks (ei tea tegelikult kuna enda omal seda polegi). Aknapesuvedelik on otsas lihtsalt :P
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#87

T Apr 18, 2006 23:33

Süüde on sisse keeratud, mootor ei käi (kuna ei lähe tööle), aknapesuvedelik on otsas, mootoritemperatuur nullis ning äsja on lõppenud tugevas hilisõhtuses vihmasajus nööri otsas sõit Narvast Tallinnasse BMW 524TD slepis. Kütusekulu ca 25 l diislit. Anno Domini 2005 aasta suvi.
Muide KrikU, ausalt öeldes ma ei tea, mis numbrit kompu dist to dest näitab, kui süüdet keerata, arvan, et mälus on viimane number. Minul tekkis see ette seetõttu, et kojamehed pidid kogu tee töötama ning aju tegi omasoodu arvestusi.
Kui OT-st välja tulla, siis talvise kütusekulu olen sarnases foorumi teemas välja toonud (linnas ca 14,5 ja mnt-l 10 ringes - kompu näidud muidugist oluliselt ilusamad) suvisel ajal võib linnanäidust lahutada maksimaalselt ca 2l ja mnt näidust 1,5l. Aga naine kurdab vahel, et ma olen liiga raske jalaga kah :(

EDIT to KrikU: Turbomanukas seisab täiesti normaalses asendis, alla kukub ta käivitamisel.
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#88

K Apr 19, 2006 8:54

Peale viimast kütusekulu näidu jälgimist pikka otsa tehes suutis minu Saab mind teele jätta. Nimelt tahtlikult ma paaki tühjaks ei sõida, e. kuni SID teateni Stop For Fuel, kuid seekord rahulikult maanteed sõites vahetult enne selle teade tulemist (sihtpunktini 15km), hakkas masin tõmblema ja olingi tee peal. Paistab et kompuutrit ja kütuseseierit (olen tähele pannud, et näitab vastavalt hetke keskmisele kütusekulule) väga usaldada ei saa. Ja esimest korda kirusin seda mootorit, et tal ei ole kütuse ülespumpamise asja mootori juures, uuesti käima sain alles "slepis".Samas kütusekulu keskmiselt 6.5 ... 7.5 (pool linnas, pool maanteel), Masin nimelt 9-5 2.2TDI (88KW).
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#89

K Apr 19, 2006 13:36

Millegipärast on hakanud tunduma, et korralikel rattalaagritel on bensukulus üsna määrav osa. Tonnisel ei oleks nagu üldse normaalset vabajooksu. Tõstad rattad üles, kõik pöörlevad nagu ruletirattad, aga vot sõites on tunne nagu mingi pidur oleks pidevalt peal. Pole vahet kas talve- või suverehvid. Korra isegi proovisin rehvidele 2,8 atti sisse lüüa...krt vahet ei mingit.
Miks nii arvan? Vahepeal oli võimalus sõita VW-ga (kah suht suur ja üsna raske auto) ja vaba veeremine oli lausa müstiliselt hea! Pane või 5 inimest autosse ja pakiruumi parajalt kola...ikka on veeremine hea. Ja bensukulu linnas...alla 9 L/100km kindlasti.
Võtame näiteks rulade ja rulluiskude laagrid. ABEC7 on ABEC3 kõrval nagu öö ja päev. Muidu ei saa nagu arugi, aga just koormuse all on neil veeremistakistus kardinaalselt erinev.

Kas keegi on sama märganud, et 9000 on sita veeremisega, või on ainult minul selline tunne? Mõtlen just sellist aeglast ~20...30km/h veeremist, kus tuuletakistus peaks autodel suht sarnane olema.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#90

K Apr 19, 2006 13:43

Huvitav, mu 9-3 veereb küll nagu ime. Igal ristil peab pidurit vajutama, muidu leiab kallaku ka näiliselt täiesti horisontaalsel teel. Ilmselt sellega seotud ka senine parim kütusekulu Tartu-Tallinn-Tartu (ja tiba Lasnamäed seal sees) keskmine kulu 5.2 L/100km nii kompu kui tankimise järele.
avelito
Postitusi: 700
Liitunud: N Juul 21, 2005 20:32
Asukoht:
Auto:

#91

K Apr 19, 2006 14:15

Minu tonnine veereb küll hästi, isegi pisima kalde korral peab ikka igaksjuhuks pidurit peal hoidma:thumb:, ja viljandis selliseid tänavaid meeletult.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#92

R Mai 12, 2006 11:14

Algselt postitas: Cyber
Paagimõõtemeetodil tuli puhtalt linnasõidukuluks (maanteele pole jõudnud lihtsalt) 11.75 l /100 km-le. Ja ausõna, ma pole hellitanud seda autot üldse. Peale pikemat sõidupausi kohe ei suuda hoida end vajutamast. Talverehvid on ka veel all, niiet lootust on veel pisut maha näpistada sellest numbrist.
Nüüd on siis tehtud ka mõõtmised suverehvidega. Linnakulu kukkus veel, hetkel puhtalt linnasõidu kulu 10.5/100km. Maanteekulu (4 täiskasvanud meest autos +asjad, kiirus 100-110 km/h, möödasõitudel rohkemgi) 8.7 l/100km.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#93

