Bensiinikulust
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
No jahh. Mida rohkem vajutamisel võtta on seda rohkem ka tahtmist vajutada on. Kui ikka mootor on 1,6 siis pole mõtet ka vajutada, erinevust lihtsalt pole. Mõtetu tegevus, mootorist hakkab kahju.
Te räägite siin hirmsatest numbritest :red: Mina oma 2.0 turboga sain nädalavahetusel Tartu mnt'l keskmiseks 7.1 ja linnas sõites ei kerki see kunagi üle 9 poole.
Tallinnast ära sõites panin paagi kurguni täis ning veidi enne Mäo'd lubas auto veel sõita 903 km. Tagantjärele mõeldes ei usu ise ka.
Tallinnast ära sõites panin paagi kurguni täis ning veidi enne Mäo'd lubas auto veel sõita 903 km. Tagantjärele mõeldes ei usu ise ka.
LiVE FAST,DiE OLD!
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kruiisides pühapäeval väga rahulikult Elvast Tallinna mööda tallinn tartu maanteed tuli reaalne keskmine 8, kompu näitas keskmiseks vist ca 7,5. Seda on vähem kui paberites ette nähtud.
Seda, et maanteel üle 7,1 ei võta, ma natuke isegi usuksin. Aga et linnas ja üksnes 9,5 kulutab, on küll raske mõista.
Kas turbo ikka töötab? Kas valgusfooride tagant startides ikka gaasi annad? Liiklusummikutes viibid?
Mina ei saa 100% linnaliikluses kuidagi alla 14,5 ja ei ole ka eriline gaasitaja. Suverehvidega on kulu veidi väiksem, aga alla 12-ne mitte ei lähe.
Tegelikult tean, milles probleem. Sinu auto rattalaagrid on kogemata NASA kuukulguri omadega sassi läinud :P
Kas turbo ikka töötab? Kas valgusfooride tagant startides ikka gaasi annad? Liiklusummikutes viibid?
Mina ei saa 100% linnaliikluses kuidagi alla 14,5 ja ei ole ka eriline gaasitaja. Suverehvidega on kulu veidi väiksem, aga alla 12-ne mitte ei lähe.
Tegelikult tean, milles probleem. Sinu auto rattalaagrid on kogemata NASA kuukulguri omadega sassi läinud :P
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Ma kunagi oma 2 liitrise turboga ka linnas alla 12 ei saanud kuidagi. Teoorias on alla 12 muidugi võimalik, kui sõita ainult öösel ja mööda järvevana teed. Ja mootor peab ka käivitades ideaalselt soe olema.
Kompu näitu ma eriti tõsiselt ei võta. Tõsi pea tühja paagi puhul pole sõita jäänud kilomeetrid mind kunagi petnud. Õnneks!
Kompu näitu ma eriti tõsiselt ei võta. Tõsi pea tühja paagi puhul pole sõita jäänud kilomeetrid mind kunagi petnud. Õnneks!
Algselt postitas: sebastian
Tegelikult tean, milles probleem. Sinu auto rattalaagrid on kogemata NASA kuukulguri omadega sassi läinud
Hea mõte tegelikult. Kas neid kuskilt hankida õnnestuks? :freak:
Või on mingisugustel tuningfirmadel midagi ülimalt väikese hõõrdeteguriga olemas?
EDIT: ja selle paar kommentaari kõrgemal oleva pildi kohta ütleks nii, et pärast tankimist ja ühtlast cruisimist maanteel olen oma aut2,3T-ga kah selliseid dist to dest numbreid näinud. Linnakulu on pisut veider küll, kuigi teoreetiliselt võimalik. Soodsates tingimustes ja iseenda tegevusi eksperimendi eesmärgil jõuliselt takistades olen linnakulu ka 11 kanti suutnud viia. Kuigi praktikas on see võimalik vaid lühiajaliselt;) mis sa ikka :red: kui:drive: saab.
Algselt postitas: Nastix
Mnjah, peale minu rekordilist ökosõitu Saabiga näitas kompu alla poole paagi kütusega sõita jäänud kilomeetriteks ... vaadake parem HÄSTI udust pilti
Ja-jah! Tõesti hästi tehtud.
Aga nüüd mine mootori diagnostikasse. Nagu pildilt näha ei paista aju su ökosõiduga rahul olevat ja nõuab õli erakorralist lisamist:P
Mulle jäi ka pilt segaseks (OT teema siis), et nagu süüde on sees kuid mootor ei käi siis on kõik näidiku nagu õiged va. turbomanomeetri oma mis seistes küll seal olla nagu ei saaks (ei tea tegelikult kuna enda omal seda polegi). Aknapesuvedelik on otsas lihtsalt :P
Süüde on sisse keeratud, mootor ei käi (kuna ei lähe tööle), aknapesuvedelik on otsas, mootoritemperatuur nullis ning äsja on lõppenud tugevas hilisõhtuses vihmasajus nööri otsas sõit Narvast Tallinnasse BMW 524TD slepis. Kütusekulu ca 25 l diislit. Anno Domini 2005 aasta suvi.
