Bensiinikulust
Pole linnas juba miski pool aastat tonnisega kuluks alla 15l/100km'le saanud. Sõidustiili ei oska kommenteerida - peamiselt sõidab naine üksi. Paraku on otsad lühikesed (Marja pood - Küberneetika instituut - Marja pood). Maanteel kipub sinna 9,0+ kanti. Modra siis 2,3LPT ja moment jõuab ratasteni läbi aut. kasti.
- melka
- Postitusi: 229
- Liitunud: E Apr 17, 2006 20:08
- Asukoht:
- Auto: Saab 9-5 NG Aero, Saab 9-5 Aero, Saab 9000 Aero, Saab 9000
Loen siin teiste arvamusi ja kommentaare enda küttuse kulu kohta ja ei suuda kohe ära imestada kuidas mõnel kulu nii suur saab olla? Eks siin mängib rolli palju tegureid. Muidugi tahaks juhtida tähelepanu sellele et on vahe ka kas on manuaal või automaat. Oma kogemuste põhjal tuginedes siis automaadi bensukulu on ca 1 liitri võrra suurem. Eriti annab see tunda linnas, maanteel vähem. Ise sõidan põhiliselt maanteel aga manuaal ja natuke tallamist siis üle kümne liitri ei saa bensu kuluks ei sa kohe kuidagi. Seejuures arvutan lisaks veel sellele, mida näitab kompuuter, et olla kindel ka kompuuter näitab õigest.
Automaaler. OÜ Timberston (Sikkens, Düna, Lesonal)
mul saab 90 2,0 1 karpa ja kütuse kulu 10l sajale, pull seal juures on see et tegin siin öko sõitu paar paagitäit ja muuidkui oli nii ca 9,5l sajale, siis rassisin käruga kruusa, rauda turvast jne. käisin lennuväljal kiirust katsumas ja kulu ikka 10l sajale seega suht kama. kummaline küll aga noh 5000km olen küll praeguseks maha vurand ja kogu aeg, ükskõik mis teed ca 10.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Nii ta kipub minama tõesti. Olen trassil ka isegi alla 7 saanud aga see peab olema väga paljude asjade kokkulangemine. Kui 500 kilomeetri sisse mahub veidi üle 50 kilomeetri linnasõitu, siis keskmine on hoobilt pea 10.Algselt postitas: suur
Pole linnas juba miski pool aastat tonnisega kuluks alla 15l/100km'le saanud. Sõidustiili ei oska kommenteerida - peamiselt sõidab naine üksi. Paraku on otsad lühikesed (Marja pood - Küberneetika instituut - Marja pood). Maanteel kipub sinna 9,0+ kanti. Modra siis 2,3LPT ja moment jõuab ratasteni läbi aut. kasti.
Tundub et hämmastavalt palju mõjutab kulu nii linnas kui trassil asfaldi kvaliteet. Võrdleks jälle hetkekulu mõne eelmisel aastal kvaliteetselt remonditud ja pinnatud teel, mis on krobeline nagu kruusatee.
2 nädalat tagasi panin pilgeni täis, täna käisin tankimas :poke:
~400km sai kokku sõita :fight:
Selles 70 kilomeetrit oli trip türisalu pangale, muu 100% linn ja lühikesed otsad + vahest ka töötava mootoriga seismised.
Kompuuter 14.4l/100 näiduga
Ja seda kõike mingi ~850 eegu eest.
Vajutada sai ka korralikult ikka mõnikord, teinekord jälle "vabakal/järvevanas püsikiirushoidjaga".
~400km sai kokku sõita :fight:
Selles 70 kilomeetrit oli trip türisalu pangale, muu 100% linn ja lühikesed otsad + vahest ka töötava mootoriga seismised.
Kompuuter 14.4l/100 näiduga
Ja seda kõike mingi ~850 eegu eest.
Vajutada sai ka korralikult ikka mõnikord, teinekord jälle "vabakal/järvevanas püsikiirushoidjaga".
Keegi oskab öelda mis võib olla põhjuseks järsk kütusekulu tõus?
Mingist päevast hakkas auto maanteel lihtsalt 15 liitrit sajale võtma. Kohutav!
Turbo on küll suht väsinud, aga see vist kütusekulu suurust kahekordseks ei tee..
Kusjuures, kompuuter näitab täiesti normaalset kulu, mingi 7-8 vahel aga kui arvestada mitu liitrit paaki on läinud enne sõitu ja mitu liitrit pärast pikka sõitu alles on, siis on tulemuseks 15 liitrit sajale.. Ja täiesti rahuliku maantee-sõidu juures.