R Mai 12, 2006 11:49

Lõpuks sain isegi linnasõidu keskmiseks 11,7L/100km ja seda 225/50 rehvidega. No lausa uskumatu, et 205 laiusega rehvid kulutasid tegelikult rohkem. Tuttavad arvasid, et no nüüd mees sul kulu linnas kasvab nii mis kohiseb ja juhitavus kaob olematuks. Ei midagi seesugust.
Veel üks 'fakt' bensukulust: Tallinn-Tartu trassil suht ühtlase kiirusega 100km/h, taga kõrge üheteljeline haagis koormaga u. 700kg ja kuluks 11,5L/100km. Kõik siis kompuutri näitude järgi ja see, tundub, näitab mul päris õigesti.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#94

R Mai 12, 2006 12:13

Tundub, et ka rehvist siiski sõltub. Mul olid ennem all EcoContactid, nüüd NRHi'd, tundub, justkui tõesti veerevad raskemini, ehk oma 0.3 liitrit sajale. Kuigi, ka ummikud linnas annavad tunda. Ja veidi kulumist ning rohkem gaasi. Siiani on aasta keskmine kütusekulu masendavalt kasvamas:

9,11 9,31 9.58 10.4

Peab vist remonti minema, kuigi viimane number on poolaasta kohta kus talv sees :P
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#95

R Mai 12, 2006 13:45

Tule Arno jah ruttu remonti,seekord vahetame mootori ja kere;) .
weedman87
Postitusi: 73
Liitunud: R Veebr 24, 2006 16:20
Asukoht:
Auto:

#96

R Mai 12, 2006 18:21

minu saab võtab ikka mega vähe bena, 2,3 vabalthingav ja linnas 9-10 maanetl 5-7 sajale
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#97

R Mai 12, 2006 22:46

Algselt postitas: weedman87
minu saab võtab ikka mega vähe bena, 2,3 vabalthingav ja linnas 9-10 maanetl 5-7 sajale


Mine kähku remonti:P

Edit: kütusefiltri, -pumba vahetus?;)
Kasutaja avatar
saabotska
Postitusi: 306
Liitunud: P Mai 22, 2005 16:26
Asukoht: Rakvere
Auto: SAAB 9-5 1.9TiD `08

#98

L Mai 13, 2006 1:22

sorry te räägite siin SAAB´idest. Mina oma 900 gls`iga alla 9 liitri sajale küll hakkama ei saanud aga kui ma endale opeli ostsin millel kompuuter peal ja puha, siis ehmatasin küll ära kui see foori alt kiirendamisel näitas hetke kuluks 39,4 l sajale. Püha risti vägi!:P
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
andreas
Postitusi: 381
Liitunud: P Okt 02, 2005 1:00
Asukoht:
Auto:

#99

L Mai 13, 2006 1:32

Algselt postitas: saabotska
sorry te räägite siin SAAB´idest. Mina oma 900 gls`iga alla 9 liitri sajale küll hakkama ei saanud aga kui ma endale opeli ostsin millel kompuuter peal ja puha, siis ehmatasin küll ära kui see foori alt kiirendamisel näitas hetke kuluks 39,4 l sajale. Püha risti vägi!:P


huvitav, oma karpasaapaga pidin küll tõsiselt pingutama, et kulu üle 10l. saada

tonnise EDU võib kiirendades vabalt 90l sajale näidata :evil:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#100

L Mai 13, 2006 2:18

Algselt postitas: andreas
tonnise EDU võib kiirendades vabalt 90l sajale näidata :evil:

Tea, kas nii hull nüüd asi on :P

Ma ei tea, kas teen õige arvestuse:
Stock pumba tootlikkus on suurusjärgus 1liiter 43sekundi jooksul. Kiirusega 240km/h peaks siis kulu olema u. 34L/100km, eeldades, et segu ikka õige koostisega ja turbo maksimumis s.t. kasutatakse ära kogu pumba tootlikkus.
Ilmselt on kulu siiski väiksem, sest (minu teada) peab fuel pressure olema mingil määral suurem sellest, mis pritsungite kaudu silindritesse jõuab. Ehk siis: pole loogiline, et pritsungid oleks 100% (duty cycle) ajast 'avatud'. Pump ei saa ju bensiini nii silindritesse kallata, nagu 'torust tuleb'..

Aga teisalt...kui EDU näitab 90L/100km, siis sellepärast, et kiirendades masin liigub alguses suht aeglaselt ja EDU teebki oma (õiged) järeldused, et niimoodi venides ja turbo 'punases' ei saagi paagitäiega kuigi kaugele.
Paigal seistes näitab ta niisamagi 99L/100km ja näitaks rohkemgi, kui numbreid jätkuks.

Targemad muidugi parandage, äkki panen kusagil mööda :mad:
Vasta