Muide KrikU, ausalt öeldes ma ei tea, mis numbrit kompu dist to dest näitab, kui süüdet keerata, arvan, et mälus on viimane number. Minul tekkis see ette seetõttu, et kojamehed pidid kogu tee töötama ning aju tegi omasoodu arvestusi.
Kui OT-st välja tulla, siis talvise kütusekulu olen sarnases foorumi teemas välja toonud (linnas ca 14,5 ja mnt-l 10 ringes - kompu näidud muidugist oluliselt ilusamad) suvisel ajal võib linnanäidust lahutada maksimaalselt ca 2l ja mnt näidust 1,5l. Aga naine kurdab vahel, et ma olen liiga raske jalaga kah :(
EDIT to KrikU: Turbomanukas seisab täiesti normaalses asendis, alla kukub ta käivitamisel.
Muide KrikU, ausalt öeldes ma ei tea, mis numbrit kompu dist to dest näitab, kui süüdet keerata, arvan, et mälus on viimane number. Minul tekkis see ette seetõttu, et kojamehed pidid kogu tee töötama ning aju tegi omasoodu arvestusi.
Kui OT-st välja tulla, siis talvise kütusekulu olen sarnases foorumi teemas välja toonud (linnas ca 14,5 ja mnt-l 10 ringes - kompu näidud muidugist oluliselt ilusamad) suvisel ajal võib linnanäidust lahutada maksimaalselt ca 2l ja mnt näidust 1,5l. Aga naine kurdab vahel, et ma olen liiga raske jalaga kah :(
EDIT to KrikU: Turbomanukas seisab täiesti normaalses asendis, alla kukub ta käivitamisel.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Peale viimast kütusekulu näidu jälgimist pikka otsa tehes suutis minu Saab mind teele jätta. Nimelt tahtlikult ma paaki tühjaks ei sõida, e. kuni SID teateni Stop For Fuel, kuid seekord rahulikult maanteed sõites vahetult enne selle teade tulemist (sihtpunktini 15km), hakkas masin tõmblema ja olingi tee peal. Paistab et kompuutrit ja kütuseseierit (olen tähele pannud, et näitab vastavalt hetke keskmisele kütusekulule) väga usaldada ei saa. Ja esimest korda kirusin seda mootorit, et tal ei ole kütuse ülespumpamise asja mootori juures, uuesti käima sain alles "slepis".Samas kütusekulu keskmiselt 6.5 ... 7.5 (pool linnas, pool maanteel), Masin nimelt 9-5 2.2TDI (88KW).
Millegipärast on hakanud tunduma, et korralikel rattalaagritel on bensukulus üsna määrav osa. Tonnisel ei oleks nagu üldse normaalset vabajooksu. Tõstad rattad üles, kõik pöörlevad nagu ruletirattad, aga vot sõites on tunne nagu mingi pidur oleks pidevalt peal. Pole vahet kas talve- või suverehvid. Korra isegi proovisin rehvidele 2,8 atti sisse lüüa...krt vahet ei mingit.
Miks nii arvan? Vahepeal oli võimalus sõita VW-ga (kah suht suur ja üsna raske auto) ja vaba veeremine oli lausa müstiliselt hea! Pane või 5 inimest autosse ja pakiruumi parajalt kola...ikka on veeremine hea. Ja bensukulu linnas...alla 9 L/100km kindlasti.
Võtame näiteks rulade ja rulluiskude laagrid. ABEC7 on ABEC3 kõrval nagu öö ja päev. Muidu ei saa nagu arugi, aga just koormuse all on neil veeremistakistus kardinaalselt erinev.
Kas keegi on sama märganud, et 9000 on sita veeremisega, või on ainult minul selline tunne? Mõtlen just sellist aeglast ~20...30km/h veeremist, kus tuuletakistus peaks autodel suht sarnane olema.
Miks nii arvan? Vahepeal oli võimalus sõita VW-ga (kah suht suur ja üsna raske auto) ja vaba veeremine oli lausa müstiliselt hea! Pane või 5 inimest autosse ja pakiruumi parajalt kola...ikka on veeremine hea. Ja bensukulu linnas...alla 9 L/100km kindlasti.
Võtame näiteks rulade ja rulluiskude laagrid. ABEC7 on ABEC3 kõrval nagu öö ja päev. Muidu ei saa nagu arugi, aga just koormuse all on neil veeremistakistus kardinaalselt erinev.
Kas keegi on sama märganud, et 9000 on sita veeremisega, või on ainult minul selline tunne? Mõtlen just sellist aeglast ~20...30km/h veeremist, kus tuuletakistus peaks autodel suht sarnane olema.