Varem oli kulu umbes 7 ringis, isegi alla selle olen sõitnud.
Autoks siis manuaalkastiga 9000, 147kw ja läbisõit vähemalt 309000 ;)
Mingist päevast hakkas auto maanteel lihtsalt 15 liitrit sajale võtma. Kohutav!
Turbo on küll suht väsinud, aga see vist kütusekulu suurust kahekordseks ei tee..
Kusjuures, kompuuter näitab täiesti normaalset kulu, mingi 7-8 vahel aga kui arvestada mitu liitrit paaki on läinud enne sõitu ja mitu liitrit pärast pikka sõitu alles on, siis on tulemuseks 15 liitrit sajale.. Ja täiesti rahuliku maantee-sõidu juures.
Varem oli kulu umbes 7 ringis, isegi alla selle olen sõitnud.
Autoks siis manuaalkastiga 9000, 147kw ja läbisõit vähemalt 309000 ;)
Filtrid,voolikud,andurid,pidurid,kütuse rõhk jne. Võimalusi on rohkesti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Äkki Marquis tegid ikkagi mingi valearvestuse?
Kahekordne kulu tõus samas, kui kompuuter näitab endiseid numbreid, on küll veidi mõistmatu. Siis peaks ju kõik vead koos eksisteerima...viletsad küünlad, mittetöötav turbo, tühjad rehvid, segane pöörete-kiiruseandur jm. jamad mida Trionic mainis. Või siis nässus pritsungid, mis õige pritsimise asemel 'soristavad' kütet silindritesse ja muudavad segu ülirikkaks.
Võibolla eksin ja kõik on hoopis lihtsam, aga pähe ei mahu kuidas sissepritse ja mitmete anduritega mootor võiks lambist 2x rohkem kütet kulutada..:mad:
Kahekordne kulu tõus samas, kui kompuuter näitab endiseid numbreid, on küll veidi mõistmatu. Siis peaks ju kõik vead koos eksisteerima...viletsad küünlad, mittetöötav turbo, tühjad rehvid, segane pöörete-kiiruseandur jm. jamad mida Trionic mainis. Või siis nässus pritsungid, mis õige pritsimise asemel 'soristavad' kütet silindritesse ja muudavad segu ülirikkaks.
Võibolla eksin ja kõik on hoopis lihtsam, aga pähe ei mahu kuidas sissepritse ja mitmete anduritega mootor võiks lambist 2x rohkem kütet kulutada..:mad:
Algselt postitas: sebastian
Äkki Marquis tegid ikkagi mingi valearvestuse?
Vat ei tea. Igatahes tallinn-haapsalu-tallinn läks umbes 50 liitrit kaduma(enam täpselt ei mäleta, aga vist oli ligi 300 kilti sõidetud kokku), rohkem maanteel pikemat sõitu teinud pole.
Linnas kaob ka kütust kahtlaselt palju, 200 krooniga 100 kilti umbes. Kalkuleeri ise :thumb:
Vaatab seda asja, next week siis Troosti minek ma usun.
Algselt postitas: valdo
Teie (bensukate) õrritamiseks on minu tulemused sellised: maanteel cruisiga 4,8-5 l/100 km (kiiruse juures u 100 km/h), linnas keskmine alla 9, sinna sisse jäävad mõned päris korralikud "vajutamised". Vot nii!
Uue SAABI korral tuleb sõita siiski oma 100kkm, enem kui mingist hinnakokkuhoiust juttu saab olla diisli kasuks. 200 tuhande sisse paneme ühe diisliremondi ja kogu kokkuhoid on antud tootjatele ikka ära :)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Lihtsalt infoks.
Minu 16v turboklassik tarbib viimasel ajal kütust linnas ~11 sajale ja ma ei süüdista ennast üldse kerges jalas, ikka sõiduks vajalik kiirus kähku üles. Kui paagitäie peale jääb 2/3 maanteed ja ülejäänu linnasõitu, siis on kütusekulu 8.5-9 sajale. Peale kokkutulekul käiku saab ilmselt ka päris puhta maanteekulu välja käia.
Minu 16v turboklassik tarbib viimasel ajal kütust linnas ~11 sajale ja ma ei süüdista ennast üldse kerges jalas, ikka sõiduks vajalik kiirus kähku üles. Kui paagitäie peale jääb 2/3 maanteed ja ülejäänu linnasõitu, siis on kütusekulu 8.5-9 sajale. Peale kokkutulekul käiku saab ilmselt ka päris puhta maanteekulu välja käia.
Algselt postitas: Arno
Uue SAABI korral tuleb sõita siiski oma 100kkm, enem kui mingist hinnakokkuhoiust juttu saab olla diisli kasuks. 200 tuhande sisse paneme ühe diisliremondi ja kogu kokkuhoid on antud tootjatele ikka ära
Kilomeetri hind on ikka nii miljoni parameetri segu, et iial ei tea ette, mõni vahetab turbosid nagu sokke ja kord aastas DI kasseti ja ABS andureid jne. Siis lõpeb kliima või sõidad augus 2 velge kõverks, abivalmis parklakunn kriibib terve külje ära vms.
Autot, eriti Saabi, tasub rahasäästmiseks ikka ainult üsna erandjuhul osta.
Seda küll, et ka muud tegurid annavad kilomeetrihinna aga auto plekiremondikulusi ei saa panna sinna sisse. See on rohkem koolituskulu (no velg kõver näiteks -> ära kihuta) Kui just kaevuluuk polnud aga siiski loob auto kuludest vale pildi ning rikub statistikat...
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14293
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Nojah, saigi. Selle ligi 500 km läbimise peale kulus mul ei rohkem ega vähem kui 7.8 liitrit kütet 100 km kohta. Tempo oli minnes maanteel +10... Kuigi Aljoga süüdistas mind kohati 150 km/h kiiruses möödasõidul..:P Tagasi tulles oli kaasa roolis ja siis sõideti väga täpselt märkide järgi.Algselt postitas: Cyber
Peale kokkutulekul käiku saab ilmselt ka päris puhta maanteekulu välja käia.
Saab küll turboklassikuga ökolt.
-
- Postitusi: 894
- Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
- Asukoht: Harjumaa
- Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16
Tulin eile autoga Norra mägedest. Panin testi pärast enne reisi kõik nulli - 3 inimest + autotäis pagasit, 2200km, keskmine kiirus 60km/h ja kütusekulu 8.0l/100km. Võib vist rahule jääda :P
Naljakas on see, et need mäed justkui ei mõjugi kütusekulule. Sama asi Poola Tatratega, 3-4 käik tihti sees, osad sepentiinid lausa 2'ga 100'ni, kiirteedel 120-140'ga ja lõpuks ikka keskmine kulu 6.3. Kahtlane.
Siin kodumaal on kulu isegi suurem ...
Siin kodumaal on kulu isegi suurem ...
-
- Postitusi: 47
- Liitunud: R Sept 02, 2005 12:43
- Asukoht:
- Auto:
täpseid mõõtmisi ei ole teinud kuid peale üleminekut Nestest Uno-X Nitro 3000 peale oli tuntav vahe nii minekus kui bensiinikulus :red:
sõita tuleb ca 100km igapäevaselt maanteed pidi.
kuidas aga nitrobensiin mootori tervisele mõjub võiksid teadjamad kommenteerida.
kui 98 Ultima on kasulikum tuleks ka seda proovida.
Kui aga vahet ei ole ei näe mingit põhjust ülejooksmiseks
sõita tuleb ca 100km igapäevaselt maanteed pidi.
kuidas aga nitrobensiin mootori tervisele mõjub võiksid teadjamad kommenteerida.
kui 98 Ultima on kasulikum tuleks ka seda proovida.
Kui aga vahet ei ole ei näe mingit põhjust ülejooksmiseks
Soome kütusega sõidab isegi minu klassik kõvasti rohkem kui kohalikuga. Praeguse paagitäiega hakkasin Soomest koju sõitma.. kokku 500km ja paagis on üle veerandi veel alles.
Eestis olen paagitäie 98'ga saanud mingi 500km :mad:
Raamatu järgi võtab mu karpaga mootor 6,9l/100 (90km/h):drive:
Eestis olen paagitäie 98'ga saanud mingi 500km :mad:
Raamatu järgi võtab mu karpaga mootor 6,9l/100 (90km/h):drive:
Mul näitab keskmist kusagil 9 maanteedel, linnas jne kisub ikka sinna 11-12 kanti.
Maanteedel (Põhiliselt siis Pärnu suunas) on kiirus stabiilselt +10. Möödasõite esineb ka, sellest kiirusest ma parem ei räägi.
Maanteedel (Põhiliselt siis Pärnu suunas) on kiirus stabiilselt +10. Möödasõite esineb ka, sellest kiirusest ma parem ei räägi.