Huvitav, mu 9-3 veereb küll nagu ime. Igal ristil peab pidurit vajutama, muidu leiab kallaku ka näiliselt täiesti horisontaalsel teel. Ilmselt sellega seotud ka senine parim kütusekulu Tartu-Tallinn-Tartu (ja tiba Lasnamäed seal sees) keskmine kulu 5.2 L/100km nii kompu kui tankimise järele.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Nüüd on siis tehtud ka mõõtmised suverehvidega. Linnakulu kukkus veel, hetkel puhtalt linnasõidu kulu 10.5/100km. Maanteekulu (4 täiskasvanud meest autos +asjad, kiirus 100-110 km/h, möödasõitudel rohkemgi) 8.7 l/100km.Algselt postitas: Cyber
Paagimõõtemeetodil tuli puhtalt linnasõidukuluks (maanteele pole jõudnud lihtsalt) 11.75 l /100 km-le. Ja ausõna, ma pole hellitanud seda autot üldse. Peale pikemat sõidupausi kohe ei suuda hoida end vajutamast. Talverehvid on ka veel all, niiet lootust on veel pisut maha näpistada sellest numbrist.
Lõpuks sain isegi linnasõidu keskmiseks 11,7L/100km ja seda 225/50 rehvidega. No lausa uskumatu, et 205 laiusega rehvid kulutasid tegelikult rohkem. Tuttavad arvasid, et no nüüd mees sul kulu linnas kasvab nii mis kohiseb ja juhitavus kaob olematuks. Ei midagi seesugust.
Veel üks 'fakt' bensukulust: Tallinn-Tartu trassil suht ühtlase kiirusega 100km/h, taga kõrge üheteljeline haagis koormaga u. 700kg ja kuluks 11,5L/100km. Kõik siis kompuutri näitude järgi ja see, tundub, näitab mul päris õigesti.
Veel üks 'fakt' bensukulust: Tallinn-Tartu trassil suht ühtlase kiirusega 100km/h, taga kõrge üheteljeline haagis koormaga u. 700kg ja kuluks 11,5L/100km. Kõik siis kompuutri näitude järgi ja see, tundub, näitab mul päris õigesti.
Tundub, et ka rehvist siiski sõltub. Mul olid ennem all EcoContactid, nüüd NRHi'd, tundub, justkui tõesti veerevad raskemini, ehk oma 0.3 liitrit sajale. Kuigi, ka ummikud linnas annavad tunda. Ja veidi kulumist ning rohkem gaasi. Siiani on aasta keskmine kütusekulu masendavalt kasvamas:
9,11 9,31 9.58 10.4
Peab vist remonti minema, kuigi viimane number on poolaasta kohta kus talv sees :P
9,11 9,31 9.58 10.4
Peab vist remonti minema, kuigi viimane number on poolaasta kohta kus talv sees :P
Tule Arno jah ruttu remonti,seekord vahetame mootori ja kere;) .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
sorry te räägite siin SAAB´idest. Mina oma 900 gls`iga alla 9 liitri sajale küll hakkama ei saanud aga kui ma endale opeli ostsin millel kompuuter peal ja puha, siis ehmatasin küll ära kui see foori alt kiirendamisel näitas hetke kuluks 39,4 l sajale. Püha risti vägi!:P
EX: SAAB 9000 CD 90`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
SAAB 900 GLS 78`
SAAB 99 GL 81`
Algselt postitas: saabotska
sorry te räägite siin SAAB´idest. Mina oma 900 gls`iga alla 9 liitri sajale küll hakkama ei saanud aga kui ma endale opeli ostsin millel kompuuter peal ja puha, siis ehmatasin küll ära kui see foori alt kiirendamisel näitas hetke kuluks 39,4 l sajale. Püha risti vägi!:P
huvitav, oma karpasaapaga pidin küll tõsiselt pingutama, et kulu üle 10l. saada
tonnise EDU võib kiirendades vabalt 90l sajale näidata :evil:
Algselt postitas: andreas
tonnise EDU võib kiirendades vabalt 90l sajale näidata
Tea, kas nii hull nüüd asi on :P
Ma ei tea, kas teen õige arvestuse:
Stock pumba tootlikkus on suurusjärgus 1liiter 43sekundi jooksul. Kiirusega 240km/h peaks siis kulu olema u. 34L/100km, eeldades, et segu ikka õige koostisega ja turbo maksimumis s.t. kasutatakse ära kogu pumba tootlikkus.
Ilmselt on kulu siiski väiksem, sest (minu teada) peab fuel pressure olema mingil määral suurem sellest, mis pritsungite kaudu silindritesse jõuab. Ehk siis: pole loogiline, et pritsungid oleks 100% (duty cycle) ajast 'avatud'. Pump ei saa ju bensiini nii silindritesse kallata, nagu 'torust tuleb'..
Aga teisalt...kui EDU näitab 90L/100km, siis sellepärast, et kiirendades masin liigub alguses suht aeglaselt ja EDU teebki oma (õiged) järeldused, et niimoodi venides ja turbo 'punases' ei saagi paagitäiega kuigi kaugele.
Paigal seistes näitab ta niisamagi 99L/100km ja näitaks rohkemgi, kui numbreid jätkuks.
Targemad muidugi parandage, äkki panen kusagil mööda :mad: